Jump to content
Sign in to follow this  
BGeo

Probleme Turometru + Pornire Climatronic

Recommended Posts

Salut, de aproximativ doua luni sunt posesorul unui Aveo 4 usi, varianta Platinum.

Per total, sunt foarte multumit de el, dar am doua "probleme" care ma cam deranjeaza (s-ar putea insa sa fiu eu prea pretentios).

1) Indicatiile turometrului au o latenta teribila (mai mult de o secunda). Sper sa reusesc sa explic cat mai bine : sa zicem ca sunt pe loc, masina scoasa din viteza, si calc acceleratia brusc; in mod normal, acul turometrului ar trebui sa indice turatie crescuta, instantaneu, si la fel de repede, cand iau piciorul de pe acceleratie, sa coboare. E, asta nu face nici pe departe asa : dureaza aproape o secunda pana incepe "sa creasca", ajunge la turatia X, sta acolo iar o perioada (destul de mare), apoi revine... Practic, ii pot da doua "sprituri", cu revenire la turatie de ralanti, pana in 4.000 de ture, si el sa indice unul singur...

N-ar fi o problema, dar este totusi destul de enervant, la schimbare normala, in mers, la 3.500 de ture, aproape ajunge motorul la relanti pana cand acul incepe sa coboare...

Este "din soft" ? "Asa face toate" ?

2) Am climatronic; pe langa faptul ca algoritmul lui de mentinere a temperaturii mi se pare cam "cretin" (dar cam asta e, daca are doar 2 senzori), imi face o faza care ma streseaza : la pornire, imi porneste si AC-ul automat. Adica pornesc masina dimineata, climatronicul a ramas setat pe "parbriz / picioare", si-mi porneste si AC-ul, trebuie sa-l decuplez eu automat. Daca setez climatronicul pe alt mod, nu mai porneste AC-ul automat (ma gandesc ca el considera ca daca dau ventilatie spre parbriz, sa-mi bage AC, ca sa il dezabureasca); insa ma cam deranjeaza chestia asta, ca in 90% din cazuri, asta este modul in care merg : aer pe la "parbriz / picioare".

In plus, cand treci "in revista" modurile de "scuipare a aerului", cand ajung la "parbriz / picioare", iar porneste automat... treci la modul urmator, ramane activat, si ma streseaza sa-l tot decuplez manual; in plus, ma gandesc ca nici compresorului nu-i prea place tratamentul asta, pornit / oprit la interval de cateva secunde.

Si la voi e la fel ? Se poate cumva seta acest comportament ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

1. nu stiu.

2. nu se poate seta.

Share this post


Link to post

1) Nu a mai observat nimeni chestia asta la un Aveo 4 usi ? Daca aflu ca face la fel, la mai multi, atunci este clar, macar stiu ca asa trebuie sa fie...

2) Nu ati descoperit vreo modalitate prin care poti cumva "pacali" comportamentul asta ?

Share this post


Link to post

Asa face si la mine insa numai pe pozitia "Parbriz", asa ca in general il tin pe "Parbriz si picioare". La tine se pare ca e setat sa porneasca pe alta pozitie.

Share this post


Link to post

1) Esti sigur ca turatia chiar variaza in ritmul apasarii? Daca nu, as banui cablul de acceleratie neintins pentru partea de pus talpa si eventual te miri ce "piedica" pusa clapetei la revenire (de exemplu o frecare) pentru luat talpa. Oricum un efect de "remanenta" exista oricum cand iei talpa; de fapt turatia scade putin mai incet la inceput (probabil pentru a facilita o schimbare in sus), ceea ce poti percepe ca o turatie "constanta"

Share this post


Link to post

Sa o iau metodic :

- pe loc, cu masina scoasa din viteza : la orice masina, daca ii dai "talpi in acceleratie", va urca foarte rapid in ture, si va cobora putin mai incet, dar totusi destul de brusc. Ei, la mine, dupa cum spuneam, pot sa-i dau doua talpi, efectiv se aude cum motorul se ambaleaza de doua ori, dar turometrul are o latenta foarte mare, si nu indica decat prima turare... In plus fata de asta, ii dau talpi succesive, sa zicem 5 la rand... motorul face vrum vrum vrum vrum vrum (n-am mai scris si sunetele pentru revenire la relanti), iar acul turometrului face "o medie" intre cele 5 ambalari, si sta pe loc !!! Deci mecanic totul este perfect, motorul se ambaleaza bine, revine repede, dar ce ma deranjeaza este doar latenta vizuala a turometrului.

- la drum, cand schimb vitezele, la fel... mecanic totul se intampla perfect (cateodata cand merg sportiv, schimb cu dubla debreiere la frana de motor), motorul merge bine, urca in ture, se simte frana de motor, dar acul... canci... e pe langa complet.

