korydon Posted September 13, 2011 Eu am aruncat si priza si rezonator, am intrebat acum pe colegii mei de la I.T.P. si mi-au zis ca nu-i nici un bai, pot sa merg sa fac cand vreau eu inspectia. Share this post Link to post
vladaudio Posted September 13, 2011 Eu am aruncat si priza si rezonator, am intrebat acum pe colegii mei de la I.T.P. si mi-au zis ca nu-i nici un bai, pot sa merg sa fac cand vreau eu inspectia. Astept vesti dupa ce faci ITP, iar daca ai colegi acolo poate-mi dai un PM cu adresa. Multumesc. Share this post Link to post
korydon Posted September 13, 2011 Daca vii pana in Piatra Neamt te ajut eu sa obtii I.T.P.-ul fara priza si rezonator. Eu am scos restrictorul + rezonator + priza pentru ca merg foarte mult extra-urban si ma ajuta la consum si in depasiri. La cati km faci cu masina si pentru mers mai mult urban eu nu as face aceste modificari. Share this post Link to post
vladaudio Posted September 13, 2011 (edited) La cati km faci cu masina si pentru mers mai mult urban eu nu as face aceste modificari. Asa ma gandeam si eu. Mersi pentru oferta de ajutor, n-am vazut locatia ta, nu cred ca va ajunge vreodata Matizul meu la Piatra. As vrea sa stiu daca eliminarea restrictorului influenteaza in rau emisia de noxe. Trebuie sa-l montez pentru a trece testul la ITP ? Edited September 13, 2011 by vladaudio Share this post Link to post
korydon Posted September 13, 2011 Scoaterea restrictorului duce la un volum de aer mai mare in admisie, deci o sa ai un amestec mai sarac, adica mai putina benzina arsa de unde ma gandesc ca rezulta si noxe mai putine. Insa pentru a avea si la turatii mici amestec mai sarac trebuie sa scoti si rezonatorul si priza. Share this post Link to post
vladaudio Posted September 13, 2011 (edited) Insa pentru a avea si la turatii mici amestec mai sarac trebuie sa scoti si rezonatorul si priza. Testul de noxe ITP se face la turatia de relanti. Sa inteleg ca amestecul( doar cu restrictorul scos ) va fi mai bogat decat normal=nu trece testul ? Edited September 13, 2011 by vladaudio Share this post Link to post
korydon Posted September 13, 2011 La ultimul I.T.P. imi aduc aminte ca, colegul meu a zis ca trebuie sa o tureze putin pentru ca la motoarele astea mici nu ii ies noxele. Eu zic ca testul de noxe il treci si daca scoti restrictor + rezonator + priza, problema este la fotografierea motorului, dar si aici te intelegi cu omul. Share this post Link to post
vladaudio Posted September 13, 2011 ... aici te intelegi cu omul. Eu ma inteleg cu toata lumea. Dar ce fac daca patesc iar ce mi s-a intamplat la ultimul ITP, adica dupa verificari sa fie blocat service-ul(avea doar un post de lucru) de un supracontrol RAR. In 5 minute a sosit la fata locului un inginer RAR care a reluat TOATE testele de la zero. Abia as avea timp sa montez restrictorul, daramite +rezonator+priza de aer. Ca nu sunt Speedy Gonzales, haha. Share this post Link to post
tolin Posted September 13, 2011 (edited) ITP n-are legatura cu ce aveti sau nu aveti pe motor, doar cu ce aveti inscris pe Cartea de Identitate. PS de cate ori am fost cu Matizul m-au rugat sa mai traga o analiza de noxe pentru ei (clientii lor). Edited September 13, 2011 by tolin Share this post Link to post
vladaudio Posted September 13, 2011 Acestea-s raspunsurile pe care le asteptam( speram ). Multumesc. Share this post Link to post
tolin Posted September 13, 2011 Daca vreti sa vedeti diferentele, aplicati un test obiectiv: cautati o rampa potrivita, urcati o rampa accentuata intr-a 2-a cu pedala la blana si apoi incercati sa treceti intr-a 3-a spre sfasitul ei (la reducerea pantei). Daca in versiunea cu, nu se poate, iar in versiunea fara, se poate, aveti raspunsul. Share this post Link to post
