Jump to content
Sign in to follow this  
tuf5075

Poliţia Română Cere Interzicerea Detectoarelor De Radar

Recommended Posts

... Revin la esenţa problemei. La principiu (dacă mai ştiţi ce e ăla): ...

Degeaba, practica, ca un caz particular al teoriei, exclude principiile. Ce principiu poti vedea pe gaura cheii, doar, cel al actiunii si al reactiunii. Doar, daca ar pune pe ele (detectoare) etichete ca pe pachetele de tigari: "... poate ucide".

Share this post


Link to post
Laure, nu vrei şi acces la liniile STS? În virtutea dreptului tău de a fi informat, că nu jenezi pe nimeni...

Nu, dar atata timp cat se emit unde asupra mea cu scopul de a mi se colecta bani, consider ca trebuie sa stiu asta. Pana la urma, daca vor ei sa fie invizibili, logic mi se pare sa-si creeze ei un radar stealth, nu sa imi interzica mie sa-l descopar cu mijloace banale.

 

Ca nu e moral sa folosesti un detector, e corect, dar morala nu e nici macar ultima ordonanta de urgenta, cea cu impozitul forfetar, moral nu e nici sa stai la vanatoare de amenzi la mica ciupeala, cand locurile cu vadit pericol de accident nu sunt pazite de nimeni.

Acum un an si jumatate, cand ma intorceam de la Bucuresti am intalnit o caruta in care nu vedeam carutasul, probabil dormea beat, bine-mersi inauntru. Primul echipaj de politie pe care l-am intalnit, pentru a anunta aceasta...mi-a facut instant-on. Normal ca numai la carutas nu mi-a mai fost gandul, ci la mine. Asadar politia romana si-a facut datoria si a mai completat un PV pentru 82km/h intr-un sat de 700 de metri lungime, iar vreo alta masina ar fi intrat in caruta condusa doar de un cal fara stapan. Multumim politiei rromane pentru ca asigura siguranta circulatiei.

Data viitoare nici nu mai opresc la instant-on-uri, sa-mi trimita amenda la firma de leasing.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post

Tolin are dreptate intr-un fel.La cati nebuni circula pe drumuri si la cati si-au luat permisul pe spaga ,are dreptate.Dar sunt localitati sau anumite puncte in trafic unde viteza de 50 km/ora este inutila.Si exact acolo stau spagarii! Am vazut unele localitati in Romania ,de obicei la intrarea in orase unde au mai ridicat limita la 70 ,dar sunt rare.Nimeni nu vrea sa faca accident sau sa fie accidentat dar nici politia nu are flexibilitate in a judeca anumite cazuri de incalcare a vitezei in functie de gravitatea faptei.Deci limita este la 50,cu toleranta de vitezometru sa zicem 60,te prinde cu 63 ,sa dea avertisment.Te prinde cu 80 atunci e clar ca ai vrut cu buna stiinta sa incalci regula si sa te sanctioneze in consecinta!

Share this post


Link to post
Cine da bani pe detector ca sa mearga cu 10-20kmh in plus e cam sarac cu duhul dupa parerea mea :)

Eu recunosc ca am, dar ceea ce fac eu chiar nu am sfatuit pe nimeni, si mai ales combat, si nu din ipocrizie ci pentru simplu

motiv ca este periculos, cine spune ca nu e asa, fie e mincinos, fie e inconstient si-l lasa sa aleaga singur..

la dreapta sau la stanga :)

 

Acum o ora am venit de la suceava .. 4h si 20 min pina in bucuresti aproximativ 450 km, mai bine cred de o treime pe ploaie.

Pot spune cu mana pe inima ca pot scoate 5 ore fara detector, doar avand grija la masini de politie si la semnalele si comportamentul celorlalti soferi. Iar 6 ore cred ca fac si cu o dacie 1300 nu 7-8 cum aud pe aici =))

Mosule daca 1/2 din drum il faci prin localitati cu 50 limita si mergi cu 65-75 asta inseamna cu ~40-50% mai repede; de ex. Iasi-Roman e traseu de 95km din care vreo 10 prin oras, si vreo 35-40 prin sate.

Nu circul cu mai mult de 110-120 inafara, iar in localitati cu 65-75 maxxxx 80 asta daca merg in coloana.

