Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Revizie 20.000km Matiz

Recommended Posts

Astazi am facut revizia de 20kkm la Matiz-ul meu; am facut-o la service-ul GGA, cu acelasi mecanic care a facut reparatia la cutia de viteze. Problema constatata: simering de planetara stinga busit (cel de linga cutie); deoarece nu aveau piesa in service, au facut comanda si o sa ma cheme cind o au; pierde pe acolo foarte putin ulei, cit sa minjeasca carcasa cutiei, nu picura.

In mare, revizia a constat in inlocuirea consumabilelor (toate filtrele, ulei, bujii) si diverse verificari (stringere suruburi sasiu, suspensie, inspectie frine si rulmenti).Toata treaba a durat 2h, desi nu aveam programare m-au bagat peste rind pe elevator.

 

Au fost inlocuite:

- ulei OMV 5w40 (3l): 1.140.000ROL

- filtru ulei: 125.000ROL

- filtru aer: 230.000ROL

- filtru benzina: 225.000ROL

- bujii BOSCH (3 buc.): 390.000ROL

- a fost intinsa cureaua alternatorului, suna motorul ca un turbo acum, pina se aseaza cureaua.

S-a taxat ca manopera 3.2h, la un timp de lucru efectiv de 2h.

- cost manopera: 840.000ROL

 

Toata afacerea a costat 2.950.000ROL.

 

Mecanicul "meu" este un tip destul de OK, am stat tot timpul linga el si am sporovait o gramada, parerea lui este ca suspensia spate de la Matiz nu e cea mai fericita realizare din lume, acelasi sistem pe Tico functioneaza mult mai bine; el are un Tico albastru pe care l-a impopotonat la greu: jante aliaj 14'', praguri, spoilere, evacuare dubla centrala, cauciucuri 185/50-14, volan mic si maciulie schimbator din piele albastra - va suna cunoscuta imaginea? el e omul! BxxPEP.

Share this post


Link to post

Si nu l-ai indrumat spre forum?

Share this post


Link to post

deci mai filtrul ala de benzina nue kiar 50K cum tot ziceati voi la meeting!!!.....

Share this post


Link to post

Oricum rezonabil ca pret si nici probleme nu mai ai.Sa te tina asa Felix.

Share this post


Link to post

NU l-am indrumat, am eu motivele mele ...

 

Da, masina merge foarte bine de 2000km, de cind a fost reparata CV; sper ca acum s-o linisti si cu consumul, avind filtre de aer si benzina noi + bujii ... daca nu, e clar o problema cu nebunul de la volan (hihihihihihi!).

Share this post


Link to post
NU l-am indrumat, am eu motivele mele ...

daca zici tu, ok!

Da' de masina ce zici? Cum ti s-a parut? In viteza, mie mi s-a parut bestiala! Da' luata la bani marunti poate e impopotonata...

Share this post


Link to post

... da, masina arata bine, probabil in mers e si mai misto ...

 

Bai, eu ma duc cu scandal peste ei!

I-am rugat (teoretic nu era nevoie, dar am vazut ca nu aveau nici un gind) sa-mi verifice si sa unga balamalele si opritoarele de la toate usile, deoarece scirtiie (stiu cei de la prima intilnire ce si cum); ei bine, le-au uns, le-au frecat ... astazi cind ma uit la masina, dau in boala: pe praguri, in dreptul balamalelor usilor, au inflorit pete mari de ulei, cam cit palma, la fiecare usa; deschid, vad negru: fata interioara a usilor, dincolo de conturul chederelor, naclaita de ulei ... eu imi bag picioarele, atita prostie si lene ma oripileaza!

In manualul de service spune ca balamalele se ung cu ulei usor(!!??), se hitina de citeva ori si apoi se ung cu vaselina cu litiu ... ma duc si le rastorn taraba, nu sint eu fraierul lor ... o sa mi-l educ pe mecanicos de-i merg fulgii ... si apoi fac o hirtie la Craiova prin care le zic ca renunt la serviciile service-urilor Daewoo pentru reviziile periodice (daca educatia nu e multumitoare).

Share this post


Link to post

Mie mi-au dat ieri cu un spray cu vasilina, o chestie alba... deocamdata nu mi s-a naclait nimic.

Share this post


Link to post

Mai Felix tu de ce mama dreaq te incapatanezi sa te duci la aia?SUNT CHIAR INCOMPETENTI.Chiar nu vrei sa incerci sa schimbi service-ul?Tu nu vezi ca toata lumea pe aici lauda Autonet?O incercare nu strica.Sa ne spui si noua ce ti-au raspuns cei de la Daewoo.

