Jump to content
Sign in to follow this  
webstar

Kalos - Ulei Cutie Viteze

Recommended Posts

In urma cu ceva timp mi-am luat un Chevrolet Kalos hatchback, problema este ca am uitat sa intreb fostul proprietar ce tip de ulei a folosit pt c.v. si a cam venit timpul sa-l completez :wallbanger:

 

Voi ce ulei folositi pt c.v. la Kalos ?

 

LE: VAXXi , n-am scris eu corect. Sorry.

Edited by webstar

Share this post


Link to post

Scrie in carte sa-l schimbi ? De obicei, doar se completeaza (daca e nevoie), din cauza ca nu e la fel de expus "daunatorilor" precum uleiul din motor.

Share this post


Link to post

Daca vrei sa'l schimbi poti sa pui Mobil 75w90 Supreme Performance , DOT5 , full sintetic . Indeplineste si depaseste specificatia GM .

Share this post


Link to post

Daca vei specifica (deobicei in profil, sa fie valabil oriunde) tipul motorului, atunci vei putea primi un raspuns corect.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Se refera la uleiul din cutia de viteza ... proasta prescurtare ai ales ...

Share this post


Link to post

A inteles toata lumea ca-i vorba despre uleiul de la cutia de viteze, doar ca, motoarele care echipeaza gama Kalos au cutii de viteza diferite, conceptual, care utilizeaza uleiuri complet diferite. Cea care vine cu motorul de 1,2L este o cutie cu intretinere, se schimba uleiul periodic, iar celelalte au cutii de viteza fara intretinere, la care uleiul se completeaza, daca-i nevoie. 'Ntelegi ?

Share this post


Link to post

Eh ...se pare ca am invatat ceva nou azi ... stiam ca la unele se schimba iar la altele se completeaza dar credeam ca kalos are atat pe 1.2 cat si pe 1.4 acelasi gen de intretinere...

Share this post


Link to post

Motorul e BI2SI , de 1150 cc.

 

p.s.Am scris si la profil :)

Share this post


Link to post

Era destul sa specifici 1,2 sau - dupa caz- 1,4 8v sau 16v.

Share this post


Link to post

La modelul acesta se foloseste, doar, ulei 75w85 sau 75w80. Gasesti la Total-Elf sau la Valvoline. Este nevoie de 2,1L si se schimba la 10k-40k-70k ...

 

Nu incerca alte uleuri, pe motiv ca ar fi mai bune. Astea-s uleurile specifice unui anumit tip de cutie, de conceptie veche, asa cum este si la Logan, unde se foloseste acelasi ulei. Uleuirile moderne sunt pentru cutii moderne.

Share this post


Link to post

Multumesc mult pentru ajutor!!!

Share this post


Link to post

Am mai intrebat pe undeva, dar nu mi s-a raspuns : Care este uleiul stock de cutie pt un kalos 1.4 , 8 valve ? si care are fi un ulei mai bun decat cel original ?

Share this post


Link to post

- nu scrie in manualul de utilizare ?

- SAE80W;

- nu exista ulei mai bun ca originalul.

Share this post


Link to post

salut.am o nedumerire.am schimbat azi burduful planetara ,cel dinspre cutie.si la scoaterea planetarei nu a curs nici un pic de ulei din cutie.mecanicii au spus ca nu mai prea mai am si a trebuit sa completez cu un litru.intrebarea este: cum a reusit sa dispara uleiul de acolo ?ptr ca nu se vede nici o pata pe nicaieri si masina ar doar 60000 km.

Share this post


Link to post

salut..am schimbat uleiul la cutie-aveo 1,2-la service,garantie-nu au avut nici 75w-80 nici 75w-85(de fapt am cautat si eu prin oras uleiul specificat in carte dar nu am gasit)..au bagat castrol EPX 80W-90 (SAE 80W-90 API GL5)..cine poate sa imi dea cateva informatii despre diferenta dinte ele,si cum poate afecta cutia..bine s-au rau..ms

Share this post


Link to post

chiar nu stie nimeni care sunt diferentele ...???

Share this post


Link to post

Cind am facut revizia de 30000km (in luna mai ), am gasit la ei (reprezentanta) ulei cum este in pozele afisate de tudor2402popescu . Am cumparat deoarece nu a fost scump pt. a m-il schimba eu . De o saptamina l-am schimbat (32383km). Din cutie am scos exact 3 L de ulei grafitat(pt. rodaj).Conform cu carnetul de revizii , ei trebuia sa-l schimbe la 15000 si sa puna de la ei deoarece cel din cutie era ulei de rodaj(parerea mea).

