Jump to content
Sign in to follow this  
vb

Aprindere MIL - Engine Check

Recommended Posts

PROBLEMA REZOLVATA : Mers la Radacini, schimbat Modul Aprindere. Masina se infige ca noua.

Share this post


Link to post

Hopa Penelopa! E al doilea caz s-au m-am uitat la prea multe becoleduri?!

Share this post


Link to post
PROBLEMA REZOLVATA : Mers la Radacini, schimbat Modul Aprindere. Masina se infige ca noua.

 

 

Ma bucur ca ti-ai rezolvat problema. :) >-

Share this post


Link to post

Nu mai tin minte cand veneam si va spuneam ca face masina nasol , s-a aprins check-ul si deabia mai pot sa merg cu masina !!! Acuma cred ca au trecut mai multe luni ( 2-3 ) si nu mai am nici o problema , solutia : --> schimbatul "stilului" de condus , schimb de la 3500 rpm in sus , masina nu sta sub 2500 rpm , benzina NUMAI efix .

Masina merge extraordinar !!!!

Ptr litrul ala care ziceti voi ca-l scutiti mergand subturat , va produce numai neplaceri , am trait-o pe propria piele , NU ARE ROST

Share this post


Link to post

Duminica seara am facut o repriza de monitorizare pe pc-scaner. Atunci cand mergi constant la turatia care trebuie (2800 rpm in cazul monitorizat), MAP-ul este mic (sub 35 kPA), iar avansul la scanteie este mare (> 20') si foarte constant. Cand se merge "subturat" (1800-2000 rpm), adica la aceeasi viteza, dar intr-o treapta superioara, MAP-ul are o valoare mai mare (42-45 kPa) si este sensibil la cea mai mica apasare pe pedala, iar avansul este la nivel mic (zero grade) si are salturi dese si periodice pentru mentinerea regimului. In conditiile acestea, eu am indoieli mari ca se economiseste litrul acela de benzina. Avansul zero sau negativ duce la o scadere pronuntata a temperaturii din interiorul cilindrului (bucuria calaminei), iar randamentul combustiei este slab (benzina arsa de pomana). Avand in vedere ca 90 kPa se obtinea la pedala maxima, o presiune a aerului intre 45-54 kPa miroase a consum mare. Pentru cine a uitat: cantitatea de benzina intrata in amestec este direct proportionala cu presiunea aerului in galeria de admisie.

Share this post


Link to post

Din ce spui tu, se schimba un pic datele problemei: daca turatia optima este 2500-3000 rpm, pentru mersul constant, atunci vitezele ar trebui schimbate ceva mai sus, pe la 4000-4500 rpm, ca dupa schimbare, turatia sa cada pana la turatia indicata de tine.

Crezi ca ai putea sa repeti testul si cu jumperul pe 91, sa vedem si atunci care e turatia optima?

Share this post


Link to post

Nu trebuie sa schimbi asa sus ca sa cazi pe turatia optima traficului, important este sa nu cazi subturat, apoi ajungi la ce turatie vrei. Si inca ceva, unde am scris eu ca turatia optima este aceea ? Sensul testului era altul: eu am urmarit evolutia parametrilor in situatia vazuta la majoritate in traficul urban, 1800 rpm intr-o treapta superioare. Trecand intr-o treapta inferioara, la aceeasi viteza, a rezultat turatia in cauza. Deci, am analizat un caz si nu am cautat un optim. Oricum, acela este specificat de catre producator (turatia de cuplu maxim), acolo este randamentul maxim.

Share this post


Link to post

Probleme la ralanti, sincope la anumite turaţii, aprindere MIL, şi la Spark, şi la alte motoare, în general cele mici, cu cuplu maxim la turaţii mari. A mea face în continuare urât. Chiar dacă merg turat tot nu-i trece, numai cu aditiv îi mai trece, dar cum renunţ la aditiv începe din nou să dea în nas. Oare un update de software sau un chip tuning, nu neaparat pentru creşterea puterii, nu i-ar putea face bine?

Share this post


Link to post

Doar nu crezi ca un motor de 1L are puterea ascunsa in biti ? Mergi cu ea 15 km in continuu intre 4000-5000 rpm, sa-i cureti calamina pe care ai depus-o.

Share this post


Link to post

Nu la putere mă refeream, ci la mărirea avansului la aprindere la turaţii mici astfel încât arderea să fie mai completă şi depunerea de calamină mai mică. Aşa cum spui tu nici nu am cum şi unde să merg. Dimineaţa îmi trebuie 25 de minute ca să fac primii 2 km, cu motorul rece, prind de câte 5 ori un semafor, după care mai fac încă vreo 5 km în 20 de minute. Problema maşinii este că are motorul proiectat pentru un regim de mers mai ca la curse, iar la noi nu e loc de aşa ceva. Pornind de la ce ai spus tu mai devreme despre avansul 0 la turaţii de 1800, mă gândeam că modificarea hărţii avansului în sensul creşterii lui la aceste turaţii i-ar putea fi benefic motorului şi ar mai stopa depunerea calaminei. Nu ştiu ce se mai întâmplă cu euro 4 prin mărirea avansului, dar nici nu mă interesează în momentul ăsta.

