Jump to content
Sign in to follow this  
Marius*

Taxa De Prima Inmatriculare

  

256 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Taxa asta e o timpenie. Nimeni intreg la minte nu s-ar duce in vest sa-si cumpere o masina non-euro sau o alta vechitura.

Ar cumpara ceva la 1-3 ani vechime. Si daca un E 3 e poluant, Daciile 1300 care inca mai circula cum sint?

SI de ce am platit eu taxa asta la masina noua luata din magazin din RO, E 4? Producem noi cumva E 5 pe piata?

La cite taxe am platit pina acum la masina, s-a facut vreodata ceva? Un drum mai bun, o semnalizare, o marcare, o dezapezire?

Si atunci d ce ar trebui sa cred ca taxele astea se vor duce in ecologizare?

S-a prezentat vreun proiect in sensul asta? N-am auzit.

Mai bine puneau o taxa pe taiatul padurilor, ca a ramas Romania cheala.

Mama lor de oligarhi! :spumelagura:

Share this post


Link to post

In prezent umbla 2 variante prin presa.

 

1) Se micsoreaza taxa pentru maisnile noi cu 3% :|

2) Ceste de 3, 4 ori :spumelagura: :wallbanger: :mda:

Share this post


Link to post

Valoarea taxei de prima inmatriculare va creste chiar si de aproape trei ori in cazul masinilor noi, urmand sa scada proportional cu vechimea, in cazul autovehiculelor cu aceeasi cilindree si incadrate in aceeasi norma de poluare Euro, au declarat surse guvernamentale

 

Executivul urma sa remita ieri seara Comisiei Europene o scrisoare continand modificarile pe care le propune in legatura cu modul de calcul al taxei de prima inmatriculare. Modul in care aceasta a fost aplicata anterior a nemultumit Comisia, care a apreciat ca taxa este discriminatorie in ceea ce priveste masinile mai vechi.

 

"Noul principiu pe care-l introducem in modul de calcul al taxei este acela ca vechimea converge cu deprecierea in cazul masinilor din aceeasi clasa Euro si cu cilindree similara", au declarat sursele citate.

 

http://www.zf.ro/articol_155985/taxa_de_in...a_400_euro.html

Share this post


Link to post

Astia is tampiti la cap. Pai or sa se vanda mai mult masini sh...

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Stai linistit ca nu o sa plateasca mai putin cei cu masini sh. Taxa pentru masinile noi o sa creasca de la 160-180E pentru o masina E4 cu motot de 1,6l pana la 460 E, iar pentru masinile sh o sa scada cu 2-300 de euro din 1500-2000 E asa ca nu e nici o sfaraiala.

Toti cei care viseaza la o masina noua sau sh de afara vor plati bani grei la stat :wallbanger: .

Share this post


Link to post

Ma gandesc cat va fi la 1.8 daca se va aplica...

Share this post


Link to post

Cel mai corect ar fi daca taxa se elimina pt masinile cumparate noi. Omul ar putea fi incurajat sa-si cumpere masina noua, iar la cele secound sa o micsoreze.

Share this post


Link to post

O sa fiu injurat de multi dar eu sunt de acord cu taxa. De ce? Simplu: ganditi-va cum s-ar circula in fiecare oras daca intr-un timp scurt ar aparea cateva zeci sau sute de masini vechi. Cand spun vechi nu ma refer la cele dupa 2000. E ciudata abordarea vis-a-vis de masinile noi. De asemenea nenea guvernantul ar putea sa scuteasca de taxa pe cei care predau o masina non euro pentru una minim E3.

Share this post


Link to post

Bre, masinile noi sa nu platesca taxa asta aberanta, iar masinile cu euro 3 si 4 sa fie taxate in functie de an si CC, ca si pana acum, insa nu in mod aberant. Iar de la euro 2 in jos sa nu se accepte inmatricularea. Nu ar fi bine asa? Vise...

Share this post


Link to post

O carpesc, o sucesc i o rasucesc idiotii astia taxa asta de rup. Principiul care l-au incalcat in schimb spune clar: nu trebuie taxate diferit masinile sh din UE/Romania. Solutii? Ori convertesti taxa asta in taxa de poluare si platesc TOTI cu masini poluante, ori o faci taxa de inmatriculare (NU prima inmatriculare, adica oricine vrea sa cumpere o masina SH fie din ro fie din UE sa plateasca lafel). Oricat o dau cotita incompetentii de oameni politici tot prost o sa iasa si comisia nu va renunta la desfiintarea ei.

Edited by andreib

Share this post


Link to post

Or sa-i stoarca pe soferi ca pe lamai- sa le scoata si ultimul ban... Asta e, suntem mandri de capetele luminate din fruntea tarii.

