Jump to content
Sign in to follow this  
Belbody

Intrebari Matiz 2000

Recommended Posts

Tommy, incerci sa fii ironic? Sa stiu daca iti raspund serios sau nu.

 

Hai totusi sa iti dau un exemplu: la Fiatul pe care l-am avut inainte (2000 cc), vitezei de 140km/h in tr.5 ii corespundea o turatie de 4000 rpm, deci ceva mai mult de 2000 scantei/minut. La Matiz, aceleiasi viteze in ultima treapta ii corespunde o turatie de aprox. 5200 rpm (valuare luata de pe forum, nu am turometru). Deci in fiecare minut bujia Matizului suporta 600 de aprinderi in plus si gandeste-te ca in regimul asta comparatia este cea mai avantajoasa pentru Matiz, avand ultima treapta puternic subunitara. In treptele inferioare e mai rau. Motor de turatie, deh...

 

Poate ne spune si Cumnatul ce turatie are la 140 km/h in ultima treapta, ca sa fie comparatia mai evidenta.

Share this post


Link to post

Oricum e ciudat totusi sa fie asa mancate bujiile.Bujiile mele vechi aveau cam 14 000 km cand le-am schimbat si mie mi se parea ca sunt in stare perfecta.Oricum nu am simtit nici o diferenta in momentul in care le-am pus pe cele noi.

Share this post


Link to post
Tommy, incerci sa fii ironic? Sa stiu daca iti raspund serios sau nu.

 

Hai totusi sa iti dau un exemplu: la Fiatul pe care l-am avut inainte (2000 cc), vitezei de 140km/h in tr.5 ii corespundea o turatie de 4000 rpm, deci ceva mai mult de 2000 scantei/minut. La Matiz, aceleiasi viteze in ultima treapta ii corespunde o turatie de aprox. 5200 rpm (valuare luata de pe forum, nu am turometru). Deci in fiecare minut bujia Matizului suporta 600 de aprinderi in plus si gandeste-te ca in regimul asta comparatia este cea mai avantajoasa pentru Matiz, avand ultima treapta puternic subunitara. In treptele inferioare e mai rau. Motor de turatie, deh...

 

Poate ne spune si Cumnatul ce turatie are la 140 km/h in ultima treapta, ca sa fie comparatia mai evidenta.

 

Tu demonstrezi prin exemple? De cand un exemplu poate demonstra ceva? Inseamna ca la logica pe noi ne-au pacalit spunandu-ne cum ca un exemplu poate doar infirma, niciodata confirma.

Toate masinile pe benzina sunt de turatie, multe mult mai de turatie decat matizul, si apoi conteaza si fiecare cum o foloseste.

Nu ma intereseaza exemplu tau cu 2000cc si 140 la ora, 140 la ora de la matiz nu vin cu 140 de la un motor de 2000,

unde un matiz merge cu 140, o masina mai tare merge cu 160-180 de exemplu.

Daca imi spuneai ca merge pe la vreo 10-15mii de ture, da, acceptam justificarea ta :)

Acuma, judeca si singur daca a fost ironie 'au ba.

Share this post


Link to post

Ok, lasand la o parte chestiile acestea, are cineva idee de ce bujiile, dupa doar 9000km(mult, putin, nu stiu) sunt au electrodul central erodat? Si nu e chestia ca mi s-a intamplat la o bujie sau 2, o data, la fiecare schimb am observat chestia asta, la toate bujiille din acelasi set insa nu la toate erodarea la acelasi nivel(la o bujie mai pronuntata, la alta mai putin).

