Jump to content
Sign in to follow this  
silviu75

Sincopa La 4000 Rpm

Recommended Posts

Am observat ca in acceleratie "sustinuta" pe la 4000 rmp masina are tendinta de a da in nas pentru o fractiune de secunda si dupa aia isi da drumul. Facea inainte pe la 2000 rmp dar se simtea mai putin dat fiind faptul ca acceleratia era mai slaba.Dupa reset nu mai face dar in cateva zile dupa ce se obisnieste cu

turatia de schim a vitezelor iar face. Adica in momentul in care schimb am 3500 rpm si cade in 2500 rpm, din momentul in cere se obisnuieste cu acest cilclu incepe sa faca din nou.

 

Aveti idee ce se intampla? Face ca si cum ar taia benzina pentru o fractiune.

Share this post


Link to post

Se poate sa fiie asta? :-?

Baroane, stiu ca matale nu te cobori la cilindree asa de mica si nici la SOHC, stiu, e cah, dar daca prin absurd ai fi fortat sa dai o tura cu asa motor, ai remarca observatiile mele. Si faptul ca ele nu se leaga de "mersul piticului" sau ala "pe burta". Si nu este vorba de un sentiment in talpa, cum remarcau altii (eroare de MTIA clar) si nici de EGR, cum incercai sa ma convingi. In cazul descris de mine, intr-o perioada de acceleratie, fenomenul se poate asemana foarte bine cu un cut-off la injectoare pentru un timp extrem de scurt, care nu poate fi pus in carca unor fenomene mecanice, cu inertie mult mai mare. Asta nu poate fi, in lipsa unei erori de MAP, decat o eroare de interpolare, care se poate corecta doar printr-o revizie firmware. Fenomenul nu se petrece doar din simplu fapt ca tranzitia este foarte scurta, mai rar disponibila si mai greu de verificat. Pentru asa ceva, doar demersurile maestrului vanator pot constitui un precedent, pentru ca la cunostiintele unora de la Chevrolet Romania este mai greu de lamurit. In plus, te poate contra oricine: "cine te pune dom'le sa treci prin punctul ala, baga talpa mai adanc si vezi ca n-o sa mai faca ?" Dar eu ce sa fac daca nu-s primul la semafor si trebuie sa merg in urma unor loganisti ce se cred la 50 km/h, cand in realitate nu depasesc 35 km/h.

 

Desi tu nu zici nimic de ac...las experimentatii sa-si dea cu parerea.

Share this post


Link to post

In ce treapta de viteza ai observat asta?

Daca e vorba de treptele de viteza inferioare e normal pentru ca la turatia aia trebuie sa fi in accelerare sau decelerare.

Share this post


Link to post

Mai exista si faza de "tatonare", cand la trenuletul creat in urma sa se afla un LGN pe post de mocanita.

Share this post


Link to post

De ce este normal Ovi? Intr-adevar omu zice ca e in accelerare.

Edited by dadu1976

Share this post


Link to post

Ai cumva A/C pornit pe treapta >= II si/sau dezaburirea pornita si/sau orice sarcina suplimentara mare ?

Share this post


Link to post

-la mine cielo facea asa , si nu aveam Ac pornit , probabil ca trebuia sa bag benzina cu plumb si eu bageam benzina fara plumb (am pus-o pe seama benzinei )

Share this post


Link to post

Sparkul meu de 1L face la fel pe la 1800 şi pe la 2800 rpm şi numai în demaraj. Dă un pic în nas şi apoi reia demarajul. Nu face întodeauna şi nu are legătură cu aerul condiţionat. Mă îndoiesc că este o problemă mecanică, mai degrabă este una de electronică.

Edited by euggen

Share this post


Link to post

Nu, nu am nici un consumator pornit. Nici macar faruri. Si nu face tot timpul.

Share this post


Link to post

S-ar putea sa fie ceva din calculator sau soft. Si a mea face la fel dar numai in oras. Eu zic sa te duci la service sau sa mai vb cu baietzii de pe forum care se pricep. Eu o am de 2 luni si nu sunt deloc multzumit. Consum mare... zgomote prin usi, prin bord. Voi cum le-ati rezolvat? Astept sfaturi!

Share this post


Link to post

@chevybabe - bine ai venit! Cauta sa citesti ce s-a scris pe subiectele tale de interes, mai ales in ce priveste consumul. Zgomotele le poti rezolva, sunt si la masini cu mai multe pretentii.

@euggen - ezitarea este in cazul unei acceleratii mai bruste? Daca incepi sa accelerezi lin sau nu sincronizezi bine cu ambreiajul eu zic ca e normal sa aiba o fractiune de secunda de ezitare ("lag") dupa care sa inceapa sa traga. Daca esti mai hotarat cu pedala nu o sa-ti mai faca. Daca face si la o apasare brusca de pedala atunci ai probleme.

