Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Consum - Chevrolet Kalos/Aveo

Recommended Posts

Mie mi-a scos 9,4 la 220 Km (cam 100 facuti in afara si restul in oras) mers constant, pana in 3000 ture!!

Am refacut consumul pentru 100 Km numai in oras de data asta si a scos 12,3!!! enorm de mult dupa parerea mea!

Share this post


Link to post

Nu cred ca am inventat roata, dar pentru cei mai... tineri, pentru reducerea consumului, exista metoda -greu de aplicat in oras- a mersului "anticipativ" la liber. E greu pentru ca fiecare are "nervi" si, sper, ceva simt pentru ceilalti participanti.

Ideea e cam asa: dupa ce pornesti, in coloana fiind, cat mai liiiin cu putinta, o scoti din viteza (a I-a sau a II-a maxim probabil) si o franezi usoooor (si placutele si sabotiii costa) pana te opresti liiiin din nou.

In fond care ar fi deosebirea intre tine si:

- unul cu "berlina" de prin "suburbii"

- unul care vorbeste la "celular"

- altul

?

Share this post


Link to post

No offence Abram Burel dar cu vechea mea masina (Dacia SLZ) scoteam in oras, la ore de varf, 8,3 - 8,4 (am avut cu ea 54K in doi ani); cat priveste stilul de condus...

Acum, pe Kalos am aplicat aceeasi "maniera" de condus, dar... surpriza, consum, daca zic exagerat, gresesc?!?!? te superi?!?!?

Oricum, astept cu nerabdare sa fac cel putin 3000 si apoi voi vedea cam ce-i poate pielea (a se citi tabla) in materie de consum!!

Edited by nexxus

Share this post


Link to post

La Kalosul 1,2L de numai 120 km estimez un consum de 10% pana acum, in prima perioada. Oricum, trebuie sa-mi schimb radical stilul de mers fatza de Matiz, deoarece pe acest motor sunt impins spre subturare, daca nu sunt atent. Deocamdata, schimb la 2900 rpm si incerc sa merg pe la 2400 rpm, dar pana "isi da drumul motorul" sper sa gasesc mersul optim de oras. A IV-a in urban pot s-o dau doar la 55 km/h si sa raman acolo, daca se poate, desi sunt doar 2000 rpm, cam putin din ce am vazut. Intre 2200-2400 rpm se simte mai bine.

 

Adaugat ulterior: dintr-un studiu preliminar voi incerca sa schimb astfel:

1->2 la 3500 rpm (~28 km/h);

2->3 la 3000 rpm (>40 km/h);

3->4 la 2500 rpm (~55 km/h);

4->5 la 2500 rpm (>70 km/h).

Share this post


Link to post

@nexxus daca vrei sa cobori mai jos cu consumul trebuie sa-ti schimbi radical stilul de condus...In nici un caz stilul de condus pe care il aplicai pe dacie nu se potriveste pe kalos!

Multa bafta!

Share this post


Link to post

ultimul consum..150 km numai in bucuresti fara ac...11%

Share this post


Link to post
@nexxus daca vrei sa cobori mai jos cu consumul trebuie sa-ti schimbi radical stilul de condus...In nici un caz stilul de condus pe care il aplicai pe dacie nu se potriveste pe kalos!

Multa bafta!

 

Adica?!?!?! :o In ce sens sa-mi modific stilul de condus: nu zic ca sunt cel mai tare din parcare dar nici asa! Dupa cum am spus, pana acum am scos consumuri spre minim cu fosta mea masina (de altfel cu toate masinile pe care le-am avut am scos consumuri mici) acum insa, nu pot scoate sub 12 in oras!! Nu cred sa fie din stil ci poate din alte cauze. Ramane de vazut.

Share this post


Link to post

ai rabdare pana ajungi la 5-7000km. daca trece mai mult de jumatate de an, schimba filtrul de aer si o sa scada consumul.

Share this post


Link to post
insa, nu pot scoate sub 12 in oras!!

