Jump to content
Sign in to follow this  
wallaby

Holden Astra Cdti 200cp/400nm (tuned)

Recommended Posts

1- data este 23-04-2007, adica inaintea oricarei discutii de aici;

 

E de la diferenta de fus orar maetre :D Australia e pe partea cealalta a Globului. Depinde pe care parte o iei, pe una din ele se merge in contratimp si ajungem in aprilie :P

Share this post


Link to post

Da Mircea, e de la notatia anglo-saxona, defapt este ziua 4, luna 23.

 

PS expresia "la prima cheie" n-are legatura cu presupusii 12 km, iar semnul intrebarii se referea la unitatea de masura, intotdeauna mi-a placut amestecul de notatii europene cu cele anglo-saxone care-ti sare in ochi cand privesti prima data acea poza.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Hai ca sunteti hazlii. Tot ce conteaza pentru voi e data aia de pe grafic si nu restul. Sau poate aveti dificultati in citirea diagramei? :)

Share this post


Link to post

Stai linistit ca stim sa citim un grafic. Necazul (tau) este ca stim sa citim si mai departe ;)

Share this post


Link to post

Eu n-am absolut nici un necaz, nu cu motorul ala sub capota :) Stati deci linistiti.

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
... Sau poate aveti dificultati in citirea diagramei? ...

Intr-adevar, primul semn de facatura apare la decalajul dintre intersectiile curbelor de cuplu cu cele de putere. Decalajul apare la stanga si trebuia sa fie in acelasi loc, adica la aceeasi turatie, sau in dreapta. Asta ti-o spune cineva care a proiectat si a construit standuri de incercari motoare Diesel (turbo) si a invartit pe ele motoare pret de un an.

Necazul tau este ca incerci sa vinzi castraveti la gradinari cu ajutorul materialelor promotionale.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Chiar ca m-ai dat gata cu chestia asta, a decalajului. De unde pana unde curbele trebuie decalate "proportional si corespunzator"?! Stii exact cum functioneaza tuning-ul din box?

La fel cu chestia castravetilor: de ce as promova o solutie de tuning care nu merge pe Kalos, Cielo, Nubira sau Leganza? Da-mi un singur motiv.

 

PS: ciudate gusturi mai au gradinarii in Romania. Credeam ca-s fani de utilitare, nu de Kalos ;)

Share this post


Link to post

Necazul e ca la tine si la curbele fara box se observa acelasi decalaj

Share this post


Link to post
Chiar ca m-ai dat gata cu chestia asta, a decalajului. De unde pana unde curbele trebuie decalate "proportional si corespunzator"?! ...

Raspunsul este simplu, curba superioara incepe palierul de cuplu decalat la dreapta si apoi pusca in stele intr-o plaja mai restransa decat plaja motorului de dedesubt. Astfel de performate nu se obtin dintr-un biet motor de 1,9L decat in inchipuirea unora care cred ca electronica vine cu Nm de acasa.

Concluzia mea este la fel de simpla: curbele apartin unor motoare diferite.

 

In rest, aroganta ta fata de cunostiintele celor de pe acest forum, cat si dispretul pentru masinile lor imi spune doar ca ti-ai terminat cartusele. Banuiesc ca ti se trage de la felul cum s-au uitat la masina ta cei de la MORPOWA (Modbury North), care-si incalzesc instalatia cu astfel de motoare.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Ca tot vorbim de aroganta fata de cunostintele celor de pe forum, cum ramane cu a ta tolin? Curbele sunt ale aceluiasi motor, cu si fara mod. Pur si simplu asta e adevarul gol-golut. Da-le celor de la Morpowa un telefon. Sunt sigur ca or sa-ti povesteasca ce si cum a fost azi dimineata. Au fost foarte surprinsi de rezultate, fiind pentru prima oara cand au testat un turbodiesel, asa ca n-or sa uite detaliile prea iute. :)

 

Cum as putea sa am dispret fata de masinile de aici cand am si eu un Lacetti, la care tin mult, mult de tot? Mi-e si mila de el saracu', e pe mana nevesti-mii de doi ani... Ce am spus mai sus a fost pur si simplu o reactie la felul in care pui lucrurile, nimic mai mult.

 

Haide, suna-i pe cei de la Morpowa. Intreaba de Simon la telefon +61 8 8264 2077

Suntem cu 8.5 ore inainte fata de ora Bucuresti aici, la Adelaide. La propriu si fara urma de aroganta, e vorba doar de pozitia geografica.

 

Sa nu-mi spuneti acuma ca fac reclama la Morpowa... :)

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Si cine a adaugat textele de genul "the green box effect :) " si alte explicatii pe diagrama , Simon (dyno specialist) sau Andrew (all rounder & good guy) ?

