Jump to content
Sign in to follow this  
Alinutz

Cutia De Viteza

Recommended Posts

mersi tolin... :osanale:

Share this post


Link to post

E clar ca se lasa cutia... In primele zile eram disperat. era cand nu reuseam sa nimeresc a II-a, sau intra foarte greu, nici a III-a nu mergea usor. Acum dupa 5000 si ceva Km, merge mult mai usor. Nu mai am problema la nici o treapta de viteze. Retrogadarea din III in II este putin mai "greoaie" , dar nu o fortez, pozitionez maneta in dreptul treptei II,si aplic o forta moderata pana sincroanele isi "fac treaba" (e vorba de jumatate de secunda), si dupa asta intra foarte usor (ai impresia ca ti-o ia din mana). Oricum diferenta dinte prima zii si cum se comporta acum este mare, si daca continua asa va fi si mai bine. Eu zic sa nu fortati cuta, lasati-o sa se rodeze...

Share this post


Link to post

Pentru cei care aveti motor de 1,2L > ridicati pozitia pedalei din care decupleaza ambreajul din piulita de reglaj aflata la capatul dinspre motor a cablului de actionare. Cursa pedalei este prea mica cum vine reglata din fabrica coreenilor. Astia, nici dupa 100 de ani nu vor intelege unde gresesc ! Pentru a creste cursa activa a pedalei, rotiti piulita, in sensul acelor de ceasornic, 1-2 ture. Pozitia optima o aflati incercand sa plecati de pe loc cu frana de mana trasa (aflati pozitia la care ambreajul cupleaza). Ea este mai sus decat o aveti in prezent.

Share this post


Link to post

Hmm ... si la mine a inceput sa se simta o oarecare rezidenta la cutia de viteze ...

Share this post


Link to post

Subscriu problemei la cutia de viteza...

La mine ba merge impecabil ba e rigida, plus ca am observat un usor zgomot la ambreiaj cand intalneste pragul de cuplare a vitezei(sper ca ati inteles ceva :) ).

Ieri seara cand am plecat cu ea la drum era de nerecunoscut (cutia) parca era inghetata, dupa ce s-a mai incalzit motorul si-a dat drumu. Poate sa fie din cauza uleiului?, nu stiu ce sa mai cred.

Mentionez ca masina are 2 luni si deja 3800 km.

 

Pareri/opinii...va multumesc anticipat...

Share this post


Link to post

Este normal, in Bucuresti ieri au fost 3-4C.

Share this post


Link to post

Ok...am intels cu frigul, dar cu zgomotul de la ambreiaj?

Edited by ovidutz

Share this post


Link to post

Pentru asta trebuie sa dai mai multe detalii. Se intampla doar atunci, cand masina este rece? Sau tot timpul? Doar la cuplare?

Share this post


Link to post

Se intampla tot timpul la cuplare...sa fie prea slabit cablu?

Adevarul e ca mi se pare prea jos, si foarte moale...asa e si la voi?

 

Multumesc anticipat! :)

Edited by ovidutz

Share this post


Link to post

Parca si al meu facea galagie la cuplare cand era frig afara, dar se linistea cand se incalzea motorul. Era un pacanit cand cupla, atat. Nu m-am agitat pe tema asta, niciodata.

Share this post


Link to post

Salut,

La mine atunci cand se incalzeste(mers peste 10 km), si folosesc ,,ambreiaj patinat'' , sau cuplare usoara in timpul mersului a treptelor 2 si 3 , se aude un zgomot asemanator sunetului scos de motoarele diesel.

Am reclamat de doua ori problema la Radacin motors si au spus ca e un sunet normal.Exista acest sunet si la voi?

Merci,

Share this post


Link to post

Duă cum povesteam parţial şi anul trecut, am următoarele probleme la cutia de viteze (motorizare 1.2):

- retrogradarea din 3 în 2, la viteză mai mare de 20-25 km/ h e însoţită întotdeauna de un sunet metalic prelung (exact precum cârâiala de marşarier de la Dacie...; vibraţia respectivă se transmite şi în schimbător);

- schimbarea din 1 în 2, la turaţii mai mari de 3.000, dacă e rapidă e însoţită de acelaşi zgomot, dar mai scurt.

