Jump to content
Sign in to follow this  
Belbody

Intrebari Matiz 2000

Recommended Posts

Va rog sa ma intelegeti si pe mine. Mi-am luat de curand Matiz si locuiesc in Cehia. Aceasta masinutza este populara aici doar printre persoanele trecute de varsta a II-a si a femeilor. Aici nu exista Matiz de firma. Aici Matizul este vazut ca o ciudatenie, masina pt babe. ŠKODA sa traiasca! Chiar nu am cu cine sa vorbesc despre masinutza, prietenii mei romani de aici au de la ford fiesta in sus. Limba ceha nu o stiu, asa ca nu am de unde sa ma informez si cu bunavointa voastra o sa apelez la acest forum. Sa cauti este destul de frustrant, si chiar cand gasesti un anumit raspuns la problema ta, nu este 'personalizat' exact pe ce ai vrea tu sa afli. Asa ca, va rog sa fiti binevoitori si sa-mi raspundeti la intrebari simple, mai mult sau mai putin prostesti.

 

Becul de benzina - m-am lamurit ca se aprinde foarte greu, eu nu am avut curaj sa merg asa pana se aprinde. Presupun ca functioneaza. Totusi, cum pot vedea ca functioneaza fara sa demontez tot bordul?

Ce sunt axele glisoare?

Cum se conduce Matizul pentru a scoate un consum cat mai bun in oras? Turat sau subturat?

E bine sau nu sa il "forjezi" cate un pic? Ma refer la schimbat 0-20, 20-30, 30-60, 60-80, 80 -.....

Care este lampa MIL??? Unde se aprinde asta? Este totuna cu CHECK?

 

Multumesc. Pe masura ce o sa mai descopar ceva o sa va intreb. Acum nu mai am idei.

Share this post


Link to post

http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613 - Chestia asta iti spune multe, totul e sa vrei.

La becul de benzina te uiti la sonda, masori care este +, si pui la masa, avand contactul pus. Unul din fire ar trebui sa-ti duca acul la maxim, celalalt sa-ti aprinda becul. Atentie, punerea la masa face scanteie, asa ca te sfatuiesc sa verifici doar continuitatea circuitului cu ohmetrul. Ai continuitate, becul e bun si functioneaza, nu ai continuitate, becul e ars sau circuit intrerupt.

Axele glisoare sunt 2 tije care sustin etrierul si acesta gliseaza pe ele la franare. Foloseste ''chestia'' de care vorbeam la inceput, gasesti manualul de reparatii de matiz, il descarci si vezi exact.

Pentru forja, foloseste deasemenea ''chestia'

Lampa MIL e totuna cu Check.

Acum, te rog eu, foloseste ''chestia'' si unde mai ai nelamuriri iti raspundem cu placere, dar cam tot ce intrebi tu exista pe forum.

Share this post


Link to post

Multumesc mult, am gasit si am citit cam tot ce ma interesa pentru moment. Forumul este bine organizat, dar sa cauti tot frustrant este. Oricat ai limita si incerca sa personalizezi tot rezultate gen "nuca-n perete" obtii. Si nu e prima oara cand folosesc calculatorul sau un IPB.

Trebuie sa citesti mult sa afli exact ce te intereseaza si uneori nu ai timp.

Share this post


Link to post
... Trebuie sa citesti mult sa afli exact ce te intereseaza si uneori nu ai timp ...

Asa-i si in viata, multe lucruri le inveti cautand altceva.

Share this post


Link to post
Becul de benzina - m-am lamurit ca se aprinde foarte greu, eu nu am avut curaj sa merg asa pana se aprinde. Presupun ca functioneaza. Totusi, cum pot vedea ca functioneaza fara sa demontez tot bordul?

 

Becul se aprinde in momentul in care in rezervor mai ai 5,5 litri de combustibil. Daca te iei dupa indicator acesta trebuie sa ajunga in zona rosie, foarte aproape de empty cand chiar ai impresia ca nu mai ai nimic in rezervor. Nici eu nu am fost sigur ca functioneaza pentru ca nu mi s-a aprins decat de doua ori, dar totusi s-a aprins, iar cand am alimentat nu au incaput mai mult de 29 de litrii pana la primul click al pompei, deci functioneaza.