 

Pai nici nu prea ai cum. Hai sa nu ne mai amagim atata. Daca citim topicul vedem statistic ca motorul asta nu are cum sa scoata mai putin de 10 in oras. Explicatiile cu lasatul motorului sau cu stilul de condus sunt asa, ca nu vrem sa recunoastem ca aceasta masina consuma foarte mult pentru dimensiunea si clasa ei. Degeaba scriem aici tone de explicatii pentru ca ea tot atat consuma. Eu am in jur de 8500 de km si am incercat toate stilurile de condus - mai agresiv, mai moale, mai tehnic (cu schimbat viteza in jurul cuplului optim) - am schimbat benzina ba 98, ba 95, ba 100, am schimbat OMV, cu MOL, cu Petrom, cu fostul SHELL, am schimbat inclusiv statiile de la aceleasi firme, si tot degeaba. CONSUMUL N-A SCAZUT SUB 10 (ultima saptamana cu frig mi-a luat aproape 12). Din pacate, asta e. FACE IT! Masina are foarte multe puncte bune, dar nu consumul. Altfel, s-ar fi vandut ca painea calda (nu ca nu s-ar vinde bine, dar nu e tocmai un best seller). Totusi, la banii astia, tot kalos as cumpara oricand.

Share this post


Link to post

:) asa, asa, da vina pe ea!

 

O masina are un consum mediu. In ce parte a acestuia si cu cat, in plus sau in minus, depinde doar de tine!

Share this post


Link to post

Vorbeam strict de consmul din oras. Banuiesc ca majoritatea foloseste kalosul preponderent in oras.

Share this post


Link to post

Si eu la fel, don't worry.

Share this post


Link to post

99% din cei de pe forum asa fac...

Share this post


Link to post

La fel si la mine, preponderent oras, dar... totusi, este motor de 1.4, adevarat in 16 valve, dar totusi... Eu nu dau cu pietre dar ma intreb si eu ca omu': nu e oare cam mare consumul la acest motor comparativ cu alte motoare similare?!?!

Asta cu atat mai mult cu cat am inteles ca cei cu motor pe masina de 1.4 dar 8 valve scot cam 10 in oras...

Asa cum am spus, cu fosta mea masina, tot 1.4 si tot 8 valve, in oras scoteam cam 8.3 - 8.4 si nu e banc!!!! (precizez ca (,) consumul asta l-a avut de la inceput si pana am dat-o, nu a fost chestie de stil sau de rodaj). Bine, este adevarat ca daca ma dadeam la ea, urca si la 10, dar la un mers normal, la consum, dadea rezultat. Pe cand cu kalosul, orice am incercat... nica' :)

Edited by nexxus

Share this post


Link to post

Buna,

 

consumul dat in specificatiile tehnice este foarte exact, ca de altfel si alte valori din manual (spre placuta mea surprindere ). Eu am obtinut urmatoarele valori:

Extra urban intre 5,5 - 6,1

Urban cam 9,5 - 10

Media cam 7,5 +- 0,2

Trebuie stiut ca aceste valori le-am obtinut conducand preponderent in palierul de 2500 -3200 rpm pana pe la 120 km/h cu A/C ON.

Peste aceasta valoare ii creste setea insa nu spectaculos. La un drum de 500 km graba m-a costat cca 3-4 litri in plus. Se mai adauga calitatea carburantului care are un cuvant de spus.

Exemplu: Moll 95 FPb la 500 km din care 210 autostrada Soarelui 32 litri adica 4 sectoare de cate un US galon fiecare 3,785 litri, iar cu LUKOIL 95 FPb 3 sectoare si cam 1/2 la acelasi parcurs adica 28-29 litri. Conteaza si presiunea in pneuri (30 livre pe inch patrat / 2,1 bar). A/C-ul creste consumul in medie cu 15-20%. Mai trebuie adaugat si ca diferenta de rapoarte dintre treptele 4 - 5 (0,9 - 0,7) impun un demaraj mai bun la schimbare pentru o liniaritate a cuplului motor si o optimizare a consumului adica schimbare la 3000-3200 rpm.

 

Parea mea!

