Jump to content
Sign in to follow this  
Lucian M

Care A Fost Cel Mai Nasol Traseu Parcurs?

Recommended Posts

Intrucat s-a discutat pe forum de viteze maxime atinse cu masina si toti au postat viteze fenomenale, vizualizand un topic al Moshului in care spune ca mai sunt unii care merg si prin B cu viteze mari, m-am gandit sa incep un nou topic depre... VITEZA MICA. Mai exact, despre un traseu care v-a dat batai de cap, nervi intinsi la maximum din cauza vremii, traficului aglomerat, conditiei foarte proaste a carosabilului, participantilor (marlani) la trafic etc. Sa auzim cand v-ati enervat cel mai tare, cand ati venit acasa extrem de obositi din cauza unor situatii neprevazute ivite in trafic. Nu (prea) se pune traficul din orase, care de cele mai multe ori ii obliga pe unii sa-si lase masinile acasa.

Casa fiu e primul care isi spune parerea: acum un an si ceva, am mers in Piatra (cam 45 km) sa ii ajut pe socri sa-si aduca electrocasnicele luate de la un magazin de profil. Incarcam masinile (se facuse tarzior) si plecam spre casa. Pe drum- o ceatza de nu se vedea la 2 (doi metri). Viteza maxima: 30 km/h. Socrii mei mergeau in urma noastra destul de incet (cu toate ca tata are permis de mai bine de 20 de ani, tata merge prevazator, datorita acestui fapt nu a avut pana acum nici un incident serios cu masina). De cateva ori ne-am oprit si i-am asteptat sa ne ajunga. Va spun- m-am dat jos sa sterg farurile- aveam impresia ca sunt murdare. Degeaba- pur si simplu mergeam mai mult pe ghicite, cu treapta a II-a, abia inaintam. Am ajuns dupa aproape o ora jumatate acasa. Tare nasol drumul, ma usturau ochii de la cat m-am fortat sa fiu cu ochii la "drum". Nici macar marcaj nu avea soseaua... In sfarsit, am ajuns cu bine, insa foarte obositi. Dupa parerea mea, cel mai nasol e sa conduci in conditii de vizibilitate f scazuta.

Asteptam indicatii, ponturi, recomandari, sfaturi. Am cam 8 ani de soferie, am condus in toate anotimpurile, rar a stat masina in garaj mai mult de o zi, insa dupa unele "calatorii", ma simt foarte obosit.

Later edit: Moshu, am editat numele tau, scuze pt greseala (am scris "Mshului" din cauza ca nu am deschis decat monitorul si din cauza ... vitezei).

Edited by Lucian M

Share this post


Link to post

Un pont a fi sa nu mai stergi farurile pe ceata. Obosesti degeaba.

Share this post


Link to post
Intrucat s-a discutat pe forum de viteze maxime atinse cu masina si toti au postat viteze fenomenale, vizualizand un topic al Mshului in care spune ca mai sunt unii care merg si prin B cu viteze mari, ...

Ei s-au spovedit pe forum, asta e. :)

Buna idee. Pai una peste alta, ma dusei eu la Buzau intr-un we. Si din Braila, in loc sa fac la dreapta Buzau, merg inainte spre mare - Slobozia. Vad eu ca nu e bine, zic #$$#@&& si caut pe harta o scurtatura intre cele doua cai, ca sa nu ma intorc din drum.

Aici paranteza: un prieten imi zisese "ba, daca vezi drumuri cu alb pe harta nu te du nici impouscat pe acolo, ca-i belea".

Continuare: vad pe harta un drum cu alb, care ma scotea la Unirea, apoi spre Ianca si Buzau. Imi aduc aminte de sfat, dar surpiza: drumul era asfaltat! Imediat virez dreapta si tai-o pe acolo. Ora era 22. Iar surpriza: dupa vreo 2 km nu mai e asfalt, iar drumul se transforma intr-o carare de pamant printre tarlale cu porumb.

Iar paranteza: eu nu ma intorc din drum nici batut.

Continuare: zic fie ce o fi fi, si merg serpuind printre lanuri. Dau de un taran cu caruta: "bre, mai e pan la sosea?" " Nu tata, acu iesiti. Vezi copacii aia? Acolo e!" Pana mea, nu vedeam nici un copac, dar macar stiam ca directia e buna. Mai merg vreo 20 de minute, se uitau taranii razleti (la furat) la noi ca la urs, ca nu mai trecuse masina pe acolo din '44.

Dau de un ARO. Opresc magaoaia, ies din masina si ma indrept spre sofer. Ala o taie in porumb de-i scaparau calcaiele. Concluzie: era la furat :D Ce draku, merg inainte serpuind printre vagauni si urme de tractor de juma de metru adancime.

Iar paranteza: simt de orientare am.