Nu m-ar fi deranjat chestia asta, nu sunt paranoic cu astfel de faze, dar pur si simplu nu gasesc logica pentru aceasta "medie" a indicatiilor turometrului... sau ce are constructiv, diferit, de are o asa mare latenta...

Din cate stiu eu (corectati-ma daca ma insel), noul Aveo are acceleratie tot pe cablu, deci nu vad cu ce ar fi diferit sistemul, fata, sa zicem, de vechea Dacia Solenza pe care am avut-o... si care dadea indicatii brici fata de Aveo... Si d-asta ma bate gandul ca este ceva software, dar nu-i vad logica...

Edited by BGeo

Share this post


Link to post

La climatronic, la cat ai temperatura setata ?

Share this post


Link to post

Uite o chestie interesanta, la asta nu m-am gandit... de obicei seara, dupa ce opresc masina, ramane in intervalul 19 - 21 grade (cam atat o las pe manual, la sfarsitul unui drum mai lung)... oare dimineata computerul se gandeste ca vreau frig in masina, si-mi da drumul la AC ? Oricum, si asa, mi se pare idioata faza, avand in vedere ca are senzor pentru temperatura exterioara, care zilele astea a fost -1, -2, dimineata...

Chiar sunt curios, in seara asta o las la 26 de grade, sa zicem, inainte sa opresc climatronicul, si vedem maine dimineata ce zice...

Share this post


Link to post

Eu am Lacetti - dar s-ar putea sa ajute:

Nu cumva e apasat si butonul de dezaburire? si de-aia doar in pozitia picioare & parbriz sa porneasca ( pentru dezaburire evident )?

Share this post


Link to post

@BGeo Daca setezi temperatura sub 26 grade (parca) iti porneste automat AC-ul.

@da(m)n chiar daca are butonul de dezaburire parbriz apasat cand opreste masina, atunci cand o porneste nu mai este apasat.

Share this post


Link to post

ลži eu am observat latenลฃa destul de mare a acului turometru, dar nu pot sฤƒ spun cฤƒ mฤƒ deranjeazฤƒ.

Share this post


Link to post

Si eu sunt posesor de Aveo si la prima afirmatie pot sa-ti spun ca patesc la fel , iar la cea de a doua daca nu-i dai de cap pune mana pe un ciocan :) ) ... si se rezolva.

Share this post


Link to post
@BGeo Daca setezi temperatura sub 26 grade (parca) iti porneste automat AC-ul.

ย 

Wrong. Nu porneste automat la o anumita temperatura, spre exemplu daca afara sunt 5grade si eu setez pe 20 de grade nu porneste a/c-ul. O face numai daca in masina e foarte cald (28-30 de grade).

ย 

Si la mine face la fel cu mentiunea ca pe AUTO porneste a/c-ul doar daca ajung in modul parbriz/picioare. Dupa ce am trecut de modul asta se opreste automat a/c-ul.

ย 

Atentie, a/c se porneste automat in orice mod daca afara e umiditate pentru a preveni aburirea geamurilor.

Share this post


Link to post

Hmm, nu prea se potriveste nimic din ce ai scris...

Wrong. Nu porneste automat la o anumita temperatura, spre exemplu daca afara sunt 5grade si eu setez pe 20 de grade nu porneste a/c-ul. O face numai daca in masina e foarte cald (28-30 de grade).

Cum iti explici ca la mine face exact pe dos ? Adica las masina pe strada, seara, si o pornesc dimineata. Afara sunt -2 grade, in masina in nici un caz nu e caldura de 28 - 30 grade... poate 5, maxim 10. De ce porneste AC-ul ?

Si la mine face la fel cu mentiunea ca pe AUTO porneste a/c-ul doar daca ajung in modul parbriz/picioare. Dupa ce am trecut de modul asta se opreste automat a/c-ul.

Aici chiar nu mai inteleg, daca sunt pe AUTO, si ating orice alt buton inafara de reglarea temperaturii, functia AUTO se dezactiveaza... deci nu prea vad cum poti cicla printr modurile de evacuare a aerului, pe functia AUTO... Oricum, daca ma plimb prin aceste moduri, dupa ce s-a activat AC, ramane activat.

Atentie, a/c se porneste automat in orice mod daca afara e umiditate pentru a preveni aburirea geamurilor.

Esti sigur de chestia asta ? De unde ai citit-o sau de unde o stii ? Sincer, ma cam indoiesc ca are Aveo senzor pentru umiditatea exterioara...

Share this post


Link to post

Punctez ca sa nu mai dau quote:

ย 

1. Nu stiu de ce face asa la tine, la mine face cum am descris si cum mi se pare normal.

2. Corect, cand schimb modul de rulare al aerului dispare auto. Insa ramane valabil ce am zis, cand ajung in modul parbriz/picioare porneste a/c-ul, dupa ce am trecut de modul asta se stinge a/c.