___________________________________________

Kalos 2004 SE 1,4 8V 37500 km

Share this post


Link to post

M-ai rapus! Adica al tau Kalos merge ca un Diesel! 5,5 cu A/C on, deci -20% (e drept caz extrem), rezulta fro 4.6 l/% fara!!! Al draq Kalos. De fapt cred ca totul se trage de la galonii aia americani care tinuti in bidoane de plastic probabil ca se umfla si intra mai mult, fara sa-ti dai seama! Ca de altfel si in cauciucele usurate de livrele care raportate la tolii patrati cu greu isi gasesc destinul)!

Pun pariu ca nu mergi decat dupa diagramele de test al consumului de carburant si in urban si in extra, dar mai ales la mixt!

Retinem pentru posteritate diferentele calitative impresionante (4-3,5)/4~12,5% (evident calcule in galoane US) intre cele doua tipuri de benzina.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Eu nu m-as mira asa tare ... MCojo a scos si el un 5.85 extra-urban insa, e adevarat n-a specificat daca a fost AC ON/OFF. O medie de 5.5%-6% am scos si eu pe CLUJ-ORADEA. In oras media e cam de 8.5-9. E drept insa ca la noi circulatia e alta si nu se compara cu cea din Bucuresti.

 

P.S. safari hunter completeaza te rog locatia sa vedem unde scoti consumul urban.

Edited by Lucian79

Share this post


Link to post

Buna,

 

Ai perfecta dreptate sa spui ca 4,6 este utopic insa indiferent de 15-20% sau cat o fi, daca il calculezi din 6.1 cu 15% iti iese cam 5, 185. Atunci hai sa spunem ca ar fi 10-15% insa depinde in mod frecvent de puterea motorului . La Matizul nou al sotiei am inlocuit compresorul A/C-ului dupa 300km si probat cu reprezentantul uzinei a luat pe 93 de km extraU cu 4,8 l. adika 5,16 l. Reglajul motorului s-a facut pe palierul de turatie pe care conduc preponderent si astfel se poate obtine un consum cat de cat bun. atunci daca producatorul zice 4,2 fara AC si 5,2 cu AC vine cam o diferenta de 20% insa la un motor de 48 de CP. Cu compresorul AC-ului usor gripat si cu bujiile noi furate de mucosii de la dealerul Daewoo local Matizul consuma 12-15 in afara localitatii. Noroc cu ANPC-ul ca s-a rezolvat in 2 zile. Poate nu am fost foarte exact in procente insa tin la acuratetea consumurilor exprimate pentru Kalos si sa stii ca sunt probate pe 38000 km in 18 luni, nu doar vorbe.

Domiciliul in Constanta, iar peste 45 km/h pe strazi libere merg si cu tr 5 insa cu acceleratie usoara. Ca o alta confirmare, MCojo este tot din CTA si are tot un SOHC de 1,4 , sa fie doar o coincidenta ca estimarile lui sunt apropiate de ale mele? Referitor la consum, am incercat nenumarate stiluri care mai de care mai economice insa cred ca reglajele computerului de carburatie face ca acesta sa nu difere semnificativ. O alta idee a fost un tunning cu 2 alternative :

1 pastrarea puterii la un consum ceva mai mic pana la 10% insa cu anumite paliere critice de putere. (am mai facut afirmatia legata de trecerea de la 4 la 5 la motorul de 83 de cai. Cei cu 94 CP pls ignorati-ma.

Spre exemplu la Logan tr 4 este cam de 1,1 si tr 5 cam de 0,9 as spune un cuplu normal pentru un motor de numai 75 CP.

2. cresterea puterii ca cca 8 - 10% si pastrarea consumului. Ambele variante sunt de luat in seama insa 3 ani cat masina este in garantie e doar o intentie.

 

Pe curand

Safari Hunter

PS safari in limba locala swahili din kenya inseamna calatorie

 

 

dictionar

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Mda... cum spui matale...

Oricum, este posibil ca motorul de 8 valve sa fie mai economic decat cel de 16 valve?!?!

Nu stiu sigur, dar inclin sa cred ca da!!!!!!

