Jump to content
Sign in to follow this  
gim

Motor Pe 16v Sau Pe 8v ? Sohc Sau Dohc?

Recommended Posts

Si eu tot 120 intr-a 5a la 3000 rpm am, si putin peste 2500 la 90km/h.

3500rpm - 140 , 4500 rpm - 180 , iar la putin sub 5000rpm, fix 190 & 5100 rpm 200 pe bord! :)

Edited by Emil Popescu

Share this post


Link to post

3000 rpm > 100 km/h

3500 rpm > 120 km/h

4000 rpm > 140 km/h

4500 rpm > 160 km/h

5000 rpm > 180 km/h

5500 rpm > 200 km/h

 

Toate vitezele sunt cele aratate pe ceas

Share this post


Link to post

Ciudat, eu la 3500 am pe la 130, ceasul are sigur abatere de maxim 10 km + fata de real, la tine chiar sa nu fie deloc abatere la vitezometru?

 

:o 200 la 5500? Eu nu am luat intr-a V-a mai mult de 5000 - 5200 max la care aveam cam 195.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Eu am cielo, poate la espero e altceva

 

Si abatere am vre-o 6 km

 

La 160 pe ceas pe GPS aveam 154

Edited by uskt2005

Share this post


Link to post

Uscat, pot sa-ti spun cu siguranta ca la cielo ce-l aveam eu era asa in treapta a 5-a, eu nu stiu in ce trepte dai tu :

la 3000rpm - 120kmh

la 4500rpm - 180kmh

pe la 4800 rpm - 190

 

nu am reusit sa ating 5 mii intr-a 5 si nici 200kmh, si ma indoiesc ca tu ai atins 200, daramite >200 :) ))

si aveam motorul in 16 valve, ce functiona perfect, Ovijer poate confirma.

Share this post


Link to post

La fel si la mine, o singura data am vazut 5000 dar era o mica vale, nu am vazut ce viteza aveam pentru ca eram ocupat sa reduc :( . In mod normal tot pe-acolo moare si al meu 4800 190.

 

@uskt2005. Cutiile cred ca sunt la fel, e chestie de abatere vitezometru, apropo, ai ceva modificari (chip, chestii?)

Share this post


Link to post

Tema initiala e chiar simpatica, dar initiatorul, in ciuda precizarilor, a lasat o doza mare de relativism, asa incat chiar ma mir ca, dupa... atat timp, nu s-au strans mii de posturi :) Zice acolo ca cica, care motor e mai bun? Adica cum mai bun? Se dau tot felul de criterii, dar care e unitatea de masura? Si cam care ar fi ponderea intre criteriile alea? Oricum, mai bine sa discutam despre motoare, decat despre... biserica :D

Ca o parere personala, oricare motor e bun, daca te-ai gandit bine cand ai luat masina si daca ai si un pic de noroc (sau poate "indrazneste" cineva sa ma contrazica :) ca orice masina, oricat de faimoasa ar fi ea -ca marca- nu are si o doza de loterie in ceea ce priveste cat de "buna" este :D )

Si ca sa nu ziceti ca bat campii (aka "abramburesc lucrurile") si acum mi se pare ca amarata de Nova GTi poate sa joace niste feste Kalosului, ca sa nu mai zic ca ma fac cateodata niste Matiji nevricosi. Deci: motorul ca motorul, dar despre sofer ce parere aveti?

Share this post


Link to post

Pai depinde din ce perspectiva privesti lucrurile :) . Eu dupa criteriile multora pot aparea inconstient la volan, si mai erau cateva epitete din astea in topicurile adecvate, venite de la niste oamenti care probabil la varsta mea aveau si ei o mica doza de nebunie in stilul de condus. Deci... :D

Share this post


Link to post

M-ai dat gata! Si de cate ori ti se intampla sa faci apel la "inconstienta" aia?

Precizari: rapunsul este asteptat in km/s^2/situatie :D

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Cu riscul sa repet parerea unora, afirm:

Avantaje motor 16 valve: demaraj mai bun la turatii ceva mai joase (nu va ganditi ca e zmeu, dar e o diferenta sesizabila)

Dezavantaje: intretinere mai scumpa (daca pica cate ceva), daca se rupe cureaua de distributie se lasa cu necazuri la motor (ghiduri supape indoite e cel mai mic bai)

Avantaje motor 8 valve: e ceva mai silentios, mai ieftin la intretinere, constructiv ceva mai simplu

Dezavantaje: la aceeasi cilindree cu cel de 16 valve se simt mai pregnant sarcinile suplimentare: incarcare mare, AC, drumuri in rampe de peste 12%

Observatiile mele se bazeaza pe motoarele de Cielo 8v/16v si Nubira 16v, dar am coleg cu renault clio care daca schimba treptele superioare mai devreme de 2800-3000 ture nu prea se bucura masina, in fapt nu mai trage bine.