 

Am reclamat problema la ultima revizie la GTT (iunie 2007), au constatat că aşa e şi au zis că, atunci când mă hotărăsc, să las maşina la ei 3 săptămâni (desfac, identifică piesele defecte, fac comandă, le aşteaptă, vin şi apoi le schimbă).

 

Am sperat ca în timp să-şi revină. Nici vorbă. Drept pentru care sunt hotărât ca în perioada următoare să rezolv problema, pentru că urmează concediul şi nu vreau surprize.

 

Ca variante de service iau în calcul GTT, Di-Bas şi Gold&Platin. Ca poziţionare mă avantajează Gold&Platin, dar nu am fost niciodată la ei.

 

Aş avea nevoie de sfaturi prvind următoarele:

- în ce service să merg cu ea, eventual o recomandare la recepţie/ un mecanic ca să meargă treaba repede şi bine (voi fi şi eu atent cu ei...);

- dacă voi fi nevoit să merg fără să cunosc pe nimeni, ce să invoc ca să nu las maşina acolo (vreau să desfacă cutia, să constate şi dacă nu sunt în stare să repare pe loc să o facă înapoi şi să mă recheme când au cu ce) sau să-mi dea altă maşină pe perioada reparaţiei (visez, ştiu);

- dacă nu mă înţeleg cu ei cu privire la durata reparaţiei, cui mă pot adresa (Chevrolet EuroService or something).

 

Orice sfat la obiect e binevenit. Problema mă chinuie de 1 an de zile şi vreau neapărat să o rezolv până la 1 iunie.

Share this post


Link to post

salut

 

la 1.4 16v echipare platinum sedan, are aceeasi cutie ca la celelalte 1.2 sau 1.4 ?

Edited by virtualx

Share this post


Link to post

Cu siguranta e ALTA cutie fata de cea utilizata la motorul de 1,2. Cea cuplata la motorul de 1,2 are R sub a V-a.

Share this post


Link to post

@rm.popa

Programeaza-te la GTT la prima ora. Te infiintezi acolo la 8:30 si ii explici clar tipului de la receptie "pretentiile" tale. Clar nu inseamna evident nervos, ci doar ferm si serios. Obtii de la el un "angajament" ca procedati dupa cum vrei tu. Daca reusesti, asta e, daca nu, iti iei "calul" si-ti vezi de treaba - nu costa mare lucru si ai mai "bifat" un service.

Pareera mea e ca desfacerea unei cutii e o problema migaloasa si nu se poate rezolva chiar cum vrei tu. Ce s-ar putea diagnostica mai usor este daca e din cutie sau de la timonerie.

Sfat: Roaga-l pe tipul de la receptie sa-ti plaseze masina pe o rampa de langa una din usile de acces masini sau ceva de genul asta. ca in orice service "modern", n-ai voie in atelier, dar te poti... apropia :) In felul asta ai o sansa sa te "dai" p-acolo.

Share this post


Link to post

Salut.

De cateva luni in momentul in care calc ambreiajul(fie ca este cutia incalzita sau nu) se aude un zgomot, ca si cum ar toarce.La eliberarea ambreiajului acel zgomot dispare.

Care ar putea fi cauzele?

Ma gandesc sa schimb uleiul din cutie dar am inteles ca doar se completeaza.Si ca sa fie tacamul complet, iarna trecuta, daca eliberam pedala, pana la incalzirea cutiei, dadea sa plece de pe loc(avea o zvacnire-trebuia sa tin ambreiajul calcat mai multe minute)

 

Merci

 

Cip

Share this post


Link to post

Rulmentul.