Share this post


Link to post

Ptr Abram Burel

ca sa nu iesim din sfera americana si a unitatilor de masura eu consider ca sectorizarea cadranului de la gasolina este :

peste semnul F = 1 US Gall (4L)

4x gradatii intre F si E a cate 2 US Gall = 8x4 (32 L)

intre gradatiunea E si limita minima de indicare = 1/2 US Gall (2L) este si momentul in care la atingerea acestei valori se aprinde martorul la 7,5 L. La acest moment eu am alimentat 37,8 L

Verificare (4+32+2+7,5=45,5) deci bate si daca esti meticulos ca mine vei fi facut acea corectura intre 4 litri si 3,785 si sa vezi ce bine da. Eu am facut ceva studii prin SUA si Canada si am folosit un Ford Windstar si un Pontiac Montana curtoazie inchiriata din partea gazdelor si care aveau cadranele in mile si galoane. Daka indicatorul de viteza si distanta la noi europenii este in Km inclin sa cred ca gasolina este in US Gall sau asa se brodeste mai bine. Din auzite pot recomanda ca imediat dupa aprinderea permanenta a martorului sa se faca realimentarea pentru a proteja pompa de carburant.

 

Pe curand :banana:

post-2099-1130600280_thumb.jpg

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

La multe masini este asa, in galoane, asta-i sigur. Ptr. Matiz garantez eu.

Share this post


Link to post

Tot respectul pentru cei ce au invatat sa numere si in alt sistem de masura. Ar putea sa fie util, mai ales daca ar fi si... neliniar.

@safari

Nu pricep ceva. Prima oara ai spus ca conduci si U si eU in palierul 2k5-3krpm, iar mai sus oleaca zici ca te dai si cu a 5-a la 45kmph!!! Pai nu se prea pupa stilurile. Lamureste-ma! Ori mergi la cuplu, ori sub? Sau de fapt secretul e o combinata?

 

Chiar asa: in cat timp ajungeti la turatia de schimbat in diverse trepte? Am eu un feeling ca secretul consumului redus sta in gradientul asta de turatie. Pe de alta parte sunt aproape convins ca acest Kalos e un cameleon: adica economic subturat si mai sportiv oleaca supra!

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Sistemul acesta cu 5-a la 45km/h merge doar in oras unde oricum la 500 de m dai de un semafor sau de o intersectie unde trebuie sa YELD (cedezi trecerea) si daca nu arde mai indulcesti consumul. Si acest lucru cum am mai spus cere ca si traficul sa fie mai fluent. Aici pot spune ca ador Bucurestiul in dauna constantenilor care sunt mai aroganti si ignoranti la prioritate si semnalizarea din timp a manevrei. Despre comportamentul in afara acolo a 5-a vine pe la 90 +, unde la aprox 3000 rpm (2935 rpm teoretic ) vrei sa mentii cuplul si un stil mai sportiv (cat iti ofera masina). Motorul de 1,4 SOHC e cam lent in a-5 daca schimbi pe la 60 si urca destul de lent pana la 90. Spre exemplu in depasiri scurte a 4-a este de preferat. Am realizat si medii de cca 82 / 85 km pe ora in traficul extra. Spre exemplu: C-ta - BV - Sibiu si retur prin Buc in 24 de ore adeka 1070 km si cu cca 65 l de gaz consumati din care 60% din drum pe timp de noapte. Mi-a placut mult stabilitatea masinii si confortul suspensiilor mai elastice care au facut ca dupa 1070 de km sa ma intind un pic cu cateva extensii si gata cu carca. In Loganul unui prieten am simtit ca mor dupa 100 de km din cauza scaunelor neconfortabile.

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

@ Safari - despre ce masina povestesti tu...

Si... cum ai tu datele astea asa de exacte despre Kalos... :)

no offence... (sper)

Share this post


Link to post

Nu ma supar altfel stateam acasa.

In carte sunt date rapoartele de transmisie la fiecare treapta 1...5. Eu iau de referinta tr5 unde la 116 -117km/h sunt 3000 rpm pentru un raport de demultiplicare la 1,4 SOHC de 0,707 (in gluma este = sin de 45).

de aici se aplica regula de 3 simple. Exemplu 90km/h la tr 4 (0.892) da un raport de 1, 12166 intre 4 si 5 si de 1,28(8) intre viteze se obtine 2832 rpm la 90 tr 4. (UPS cred ca am gresit cu 100 rpm din cauza rotunjirilor, scuze!!!)

Edited by safari hunter

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...