vladaudio Posted September 17, 2011 Matizul meu zboara fara restrictor de o saptamana. Inca imi lipseste frana de motor dinainte de modificare dar ma voi obisnui. Ce ma surprinde placut: pot ajunge in treapta I pana aproape de turatia de relanti fara sa dea simptomele de oprire a motorului ca inainte(mers neregulat, in hopuri), dupa care demareaza lin si fara opintiri. Spun asta fiindca am trecut la Matiz de la un auto cu motor diesel de 2000 cmc. Nu am de gand sa renunt si la ansamblul priza de aer+rezonator( deocamdata ). Nu-mi doresc un Matiz mai zgomotos si nu risc o priza de aer expusa baltilor din gropile Bucurestiului. Ca doar vine sezonul ploios. Off-topic: daca stie cineva cum sa cobor frecventa de rezonanta a sistemului de evacuare( sunet mai plin, mai grav ). Multumesc. Share this post Link to post
augustinionut Posted September 17, 2011 Schimbi evacuarea cu una de diametru mai mare Share this post Link to post
vladaudio Posted September 17, 2011 Schimbi evacuarea cu una de diametru mai mare Multumesc, am deschis topic nou. http://www.gmclub.ro/forum/index.php?/topic/37449-sunet-esapament/ Share this post Link to post
tolin Posted September 17, 2011 ... Inca imi lipseste frana de motor dinainte de modificare dar ma voi obisnui... Frana de motor este dozata de catre valva PCV, IAC si de gradul de inchidere al clapetei. Share this post Link to post
vladaudio Posted September 18, 2011 Maitre, aici deja m-ai pierdut. Nu sunt specialist in motoare moderne, management computerizat, etc... Dar sunt dispus sa invat. Sa inteleg ca doar mi s-a parut frana de motor mai putin pregnanta decat cu restrictor ? Sa fie efectul placebo indus de un alt poster care afirma acelasi lucru ? Share this post Link to post
tolin Posted September 18, 2011 Nu, sunt convins ca nu v-ati inselat, dar nu scoaterea restrictorului este cauza. Share this post Link to post
augustinionut Posted September 18, 2011 Toline, daca citesti mai sus, dupa ce am scos restrictorul frana de motor a devenit mai lunga, mai lina. Share this post Link to post
tolin Posted September 18, 2011 Tu trebuie sa mai citesti, n-am contestat, am spus ca nu-i normal, alta componenta este vinovata sau initial trecerea se facea prea brusc din cauza PCV. Eu care sunt utilizator excesiv de frana de motor n-am remarcat o degradare in rau a acesteia dupa eliminarea tuturor componentelor din amonte de filtru. Share this post Link to post
augustinionut Posted September 18, 2011 Nu intelege gresit: am banuit ca aceleasi "simptome" le-a simtit si el dupa scoaterea restrictorului. Share this post Link to post
tolin Posted September 18, 2011 Nene, frana de motor apare cand treci intr-o treapta inferioara, altfel este o simpla decelerare. Eu retrogradez dintotdeauna din 5 in 3 sau din 3 in 2. Iarna, pe drum alenecos, retrogradez si din 2 in 1, pentru a nu calca frana de serviciu si a pierde aderenta. Share this post Link to post
augustinionut Posted September 18, 2011 Si eu ce am zis? .Inainte dadea in nas , acum...smooth Share this post Link to post
tolin Posted September 18, 2011 Sa dea in nas se poate si la o decelerare (o urci rapid peste 4000 si ridici brusc piciorul de pe pedala, fara a avea cablul prea moale), daca PCV nu functioneaza bine. Share this post Link to post
augustinionut Posted September 18, 2011 SA n-o lungim: fara restrictor frana de motor e mai lina. Punct. Amu am treaba (tort, prajituri aleaalea ). Share this post Link to post
tolin Posted September 18, 2011 ... fara restrictor frana de motor e mai lina. ... la tine si la altii. Faci aceeasi greseala ca stiu eu cine, vrei sa generalizezi un caz particular, fara sa cercetezi adevata cauza. Share this post Link to post