Share this post


Link to post

Closchkutza, bujiile tale sunt (ca si ale mele) V-line, adica au aiureala aia de crestatura pe mijlocul electrodului central, iar electrodul de masa are o curbura pe interior. Este vorba de o abureala de marketing a celor de la NGK, care porneste de la teoria ca arcul electric se inchide intotdeauna intre muchii ascutite, alegand de obicei cel mai scurt traseu. Ei bine, arcul ala afurisit este atat de aleator incat nu intotdeauna alege cel mai scurt traseu si de-aia o parte a electrodului central este tocita mai mult decat cealalta. Din cauza asta s-au inventat bujiile cu iridiu, un material atat de rezistent incat electrodul central are mai putin de 1 mm diametru si arcul electric nu isi mai poate face de cap. (bujiile cu 2, 3 sau 4 electrozi sunt tot pacaleli de marketing, avantajele aduse de ele fata de cele conventionale fiind aproape doar placebo).

Sunt unii paranoici care din dorinta de a imbunatati comportamentul bujiilor le fac side-gapping (deplaseasa electrodul de masa astfel incat proiectia uneia din muchiile lui sa cada in mijlocul electrodului central, apoi folosesc fel de fel de saibe care sa faca astfel incat deschizatura bujiei in pozitia de lucru sa fie pe directia deplasarii amestecului combustibil in cilindru... Parerea mea e ca bujiile trebuie inlocuite cat mai des, curatarea si reglarea distantei unor bujii uzate fiind fix frectie la piciorul de lemn. Ce naiba, un set costa sub 50 ron

Daca electrozii bujiilor tale nu au depuneri de calamina si nu prezinta urmele unor coroziuni care sa indice o defectiune a sistemului de alimentare sau de aprindere, uzura de care vorbesti este normala. Eu verific bujiile la fiecare 10000 km si daca ceva nu imi place le schimb. La bujiile V-line chestia cu reglajul distantei e oricum inutila daca electrodul central e tocit inegal.

 

Da Tommy, ai dreptate: "unde un matiz merge cu 140, o masina mai tare merge cu 160-180 de exemplu", dar tot Matizul va avea nevoie de mai multe scantei pe aceeasi distanta parcursa datorita rapoartelor din cutia de viteze si dimensiunilor anvelopelor. Nu are legatura cu "10-15mii de ture" de care vorbesti, ci cu numarul de scantei suportate de bujii pentru parcurgerea unei distante anume. Majoritatea motociclistilor folosesc bujii cu iridiu, tocmai pentru ca sunt mai rezistente si nu trebuie schimbate atat de des datorita turatiilor la care functioneaza motoarele lor.

Share this post


Link to post

Pai da, dar la motociclete 5 mii de ture s-ar putea sa vina nici cu 2 mii la matiz :) Acolo se trece cum de 10 mii frecvent, chiar s-ajunge la 15.

Iti pot da exemplu la mine, la 4800 am 160 in a 5a, cred ca am 4 mii la 140, nu retin exact acuma, la 6500 am 210 (pe ceas astea).

Si bujiile dupa 34 de mii de k nu au nici pe naiba, nici macar nu stau sa le pigulesc. la 25 de mii la cielo aratau ceas cand le-am scos. Desigur nu erau iridium, ci ngk japoneze.

Closckuta, Tolin ti-a dat raspuns, dar nu vrei sa auzi.

Share this post


Link to post

Hai mai Tommy, da-o dracului de treaba! Toata lumea spune pe forumul asta ca NGK BPR5EY-11 sunt bujiile cele mai potrivite pentru masina asta si tu-mi spui ca nu sunt bune? Tolin a zis asta nestiind ce bujii am pe masina. Ce Dumnezeu, astea sunt bune pe toate matizurile, mai putin pe al meu, care le toceste in 9000km.