Share this post


Link to post

2008 este an electoral. Trebuia sa modifice ceva la capitolul asta ... asta e singura explicatie !

Share this post


Link to post

N-are nici o legatura cu anul electoral asta. Daca o faceau pentru alegeri nu o mareau pentru masinile noi. E doar o dovada de prostie. Sau daca e cum zici tu, si au facut-o pe considerente electorale, inseamna ca sunt de doua ori mai prosti.

Edited by andrew

Share this post


Link to post

andrew iti dau dreptate in ceea ce ai spus in finalul postului tau.

Share this post


Link to post
O sa fiu injurat de multi dar eu sunt de acord cu taxa. De ce? Simplu: ganditi-va cum s-ar circula in fiecare oras daca intr-un timp scurt ar aparea cateva zeci sau sute de masini vechi. Cand spun vechi nu ma refer la cele dupa 2000. E ciudata abordarea vis-a-vis de masinile noi. De asemenea nenea guvernantul ar putea sa scuteasca de taxa pe cei care predau o masina non euro pentru una minim E3.

In tarile civilizate exista infrastructura pentru circulatia masinilor lor, acolo aproape oricine isi permite o masina, fie noua, fie SH, incepand de la 300-500 de euro (si nu cazaturile de 1300 ce se vand la noi cu 500 de euro), ai transport in comun civilizat, dimensionat pe marimea orasului, metrou la tot pasul, posibilitatea ca atunci cand vii din provincie si lucrezi in oras sa-ti lasi masina intr-un parking, si de acolo sa treci pe o pasarela pana in statia de Metrou (vorbesc de statia Erdberg din Viena, pe unde am trecut des) si sa urci lejer in metrou. Asa castiga toata lumea, noi locuri de munca, infrastructura buna, etc. Iar pe acolo vezi in majoritate masini ce la noi au avut interdictie de a fi importate (gen sub euro 2-3 sau mai vechi de 8 ani), la care proprietarii au platit la ele cum platim noi pentru un televizor cu tub, si cu toate astea le conduc mult mai eficient ca noi, si nu vezi tdi pe acolo sa scoata fum, poate doar vreun Passat din 93 cu multi km la bord.

Daca se vine cu idei dintr-astea cu "lasam taxa ca sa nu se umple soselele" si asteptam sa se creeze acea infrastructura, pai eu va zic pa-pa si emigrez unde am conditiile astea, nu astept sa ajung la a 5-a tinerete la 70 de ani cand vor exista. Nu poti sa ai oameni eficienti in munca si multumiti de viata cand ii inghesui zilnic in autobuze supraaglomerate, sa stea sa-i ploua/ninga in statii sau sa fie stropiti de alte masini, sa-i bata crivatul iarna pana la munca, sa-si rupa picioarele pe trotuarele inghetate.

 

2008 este an electoral. Trebuia sa modifice ceva la capitolul asta ... asta e singura explicatie !

Daca nu dau astia jos taxa de prima inmatriculare si rovinieta eu nu-i mai votez, ca de altceva nu mai am nevoie de la guvernul roman. Din partea mea sa cada si sa ne conduca Bruxelles-ul.

Share this post


Link to post

Laurentziu83 m-ai inteles gresit. Nu o sa avem niciodata infrastructura rutiera in orase care sa preia numarul tot mai mare de masini. Si daca tot creste numarul lor macar sa fie mai noi. Si apropo de masini vechi: inteleg ca ai stat un timp afara si cred ca poti sa faci o comparatie in privinta modului in care se acorda verificare tehnica acolo fata de la noi. De aceea nu vezi tdi sa scoata fum si multe altele.

Deci cu taxa sau fara taxa nu se va circula civilizat intr-un viitor apropiat, dar macar se va face o sortare a ceea ce va circula pe "minunatele" drumuri ale patriei.

Noi discutam, ne dam cu parerea, dar indiferent daca suntem de acord cu ea sau nu,motivul real pentru care a fost introdusa e clar:protejarea producatorilor autohtoni si a importatorilor (de exemplu Citroen). Ceea ce e o mare prostie.

Share this post


Link to post

Ideea initiala era sa protejeze producatorii autohtoni, si era mascata sub forma grijii fata de mediu. In forma propusa acum este acelasi lucru, dar daca tot au puterea sa mareasca taxa, si taria de a sustine ca asta e un lucru bun, de ce sa nu stranga niste bani in plus pentru buget burtoaiele lor.

Edited by andrew

Share this post


Link to post

Atunci emigram. Ultimul sa stinga lumina si sa ia becul si intrerupatorul.

Si n-am stat un timp, doar vreo saptamana, dar mi-a fost suficient ca sa vad ce au ei si ce ne lipseste noua.

Share this post


Link to post

Lasa-ma sa ghicesc - cetateni cu un simt civic mai dezvoltat si cu capul mai pe umeri?

