Jump to content
Sign in to follow this  
c0pilu

Schimbare Cap Planetara Si/sau Burduf

Recommended Posts

Se scot capacele de pe roti. Se scot ornamentele care acopera piulita arborelui de transmisie. Piulita are o tesitura pe un cant de pe arbore. Cu o surubelnita sau dalta mica si cu un ciocan se indreapta aceasta tesitura. Se slabeste piulita (cheie tubulara de 30). Daca este necesar se poate folosi o teava de 1-1,5 metri pe post de parghie. Se slabesc piulitele de la roata. Se ridica masina pe ambele parti, si roata de pe partea unde nu se lucreaza trebuie sa fie suspendata, pentru a putea roti liber planetara la care se lucreaza fara a o scoate din cutie. Se asigura masina pe capre sau pe butuci. Se scoate siguranta, se demonteaza piulita si se depreseaza rotula bieletei de directie (cap de bara). Este necesara o presa adecvata. Se demonteaza surubul care tine rotula pivotului in fuzeta. Se desprinde pivotal de fuzeta. Daca nu cedeaza usor se foloseste o ranga bagata pe deasupra bratului si pe sub bara stabilizatoare. Poate fi de folos sa participle doua personae, una sa apese pe ranga si una sa loveasca cu ciocanul in zona de prindere a pivotului in fuzeta.

Acum se poate scoate axul capului planetar din fuzeta. Se desfac colierele burdufului. Se indeparteaza cat mai multa vaselina din articulatie (foarte utila s-a dovedit hartia igienica; carpele s-ar fi consumat prea repede). Se roteste axul si se cauta siguranta care tine capul planetara de planetara. Pentru a putea scoate capul, capetele sigurantei trebuie departate in timp ce se trage usor de cap. Se foloseste un cleste de desfacut sigurante, sau in lipsa lui, un cleste cu varfurile ascutite. Odata indepartat capul vechi, treaba este ca si terminate.

Daca schimbati si burduful, acum este momentul.

Se pozitioneaza capul nou pe axul planetarei, si se loveste usor cu ciocanul pentru a se fixa pe pozitie.

Se umple burduful cu vaselina. Se fixeaza burduful pe cap si se monteaza colierul. Atentie!!! Colierul dinspre roata sa nu aiba denivelari mai mari de 1-2 mm pentru ca e posibil sa frece pe fuzeta la montarea finala. Unele coliere din kitul burduf+vaselina+coliere nu sunt bune!!!

Se monteaza axul in fuzeta, se monteaza fuzeta in pivot si se monteaza articulatia de directie. Se monteaza roata, se coboara masina si se strange piulita pe axul de transmisie, se indoaie o margine peste cantul din arbore.

 

 

Spor...

Share this post


Link to post

Foarte util postul tau. Tocmai ce am schimbat capatul de planetara stang. E mai greu pana dai jos piulita care tine planetara trebe neaparat o teava cu cot de ~1 metru ca sa tragi cu forta.

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...