Continuare: prin desertul Baraganului, eram numai eu cu magaoaia, nevasta se tinea de manere si bord, zicea: "Nu ne gaseste nimeni aici!", semnal la mobil n-aveam, radio nu prindea nimic si eu continuam plin de speranta, cand deoadata vad liziera si primele faruri. A fost cel mai frumos moment din ultimii 10 ani. Am intrat pe sosea. Bine mai e in civilizatie!

 

magaoaia=dacie berlina

nevasta=nevasta-mea

 

Durata experienta drum cu alb pe harta: 20 km cam (peste) o ora

 

Concluzie: luati aminte la sfatul prietenului meu! :) )

Share this post


Link to post

"E" mai multe:

- locul I cu coronita: In Constanta, in august 1999, de eclipsa. Asteptat la un semafor (undeva la un rondou mare ... cu multe benzi pe sens si linie de tramvai): 45 min. Dupa ce am scapat de aici ... drumul de la iesire din Constanta pana la intrarea in Eforie Nord o ora jumatate :-W Am dat a doua de 2 ori ... la viteza cu care se mergea nu avea rost sa omor cutia;

- locul II: Galati-Braila pe dig, toamna 1996 ... aveam carnet de un an ... si vreo 500 km condusi la activ. Ceatza de nu puteam aprinde farurile ... pe bune ... mergeam pe pozitii + avarii. Nu numai eu ... toti. In momentul in care aprindeam faza scurta disparea botul masinii. Am facut 12 km in cca. o ora ... nu numai eu ... toata coloana;

- locul III: asta e pe dos ... nu cat de incet ... ci cat de repede: Slobozia-Braila cu duba unei firme care venea de la aprovizionare si m-a "cules" si pe mine de pe drum. Ceatza de nu vedeam decat dunga din dreptul botului masinii... iar ca sa fie tacamul complet ... mai era si noapte . Soferul ... eu ii zic si acum Robocop ... nu o lasa sub 100 km/ora decat cand "vedea" ceva in fata sau avea de facut depasiri. In timp ce gonea il auzeam cum zice ... uite-l si pe ala cu carutza/rabla/coloana de masini etc. ... ma uitam .. nimic ... cand ajungea si el la 10 km/ora se vedea si caruta ... fara nici un fel de semnalizare. Nu-mi dau seama ce putea sa vada ... dar omu' ala nu a avut niciodata nici un accident pe vreme de genul asta (a reusit sa calce o baba+vaca din dotare ... dar ziua, pe soare :D ... si nu era cu duba ... era cu camionu' de 10 tone).

- mentiune: Drumul Ciochina - Lehliu. Nu stiu cati km sunt, dar am facut mai bine de o ora. Pe cateva portiuni am mers direct pe camp, pe drumul de carute ... pentru ca era autostrada in comparatie cu "asfaltul". Acolo mi-au aparut primii greierasi in masina :( I-am rezolvat in parte ... da' nu de tot.

Edited by george03

Share this post


Link to post

Alt pont ar fi sa dai cu veselina pe faruri, sau macar cu ulei, in conditii de ceata.

Share this post


Link to post
Alt pont ar fi sa dai cu veselina pe faruri, sau macar cu ulei, in conditii de ceata.

 

 

Asta cred ca ajuta ca baile de namol la cancer... :D

 

Cel mai horror a fost Cluj-Galati, cu un span de dacie... Dupa-amiaza, la Sighisoara s-a paradit termostatul si am schimbat si garnitura de chiuloasa. S-a facut noapte. La Brasov s-a topit blocul de lumini. Din fericire langa gara e un magazin cu piese auto deschis non-stop. La targul secuiesc s-a rupt un pivot (nou din ce spune proprietarul rablei) si am zburat in aratura, din fericire fara urmari grave. Abia dimineata am scos masina din camp si am reparat-o. Un drum de 600km facuti in 24 ore.

 

Pe locul 2 Barlad-Galati, noaptea, pe ceata... drumul nu e rau insa plouase zdavan inainte si in unele locuri erai noroi adanc, probabil lasat de torenti. Si era o ceata de nu vedeam asfaltul, daca aprindeam farurile aveam senzatia ca inot in lapte. La un moment dat in mijlocul drumului era un tip oprit care nu mai era sigur ca e pe drum. In conditiile astea am facut 20km in doua ore, cu pozitii si avarii. Apoi a rasarit soarele si ceata s-a mai ridicat. Insa a fost un targ din cate am inteles celebru de animale si in sate era mai ceva ca la miting dimineata aia... am facut 110km in vreo 5 ore.

 

In oras mi s-a intamplat de multe ori sa fac 4-5km intr-o ora... nici nu ma mai enervez :D

Share this post


Link to post

Cel mai greu drum a fost o parte din Galati-Sibiu, mai precis parea Ploiesti-Cheia-Brasov, facuta dupa 12 noaptea, pe o ceata de o taiai cu cutitul, noroc ca era proaspat asfaltat si marcat drumul, si am tinut masina pe linia alba de pe mijlocul soselei. Am mers incet, pe sepentine. Nu-i de mirare ca am facut Galati-Sibiu atunci in vreo 10-11 ore, la intors 8 ore.