 

 

@dreamlike: imi pare rau sa vad atat de tarziu postu' tau, pt ca'ti meriti un bobarnac. Iti mai zic o data: nu intereseaza pe nimeni din UE valoarea taxei, si n-a interesat niciodata (as mai zice inca o data de Finlanda, da' iar imi zici ca noi nu castigam cat ei). Singura problema e faptul ca taxa e discriminatorie (n.b. pedepseste masinile SH in raport cu cele noi), lucru ce ingradeste dreptul la 'libera circulatie' si e neconform cu legislatia UE. Asadar creste taxa la cele noi, pentru a scadea la cele vechi.

 

Una peste alta, taxa e, teoretic, o "factura" ce ar trebui platita. Problemele, imho, apar in ceea ce priveste 'utilizarea' banilor colectati - asta fiind probabil si singurul punct la care sunt in asentimentul tuturor.

 

 

Taricelu' .

Share this post


Link to post

Pai...din cate zic "guvernantii", anul acesta s-a marit prima de casare, cat si numarul de autovehicule preluate. Diferenta de bani fata de anii trecuti se suporta din incasarile de pe urma taxei de prima inmatriculare.

 

Lasa-ma sa ghicesc - cetateni cu un simt civic mai dezvoltat si cu capul mai pe umeri?....

Cata dreptate ai. Din pacate la noi cam lipseste acest lucru. De aici porneste totul in civilizatie. Parerea mea.

Edited by ZeNeSeu

Share this post


Link to post

Nu cred ca se pot directiona direct incasarile din taxa de prima inmatriculare catre un anumit domeniu. Banii intra la buget si bugetul este impartit "dupa nevoi". Iar asta cu "din taxa de prima inmatriculare marim prima de casare" se poate demonta usor privind la numarul de masini noi inmatriculate si numarul de sh=uri straine importate, facut total si comparat cu numarul de masini casate.

Conform Wall-Street intr-un articol din 17 decembrie 2007 (link aici), in Ro s-au inmatriculat 288000 masini noi pana in noiembrie.

Conform Evenimentul Zilei, intr-un articol din 7 ianuarie 2008 2007 (link aici), in 2007 au fost scoase din circulatie 16.500 de masini, pentru care s-a platit prima de casare.

Daca mai adaugam banii care s-au incasat din taxa de prima inmatriculare si de la sh-uri, ma gandesc ca au de unde da mai mult.

In cazul in care taxa pentru o masina noua cu motor de 1,4-1,6 se face 400Euro, inseamna ca la fiecare 2 masini noi cumparate ar exista bani pentru platirea casarii uneia. Credeti ca vor scoate din circulatie 100.000 rable anul asta?

Share this post


Link to post
Nimeni intreg la minte nu s-ar duce in vest sa-si cumpere o masina non-euro sau o alta vechitura. Ar cumpara ceva la 1-3 ani vechime.

 

Craiova e plina de "ursuleti", "pisicute", Calibre, Lãncii si alte jeguri neinmatriculate de 2-300 de euro bucata...aia de ce le cumpara?

Edited by andrei_ics_ics_el

Share this post


Link to post

Valoarea taxei de primă înmatriculare va creşte chiar şi de aproape trei ori în cazul maşinilor noi, urmând să scadă proporţional cu vechimea, în cazul autovehiculelor cu aceeaşi cilindree şi încadrate în aceeaşi normă de poluare Euro.

Dacă taxa actuală pentru o maşină nouă cu norma de poluare Euro 4 şi cu cilindree de 1.400-1600 de centimetri cubi este de puţin peste o sută de euro, în noua formulă pe care Executivul o propune Comisiei aceasta creşte până la mai mult de 400 de euro. În acelaşi timp, ea scade o dată cu vechimea maşinii, ajungând ca acelaşi automobil, dar vechi de doi ani, să fie taxat cu o sumă mai mică cu 15%. În cazul unei maşini noi Euro 4 cu motor de 1.600 de centimetri cubi, taxa de primă înmatriculare va fi de circa 460 de euro, urmând să scadă progresiv în funcţie de vechimea maşinii.

 

Până la aprobarea de către Comisia Europeană şi intrarea în vigoare a noii formule de calcul, taxa de înmatriculare se calculează după acelaşi principiu stabilit în 2007, singura modificare pentru 2008 fiind valoarea cursului de referinţă a monedei europene.

 

Registrul Auto Român (RAR) nu mai eliberează şi nu mai omologhează, începând din acest an, cărţi de identitate pentru autovehiculele noi care nu respectă normele de poluare de minim Euro 4.

Edited by last

Share this post


Link to post

Pai si care era faza cu omologarea cartilor de identitate pentru masinile noi fara euro 4. Se mai fabrica masini noi cu euro 3?

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...