Share this post


Link to post

Ideea e ca si la mine problemele au inceput dupa 10k km... Tremurici, mers sacadat, trage greu...Dar deabia acum m-am gandit la bujii (am facut un test si am decis sa schimb fise+bujii)... m-am uitat la bujii la revizia de 10k parca si aratau ok nu le-am vazut chiar de aproape,nu erau mancate, dar nu s-a verificat distanta electrod nimic. Bujiile erau tot Ngk-urile mentionate de tine... Om fi nimerit noi unele mai proaste? :)

Share this post


Link to post

Din cate imi aduc aminte, nu le-am studiat asa de aproape per total, ce pot sa spun este ca garnitura aia metalica nu putea fi scoasa de pe bujie(la cele noi ma refer, montate la revizie), scrisul NGK cu verde era centrat, la fel si seria si cam atat.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
Ok, lasand la o parte chestiile acestea, are cineva idee de ce bujiile, dupa doar 9000km(mult, putin, nu stiu) sunt au electrodul central erodat? Si nu e chestia ca mi s-a intamplat la o bujie sau 2, o data, la fiecare schimb am observat chestia asta, la toate bujiille din acelasi set insa nu la toate erodarea la acelasi nivel(la o bujie mai pronuntata, la alta mai putin).

La ce te referi cand spui erodat?

La bujiile NGK pentru Matiz, electrodul central are un sant pe mijloc in forma de V, sper ca nu te referi la asta, asa sunt din fabrica. Sau te referi la electrodul de masa?

Eu nu pot sa cred ca in 9000k se erodeaza electrodul.

Share this post


Link to post

Nu ma refer la santul central.. ci la o erodare a muchiei(daca pot zice ceva) electrodului central. La urmatorul schimb o sa le fac poze, promit.

Share this post


Link to post
Nu ma refer la santul central.. ci la o erodare a muchiei(daca pot zice ceva) electrodului central. La urmatorul schimb o sa le fac poze, promit.

Man, electrodul central e cel cu santul, cel invelit in izolator.

Share this post


Link to post

Intrebare de baraj: Matizul are bec de avertizare asupra supraincalzirii motorului? Daca da, unde este amplasat?

Share this post


Link to post

Dar alte masini/motociclete au? Indicatorul de temperatura nu e bun? Trebuie si bec?

Edited by Belbody

Share this post


Link to post

Intrebam man! Da, sunt multe masini care au si indicator si bec.

Share this post


Link to post

Am si eu o intrebare poate are cineva habar.

La broasca mea, Matiz 2000, am imobilizator electronic (asa e masina din fabrica), deci cheile au cip (sau ce-o fi chestia aia in interior, am inteles ca e un rezistor calibrat) si nu porneste decat cu cheia originala.

Cand am cumparat masina am primit 2 chei, cheile originale, si mi s-a explicat ca una nu functioneaza pt pornit. Si asa e. Cheile sunt identice, poti deschide usi, etc dar numai cu una poti porni motorul. Cu cheia defecta dai la automat pana iti vine rau ca nu porneste. Deci protectia taie aprinderea.

Intrebarea mea e, pentru cine stie: cum pot repara aceasta cheie incat sa am doua functionale? Am intrebat la astia care fac chei aici in Cz si au spus ca nu se poate copia cheia cu tot cu cip, numai producatorul masinii poate.

Ce naiba are cheia asta de nu merge? Cum o pot repara? Am citit pe net si in general sist de protectie e simplu, cheia contine un rezistor calibrat cu o valoare fixa precisa, care se interpune in circuitul de protectie (prin unde radio, presupun, habar nu am).

Daca are cineva idei sau stie mai multe e liber sa posteze.

Share this post


Link to post

=))

 

Scoti cipul din cheie si il bagi pe undeva pe langa contact.Ai sa ai doua chei cu care poti porni masina.Si hotii or sa aiba la fel... ;)

Share this post


Link to post

Stii care e ideea? Ca eu, batut in cap, am pierdut un cip. Da! doar cipul =)) nu si cheia. Si acum am doar unul, bagat in cheia briceag. Auzisem pe undeva pe aici ca se poate dezactiva cumva imobilizatorul, ca e mai ieftin decat sa dai 1,5 - 2mil la amaratii de la Arrow :) Daca stie cineva cum, asteptam si noi pe pm...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...