Diferenta intre mers legal - am condus si asa cind mi-am luat carnetul - adica 1 1/2h si mers ca mai sus adica ~1h e de 30% ca economie de timp. Chestie verificata si pe Iasi Bucuresti in loc de 6h fac 4h+opriri 1h cumulat.

Aia 15-25 km in plus se cunoaste si la consum si la modul cum merge masina; eu unul prefer sa merg cu a4a la 2500ture decit cu a3a in 3-3500.

Pot merge la fel si fara detector (cum zici ca mergi tu si altii de pe aici) dar eu unul vreau sa fiu sigur ca nu pierd timpul cu PV-uri, si platit amenzi pe la financiar in 48h; plus ca dupa vreo 2 contacte cu politia fac alergie la politie de orice fel... sint de o prostie in stare pura...

Pepet ce s-a mai spus politia demulte ori stau la pleasca, nu merg pe ideea de a preveni/combate... iar in rest stau la spaga pur si simplu.

E de-a dreptul penibil sa vezi un cird de masini tari ca trec pe linga tine cu 90-100 in localitate si sa nu le vezi oprite dupa colt la radar...uneori incerc sa ma agat de unii care merg peste limita dar in foarte multe cazuri ma las deoarece merg prea repede apropo de siguranta etc...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post

4h iasi-bucuresti inseamna medie mai mare de 100. Ori mergi de rupi, ori nu faci 4 ore.

Ca sa scoti medie de 100 pe e85 trebuie sa mergi peste 160 afara si 100+ in localitate unde se poate.

Limita nu e de 50 ci de 50+10 iar afara 100+10, asa ca mai taie matale la calcule.

Share this post


Link to post

Ce o sa mai ceara politia pe viitor? Interzicerea GPS-urilor? :)

 

LE: Pai si pe E85 sunt camere si in practica omul a scos timpul ala cu detector si gps. Fara nu-l scotea. :P

 

LE 2:

 

Pentru ca tolin a editat si nu se mai intelegea o parte din idee, reiau si completez putin ideea.

 

GPS-urile te avertizeaza la unele tipuri de radare (camere fixe) Ce o sa faca politia o ceara interzicerea lor?

 

De asemenea as mai adauga...

 

O sa interzica si statiile CB?

O sa interzica flashurile?

 

Atunci sa interzica si amplasarea de camere de tip radar de catre firme private daca banii din amenzi nu se duc la bugetul local sau bugetul de stat si se duc in conturi private.

 

De fapt cred ca mai bine s-ar interzice pe ei cu totul ca sunt complet inutili. Scopul lor de prevenire nu prea se regaseste in practica. Atata timp cat ei ne vaneaza si noi ne aparam. Cand o sa avem infrastructura gen Austria sau hai macar Ungaria ca Germania e deja prea departe si ei vor renunta sa mai stea la panda platiti din bani PUBLICI si sa mai f_ta omologarile de la niste echipamente radar achizitionate din bani PUBLICI prin montarea de intrerupatoare aftermarket, pentru ca in acest moment peste 50% din amenzi sunt contestate si marea majoritate sunt anulate, atunci o sa mergem si noi legal si nu o sa mai folosim detectoare de radar, GPS-uri cu speedcam activ, statii CB, etc. :)

 

@tolin Sa nu-mi zici ca esti si impotriva folosirii GPS-ului ca nu te cred. :)

Edited by Elfu
In practica, voi discutati despre altceva

Share this post


Link to post

Offtopic:

Apropo de GPS ziceam de E85 ca e facuta destul de bine harta. In rest de ex Iasi - Constanta e destul de naspa nu te poti baza decit ca urmeaza o curba la stg sau dr dar nu si cit de strinsa e. Am luat teapa in Vatra Dornei de m-am intepenit in poarta unei fabrici in loc sa ies din oras...Mai naspa in Bucuresti unde delay-ul GPs-ului de 1-2s poate sa te incurce la greu...Dar in general e foarte util, am gasit si o statie GPL prin mijlocul cartierului :) in Bucuresti...

Ontopic:

Apropo de GPS-uri cu POI cu speedcam-uri in alte tari cica sint interzise si cica politia confisca... sper sa nu apara si la noi o lege apropo de asta...