Share this post


Link to post

Vesti bune: au inceput distrusii de la drumuri sa peticeasca "susaua". Modul de operare: se ia a' mai proasta criblura, se da/nu se da cu maturoiu' prin crater (nu e musai sa se aduca la o anumita dimensiune cu tarnacop sau pickhammer), de da cu jmoala din aia de curge ca apa si apoi se toarna mixtura, urmand a se trece cu compactor (aici au nimerit-o, ca e dinala mare). Impreuna cu un prieten am ajuns la concluzia ca astia fac treaba de mantuiala ca urmeaza sa se toarne si prin zona Razboieni- Totoiesti- Targu Neamt un covor de asfalt. Da, Doaaaamneeeeee!!!

Pana una-alta, zona nasoala am intalnit duminica trecuta pe langa Durau, unde ce e drept s-au inceput demult lucrarile de reparatii ale suprafetei carosabile. Insa daca nu cunosti drumul, e bine sa nu treci de treapta a II-a.

Oricum, ideea este ca a inceput lumea sa se apuce de carpit/reparat/asfaltat- cam tarziu, insa intentia conteaza. Nu conteaza ca termina in iarna, macar s-au apucat.

Alta chestie: destui tantalai merg cu viteza pe sosea prospat carpacita, iar criblura sare la cativa metri. Degeaba le-am facut din faruri, degeaba le-am facut semn cu mana pe geam sa mearga mai incet- niste dobitoci cum au trecut de masinile cu mixtura o calcau in draci. Probabil vitele incaltate aveau niste treburi f urgenta si s-au gandit ca daca fraierul de pe contrasens face semne sa o lase mai incet, inseamna ca de la rotile lui nu vor sari pietre, deci ei pot sa mearga cu viteza, ca nu-i doare capul. Am un deosebit respect pentru astfel de "soferi", mi-as dori o masina cu tractiune spate pe care sa o accelerez puternic pe un drum de tara (dinala cu ketroaie cat pumnul) cand ii am la cativa metri in urma mea...

Share this post


Link to post

Bine ca ai scapat cu parbrizul intreg,eu m-am ales cu o dunga foarte faina in drum spre iasi,inainte sa intru in comuna Dulcesti nimeresc in spatele unei cisterne goale de la Petrom care arunca pietricele in prostie mi-a ciupit parbrizul in partea stanga in colt,cand am ajuns la iasi,intr-o parcare am observa ca aveam parbrizul crapat,pana am plecat din iasi dunga se intinsese destul de mult.

 

Un alt drum frumos este cel dintre Girov si Izvoare,drum plin de cratere,n-ai pe unde sa ocolesti,tot drumul e varza. :spumelagura:

 

Alta chestie faina e ca in Piatra se pun stalpii pentru telegondola si se fac parcari,a rezultat un trafic de cosmar,asemanator cu cel din Bucuresti,stai in masina si mori de cald si te rogi sa mai prinzi verde si mai fain e cand nu merg semafoarele,atunci e jale... :wallbanger:

 

Celor care trec prin Piatra le recomand sa nu o ia pe soseaua de centura ca e mai rau,merge foarte greu pe acolo din cauza pietii,mai bine o luati prin oras,nu pierdeti atata timp si nu inghititi gaze de la camioane.

 

Daca treceti seara va puteti bucura de frumusetea si linistea orasului,ziua e un cosmar.

:drinkers:

Share this post


Link to post

Cel mai prost drum din viata mea l-am parcurs pe Transfagarasan, pe partea din Judetul Arges... adica mai precis de la poalele Transfagarasanului pana la barajul Vidraru... drum ca dupa bombardament... ar trebui sa se dea acolo o proba de obtinere a permisului... proba de slalom... pacat de asa frumuseti... total inaccesibile... daca aveti o masina de stricat vi-l recomand cu caldura.

Share this post


Link to post

Doar ce-am trecut pe-acolo ... Era cariat, intr-adevar, dar nu pot spune ca era groaznic. La un 40km/h era ok.

Edited by LYM

Share this post


Link to post

Drumul Bran - Rasnov, intr-o dupa-amiza de August (1999), in Matiz, pe o ploaie torentiala, singur pe sosea, dar in mijlocul unui camp de descarcari electrice violente. Cred ca mi-am depasit orice performanta de pana atunci la viteza pe ploaie torentiala, nu stiam cum sa ies mai repede din infernul acela.

Share this post


Link to post

Drumul Babadag-Murighiol, varianta prin Enisala, are atatea gropi ca ar descuraja si un tanc, la un moment dat am parasit soseaua si am urmat un "drum" pe camp... Pe locul doi, tot in Dobrogea, o scurtatura intre Babadag si Ciucurova, aproape la fel ca drumul spre Enisala. Gropile de acolo sunt atat de largi, adanci si apropiate intre ele ca este imposibil sa le ocolesti sau sa mergi cu mai mult de viteza 1-a, si aceea temperata bine din ambreiaj...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...