Share this post


Link to post

ok, merci Perfi

 

Nu mai cita inutil postul anterior !

Edited by tolin

Share this post


Link to post

@Perfidus

Ca exemplu, într-un demaraj de la 1500 la 3500 rpm simţeam o opinteală pe la 1800 şi una pe la 2800 rpm, asta de când era maşina nouă. Între timp a început să facă mult mai rău, pe o plajă întreagă, de pe la 1500 până pe 3300, după care îşi dă drumul. Aştept să facă mult mai rău, să i se aprindă MIL şi apoi le-o duc la servicie şi nu o mai iau înapoi până nu o rezolvă cu toate problemele. Le fac în scris şi apoi mă duc la OPC şi poate chiar mai departe. M-am săturat de maşina asta ca de mere pădureţe. Uneori mă gândesc să o dau, să iau altceva şi să scap de griji.

Edited by euggen

Share this post


Link to post

La kalosul meu, de cand l-am luat, am simtit o usoara scadere a cuplului intre ~3200 si ~3400 rpm. Dupa care, la 3500, e o crestere brusca a acestuia, care se simte ca un "sut". La o accelerare brusca, toata combunatia se simte ca o usoara ezitare intre turatiile mai sus amintite, de 1/3 secunda sau mai putin, urmata de o crestere brusca a capacitatii de accelerare.

Share this post


Link to post

Din cate am inteles eu de pe aici, probabil ca acolo e turatia de schimbat vitezele. ECM-ul fiind inteligent o lasa mai moale ca sa ne prindem de chestia asta.

Alta varianta ar fi ca odata ajuns la turatia de cuplu maxim, motorul rasufla usurat, de unde si treimea aia de secunda in care isi ia avant :D

Share this post


Link to post
Ca exemplu, într-un demaraj de la 1500 la 3500 rpm simţeam o opinteală pe la 1800 şi una pe la 2800 rpm

Ma gandesc ce acceleratie fulminanta poate fi plecand de la 1500 rpm la un motor de 1000 cmc. :-?

Share this post


Link to post

"Si melcul ... tusti" (cu penzionarii la vanatoare).

Share this post


Link to post

@euggen - te-am inteles acum, e vorba de ezitari pe o repriza constanta de accelerare, nicidecum de dat in nas la apasarea acceleratiei.

Nu stiu ce sa zic, la mine daca o iau de la peste 2000 rpm in a doua, trage constant pana pe la 4000 dupa care mai departe se simte si mai bine acceleratia, cand probabil intra in functiune clapeta VGIS-ului... Dar Spark nu are asa ceva.

Acum, daca nici dupa reset nu-i trece, iti trebuie o diagnoza mai clara.

Ai incercat fenomenul pentru mai multe pozitii ale pedalei (diferite acceleratii adica)?

Share this post


Link to post
Am observat ca in acceleratie "sustinuta" pe la 4000 rmp masina are tendinta de a da in nas pentru o fractiune de secunda si dupa aia isi da drumul.

 

Si a mea face la fel, dar pe plaja 2000-3000 rpm

Edited by serghei

Share this post


Link to post

Daca reduci A/C-ul pe prima treapta, mai face asa ?

Share this post


Link to post

SALUT!

Am si eu problema asta si nu se manifesta mereu;cateodata cand ii dau talpa pe benzina dupa 4000 de turatii se simte o intrerupere,ceva asemanator cu lipsa de scanteie,intrerupere benzina,niste mici suturi,nite poticneli,iar in alte momente trage foarte bine(mentionez ca benzina o aditivez si pun OMV 95 sau Fx).La service mi s-a zis ca masina merge bine si ca pe tester nu apare nimic!

:-? Mentionez ca fenomenul se intampla in treptele 2-3 iar benzia este in rezervor peste 12L !

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

Nu râdeţi de mine, am dat un exemplu, în trafic aglomerat nu am unde să-i dau în goarnă. Se întâmplă să merg cu a treia de la 20 la 60 km/h fără să schimb, pentru că nu este necesar. Normal că dacă am nevoie de demaraj rapid îi dau a doua şi mă duc peste 4000rpm.

Share this post


Link to post

Nu mai merge sub 40 km/h in a treia cu motorul ala, e pacat de el, il omori. Si mai ales in accelerare de la 20 km/h. La viteza aceea trebuie sa fi in treapta 1.

Share this post


Link to post

Am mers ca pasager cu un sofer de la firma intr-un Spark 0.8

Tipul, fost taximetrist si instructor auto, nu a depasit 2500 rpm pe parcursul celor 15 km facuti prin Bucuresti. Turatia medie o apreciez la 1800rpm. Era foarte mandru ca ii ia 6.5l/100km in Bucuresti.

Sa vedem cat duce motorul. Acum are 7000km.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...