Share this post


Link to post

Ovidiu, am avut o intelegere cu ei si asta e ... m-au rezolvat in garantie cu toate belelele, am picat la pace sa fac reviziile la ei (masina am luat-o din alta parte); din acest moment, consider ca intelegerea a cazut ... renegociez si vad ce iese, daca nu obtin conditii satisfacatoare, ii bag undeva si la 25kkm ma duc asa, in control, la Autonet, sa vad ce dihanii sint si pe acolo ... personal nu mai cred in Mojerila ...

Hai ca ma invrednicesc si insir aici operatiile care trebuiesc facute la revizia de 20.000km.

 

PS: la Craiova nu trimit inca nici o hirtie, vreau sa vad cum merge renegocierea ...

Share this post


Link to post

...asa o fi, da acuma si tu: te-ai dus la service sa-ti unga usile? Inteleg, daca incepeau sa scartaie cu o zi-doua inainte, da' sa astepti revizia pentru asta... scuza-ma, da' ai ceva rabdare, nene!

Eu mi le-am facut singur in parcare cu vaselina... am pus-o cu surubelnita iar surplusul l-am sters cu o carpa, si gata! A iesit perfect si nu se vede nimic! Bine, o sa zici ca erau obligati sa faca si asta... poate ai dreptate, da' nu's ce sa zic... Mi se pare mai mult delasare din partea ta, decat atributie pentru ei... Poate exagerez, dar maruntisurile de genu' asta imi place sa le fac singur...

Share this post


Link to post

La Autonet s-au apucat din proprie initiativa sa unga usile... eu de fapt le spusesem sa-mi scoata scirtiitul numai de la pedala. :oops: usile nu prea ma deranjau!

Share this post


Link to post

sprite, si tu ai dreptate, dar ... nu am in casa nici ulei usor, nici vaselina (vaselina a plecat odata cu Dacia, hihihihi!) si in plus de asta erau OBLIGATI sa verifice functionarea usilor la revizia de 20kkm ... am lasat si eu o capcana pentru baieti, vroiam sa vad cit ii duce profesionalismul din ei, fiindca in w/e aveam si timpul si dispozitia si maglavaisurile necesare ... (eram la bunica-mea, la Zarnesti, unde exista un garaj destul de bine dotat).

Share this post


Link to post

Felix nu vreau sa fiu carcotas dar ce contract sa ai cu ei?ERAU OBLIGATI SA-TI REZOLVE PROBEMELE IVITE IN GARANTIE.Eu stiu ca tu te-ai mai plans despre "profesionalismul" lor.Asa ca bagai in bip mamei lor si margi la altii.Stiu ca nici uni nu sunt perfecti dar parca astia sunt prea de tot.

Share this post


Link to post

Operatiile OBLIGATORII de efectuat la revizia de 20.000km-Matiz:

 

1.Motor

-verificare/ajustare curele de transmisie (alternator, servodirectie, A/C)

-schimbare ulei/filtru de ulei

-verificare furtune circuit de racire

-verificare/completare lichid de racire

-verificare conducte combustibil

-verificare/curatare filtru de aer

-verificare/reglare aprindere

-verificare bujii

-verificare capac si rotor delcou

-verificare tensiune in cabluri (electrice? actionari mecanice? nu se specifica)

-verificare jocul supapelor

-verificare canistra/conducte de vapori

 

2.Sasiu si caroserie

 

-verificare sistem de evacuare

-verificare/completare nivel lichid de frina/ambreiaj automat

-verificare placute/discuri frina

-verificare saboti/tamburi frina

-verificare frina de mina

-verificare conducte frina

-verificare servofrina

-verificare rulmenti spate

-verificare nivel ulei cutie de viteze

-verificare ambreiaj si cursa libera a pedalei de frina

-verificare stringere piulite sasiu

-verificare volan/ax volan/caseta de directie

-verificare conducte servodirectie

-verificare burdufe planetara

-verificare centuri de siguranta

-ungerea broastelor, balamalelor, zavorul capotei

 

Cam asta ar fi!

Share this post


Link to post

Eu cred ca la revizii trebuie sa luam biblia dupa noi si sa le aratam la maimute ce au de facut in mod clar(sa urmarim pas cu pas toate operatiunile care sunt trecute acolo).Eu asa o sa fac,garantat, si sa dea mama dreaq sa nu faca tot ce scrie acolo ca pe loc telefon la TC si plangere despre cum rezolva service-ul agreat de Daewoo problema reviziei.

Share this post


Link to post

Asa sa faci! stai sa vezi ca o sa ma cheme sa-mi schimbe un simering de planetara in garantie ... abia astept!