Timpitii astia au mai discutat si anul trecut despre interzicerea detectoarelor si nu a fost...

Oricum al meu cel putin e cu prindere rapida si-l arunc in torpedou plus ca cica e nedetectabil...

Daca se baga interzicerea lor prevad o scumpire a statiilor radio =))

Sa speram ca nu o sa le interzica si pe astea... mai stai la o cioaca sa nu adormi la volan...mai imbogatesti vocabularul... :)

Share this post


Link to post

@Elfu > Practica din tarile aflate in stanga noastra pe harta a condus la interzicerea detectoarelor de radar. In privinta asta sunt linistit, asa se va intampla si la noi. Din practica celor care ies din tara prin Vest, toti isi scot detectoarele si le ascund in portbagaj, tot practica i-am invatat ca-i mai bine asa.

 

Peste tot in lume, cei care incalca regulile sunt vanati, iar mijloacele lor de "aparare" sunt intotdeauna cu un pas in urma. Toate eforturile materiale se spulbera la prima suspendare a carnetului, asa ca, nimic nu amortizeaza investitia. Niciunul nu-i infailibil, mai devreme sau mai tarziu plateste. Macar acest adevar simplu ar trebui sa te puna pe ganduri.

 

Respectarea unor reguli n-are legatura cu infrastructura, e de mirare la varsta ta sa aduci astfel de argumente fara nicio legatura cu fenomenul.

 

Practica radarelor este o masura de descurajare a vitezomanilor, pe principiul (salut rm.popa) simetriei (in oglinda - pentru practicieni) detectoarele incurajeaza viteza. Asta-i esenta problemei, iar particularitatile fiecaruia nu sunt decat povesti triste.

 

Altfel, intentiile tale inutile de deturnare a topicului n-au vreo sansa. Practica de pe acest forum o cunosti, daca nu, o vei cunoaste. Deci, ramai la interzicerea sau nu a detectoare de radar.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

As mai adauga la postul de mai sus.

 

In loc sa vaneze mai bine ar dirija intersectiile aglomerate si ar fluidiza traficul prin amendarea celor pare ruleaza cu mai putin de 10km/h pe un segment de drum fara un motiv intemeiat, amendarea carutasilor si celor care circula cu utilaje agricole pe drumuri europene, pe cei care merg fara lumini aprinse sau cu stopuri de frana nefunctionale, etc.

 

Asta inseamna preventie si fluidizare, nu vanatoarea pe care o practica prin amplasarea de radare in curbe, in statii peco, etc

 

Il loc sa se ocupe de detectoarele de radar mai bine s-ar ocupa de coruptii de la ei din sistem. Care-i problema cu detectoarele de radar? Nu le mai merge spaga cum mergea?

 

@tolin ca era sa postez simultan cu el.

 

In celelalte tari nu simti nevoia sa o calci ca ai autostrazi. 1300 de km ii poti parcurge in 10 ore megan legal.

 

Pe de alta parte un detector de radar te face sa fii mai atent la drum si mai relaxat la volan. Cine foloseste de mult detector, poate confirma. Referitor la investitia in detector... Eu mi l-am amortizat si pe el si GPS-ul la primul drum de peste 500 de km facut prin .ro.

Nu am nicio amenda pentru viteza de mai bine de 5 ani si sincer nu am nicio sansa sa mi-o iau atata timp cat nu stau iepure cu detectorul pe care il am in combinatie cu GPS-ul.

 

De asemenea nu stiu cat de avansate sunt "mijloacele de atac" pentru ca mie mi se pare ca in .ro sunt unele dintre cele mai proaste radare. Pana si radarele laser din zona Sibiu sunt luate de RX65 de pe la 500 si ceva de metrii, asta apropo de ultima achizitie.