Share this post


Link to post

@Adi Iacob - tu daca schimbi la Nubira mai devreme de 2800 ai impresia ca trage bine? Asta inseamna ca pica pe 2000rpm urmatoarea treapta de viteza, turatie la care nu pot sa spun ca trage bine (totusi, mai bine decat un 8V ar trage la aceeasi turatie)

Edited by LYM

Share this post


Link to post

:o fftopic:

M-ai dat gata! Si de cate ori ti se intampla sa faci apel la "inconstienta" aia?

Precizari: rapunsul este asteptat in km/s^2/situatie :D

 

Pai nu prea des dar in situatii disperate eu cred ca e bine sa-ti cunosti limitele masinii pe care nu le afli decat incercand. Oricum cateodata unele manevre facute aproape de aceste limite sunt catalogate drept "incostienta" (de ex un derapaj controlat pe nisip :D , o accelerare in forta, o frana brusca, o eschivare etc ), manevre care nu au nimic riscant decat in situatii neprevazute (sare un pieton in fata, iese o masina fara sa se asigure etc) dar atunci chiar nu e vina mea. Pot sa ma laud ca le-am incercat pe toate viteza maxima, demaraj in cel mai scurt timp, tendinta la viraj cu viteza mare, tendinta la franare etc, la naiba, doar tu conduci masina, nu ea pe tine. La vrsta mea de 26 de ani inca mai simt sangele clocotind ca sa zic asa :P .

 

PS Nu am inteles precizarea ta

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Cu riscul sa repet parerea unora, afirm:

Avantaje motor 16 valve: demaraj mai bun la turatii ceva mai joase (nu va ganditi ca e zmeu, dar e o diferenta sesizabila)

Acum nu ca e numele meu acolo, dar SOHC-ul meu are cuplul maxim la 2700 rpm, fata de 3500 cat e la DOHC => demaraj mai bun la turatii joase pentru SOHC.

Share this post


Link to post

Au fost motoare 1.8 DOHC la Daewoo sau vb. de 1.5 DOHC?

Oricum, nu cred ca ar conta asa mult punctul de cuplu maxim cat pastrarea unei valori cat mai mari pe o plaja de turatie cat mai mare.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Eu nu am zis de cat e punctul ala de maxim, am zis doar unde e. Nu am zis nici cat se pastreaza, am comentat doar ce a zis Adi. Si trebuie sa recunosti ca 2700 e turatie de diesel. :D

Share this post


Link to post

Pai si eu tot la unde e (ca si turatie) ma refeream. Intr-adevar, este o turatie mica pt. cuplul maxim dar degeaba are punctul maxim la turatie mica, daca dupa aceea scade.

Ar fi interesant sa vedem un grafic pt. motorul tau, chiar sunt curios.

Am atasat graficul de la motorul meu, asa cum a iesit pe dyno. Din cate pot sa disting acolo ~80-90% cuplu (linia portocalie) se pastreaza intre 2900 si 5000+ rpm (linia galbena e turatia).

 

Cuplul maxim este puuutin mai mare decat cuplul care se pastreaza absolut constant intre ~3100 si 4000rpm. De asta zic ca e mai importanta plaja de turatie in care o proportie mare din cuplu este prezent, decat turatia de cuplu maxim.

post-3148-1187430338_thumb.jpg

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Intr-adevar asa arata graficul tau dar fata de alte grafice puse pe aici, din ce imi aduc aminte, al tau e ciudat rau. :-?

Edited by Zmeul cel rau

Share this post


Link to post

Motoarele E-tec II de GMDAT sunt similare cu vvti-urile de la toyota si sunt niste MPI-DOHC clasice :) )

MPI inseamna injectie multiplunct, iar DOHC ca are concret, un unmar dublu de valve, si anume 16 in loc de 8. S-au pus cate 2 supape pe admisie si 2 pe evacuare ca sa se poata controla mai bine admisia si arderea, indiferent de cifra octanica folosita. Motoarele DOHC au toate dimanica variabila, <si inteligenta-zic ei> de admisie-evacuare, la aer si gazol.

Intradevar, cuplul maxim la SOHC, care pot si si ele cu injectie multipunct e la o turatie mai mica decat cuplul maxim la un DOHC, dar la turatia la care SOHC are cuplul maxim, si DOHC are acelasi cuplu, adica aceeasi valoare, numai ca pe masura ce creste turatia, la DOHC ii creste si cuplul, iar la SOHC se taie.