 

De ce matizul nu are asemenea probleme deşi are acelaşi motoraş? Pentru că are 3 cilindri, iar zumzetul lui la 4000 rpm este ca zumzetul unuia de 4 cil. la 3000 rpm şi nu dă senzaţia de turare, deşi este turat (şi nici nu este euro 4, mai vedem noi şi motorul euro 4). Neavând nici turometru, şoferul duce automat motorul în plaja de turaţii mai ridicată pentru care a fost proiectat şi nu produce depuneri.

 

Când este loc îi dau turaţiile acelea, dar chiar şi după un drum întins la turaţie şi cu aditiv de injectoare, efectul de curăţire se simte doar pentru următorii 50-100 de km făcuţi în oraş.

 

Acum, la trecerea jumperului pentru benzina de CO91, una dintre modificările introduse de computer este cu siguranţă micşorarea avansului, pentru că benzina cu CO mai mică se aprinde mai uşor. Din punct de vedere al avansului, efectul asupra motorului este oarecum similar cu introducerea în rezervor a unei benzine de CO98 cu jumperul pe CO95. Avansul este mai mic decât ar trebui iar efectul este un zgomot mai redus al motorului, lucru remarcat şi de de_esenţă_tare (este ştiut că mărirea avansului duce la creşterea zgomotului acestuia). Întrebarea mea este dacă nu cumva modificarea jumperului pe CO91 poate duce şi la depuneri de calamină mai accentuate.

Edited by euggen

Share this post


Link to post

Eu nu inteleg de ce va certati, masina nu are nici o problema tehnica cu adevarat.

Motorul de 1L functioneaza ciudat sub 3000rpm, uneori da in nas, alteori nu.

La relanti, din cand in cand, tremura. Am dat reset, am intins cablul de acceleratie, l-am largit, am verificat arcul de la clapeta... am facut tot. Tremura. Uneori mai rau (de exemplu, cand e ploua afara - observatie inca nedocumentata foarte bine) alteori deloc, mai ales dupa ce a fost calcat cum trebuie (dar dureaza doar 5 minute la primul stop pana cand o ia de la capat). Tremuratul se accentueaza daca ai si un consumator (pedala de frana apasata) mai putin la A/C pornit.

 

Cat despre turatii, Euggen, eu merg dupa ureche si stomac (nu am gasit al organ care sa masoare "cum stiu eu ca ar trebui sa accelereze" vs "cum accelereaza"). Trometrul il folosesc doar pentru a ma informa. Asa ca am ajuns la concluzia ca in modul cruising, merg intre 2300 si 2800rpm (stiu, destul de mare plaja) iar la accelerare schimb la 3500rpm cu motorul rece si la 4000rpm cu motorul cald.

 

Pot sa bag mana in foc ca nu o sa am probleme cu motorul asta daca respect reviziile.

Share this post


Link to post
Motorul de 1L functioneaza ciudat sub 3000rpm, uneori da in nas, alteori nu.

La relanti ... Tremura. Uneori mai rau ... alteori deloc, mai ales dupa ce a fost calcat cum trebuie.

 

Exact aşa face, numai că pe mine mă deranjează  <img src= ("> :wallbanger: X( .

 

Cred că vreau un diesel :D

Edited by euggen

Share this post


Link to post
... Aşa cum spui tu nici nu am cum şi unde să merg ...

Eu am zis sa mergi o data, in weekend, pe unde se poate, ca tratament, sa scapi de depunerile actuale.

Share this post


Link to post

Nu e calamina. Eu asa cred.

Chestia cu datul in nas e normal... se produce doar cand accelerezi brusc si esti sub 3000rpm. Cand zic ca e normala, o spun pentru ca eu consider acest motor ca fiind unul de turatie.

Chestia cu tremuratul nu este de la calamina. Pare mai curand o hiba electronica/electrica, avand in vedere frecventa si iregularitatea tremuratului si tremuratul in sine.

 

Pentru a intelege respectivul tremurat, cel mai bine e sa il experimentezi, insa hai sa vedem daca reusesc sa il explic: este ca si cand, la un interval iregulat de timp, ar schimba amestecul/aprinderea/avansul/... ceva in functionarea motorului, provocand un soc ce se simte in toata masina (e foarte rigida, simti orice in ea, fiecare pietricica deci nu e de mirare ca simti tot). Turometrul nu sesizeaza nimic, nu se clinteste, senzatia auditiva este de gol in functionarea motorului.

Frecventa creste atunci cand, de exemplu, tii apasat frana. Fenomenul se simte doar la relanti.

Dupa ce rulezi la turatii mai mari, cand opresti la semafor pentru prima oara, nu face. Dureaza intre 1-2 minute pana la primul... tremurat.

 

Venind de pe Kalos sau un motor in 4 cilindri, deranjeaza.

Venind de pe un Matiz sau o masina diesel poate deranja doar pentru ca tremuratul nu este regulat (cum este la celalalte).

