Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Pana la urma pentru a obtine un consum ca la carte sa intzeleg din ce am citit pe forum ca motorul nu trebuie tinut in sarcina sub 2000 rpm.. Asta implica turarea excesiva in treapta I pana pe undeva la 3500 rpm ca sa cada in jur de 2000 rpm in treapta a II-a .. Mie unu mi se pare un pic cam mult si nici nu prea suport turarea aceasta excesiva ... Eu lucrez cu ea in plaja 1500 rpm - 2800 rpm... poate e si asta o cauza a consumului ridicat poate ca merg eu cu ea subturata dar in principiu o tin pe undeva la 2200 rpm in mers.. Daca merg cu ea mai turata imi papa mai mult... Banuiesc poate s-a invatat la ture mai mici ... si trebuie sa ii fac reset de ecu si idle learn :-? ? nu stiu.. Sfaturi cineva?

Share this post


Link to post

3500 rpm nu inseamna deloc turare excesiva la un motor care are cuplul maxim la 4400 rpm si consumul specific minim intre 2800-3600 rpm. In caz ca vei continua sa utilizezi motorul sub 2000 rpm nu-i vei permite auto-curatarea cu toate consecintele care decurg din asta (consumul este ultimul lucru).

Daca consideri 3500 rpm turare excesiva, atunci schimba mai bine masina de pe acum, cu una proiectata sa functioneze fara probleme la 1500 rpm.

Share this post


Link to post

Bun... deci de azi o sa fac in asa fel incat sa merg cu ea mai turata sa nu imi scada sub 2000 rpm. Sa vad ce rezultate obtin.. dar sincer chiar ma tem de un consum de 14% sau poate chiar mai mult. Sper sa fie din vina mea, sa nu stiu eu cum sa o exploatez cum trebuie si de aceea sa fie consumul ridicat. Nu are rost sa vb acuma.. intai incerc si dupa aceea voi vedea.

Ar trebui un reset si un idle learn inainte de asta sau nu are importanta?

Si apropo de CB.. pana la urma exista vreun mod in care sa iti afiseze consumul mediu sau instantaneu sau vreun dispozitiv ?

Edited by hoitshef

Share this post


Link to post

Putin probabil sa existe.

 

Consumul nu este proportional oricum cu turatie ci cu cat de mult apesi acceleratia tu.

Atunci cand rulezi la viteza constanta, incearca sa fii cat mai jos in ture, dar nu sub 2000rpm. In sarcina insa, nu are niciun rost sa nu turezi motorul. E ca si cand ai avea 4 cai dar il pui doar pe unul sa traga caruta iar pe restul sa alerge pe langa.

Share this post


Link to post
Putin probabil sa existe.

 

Consumul nu este proportional oricum cu turatie ci cu cat de mult apesi acceleratia tu.

Atunci cand rulezi la viteza constanta, incearca sa fii cat mai jos in ture, dar nu sub 2000rpm. In sarcina insa, nu are niciun rost sa nu turezi motorul. E ca si cand ai avea 4 cai dar il pui doar pe unul sa traga caruta iar pe restul sa alerge pe langa.

 

Ok.. atunci o sa incerc sa o mentin la o turatie peste 2000 rpm cand merg constant si cand sunt in sarcina sa o turez unde are ea cuplu.. mercic ;) Poate o sa mai scada consumul :P

Share this post


Link to post

Maniera mea de mers e schimbul de viteze la turatii de 3000 rot/min (cuplul maxim e la 3400) mers constant cu turatii in jur de 2400 rot/min in orice caz urmaresc sa nu ma duc sub 2000 iar consumul in 3400 km a fost 286 litri ceea ce inseamna 8,41%....cum in afara am facut in jur de 1000 km iar in oras am folosit des un drum de centura ceva mai liber se poate considera ca asta e un consum mixt la care se adauga folosirea sa zic sporadica a AC-ului. Cum la cartea tehnica e precizat mixtul la 6,7 % km probabil acest 8,41% ma apropie de mersul in conditii economice. Din pacate nu am reusit sa-i fac resetarea la ECM ca nu am un drum liber pe care sa merg 30 min. cu 70km/h, cu prima ocazie o sa o fac, ideal ar fi pe autostrada Buc.-Constanta evident cu luminile de avarie aprinse asta ca sa nu ma spulbere vreun tir.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

@hoitshef

Pariu ca o sa-ti creasca :)

Mersul in regim constant peste 2000 rpm nu are legatura cu consumul, ci cu alte chestii (alt subiect, alt topic), iar legatura intre cati cai ai (la motor) si cat sa apesi pe acceleratie ca sa obtii un consum minim, e exact ca cea dintre a strange in mana un borcan si posibilitatea de a sangera :) Adica in unele cazuri... s-ar putea :D