 

Parca ti s-a mai spus ca prin tuning box nu se pot obtine rezultate de remapare, nu, deci nu poti face din 150, 200 (+30%). Prin tuning box se obtine jumatate din cat se poate obtine prin remapare prin simplu fapt ca nu face altceva decat sa pacaleasca ECM-ul, micsorand raportul de amestec si cei 30% nu exista in ECM, tot domeniul de variatie nu poate fi mai mare de +/- 10%. Din povestea asta nu poti scoate mai mult de 10-15% mai mult, altii se lauda cu doar un +22 CP (fix la motorul tau). Fabricantul nu face asta pentru ca in regimul acela creste poluarea. Deci, ca sa vezi si legatura cu diagramele, a te translata pe o harta (mapa) trebuie sa se vada si pe diagrame, doar ca in diagrama prezentata incepe translatarea spre dreapta si se termina la stanga. Eh, acest lucru poti sa-l vezi doar la chip-tuning.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Textele alea le-am adaugat eu, cum m-am priceput. Ai ceva impotriva? E graficul meu, am platit pentru el, pot sa-l mazgalesc cu ce texte vreau, nu? :)

 

tolin, cum poti vorbi cu atata aroganta, spunand chestii de genul "ti s-a mai spus"? Sa inteleg ca tu detii adevarul absolut in materie de remapari si tuning? De ce nu vrei sa intelegi ca remap-ul si tuning box-ul sunt solutii echivalente? Nu mai dau exemple acuma, sa nu fiu acuzat iar ca fac reclama.

Daca ai sti atatea despre domeniul asta, n-ai mai vorbi de chip-tuning, e irelevant pentru turbodiesel-ul de pe Astra. Tuning-ul se face prin remap sau tuning box, atat.

 

Deci, il suni pe Simon sau nu? Ca sa terminam odata cu prostiile astea.

Sau te pomenesti c-or fi si aia d'astia ca mine, care habar n-au despre cum se testeaza motoarele... ;)

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Atat am vrut sa recunosti, ca textele au fost adaugate de tine, lucru vizibil din avion. In rest, "ti s-a spus" de catre ovi_jer, cel caruia i-ai dedicat facatura (parerea mea).

Share this post


Link to post

Poftim, cauta-l pe asta de "facaturi". Da-te jos din avion si pune lupa pe el. Verifica si numarul de inmatriculare in fotografiile de la inceputul thread-ului. Domnule, atata neincredere... ;)

post-7339-1185872800_thumb.jpg

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Arata bine pe grafic. N-ai si dyno cu puterea la roti ? Ar fi fost mai interesant sa vedem castigul la roata ?

Edited by dinoc

Share this post


Link to post

N-am mai cerut si graficul la roti, l-am rugat pe operator sa-mi dea direct puterea la flywheel, ca se poate compara imediat cu cea declarata de producator.

Pentru asta a rulat doua teste de calibrare, necesare si pentru citirea cuplului. Mi-aduc aminte ca primul test a avut un varf de 109 kW dupa transformare, deci foarte aproape de cifra oficiala de 110 kW.

 

O explicatie pentru textele adaugate pe primul grafic: am vrut sa scap de FAQ cum ar fi "ce tuning, ce motor, cat e stock, cat avea la bord, ce temperatura ambient, ce presiune in roti, samd". Na, ca am uitat de presiunea in roti, era 40 psi... Nicidecum n-a fost in intentia mea sa "infloresc" cifrele, asa cum s-a sugerat :)

Edited by wallaby

Share this post


Link to post

Inca nu a aparut vulupe sa confirme puterea motorului tau :)

Ce om frate... sa-i ceri ajutorul in lupta cu daewooclub si el sa nu te ajute.

Sigur nu ai uitat sa spui ca motorul era oprit si puterea era de la compresorul AC care iti baga caldura in dimineata aia racoroasa?

Share this post


Link to post

Deci confirmi ca e lupta? :) Serios guys, nu inteleg ce vreti de la mine si de ce sunteti aici, pe thread-ul asta. Am o masina care-mi pune zambetul pe buze de cate ori ma asez la volan, azi i-am facut un test dyno si l-am postat si aci. Ce-i rau in asta?! Nu asta-i rostul forumurilor auto, sa impartasim ceva din experientele noastre? E asa greu de crezut ca-i atat de simplu sa cresti performantele motorului asta? Eu unul gasesc faptul asta nemaipomenit de interesant. Aia mai batrani si cu experienta in ale hardware-ului isi aduc aminte de Celeron 300A, cat de usor era sa-i faci overclock la 500 MHz de la stock 300, ba mai puteai sa-i faci foarte simplu si un mod si sa-ti construiesti un sistem dual procesor de toata frumusetea! Ei bine, CDTi-ul de la GM e ceva de genul asta. De aia e interesant. Nu prea conteaza cum ajungi acolo, remap sau tune box. Cine pricepe, bine, cine nu...