Share this post


Link to post

Sato, ce spui tu este confirmat de ceea ce a descoperit Tolin urmărind funcţionarea motorului pe tester la turaţii joase. Şi cred că este din ECU şi configurarea motorului pentru euro4. Cei de la DiBas au spus că este un motor de generaţie cam veche, adaptat pentru euro4.

 

Am plecat să-i curăţ calamina :) .

Share this post


Link to post

Bre satori, coco-reenii astia au imaginat o schema diferita la motoarele astea zise euro3 spre 4. Probabil, pentru a reduce poluarea la ralanti (in general la turatii joase, din prima treime si la sarcina constanta), ei scad avansul pana la 0' (zero) sau chiar la valori negative (-2' ... -10'), fata de +10', cat era la euro2. In acest regim, orice modificare de sarcina (presiunea absoluta in galeria de admisie - MAP) se compenseaza cu varfuri de avans spre valori pozitive. Aceste variatii sunt simtite de catre soferii facuti cu nervii de catre traficul inuman. Variatiile de MAP sunt induse si de catre sofer, prin apasarea franei si prin legatura dintre servo si galeria de admisie, prin valva de vaccum (explicatia pentru remarca ta). Partea pacatoasa vine la plecarea de pe loc, cand, la tranzitia din acest regim catre altul, se mai deschide si electro-valva EEGR, adica ii da si cu spray paralizant in mufa. Din acest motiv, recomandarea celebra pentru consum redus (accelerari usoare) este cel mai prost lucru ce trebuie facut ! Experimentati accelerari hotarate, dar nu cu pedala la blana, incat sa ajungeti cat mai repede peste 2000 rpm. Si inca un sfat, schimbati in treapta a doua mult mai tarziu, veti descoperi un alt motor. Defapt, in ambuteiajele de la orele de varf, se poate merge majoritar in treapta 1 si rar in 2, pentru ca nu faci altceva decat sa misti masina cativa metri mai departe.

Share this post


Link to post

Băgat Valve Cleaner (englezesc, 6.8 RON - Cora), benzină Rompetrol, băgat 130-150km/h pe A1 vreo 80km şi acum motorul merge brici, urcă în ture fără nici o sincopă, trage bine şi frumos, nici ralantiul nu bâlbâie. Cât timp ?!? ... vă ţin la curent!

Share this post


Link to post

Singura lor greseala e ca au facut scaunul prea tare. Altfel nu mai simteam nimic si nu mai scriam nimic aici.

Oricum, dpmdv, n-am nici o problema cu Sparkul, decat ca il vad prea rar.

Share this post


Link to post

Poate e doar o intamplare, insa la mine benzina Efix 95 a fost prost gustata de motor, dupa ce am facut plinul cu ea de la un Rompetrol la iesirea din Bucuresti spre munte: Dupa aproximativ 150km motorul a inceput sa tremure la sarcini mici, ex mers cu a III-a la 50 constant. La relanti toarce normal insa la intrare in frana de motor zguduie de vreo 2 ori, sesizabil si in schimbatorul de viteze. Am rezolvat temporar problema prin sarcini mari - forja pe serpentine, chiar daca am avut certuri cu prietena macar motorul s-a simtit bine :D . Ulterior am facut plinul cu Petrom 99+ si am mai parcurs 50km urban dar n-am scapat de tremuraturi. Ce sa fac, sa astept urmatorul plin sau se aprinda MIL-ul, ori sa ma programez de pe acum la service si sa-mi zica si mie sa schimb benzina :grumpy:

Share this post


Link to post

Ce rost a avut sa bagi alta benzina, doar sa strici efectul primei ?

Share this post


Link to post

Cei care aveti probleme :

Care din busoanele de la rezervor de mai jos le aveti?

untitled.JPG

 

Iar cei cu spark 1.0 l sau kalos 1,2 l cereti reglarea tachetilor la fiecare revizie(15.000km) dupa cum urmeaza :

La rece : admisie - 0,15mm ; evacuare 0,20 mm

La cald : admisie - 0,25 mm; evacuare 0,30mm

Share this post


Link to post

Trebuie reglati si la rece si la cald?

La mine nu cred ca i-am reglat vreodata, si cred ca acum ar fi timpul.

Share this post


Link to post

Ovi, care este diferenta dintre cele doua busoane, in afara de forma supapei ? Exista vreo procedura aparte de inchidere ? Al meu este ca cel din poza stanga. Identificarea am facut-o dupa forma supapei, ca pe el nu scrie nimic (sunt doar doua desene pe el).

Share this post


Link to post
Trebuie reglati si la rece si la cald?

La mine nu cred ca i-am reglat vreodata, si cred ca acum ar fi timpul.

 

Este de preferat sa-i reglezi la rece, deoarece starea de cald este o marime relativa, parca 50-60 de grade C. Il reglezi pe primul si cand ajungi la ultimul deja motorul s-a mai racit si se incurca treaba. Doar ca la rece inseamna sa lasi masina la locul faptei pt minim 4 ore...si e incomod.

LE: Raspunsul: Ori la rece ori la cald ;)

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...