Share this post


Link to post
@hoitshef

Pariu ca o sa-ti creasca :)

Mersul in regim constant peste 2000 rpm nu are legatura cu consumul, ci cu alte chestii (alt subiect, alt topic), iar legatura intre cati cai ai (la motor) si cat sa apesi pe acceleratie ca sa obtii un consum minim, e exact ca cea dintre a strange in mana un borcan si posibilitatea de a sangera :) Adica in unele cazuri... s-ar putea :D

 

 

:) ) Pai si atunci ce ar trebui sa fac ca sa scada consumul.. adica vreun stil de mers indicat? Ca sunt un pic in ceata.. nu e bine sa mergi subturat asta am inteles fiind vb de un motor 16v cu un cuplu la o turatie ridicata.. dar daca o schimb mai sus in ture ii creste consumul.. :wallbanger: Pana la urma cum sa fac?

Multumesc anticipat

Edited by hoitshef

Share this post


Link to post

Parerea mea e sa nu-ti mai bati capul cu cit consuma masina, mai ales ca esti din Bucuresti.

 

Incearca sa mergi in asa fel sa protejezi masina, motorul si nu te mai gindi la consum.Oricum iti consuma cel putin 1 litru sau doi peste ceea ce zice in carte, iar faptul ca economisesti sau nu juma de litru sau un litru , dupa parerea mea e fix vax-albina.

 

Bine ca-ti faci treaba cu masina ca de asta banuiesc ca ai luat-o si cu asta basta.

 

Eu nu ma mai stresez demult cu cit consuma masina.Consuma cit consuma, mai mult sau mai putin si cu asta basta.Mai ales ca in ultimii ani toate masinile par sa consume mai mult.O fi de trafic, o fi de benzina, habar n-am.

 

Si asa se circula cum se circula in Bucuresti si aproape ca dispare placerea condusului...Daca ma mai gindesc si la consum...se duce naibii totul.

 

Pentru 100 mii pe luna in plus chiar nu merita stresul.Sint multumit ca nu am probleme, masina merge brici si gata.Dovada ca am aproape 17k km pina acum cu Kalos-ul si nu s-a aprins becul galben pina acum si mai mult decit atat inca nu a inregistrat nici un cod de eroarea masina de cind o am.

 

Nici macar in afara nu ma mai gindesc chiar asa mult la consum.Singura chestie care ma uimeste inca e diferenta foarte mare intre consumul de oras si cel din afara.Dar doar din punct de vedere statistic.

Edited by zapacitu

Share this post


Link to post

Asta e clar... dar eu fac destui km pe luna cu masina asta adica vreo 3 plinuri pe luna lejer si asta din banii proprii ( nu finantat de parinti sau altceva ) si problema e ca se cam simte pe luna benzina asta consumata .. Nu vorbim de 100 de mii pe luna ca daca era vorba de asta nici nu se punea problema.. Eu vorbesc de la 1 mil in sus pe luna.. Si asta ma cam macina pe mine.. Ma interesa un mod de a conduce aceasta masinuta ( care este cam pretentioasa dupa parerea mea ) in asa fel incat sa fac cel mai bun compromis intre a proteja masina si a obtine un consum cat de cat rezonabil si nu 14% cu un motor de 1.4... Adica totusi nu am vreun 2.0 turbo.. Ca daca stau sa ma gandesc mai am putin si il ajung pe un prieten cu un golf 5 GTI edition 30 cu 230 cp si consum de 15-16 % in orash dar masina forjata.. Nici nu ma bucur de placerile oferite de acest consum. Stiam o treaba daca aveam si ceva senzatii la un consum de 14 %...

Share this post


Link to post
Parerea mea e sa nu-ti mai bati capul cu cit consuma masina, mai ales ca esti din Bucuresti.

...

 

Cam asta e adevarul in Bucuresti chiar ca esti condamnat la un consum exagerat iar aceasta situatie se face simtita din ce in ce mai mult in marile orase. Am reusit odata sa parcurg 3 km in Bucuresti in mai bine de 2 ore...nu as vrea sa mai trec niciodata prin asa ceva. Ar mai fi o solutie, sa circuli numai noaptea atunci e o adevarata placere.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Pai e simplu, gandeste-te, cu cat ai un motor mai mare vei consuma mai mult pe loc.