Ca sa nu mai ai dubii, iti recomand ca atunci cand alimentezi sa resetezi jurnalierul la 0, apreciezi cam cat iti consuma masina si cand faci de ex. 100 km cu 8 litrii, alimentezi din nou. Chiar daca nu consumi atata in oras, nu risti sa ramai fara benzina.

In rest, nu-ti mai fa atatea probleme, masina e absolut ok din multe puncte de vedere.

Share this post


Link to post

Pe indicator de minim aprins, intrau in rezervorul Matizului meu 32-33 L de benzina, pana la primul click al pompei, cu o constanta suparatoare.

Share this post


Link to post

O sa incerc sa fac ce mi-ati spus, si eu cred ca merge beculetul pana la urma.

O singura data am crezut ca nu mai am chiar deloc, nu se aprinsese nimic, dar cand am facut plinul la pompa au intrat numai 27 de litri. Deci, cred ca e OK.

MAsina e super buna in general, cu toate ca e batranica, in afara de scartaitul curelei de alternator rezolvat de mine prin intindere, altceva anormal nu s-a intamplat in 5000km. Am prins viteza maxima de ~152km/h pe drum drept si peste 160km/h la vale si cu vant din spate. (nu glumesc). Motorul toarce frumos la relanti, porneste din prima intotdeauna, zdranganitul placutelor l-am rezolvat azi.

 

Ai dreptate Tolin, numai cautand si citind si experimentand inveti cu adevarat. Salutari.

Share this post


Link to post

Daca esti de acord cu cititul, sa-ti mai scriu una: cureaua de la alternatorul Matizului tine fix 40.000 km, +/- 10%. Daca ai ajuns sa o intinzi o data, cumpara una de schimb, umbla cu ea in portbagaj si schimb-o mai repede de 10.000 km de cand ai intins-o !

Share this post


Link to post

Eu am schimbat-o la 40kkm ca asa zice la carte, dar cureaua era aproape ca noua si oricum pentru 15 lei poti sa o schimbi trimestrial.

@belbody - nu placutele zdrangane ci ghidajele de la etrieri care se rezolva cu putina vaselina, cand incep din nou sa zdrangane, repeti procedura :rolleyes: .

Share this post


Link to post

Cureaua arata ca noua pe circumferinta mare, dar daca incerci s-o intorci, atunci vezi o gramada de crapaturi, deoarece este coapta de temperatura la care este supusa in locul in care au ingramadit kokoreenii alternatorul.

Share this post


Link to post

Azi am schimbat personal cureaua la alternator, am cumparat DAYCO, 142Kc pretul, cred ca e buna. Dupa ce am facut putina yoga pe sub masinutza sa slabesc alternatorul, am reusit sa finalizez cu succes operatiunea. Am avut totusi o dilema la montare... in ce parte se roteste motorul??? :rolleyes: Am pus-o la oarecum la intamplare si am nimerit, a sarit pe disc imediat. :banana:

Cea veche era vai de mama ei, se subtiase si era si plina de crapaturi pe dedesubt.

Share this post


Link to post

Adica, era conform postului anterior ?

Share this post


Link to post

Exact, ai avut dreptate! :thumbl: Nu stiu cat m-ar mai fi tinut!

Share this post


Link to post

Una pivo + pe partea mea a mesei.

Share this post


Link to post

Jedno pivo pro tebe! :heavydrinker: Budweiser Budvar!

Share this post


Link to post

Hai sa mai intreb ceva ce nu inteleg exact cum se face. Sa-mi explice cineva mai pe indelete.

Idle Learning - deci:

se pune ignition on 10 secunde, se ia contactul 10 secunde si dupa aceea ce? Nu am AC.

 

nu inteleg ce inseamna se pune contactul... se roteste cheia pana se aprind luminile de control in bord, nu?

se sta cu cronometrul in mana? care e precizia celor 10 sec? apoi, dupa 10 secunde se scoate cheia, si?

cum adica se pune ignition pe off 10 secunde? Ce inseamna ignition off? Cheia scoasa din contact? Cheia la pozitia 0?

Dupa 10 secunde cu ignition pe off ce faci ca sa delimitezi aceasta perioada? Adica ai oprit aprinderea si ce? Nu inteleg si pace.

Scuzati exprimarea alambicata dar vreau sa intelegeti mai bine ce nu inteleg eu. :osanale:

Share this post


Link to post

Pe el nu-l ajuta, el are motor euro2.