3. Aveo nu bag mana in foc ca are insa Lacetti si Epica au.

Share this post


Link to post

Poate Lacetti si Epica au corectat acest bug, sau au un soft mai destept, sau au mai multi senzori...

La punctul 2, tocmai asta ma enerveaza, navighez printre moduri, ajung la "parbriz - picioare", porneste automat AC, navighez in continuare si nu se mai opreste...

Share this post


Link to post

Cred ca trebuie sa asteptam dupa alt posesor de aveo climatronic.

Share this post


Link to post

BGEO...daca citeai manualul de utilizare , la cap. 4-10 , puteai citi urmatoarea nota, citez:

"La unele modele, sistemul A/C este pornit automat pentru a imbunatati randamentul dejivrarii atunci cand selectati modurile DEJIVRARE sau PODEA/PICIOARE."

Acum cred ca problema este lamurita. Bafta.

Share this post


Link to post

Mai tataaaa - nu pot fi toate chiar perfecte - nici macar in spiritul logicii !

- AC porneste automat de capul lui cand setezi parbriz - craci sau cand treci prin el spre o alta comanda - se decupleaza daca treci de el ! --- aici ai o problema BGeo !!!!! ----daca ramai pe el merge , daca nu-l vrei il decuplezi manual - daca ramai cuplat pe el seara , cand pornesti neata - hop si el ! nu-i bun ... nu trebuie lasat seara , iarna - rezolvare .

Si cand pornesc dejivrarea o ia iar de unul singur AC - iar stop manual daca vrei ...

- la automat nu stiu - n-am folosit decat de proba - nu ma bag !

Edited by giony

Share this post


Link to post

Exact asta scrie si in manual: A/C este setat sa porneasca automat atunci cand setezi DEJIVRARE sau PARBRIZ/PICIOARE. Daca vreti sa nu mai porneasca nu mai lasati setat pe aceste functii sau lasati-l sa-si faca treaba(sa dezabureasca parbrizul) si apoi treceti pe alta setare si se opreste singur.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Buddy, te asigur ca am citit manualul cu foarte multa atentie, insa speram sa existe vreo modalitate de evitare a acestui comportament, aberant, dupa parerea mea.

Am tot scris, e aiurea in mijlocul verii, sa zicem, sa-ti porneasca AC-ul automat, ca sa-ti dezabureasca parbrizul... ce pisica mea sa dezabureasca ? mai mult de jumatate de an acest "feature" este enervant, tot beleste compresorul cu pornit / oprit... Macar daca exista senzor de umiditate, mai ziceam.

In plus, mie asa-mi convine sa-mi tin ventilatia, pe "parbriz - picioare"... si n-am chef in fiecare dimineata ca AC-ul sa porneasca, iar eu sa-i dau stop...

Share this post


Link to post

Sunt de acord cu tine ca nu e normal sa fie setat astfel dar asta e situatia.

Cine te puse bre sa-ti iei climatronic? :) ) , in loc de unul cu A/C manual ca sa nu mai ai probleme. Pune mana pe un ciocan si dai reset pana pricepe :D .

Share this post


Link to post

Azi au aparut primele probleme si la a mea. DEJA!

La doua porniri ale motorului, la interval de vreo 10 minute, climatronicul s-a blocat, in sensul ca s-au aprins cele 2 leduri portocalii de la parbriz si luneta, fara a fi iluminat panoul central al climatronicului. Acesta nu a mai raspuns la nici o comanda, rezolvand situatia doar prin oprirea motorului, contact, si o noua pornire.

Are cineva idee ce sa insemne asta? Trebuie pornit cumva motorul cu climatronicul inchis in prelabil, dupa care urmeaza pornirea acestuia?

Share this post


Link to post

In general eu opresc mereu climatronicul, si apoi opresc motorul... ca sa nu-l fortez degeaba, a doua zi. Adica daca a fost lasat oprit de cu seara, cand pun contactul, se opreste, si apoi porneste imediat dupa ce a pornit si motorul; si daca ai avut AC pus, iti chinuie compresorul cu start / stop.

Insa l-am mai uitat si eu pornit, dar n-am patit asa ceva...

Share this post


Link to post

Am inceput si eu de cateva zile sa opresc climatronicul odata cu oprirea motorului. Poate ca asa o fi mai bine. Dar mai am o intrebare. Dupa ce-l pornesc pe automat, temperatura setata la 22 sau 23 de grade, afara dimineata fiind 0-2 grade, climatronicul imi sta pentru 2-3 minute setat pe picioare, cu ventilatia oprita, dupa care imi porneste aerul conditionat si merge asa aprox.5 minute, abia dupa aia trecand singur in mod picioare si ventilatorul pe maxim. E normal sa porneasca aerul conditionat, cand el e setat la 22-23 grade, si afara e frig?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

ย 

×
×
  • Create New...