 

ovi_jer, daca ai citit ce-am scris ai vazut ca ma indoiam c-ar conta AC-ul pornit din moment ce caldura era la maxim. E iarna aici, destul de racoare dimineata, deci nu-i nevoie de aer conditionat. Si nu i-am cerut ajutorul lui vulupe, intrebam pur si simplu daca sunteti asa de suspiciosi tot timpul sau doar cu mine ;)

 

Acuma ma duc pe thread-urile voastre, sa pun intrebari legitime despre puterea si demarajul masiniilor din dotare, convertite pe gaz sau nu. Ne vedem acolo. Rezultatele dyno la control.

 

Chill, glumesc... ;)

Edited by wallaby

Share this post


Link to post
Avertisment public pentru cei care practica sportul numit ''atac la persoana'' :

Domnilor daca nu aveti minimul de bun simt sau educatie(ca sa numai vorbim de vreo pregatire in domeniul tehnic auto) incat sa purtati o discutie in limita regulamentului si a unui oarecare nivel de respect fata de toti userii de pe acest forum va anunt ca o sa parasiti acest forum pe durata nelimitata fara a mai primii vreun avertisment.

 

Domnii moderatori, avertismentul de mai sus era cumva unidirectional? Ca dupa cate vad, cam asa sta treaba. Am fost atacati direct, atat eu cat si Wallaby, am fost jigniti (zice-se subtil), suntem in mod evident nedoriti aici. Cumva deranjam? Daca da, spuneti va rog clar asta, lasati acuzele.

V-au fost aduse toate argumentele si dovezile cerute, mai nou vad ca ne si urmariti discutiile pe forumul nostru - pe care de altfel am vazut ca-l cenzurati cu spor aici. Considerati acest comportament adecvat unui forum ce se doreste util? Cum de sunteti atat de rapizi in a ne avertiza, pe mine si pe Wallaby, dar nu "observati" si atitudinea/comportamentul altora?

As dori, daca tot sunteti atat de inversunati in critici, sa va si argumentati afirmatiile. Cu link-uri, citate, diagrame si dovezi clare, nu cu vorbe, asa cum am facut si noi. Si in cazul in care ati uitat, discutia se poarta pe tema motorului diesel 1.9 CDTi, 16V si 150CP, aflat pe o masina Holden/Opel, modificat cu un "green-box" produs de o anumita firma (nu dau numele pentru a nu fi cenzurat pentru reclama). Orice alte argumente, cum ca diesel in general face/nu face, cum ca tuning e una sau alta sunt complet irelevante. Aici se vorbeste de un motor si o masina foarte specifice, cu o solutie de tuning la fel de specifica. Si nu va faceti griji, acel producator nu are nici un interes in piata romaneasca iar preturile lor sunt oricum prohibitive aici, unde calitatea este pe ultimul loc.

 

Nu inteleg de unde atat de multa neincredere si suspiciune. Nimeni nu incearca sa vanda nimic si nici sa dovedeasca ca e mai "altfel". Pur si simplu omul este foarte incantat de masinile lui si le prezinta ca atare. Poate ca informatiile oferite de el sunt chiar utile unor useri. Sau interesante. Cand vom invata si noi ca nu toata lumea vrea sa ne fure/pacaleasca?

Edited by vulupe

Share this post


Link to post
... Poate ca informatiile oferite de el sunt chiar utile unor useri. Sau interesante ...

 

... Tommy, am condus C4. Concluzia mea e ca-i masina de coafeze...

 

... Kilometrajul e la 12,174 (adica 12 mii) de km, ce naiba... Vezi ca in engleza virgula e punct si invers :) ...

 

Nicio grija, ce era util si interesant s-a retinut.

Share this post


Link to post

Da, multumesc. Foarte constructiv postul tau.

Share this post


Link to post

Un raspuns la toate "dragalaseniile" pe care le-am citit pe site-ul asta referitor la solutia de tuning pe care o folosesc:

THURLBY, unul din cei mai mari dealeri Vauxhall din UK, comercializeaza si ei cutiile astea. Ma indoiesc de faptul ca si-ar permite sa o faca daca ar fi vorba doar de o "cutie cu cateva rezistente".

 

Sper ca n-o sa se considere reclama din moment ce 1. Vauxhall nu are reprezentanta in Romania si 2. Cutiile astea nu merg pe nimic de la Daewoo :)

Share this post


Link to post

Stim, nu ne intereseaza, ca nu mere pe deuu.

Share this post


Link to post

La Multi Ani tuturor membrilor forumului de aici, de la antipozi! La 15:30 ora Bucurestiului suntem deja in 2008 :)

 

Greu cu pregatirile de Revel, ajunul de anul nou e foarte... fierbinte. La propriu!

 

HotDay.jpg

Share this post


Link to post

La multi ani si tie si toate cele bune ! :drinkers: Austalia a trecut la sistemul metric ? :-?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...