 

In privinta intelegerii unei proceduri atat de simple, continui sa ma minunez cata interpretare poate avea un text atat de simplu, asa ca il vom detalia pentru a avea interpretari si mai multe:

 

Idle Learn pentru Matiz euro2 fara A/C:

1- se pune cheia in contact si se trece pe ultima pozitie, Ignition on, cea pe care toata instalatia electrica este alimentata (fara a actiona demarorul) si se mentine asa timp de minim 10s;

2- se trece cheia pe o pozitie inferioara si se mentine asa pret de minim 10s;

3- se trece cheia pe pozitia Demaror pana porneste motorul, fara a apasa vreo pedala si se asteapta asa, fara a apasa vreo pedala sau vreo comanda electrica, se poate parasi habitaclu de catre cei care nu-si pot stapani mainile sau picioare pana cand temperatura motorului ajunge la cea de regim (82'C);

4- se opreste motorul pret de minim 10s;

5- se porneste, din nou, motorul, fara nici o alta asteptare si se pleaca de pe loc pe directia si in sensul dorit.

 

Obs.:

- procedura de Idle Learn nu are vreo legatura cu procedura de Reset (Power On Reset) ECM !

- procedura se face doar cu motorul rece, de preferat la temperatura exterioara cea mai mica a zilei;

- operatiunea are sens doar in cazul in care turatia de ralanti este la o valoare nedorita;

- pentru a masura cele 10s se poate folosi orice metoda cunoscuta.

 

PS

Intrebari legate de perioada de 10s trebuiesc adresate fabricantului pentru ca ea face parte dintr-un protocol de semnalizare implementat in ECM.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Multumesc Tolin, in sfarsit un raspuns pe intelesul meu. Procedura, asa cum este descrisa in manualul de service, este prea simplista si se poate interpreta in multe feluri, si decat sa o faci aiurea mai bine nu o faci deloc. Nu cred ca e cazul sa o fac, relantiul masinii este bun.

Share this post


Link to post

Inca o intrebare.

Nu am caietul de service al masinii deci nu am nici o idee despre istoricul reviziilor.

Pana acum am schimbat sa fiu sigur uleiul si filtrul si cureaua de alternator. Pana aici foarte simplu.

Acum urmeaza cureaua de distributie. Am fost la un service aici si am intrebat si mi-au zis ca se schimba la 90000. Fals. Se schimba la 60000. (va dati seama aici de "competenta" unor oameni de la service-uri din tari straine, nu numai la noi, [chevrolet dealer! - sau sa-i scuzam, sa zicem ca au inteles gresit])

Masina am luat-o la 69300, acum are 75200. Cum imi dau seama cand a fost schimbata si cat este de veche, fara alte date, doar prin inspectie?

Am desfacut capacul de protectie (numai partea de sus) si am vazut asa> cureaua este maronie, sunt scrise pe ea "Daewoo" si niste coduri, pe interior "dintii" curelei au striatii, pare destul de intinsa insa habar nu am cum ar trebui sa fie. Pe interiorul pinionului axei cu came era un strat destul de gros de praf maroniu.

Am o banuiala ca nu a fost schimbata, masina a fost vanduta asa si sanatate maxima!

Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Share this post


Link to post

In manualul matizului, scrie ca la 90.000 km se schimba distributia. Sau la revizia de 4 anu jumatate.

Share this post


Link to post

Du-te si schimb-o pentru siguranta ta!...Oricum ai lua-o tot iesi mai ieftin...Cureaua de distributie se schimba la 60K km iar a ta e si imbatranita...Cele bune!!

Share this post


Link to post

In acceptiunea lor, 90k km = 6 ani pentru cureaua pusa de catre fabrica. Masina are 8 ani, deci, se schimba, imediat.

Share this post


Link to post

In curand o sa fac operatiunea. Sunt fericit ca am aflat cum se numesc piesele necesare in limba ceha ca sa stiu ce sa cer la magazin. :banana:

 

Rozvodový řemen = Curea de distributie

Napínák rozvodového řemenu = Intinzator curea distributie

Pružina napínáku řemene rozvodu = Arcul intinzatorului curelei de distributie :dizzy:

Cum pun mana pe piese ma si bag la demontat, cel mai tarziu poimaine.

Wish me luck! :shock:

Edited by Belbody

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...