 

Din punctul meu de vedere ei nu au decat sa faca ce vor, eu nu renunt la detector,din contra daca va fi cazul il voi inlocui cu unul modular, nedetectabil si mult mai performant.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

In tarile de la stanga noastra pe harta au aparut si autostrazile, chiar n-am avut nevoie de detector de la Szeged incolo, asta pentru ca limita de viteza era de 130 pe autostrada, eu mergeam cu 140 pe bord si 135 pe gps, la mai mult deja solicitam mai mult motorul. Autostrada e buna pentru ca te duce rapid pana intr-un anumit punct al tarii, de acolo nu mai e o problema sa parcurgi inca 50-100 de km pe drumuri nationale. La noi insa tara e impanzita de drumuri de legatura pana la cele 2 autostrazi.

Eu am avut odata permisul suspendat, am avut vreo 12 amenzi de viteza pana acum, vreo 2-3 le-am evitat din prostia politistilor (intre radar si locul unde opreau se facea un drum lateral :D ), iar radarele de la noi nu m-au facut sa merg cum vor ei, ci dimpotriva, sa ma adaptez si sa le evit cat mai eficient, folosindu-ma de detector, si, mai nou, de gps.

Cat vor vrea ei sa zica, dar detectorul, gps-ul, statia, etc, sunt instrumente ale evolutiei, ori e o tampenie sa te pui in calea evolutiei. Un politist versat te poate prinde cu tot cu detectorul tau pe bord si fara sa iti faca instant-on. Daca m-a prins asa, nu mai am nimic de zis, bravo lui. Cand vor avea aparate omologate pentru instant-on, nu voi mai avea ce comenta, si eu imi voi moderniza tehnicile de a ma ascunde. Un astfel de antrenament eu cred ca e mai util pentru experienta in ale soferiei, decat de a conduce ca boul, chiar in limitele legale de viteza.

Cat despre interzicerea avertizarii camerelor fixe in anumite tari, nu e nici o problema in a debloca gps-ul si a le face vizibile, gps-ul nu e interzis, si nu te controleaza nimeni la gps atata timp cat nu faci prostii in trafic.

Edited by laurentziu83

Share this post


Link to post
... In celelalte tari nu simti nevoia sa o calci ca ai autostrazi. 1300 de km ii poti parcurge in 10 ore megan legal ...

Fals si asta o stii din recenta ta deplasare: pe orice autostrada sunt numeroase restrictii incepand de la 60 km/h (ringul din jurul Budapestei), 80 km/h (ringul din jurul Wienei), 90 - 100 - 110km/h. Media de 130 km/h este o utopie. In plus, doar, doua benzi la traficul de acolo este putin, iar practica claxonului sau a flashurilor este apusa demult. Din practica, foarte putini isi permiteau sa depaseasca aceste restrictii. Doar in Germania sunt portiuni pe care nu exista, dupa un anumit orar, limite de viteza, iar vitezomanii sunt "vanati" si opriti in trafic (cu suspendare+amenda) de catre politai sub acoperire, pe masini sport, nemarcate. Practica din tarile pe care le dai exemplu este mult mai drastica decat aici. Intreaba-l pe ovi_jer unde si-a petrecut 2 ore fara sa vrea si fara sa incalce vreo regula (control de rutina) la cea mai recenta vizita a lui. Asa vei afla si cum se descopera un detector ascuns prin diferite unghere ale masinii.

Share this post


Link to post
Pe de alta parte un detector de radar te face sa fii mai atent la drum si mai relaxat la volan.

Singurul rezultat al unui detector de radar este viteza mare a masinii conduse de soferul respectiv. Faptul ca o sa mergi mai tare cu masina anuleaza avantajele pomenite de tine. Intervalul de timp de reactie in caz de neprevazut se micsoreaza. Nu uita ca a fi un sofer bun, care-si aduce familia acasa in siguranta, nu inseamna sa stii sa conduci masina ta bine pentru tine ci mai degraba sa stii sa conduci masina pentru ceilalti, if you know what I mean. De acolo vine pericolul.

50 km/h peste viteza legala poate sa insemne si 5 secunde in plus la manevra de evitare a unui sofer adormit sau a unei situatii neprevazute pe autostrada.

Parerea mea este ca trimbitezi prea mult avantajul unui aparat care in short term iti aduce beneficii iar in long term poate sa-ti aduca o tragedie.