Share this post


Link to post

Chestia cu zvacul e din cauza vascozitatii uleiului din cutie, care "antreneaza" pinioanele p-acolo :) Nu e nevoie sa tii ambreiajul calcat asa mult. E suficient sa ii dai drumul usurel. De altfel, e posibil ca manevra asta pe care o faceai, repetata poate si in alte conditii in trafic, sa fie cea care a dus la uzura prematura a rulmentului de presiune sau altceva p-acolo (banuiesc ca are tot "soare" la placa de presiune, habar n-am asa ca nu ma bag) si asta sa fie o posibila cauza a zgomotului.

Share this post


Link to post

Ciprian- meri la service- dureaza cam 6 ore operatiunea,; ai grija sa-mi monteze corect volanul. Te coasta si 1 mil in plus ulei de cutie, servo si lichid de frana. Asta in Bacau- un super-service, care insa e indicat a se evita!!! La tine in oras nu stiu ce/cum este- insa sa faci bine sa te interesezi si sa ne cmunici si noua.

Share this post


Link to post

Am fost la service iar cei de acolo mi-au spus ca nu are nimic cutia, ca sunt eu prea pretentios(''toate cutiile fac la fel'').Am vrut sa schimb uleiul si mi-au spus ca se completeaza.Acum o sa-l schimb indiferent de ceea ce vor spune(uleiul).Despre rulment de presiune nu mi-au spus nimic ca ar fi in neregula dar o sa-i intreb(nu este un zgomot puternic dar ptr. o ureche fina iese in evidenta-nu stiu; nu-mi aduc aminte daca atunci cand am cumparat-o era acelasi zumzait).

Cam cat costa rulmentul de presiune.Asa ptr. mine, sa nu am cumva surprize(sunt de speriat baietii astia de la reprezentanta cu preturile la piese).

 

Multi ani.

 

Cip

Share this post


Link to post

salut ciprian! dupa cum vezi, am un aveo 1,2, are 21500km si are cam aceleasi simptome. la pornire are un carait fin kre se opreste imediat la calcarea ambreajului, fie la revenirea turatiei de relanti. mai face figuri cand dau in marsarier (caraie, ori nu intra si imi agata). am fost la gtt de 2 ori pana acum si au spus k n-are nimic cik "astia sunt pasii de uzura" pana isi intra in normal. evit sa-mi mai fac nervi cu ea si o s-o las sa caraie pana se rupe-n doua. aaa...si mai face o figura, daca incerc sa ma dau la o liniuta si trag cu a1a peste 4000 rpm, nu pot sa bag a2a, caraie ca toti dracii ( cu ambreajul calcat la maxim in podea) abia dupa ce scade pe la 2500-2800 pot sa bag a2a), am bagat 1data a2a la peste 4000 dar am simtit ceva ca si cand mi-ar fi sarit cutia dp masina, a avut un zvac puternic) sper ca s-a inteles ce am vrut sa spun.

Edited by Mircea
Nu mai folosi limbaj IRC!

Share this post


Link to post
...daca incerc sa ma dau la o liniuta si trag cu a1a peste 4000 rpm, nu pot sa bag a2a...

Cam subturat pentru o liniuta :D

Share this post


Link to post
Ciprian- meri la service- [...] ai grija sa-mi monteze corect volanul. Te coasta si 1 mil in plus ulei de cutie, servo si lichid de frana.

 

Ce are cutia lui cu volanul tau ???

Share this post


Link to post

Colega >Mishu20<.Si cutia mea face la fel ( la pornire are un carait fin kre se opreste imediat la calcarea ambreajului, fie la revenirea turatiei de relanti. mai face figuri cand dau in marsarier (caraie, ori nu intra si imi agata).Se pare ca este boala generalizata .In service le-ai spus mecanicosilor ,sa verifice uleiul din cutie -eventual sa-l complecteze ?.Eu totusi cred ca au ulei putin (in cutie) :mrgreen:

Share this post


Link to post

salve puchi! man sincer nu m-am gandit niciodata la treaba cu uleiul! u ai incercat o completare?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...