Eu de exemplu tocmai termin un plin de 65 litrii 100% Bucuresti si 100% la orele 8.00 si 18.00 adica atunci cand e calvarul mai mare. Adica fac 9,2 km in 1,15-1,50 ore ( si aasta cu mers pe trotuar si infipt samd )

Si uite asa consum 22.8 %

Afara insa, la 140/ora si cu varfuri de 190, consum = 10.01%

Si cand zic "afara" nu e de fapt chiar afara pt ca treci prin sate si gropi si poduri samd, "afara" asa cum definesc producatorii este ceva de genul autostrazilor sin ..oriunde numai la noi nu. In germania media de viteza pe autostrada am avut-o de 180 km/ora :P . In .Ro / 100 km NU sar de 120 km/ora orice as face iar daca maresti distanta si o faci 250 km o sa constati ca devine mult sub 100 km/ora ( media )

 

Exemplu :

Plecare in foarte mare graba de la Ionesti ( undeva la km 73 pe Buc-Pitesti) , blana la C200, viteza = 200 km/ora, primii 40 km viteza medie ( cu iesire din sat cu tot ) = 170 km/ora

Stat la podul de la km 36 2 minute pe loc => medie undeva la 110 km/ora

Reactivat viteza de 200 km/ora pana in Bucuresti

Intrat in Bucuresti si mers ( asa cum se putea) pana la Gorjului

Media totala ??

72 km/ora

De ce m-oi fi grabit eu oare pe o distanta de 70 km care am parcurs-o intr-o ora mergand cu 200 km/ora ??

Pentru ca nu am constientizat. Acum ca o fac nu mai sar de 130 nici sa ma bati , nu are sens; ma oftic sa il astept la stop pe ala care a mers cu 80 /ora consumand putin si riscand si mai putin !

 

Revenind la consum : incerc sa aflu care TIP de benzina se consuma mai incet, in rest nu ma raportez decat la ultimele 2 plinuri ( daca am circulat in conditii identice ) asta indiferent cat de mare e consumul.

Din pacate/fericire nu masinile sunt de vina, ele functioneaza ok, ci infrastructura care nu iti permite deplasare normala ( in Berlin am trecut in 24 de minute de la un capat la altul cu 50 km/ora FIX si am avut verde in continuu )

Share this post


Link to post
Revenind la consum : incerc sa aflu care TIP de benzina se consuma mai incet, in rest nu ma raportez decat la ultimele 2 plinuri ( daca am circulat in conditii identice ) asta indiferent cat de mare e consumul.

Din pacate/fericire nu masinile sunt de vina, ele functioneaza ok, ci infrastructura care nu iti permite deplasare normala ( in Berlin am trecut in 24 de minute de la un capat la altul cu 50 km/ora FIX si am avut verde in continuu )

 

Nu am dovezi, dar eu sint convins ca , cel putin in ultimul an si jumatate s-a intimplat ceva cu benzina.

Traficul nu e chiar asa cu mult peste ce era acu un an si ceva si cu toate astea toata lumea se plinge de consum mare , cam la toate tipurile de masini.

 

Eu cred ca pun astia ceva in benzina si se consuma mai repede ca de obicei.Altfel nu se explica, cum de cu aceeasi masina, acelasi traseu, cam acelasi trafic anu trecut consumam cu cel putin 1.5-2l mai putin.

Am observat asta si la Matiz si la Kalos.(la Matiz chiar cu vreo 3l a crescut daca stau bine si ma gindesc).

Edited by zapacitu

Share this post


Link to post

eu folosesc mol 95 sau omv carrera 95... astea mi se par cele mai viabile.. voi?

Share this post


Link to post

Ba traficul s-a schimbat (in Bucuresti in decurs de un an)!

Anul trecut aveam dimineata in drumul spre servici o viteza medie de vreo 15 Kmph. In prezent am circa 10 Kmph :(

Ia sa vedem cum s-ar putea exploata masina la cuplu maxim pe un drum de 19 Km parcurs in aproape o ora si jumatate?!

Share this post


Link to post

Probabil ca s-ar exploata ceva mai bine decat in cazul meu ~2h pentru 15 km si un consum ~15%. Trafic la greu si AC non-stop pentru dezaburile. Noi sa fim sanatosi. :drinkers:

Edited by Night Elf

Share this post


Link to post

E jale cu distantele si timpii scosi in Bucuresti in drumul spre servici, eu din fericire ies pe un drum de centura si astfel cei 6,5 km ii execut in maxim 10 minute.

In ceea ce priveste dezaburirea exista in afara de AC si varianta ventilarii? Eu am incercat-o insa eficienta mi se pare modesta.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Eu am "reusit" sa sar de 11 la % in conditiile descrise. Cred ca la plinul asta o sa am vreo 11,8.

 

Ca veni vorba de consum si turatii... Pentru ca azi am batut recordul si am facut cei 19 Km in 2 ore, din lipsa de ocupatie, am mai tras cu ochii pe la turometru. La mersul in coada din zona ambuteiajelor (am vreo 3 bucati d-astea, care inseamna o buna parte din timp, dar nu prea multi kilometri) atunci cand te deplasezi, rar si scurt, turatia nu prea depaseste 2000 rpm in treapta... intai :D Ma gandesc ca daca pun niste roti de roaba poate reusesc sa ating si eu turatia aia de cuplu maxim. Scut am.