Share this post


Link to post

Discutia despre vaseline siliconice a plecat la Diverse ...

Share this post


Link to post

Facut revizia de 20000 ieri. Verificarile dupa carte. Am schimbat filtrul de ulei, de benzina, si uleiul. Am platit 2.450.000 ROL

La final, surpriza cat casa. Service-ul unde am fost (Autocardo) a pierdut autorizatia de la Daewoo Craiova. Binenteles ca nu mi-au spus nimic, cand m-am dus la revizie. Cand le-am cerut sa-mi puna stampila, mi-au cerut sa le las caietul de service pana la sfarsitul lunii, sa-l trimita la un service autorizat Daewoo, unde ei vor "decarta" revizia facuta matizului meu, si unde m-i se va pune stampila. !!!!!?????

Share this post


Link to post

Azi am comis-o si eu: revizia de 20.000 km (de fapt de 18500)

Unde? La Radacini Plevnei !

Ca sa fiu sincer... nu prea imi par profesionisti... al'data nu cred ca ma mai duc acolo... si acum m-am dus doar de nevoie, trebuia neaparat sa fac revizia azi iar cei de la Autonet nu raspundeau la telefon pt programare!

 

De ce nu imi par pro :

1. se tin de misto-uri de 2 bani (ex: palme peste ceafa unii la altii),

2. manevreaza brutal masinile (la vreo doua erau sa le taie caucioacele in niste lamele metalice)

3. piesele pe care le scot de prin masina, le arunca pe jos asa... parca in scirba!

4. mecanicu era un tataitza care zicea ca nu poate sa desfaca bujiile ca cica il doare mina!

Acu' poate ca sunt si eu prea circotash, da' statu' in soare doua ore nu ma face sa gandesc mai limpede!

 

Da' pina la urma n-am fost nemultumit.

Totu-i bine cind se termina cu bine.

 

Am intrebat ce ulei au si au zis ca Shell 5W40 Synt, zic "pai ma duc eu si cumpar ce vreau eu", zice "nuuuu, ca altfel pierzi garantia la motor!!!!!"

Le-am ris in nas si le-am zis ca oricum am pierdut-o daca-i pe-asa, ca n-am pus altceva in masina decat Mobil si in nici un caz n-am sa bag Shell! Dadeam sa plec... da' au zis ca "stai domne, mergi si cumperi Mobil si noi zicem ca ti-am pus shell daca intreaba careva! (adevaru e ca se cam fereau sa fie vazuti cu bidoanele de Mobil!!! - cred ca femeia de servici e piricioasa). :lol:

 

Schimbat :

1. ulei motor (Mobil1 Super S 10W40) 270klei/litru = 810.000 lei

2. bujii Champion RN11YC (o fi bine?) 66300 /buc = ~200.000 lei

3. filtru ulei TICO = 100.000 lei (ce s-a ieftinit!)

4. filtru benzina = 190.000 lei

5. filtru aer = 193.000 lei

6. verificat frine fata-spate

7. rulmenti spate (unii conici)... dat jos, uitat la ei, admirat, criticat nitel pe cei de la Autonet cum ca i-ar fi strins cam tare :) ) , uns, pus la loc.

8. schimbat rotile de pe fata (stinga cu dreapta), ca tragea dreapta... acu trage stinga, da' mai putin! :shock:

Manopera: 725.000 lei (si-au pus vreo 3 ore de munca, a fost numa' cam una jumate, da' au fost doi insi!)

 

In total 1.800.000 lei + uleiul meu (810.000) = 2.600.000 ROL !

Plus spaga 100.000 pe cap de vita furajata! (ca m-au bagat in fatza, nu de alta!)

 

Am plecat cu masina si suna altfel motoru, domne, nici nu se mai aude! Pina la urma poate ca are dreptate Zeu cind vrea sa schimbe uleiul la 5000! :wink: Sau o fi de la bujii? :scarpin: Benzina e Petrom, d-aia de tremura scaunu!

 

Bomboana pe tort! A venit o duduie (dragutza, nu zic :wink: ) la prima revizie, cu un Matizel rosu cam cit al meu de vechi dar cu numai 1000km la bord. Parea interesata de diverse aspecte de genul da' cit consuma, da' in cit timp am facut 20000km, da' de ce cind spala parbrizul o injura ala din spate :) chestii d-astea. Drept urmare am facut reclama forumului si noului domeniu si i-am dat un post-it pe care i-am scris numele si adresa forum-ului. 8)

 

Ideie: acu' ca tot am rezolvat cu autocolantul, poate ca ar trebui sa ne facem si niste carti de vizita pt astfel de ocazii!!!! :) Votam? :)

Share this post


Link to post
Azi am comis-o si eu: revizia de 20.000 km (de fapt de 18500)

Unde? La Radacini Plevnei !