DOHC permite un randament superior in putere <NU IN CUPLU/TORQUE> de maxim 50% fata de un SOHC clasic, si asta doar prin optimizarea software!!!!!

de exemplu, la un SOHC poti spera la 1400 cmc la 75-80 CP iar la 1400 DOHC de la 90 Cp la 120, chiar 130 CP. Iar daca vrei un chiptuning pe el, poti sa-l duci pana la !!!!! 150 CP, dar in momentul ala nu mai poti sa-i pui decat benzina de 100, despre care e ebine sa fii sigur ca e ok.

NU CONDUCETI SUBTURAT.

sau, daca vreti, hai sa facem o diagrama cu consumurile cand cresc si cand scad, la condus subturat si supraturat. o saptamana de condus cu schimbarea vitezei la 3700-4000 rpm si o saptamana cu schimbarea la 2300 rpm. masurarea se face la pompa, dupa 200 km de taras cu masina prin oras!

Si inca ceva: Umbla vorba pe la unii petrolisti ca cica benzinu din romania ar fi defapt de 75, adica gazolina...si care e aditivata pana la CO 95 ...98...100 etc.

problema e ca benzina are o densitate si aditivul are alta densitate...si...ghiciti ce?!?! se decanteaza in rezervoare.

Share this post


Link to post

Interesante ideile tale!Pot sa te intreb ce profesie ai?

Cat despre 120 cp dintr-un motor de 1,4 de chevrolet...nu stiu daca poti scoate!

Am inteles ca chip-tuningul la 1,4 16v aduce doar 8-9 cai...in plus

Share this post


Link to post

Daca iei din chiulasa concomitent cu un chip bun, o admisie si evacuare modificate poti obtine mai mult de 10 cai insa, cum zicea si el mai sus, nu mai poti folosi benzina de 95 si, la 150 cai, nu mai poti folosi masina pe strada din cauza zgomotului. Oricum, motorul va avea o viata mult mai scurta, asta e logic.

 

Intradevar, cuplul maxim la SOHC, care pot si si ele cu injectie multipunct e la o turatie mai mica decat cuplul maxim la un DOHC, dar la turatia la care SOHC are cuplul maxim, si DOHC are acelasi cuplu, adica aceeasi valoare...

 

De specificat, la aceeasi capacitate cilindrica. Si nu numai "extra" valvele sunt "vinovate" de asta ci si bujia amplasata in centrul cilindrului care duce la o aprindere mult mai buna a amestecului.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post
Interesante ideile tale!Pot sa te intreb ce profesie ai?

Cat despre 120 cp dintr-un motor de 1,4 de chevrolet...nu stiu daca poti scoate!

Am inteles ca chip-tuningul la 1,4 16v aduce doar 8-9 cai...in plus

 

Calculatorist simplu, dar inginer :) )

*chiptuningu' ordinar, ca mai exista si un chiptuning "cu pachetzel" :) ) unde iti pune o cutiuta undeva, si parca ai alt motor.

si tine cont ca si VAG si fiat au motoare de 1.4 150 cp, DOHC, dar cu turbo.

mazda are motor boxer de 1300 cmc care il duc pana la 250 cp parca...sau pe acolo...mi-e lene sa caut

parca pe miata

Edited by Lachetti

Share this post


Link to post

@ LAchetti:

 

Ala de la Mazda nu e boxer ci Wankel , cu pistoane rotative.Adica la o rotatie completa a "pistonului" au loc toti cei 4 timpi ai unui motor ,ceea ce ar insemna teoretic un randament mai bun . Practic , Randamentul era ceva mai redus deoarece la aceeasi cilindree , consumul crestea. ma rog , unii zic ca randamentul ar fi mai bun altii zic ca ar fi mai slab ca la un motor cu pistoane cu deplasare rectilinie. Motoarele Wankel nu au supape.

Insuccesul lui s-a datorat se pare unor complicatii ce nu permiteau etansarea perfecta, dar si a emisiilor poluante din cauza gazelor nearse , si nu in ultimul rand costurile de productie , dar si de intretinere. Singurele masini de serie ce au utilizat acest motor au fost MAZDA RX series (cele mai cunoscute), dar s-a flosit si la LADA ( AutoVAZ) in fosta URSS , dar numai pe masinile de securitate , evident fara licenta sau permisiune ( de , sovieticii).

 

Mai multe detalii:

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Wankel_engine

Edited by tudor2402popescu

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...