 

Off-topic: eu stau cu ventilatorul pe a I-a directionat pe geam (cat e motorul rece) si pe geam si picioare in rest, cu caldura pe la "ora 3", iar daca se abureste prea tare mai bag un pic de A/C pana se curata tot parbrizul. De laterale nu ma mai jenez, oricum nu se vede abureala din cauza foliei :)

Share this post


Link to post

Din ce stiu eu masinile americane nu stau bine la consum adica ce avem noi chevrolet.Daca comparati cu alte masini ce spun ei ca ar consuma atunci AVEO-ul nu sta asa rau si va zic numai consumul urban si in ordinea consumului :

1. Opel Astra Classic II 1,4i 16V 90CP Consum urban 7.0 l

2. Hyundai Accent 1.4 DOHC GL M/T STD UKR 95CP Consum urban 8.0 l

3. Nissan Almera 1.5 L 98CP Visia Consum urban 8.6 l

4. SEAT Cordoba 1.4 l 55 kW Reference Basico 75CP Consum urban 8.6 l

5. Ford Noul Focus 3 usi Duratec 1.4 L 16V Ambiente 80 CP Consum urban 8.7 l

6. Toyota Auris 1.4 L VVT-i (DOHC) Terra 97CP Consum urban 8.7 l

7. Chevrolet Aveo 1.4 16V B4LB554 Direct 94CP Consum urban 8.9 l

8. Renault Clio (5 usi) 1,4 16V 100 CP Dynamique Euro 4 Consum urban 9.0 l

9. Renault Clio (5 usi) 1,4 16V 100 CP Dynamique Euro 4 Consum urban 9.0 l

10. Dacia Logan Ambiance 1.4 MPI 75 CP Consum urban 9.2 l

11. Skoda Octavia 1.4 MPI - 59 kW (80 CP) Classic Consum urban 9.5 l

12. Volkswagen Golf Plus 1.4 / 75 CP Trendline Consum urban 9.9 l

 

Locul 7 ptr. Aveo la consum ptr. motorul de 1,4 daca ar fi sa ne luam dupa ce spun ei.

Din cate stiu eu este departe de adevar cautam pe youtube inainte sa imi iau masina clipuri cu aveo si am dat peste tot felul de stiri din america cu chevrolet Aveo care la ei au o reclama de cat de economicoasa este si in realitate consuma de rupe bineinteles motorul de 1,6 si cutia automata dar e clar ca ne mint si pe noi cam la nivelul din america cand e vorba de consum.Sunt curios de Logan daca consuma asa mult ptr. puterea aia de 75CP.

Eu la a mea pana acum am facut consumul si mi-a iesit 9,5% dar este inca in rodaj motorul 1,2.

Share this post


Link to post

Iarasi opinia asta ca cineva ne minte. Fals!

Consumul dat de producator se determina in anumite conditii care ar trebui sa simuleze traficul real. Acestea nu seamana insa cu cele pe care le intalnim in ziua de azi pe la noi. De ce nu le schimba? Asta-i alta poveste.

Share this post


Link to post
... eu stau cu ventilatorul pe a I-a directionat pe geam (cat e motorul rece) si pe geam si picioare in rest, cu caldura pe la "ora 3", iar daca se abureste prea tare mai bag un pic de A/C pana se curata tot parbrizul. De laterale nu ma mai jenez, oricum nu se vede abureala din cauza foliei :)

 

Nu prea m-am lamurit cu I -a si "ora 3" ca la climatronic imi afiseaza temp. iar ventilatorul e scalar, fara trepte.

Edited by starsteel

Share this post


Link to post

Asa cum banuiam, ultimul consum urban pe 235 Km a fost de 11,9/% cu MOL95.

De mentionat ca m-am mutat si eu pe stilul "primul clic" (confirmat de un al doilea ca sa previn unele clicuri false). E ceva mai comod decat cu becul si evident, dupa cum s-a stabilit in alte parti, mai sanatos :) Desigur precizia e afectata in rau :D

 

@starsteel - n-am climatronic, deci nu am cum sa te lamuresc.

Share this post


Link to post

Consum de 10.3 doar urban la 100 km,acum de cind e mai racoare,de la clic la clic.

Share this post


Link to post

Eu am un Kalos Hatchback de 1,4 16V. Am facut mai multe teste: bag un numar de litri ... merg pana se aprinde becul prima data, bag iar. Consumul care mi-a iesit in felul asta a fost de fiecare data de 7,5 % si s-a folosit cam acelas traseu care include drum lung in afara localitatii si cam 24 de km in Bucuresti. Ma asteptam la mai putin... voi ce ziceti?

Edited by razvanos

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...