Share this post


Link to post

Eu am schimbat uleiul la 14300. Si dupa aia am fost surprins sa vad ca vitezele se schimba mai usor ( nu mai agata , avea obiceiul de a agata la trecerea 2 -> 3 si invers la viteza prea mare ). Multi acuzau cutia ca agata. Solutia asta este: Dupa 2000 Km chimbat uleiul...nu costa mult ! Daca nu ma duceam peste ei cred ca ma lasau cu uleiul ala mult si bine. Si asa cand l-au dat jos era la fel de vascos ca si apa. Oricum si uleiul din cutia prezentata mai sus e destul de subtire. Specificatia 75W85 e pusa pe o eticheta aditionala nu pe eticheta originala a sticlei, dupa cum se poate observa. #-o . Oricum , cred ca data viitoare ma duc cu uleiul meu de schimb.

Share this post


Link to post
Eu am schimbat uleiul la 14300. Si dupa aia am fost surprins sa vad ca vitezele se schimba mai usor ( nu mai agata , avea obiceiul de a agata la trecerea 2 -> 3 si invers la viteza prea mare ). Multi acuzau cutia ca agata. Solutia asta este: Dupa 2000 Km chimbat uleiul...nu costa mult ! Daca nu ma duceam peste ei cred ca ma lasau cu uleiul ala mult si bine. Si asa cand l-au dat jos era la fel de vascos ca si apa. Oricum si uleiul din cutia prezentata mai sus e destul de subtire. Specificatia 75W85 e pusa pe o eticheta aditionala nu pe eticheta originala a sticlei, dupa cum se poate observa. #-o . Oricum , cred ca data viitoare ma duc cu uleiul meu de schimb.

 

Am schimbat uleiul din cutie la 10500 km. pentru ca mi s-a parut ca merge destul de greoi schimbatorul. Intrucat nu am gasit ulei 75W85 in pravaliile din oras am iesit pana la primul oras mai mare de langa granita, in Ungaria unde am luat ulei Castrol 75W85. Pretul a fost de 9000 de forinti pt. 2 litri dar intrucat si uleiul francez Total a costat la fel, cat si cel kuwaitian, daca cunoaste lumea firma Q8 (fabrica uleiuri de calitate pt. tot felul de vehicule) si este extrem de folosit in Italia, m-am decis la Castrol intrucat la Oltcit am avut ulei Castrol si n-am avut nici o problema cu cutia de viteze. Tipii extrem de amabili mi-au comandat uleiul pe net si peste 2 ore mi-a si sosit marfa. Am schimbat uleiul vechi care era negru, parca ar fi fost vopsit in culoarea taciunelui. Mi s-a parut ca se schimba mai usor vitezele 2-3. Un timp sper sa nu am probleme, cu toate ca mi se pare cutia ca fiind o parte extrem de vulnerabila a masinii, facuta cu economie.

Share this post


Link to post

salut..am schimbat uleiul la cutie-aveo 1,2-la service,garantie-nu au avut nici 75w-80 nici 75w-85(de fapt am cautat si eu prin oras uleiul specificat in carte dar nu am gasit)..au bagat castrol EPX 80W-90 (SAE 80W-90 API GL5)..cine poate sa imi dea cateva informatii despre diferenta dinte ele,si cum poate afecta cutia..bine s-au rau..ms

Nu-ti trebuie cunostinte pentru a imagina ce se intampla cu un mecanism cand ungerea nu se face cum a gandit-o proiectantul. Din datele de mai jos se intelege clar ca uleurile in cauza au destinatii diferite, ca sa nu spun opuse.

 

1.

- API Category GL-5 designates the type of service characteristic of gears, particularly hypoids in automotive axles under high-speed and/or low-speed, high-torque conditions. Lubricants qualified under U.S. Military specification MIL-L-2105D (formerly MIL-L-2015C), MIL-PRF-2105E and SAE J2360 satisfy the requirements of the API GL-5 service designation.

 

- API Category GL-4 designates the type of service characteristic of spiral-bevel and hypoid gears in automotive axles operated under moderate speeds and loads. These oils may be used in selected manual transmission and transaxle applications.

 

2.

-SAE Viscosity Rating 80W/90 API GL-5

Viscosity @ 40º C, mm²/s 133.7

Viscosity @ 100º C, mm²/s 14.0

Viscosity Index 101

Flash Point (closed) º C 173

Pour Point º C -30

 

- 75w85 GL-4

 

Viscosity cSt @ 1000C 12,9

Viscosity cSt @ 400C 64,4

Pour Point 0C < -45

Viscosity Index 183

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Pt kalos 1.4 16v imi poate spune cineva ce ulei si in ce cantitate trebuie? (vreau sa il inlocuiesc pe tot)

Share this post


Link to post

Manualul masinii?

 

La aveo meu, manualul spune 1.8L SAE 75W80. Am gasit astfel de ulei, original GM, la 52 lei litrul.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...