Share this post


Link to post
Fals si asta o stii din recenta ta deplasare: pe orice autostrada sunt numeroase restrictii incepand de la 60 km/h (ringul din jurul Budapestei), 80 km/h (ringul din jurul Wienei), 90 - 100 - 110km/h. Media de 130 km/h este o utopie. In plus, doar, doua benzi la traficul de acolo este putin, iar practica claxonului sau a flashurilor este apusa demult. Din practica, foarte putini isi permiteau sa depaseasca aceste restrictii. Doar in Germania sunt portiuni pe care nu exista, dupa un anumit orar, limite de viteza, iar vitezomanii sunt "vanati" si opriti in trafic (cu suspendare+amenda) de catre politai sub acoperire, pe masini sport, nemarcate. Practica din tarile pe care le dai exemplu este mult mai drastica decat aici. Intreaba-l pe ovi_jer unde si-a petrecut 2 ore fara sa vrea si fara sa incalce vreo regula (control de rutina) la cea mai recenta vizita a lui. Asa vei afla si cum se descopera un detector ascuns prin diferite unghere ale masinii.

tolin, tu confunzi bretelele de legatura dintre autostrazi si centurile oraselor cu autostrazile.

 

In practica bretelele lor de legatura arata mai bine ca autostrazile noastre si unele au chiar mai multe benzi. Restrictia de 60 apare doar cand iesi/intrii de pe/pe autostrazi. ;)

 

Pe de alta parte pe multe dintre autostrazile din stanga cum te uiti la harta camerele video sunt presemnalizate din timp. Trebuie sa fii prea prost sa nu le vezi.

 

In germania nu am vazut niciun echipaj de politie si daca noi mergem tare inseamna ca nemtii zboara. 150 de km la ora era viteza mica pe la ei. Cam cu atat se rula pe banda 1 daca nu erau tiruri.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post
tolin, tu confunzi bretelele de legatura dintre autostrazi si centurile oraselor cu autostrazile.

Data viitoare mergi mai incet, asa afli pe unde ai fost si ce restrictie pe zeci de km exista. Asta-i un alt avantaj a lipsei detectorului, esti mai aproape de realitatea prin care circulisi scapi de stressul ca poti fi suspendat pe 3 luni. Apropo, poate imi spui: cum socotesti o suspendare de 3 luni in ecuatia amortizarii detectorului ? Tot asa vei observa si echipajele de politie care "vaneaza" de pe poduri cu radare mobile care te "prind" inainte de a le observa tu, totul petrecandu-se pe o zona de zeci de km pe care ai fost anuntat ca esti urmarit. Din cauza asta majoritatea circula in limita de viteza.

Apoi, citeste mai bine postarea, echipajele de pe autostrazile din Germania sunt sub acoperire si se ocupa de cei care merg peste 200 km/h, nu se incurca cu plevusca care circula la pas (deobicei < 160 km/h). De ani de zile sunt reportaje pe RTL cu activitatea politiei germane pentru combaterea maniei vitezei si au schimbat legislatia sa le permita sa faca controale amanuntite la masini, in hale special amenajate, gen vama, prin sondaj. Astept reactia unor luptatori pentru drepturile celor care incalca programat regulile, incepand de la cele de bun simt, pana la instigari la anarhie, cand se vor introduce aceleasi masuri si in spatiul danubiano-pontic. Cand v-am spus ca se inaspreste ITP-ul, am primit reactii la fel de infantile, acum vad ca majoritatea este speriata de acest control cand stie ca are modificari sau nereguli la masina N-a trecut 1 an si s-a adeverit. Acum va spun ca problema turistilor straini cu automobilul prin RO nu este infrastructura, ci nerespectarea regulilor de circulatie. Asta spune clar ca existenta unor autostrazi n-ar schimba cu ceva fondul problemei. Cred ca banuiti deja ce masuri vor fi luate. Nu vine vreun strain pe aici cu masina cand rata mortalitatii in caz de accident este mai mare de 2-3x decat la ei, iar cazurile in care viteza era legala, dar neadaptata, sunt rare.

Share this post


Link to post

Ia uite unde era mama omida ascunsa. =))

 

De cutremure nu ne zici nimic? :P

 

Deci ca sa fim ontopic. Limitari la 60 la ora pe zeci de km eu unul nu am vazut pe autostrazile din vest, cu 80 si 100 da si se respecta cam peste tot, mai putin prin Germania. Alergau nemtii pe limitari de ziceai ca nu e adevarat.