Schimbat :

2. bujii Champion RN11YC (o fi bine?) 66300 /buc = ~200.000 lei

Nu e cam devreme cu bujiile? Eu am 26.000 km si merg cu bujiile originale. Am intrebat cand am facut in decembrie revizia de ele si mi-au aratat ca pe grilele lor ca pot sa le mai tin (BOSCH)

Share this post


Link to post

Ca veni vorba de Servisuri.

 

M-am dus cu matizu' lu' nevastamea la Sebastian service pt. revizia de 1000 km. Nene, eu avind dacia eram obisnuit la service sa intru in atelier, sa dau sphagi, suturi in f..d la mecanici sa faca treaba buna :scaunlacap: . Aici la Sebastian e alta mincare de peshte :shock: .

Dupa ce dai cheia de la masina un mechanic o ia si face un tur numai sa vada daca e ok. Dupa aceea tzio spala (gratis!) si o baga in atelier. Eu, ca propietar nu am voie sa intru la ei. Stau intr-un fel de sala de ashteptare-bar (cafele, pepsi, etc.) shi ma uit la mashinuta shi mecanici. Am ramas placut impresionat de treaba asta, eu cu apucaturi de daciist. E adevarat pt. treaba asta, deshi cica e revizie gratuita mi-au umflat 580 de mii. :?:

La revizia de 10 k cica trebuie sa am pregatiti fo 4 mil. :swearing:

Despre Sebastian numai de bine, pina la proba contrarie!

Share this post


Link to post
De ce nu imi par pro :

1. se tin de misto-uri de 2 bani (ex: palme peste ceafa unii la altii), 

2. manevreaza brutal masinile (la vreo doua erau sa le taie caucioacele in niste lamele metalice) 

...

Ai fost la service-ul ala care mai aproape de Witting, nu? Eu am fost mai de mult in trecere pe acolo si mi s-au parut cam jalnici. Daca stau sa ma gandesc, nici aia de la Politehnica nu-mi inspira prea mare incredere, vad cam des ciocane mari puse pe jos.

 

la prima revizie, cu un Matizel rosu cam cit al meu de vechi dar cu numai 1000km la bord ... da' de ce cind spala parbrizul o injura ala din spate :) chestii d-astea.

Sa inteleg ca pana la urma se poate sa faci reviziile doar la nr. km si nu la perioada? Sau venise la revizie de x*6luni?

Eu nu am priceput faza cu spalatul parbrizului? Ca spre deosebire de alte masini care cand isi spala parbrizul spala si la 2 masini in spate, la Matiz nu este chiar asa? Sau nu-mi dau eu seama si ma injura si pe mine aia din spate?

Share this post


Link to post
la prima revizie, cu un Matizel rosu cam cit al meu de vechi dar cu numai 1000km la bord ... da' de ce cind spala parbrizul o injura ala din spate :) chestii d-astea.

Sa inteleg ca pana la urma se poate sa faci reviziile doar la nr. km si nu la perioada? Sau venise la revizie de x*6luni?

Nu, venise la 1000 km... avea masina din aprilie 2003! Nu i-a reprosat nimeni nimic!

Eu nu am priceput faza cu spalatul parbrizului? Ca spre deosebire de alte masini care cand isi spala parbrizul spala si la 2 masini in spate, la Matiz nu este chiar asa? Sau nu-mi dau eu seama si ma injura si pe mine aia din spate?

:shock: Ce n-ai priceput?!?!? Una din duze nu ii arunca nimic pe parbrizul propriu, in schimb arunca la 2 masini distantza in spate! :lol:

Ca un adevarat forumist i-am zis cum s-o regleze si a luat unul din mecanici o agrafa si i-a facut-o pin' la urma!

Share this post


Link to post
Nu e cam devreme cu bujiile? Eu am 26.000 km si merg cu bujiile originale. Am intrebat cand am facut in decembrie revizia de ele si mi-au aratat ca pe grilele lor ca pot sa le mai tin (BOSCH)

Ba e cam devreme! Dar n-aveam biblia la mine si nu m-am prins... si toti erau asa siguri ca trebuie schimbate!!!! :(

Partea buna e ca desi indivizii le-au aruncat pe jos cu scirba, le-am luat eu si le-am pastrat. Trebuie doar reglata distantza nitel!

Bosch originale (adica din fabrica)!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...