 

Majoritatea mergeau cu @150-160 la ora pe autostrazi (nu pe limitari unde se rula cam cu 20-30 de km/h peste limita legala) dar erau destui care mergeau @200 sau chiar 200+.

 

Aveam eu 180 pe bord dupa Stuttgart si a zburat unul cu un porche pe langa mine de n-am apucat sa-i vad numarul. Am avut si cazia sa vad si un accident in lant pe acolo cu peste 30 si ceva de masini.

 

Mult mai civilizat se circula pe la austrieci unde nu am sarit de 140.

 

Personal am mai spus, eu unul nu am simtit nevoia sa folosesc detectorul de radar in afara Romaniei pentru ca un mers aproape constant la @140 la ora (excepatnd limitarile) e mai mult decat decent. In Romania nu tin sa merg cu aceeasi viteza, dar macar cu 90 la ora sa merg constant, lucru imposibil in timpul zilei.

 

Referitor la turism problema romaniei nu o reprezinta neaparat infrastructura cat preturile mari si serviciile de kkt dar o dam in offtopic.

Edited by Elfu

Share this post


Link to post

Apropo de limitari: in Suedia se respecta cu sfintenie limita de viteza, amenzi peste 100e si renii :)

Limita de viteza e calculata ca la impact cu renul avariile sa fie minime in speta sa zboare animalu peste capota in caz de impact sau cel putin asa povestea soferul microbuzului.

Dar acea limita o poti tine constant deoarece strazile sint coala de hirtie. In vreo 3000 de km n-ma vazut un petic, o groapa etc. parca erau proastpat facute...

Iar semnalizarea era bestiala; la reflectoarele care le aveau toti care circulau intre orase se vedea soseaua noaptea pe citiva km inainte. Nu-ti mai trebuia GPS sa vezi ca urmeaza o curba...

Mania vitezei e si la ei dar in modul de a ajunge la limita de viteza, toti pleaca cu scirtz de la semafor :)

Apropo de turism preturile si serviciile de cuvânt_urât scuzati exprimarea e primul impediment; sa nu mai zic de organizare de 2lei, publicitate 0, aeroporturi in vreo citeva locuri; si nimeni nu vine sa-si distruga masina prin gropile Ro si asta SIGUR, fata de posibilitatea sa aiba accident care e PROBABILA mai mult sau mai putin...

Oricum nici autostrazi nu o sa vedem in scurt timp adica pina la pensie, nici asfaltari masive si de calitate... in Iasi au demarat schimbarea bordurilor (oare cine face borduri)... cind o sa-si faca un mogul si firma de asfaltare poate se apuca si noi asfalt fara gropi, cratere, santuri...

Edited by lascarica

Share this post


Link to post
Alergau nemtii pe limitari de ziceai ca nu e adevarat.

 

Confunzi limitarile cu recomandarile.

 

Respectarea unor reguli n-are legatura cu infrastructura, e de mirare la varsta ta sa aduci astfel de argumente fara nicio legatura cu fenomenul.

 

Ba are. Dar trebuie sa ai un grad ridicat de dobitocenie si egocentrism sa intelegi. Si putin mai mult ca sa emiti astfel de scuze penale.

Share this post


Link to post

Topicul ăsta e tot mai boring.

Am mai avut discuţia asta acu vreo 6 luni...

Share this post


Link to post
Topicul ăsta e tot mai boring.

...

 

Bine spus. In pecial motivele invocate in permanenta pentru incalcarea legii.

Share this post


Link to post
500 / 8 = 62,5 km/h (no offence).

E = m x V^2 (idem).

In 5735 de km, majoritari in afara orasului, am avut asa:

Viteza medie: 63,7km/h

Viteza medie efectiva: 73,1 km/h

Viteza maxima: 191 km/h

Timp total: 90:01h

Timp efectiv de deplasare: 78:29

Timp de stationare: 11:31

 

 

Pe autostrada am mers mai putin, ca acolo nu sunt camere si nu m-a interesat sa ma anunte de prezenta lor.

 

Am beneficiat de: statie, detector si (evident) GPS cu locatia camerelor.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...