Jump to content
Sign in to follow this  
arp

Despre ABS KALOS

Recommended Posts

Pe unele site-uri zic ca ar avea, in ofertele Chevrolet nu e trecut nimic, dealerul mi-a spus, citez " Nu are EBD nici pe alt model nu este EBD, doar pe OPEL este EBD dar pe Vectra Elegance -cel mai dotat nivel de echipare!!!" ceea ce e chiar ciudat... :mda:

Share this post


Link to post

Electronic Brake Distribution se poate fara ABS? sau invers e?

De ce nu va luati Logan ca trebuie sa aiba! (ptiu drace :twisted: )

Share this post


Link to post

Eu stiu ca are.

 

 

EBD: Electronic Brake Distribution - alters how much of the brake force goes to the front and how much to the rear. Cars always have more braking on front as if the rears lock before the front then the car will spin. How much braking you can do with the rears depends on how much weight is in the vehicle so EBD dynamically adjusts this balance. Without it, the manufacturer sets up the balance so the rears don't lock when the vehicle is empty which is less braking than is possible when the vehicle is full.

Share this post


Link to post

1.Electronic Brake Distribution se poate fara ABS? sau invers e?

2. De ce nu va luati Logan ca trebuie sa aiba! (ptiu drace )

 

1. ebd fara abs n-am auzit sa fie, abs fara ebd se poate

2. Da!

Share this post


Link to post
Eu stiu ca are.  

 

 

EBD: Electronic Brake Distribution - alters how much of the brake force goes to the front and how much to the rear. Cars always have more braking on front as if the rears lock before the front then the car will spin. How much braking you can do with the rears depends on how much weight is in the vehicle so EBD dynamically adjusts this balance. Without it, the manufacturer sets up the balance so the rears don't lock when the vehicle is empty which is less braking than is possible when the vehicle is full.

 

Si atunci chestia aia cu forta de franare pe fiecare roata in functie de aderenta cum se numeste?

Share this post


Link to post

ABS! :lol: :lol: :lol: ... iar EBD inteleg ca este batrinul repartitor mecanic, de data asta in vesminte electronice!

Share this post


Link to post
ABS! :lol:   :lol:   :lol: ... iar EBD inteleg ca este batrinul repartitor mecanic, de data asta in vesminte electronice!

 

:eyespin: ceataaaa!!!!!

Share this post


Link to post
Si atunci chestia aia cu forta de franare pe fiecare roata in functie de aderenta cum se numeste?

ABS! ...

Ba ala e EBD (electronic break distribution)! Parerea mea.

ABS-ul intra cind roata e aproape sa se opreasca. Nu cred ca distribuie fortza nicicum.

Share this post


Link to post

ABS - sistem care nu permite blocarea rotilor la frinare puternica, prin varierea presiunii lichidului de frina in cilindrii receptori; blocarea e sesizata cu ajutorul unui senzor, se micsoreaza presiunea, apoi se restabileste, iar se blocheaza, iar se slabeste ... de aici trepidatiile ce insotesc intrarea in functiune a ABS

 

EBD - sistem electronic ce repartizeaza forta de frinare intre puntea fata si puntea spate, functie de greutate pe punti ... batrinul repartitor mecanic face cam aceeasi treaba, e ca un robinet ce regleaza presiunea in circuitul de frinare al puntii spate functie de greutatea de pe acea punte; ca regula, puntea spate nu trebuie sa blocheze niciodata rotile INAINTEA puntii fata, pentru ca masina sa-si pastreze directia de deplasare.

 

In conluzie, ABS fara EBD se poate, rolul EBD fiind luat de repartitorul mecanic, EBD fara ABS nu prea are rost, deoarece oricum montezi un calculator pe masina pentru controlul EBD.

Share this post


Link to post
Ba ala e EBD (electronic break distribution)! Parerea mea.

ABS-ul intra cind roata e aproape sa se opreasca. Nu cred ca distribuie fortza nicicum.

 

1. Brake, nu "break".

 

2. ABS-ul intră mult mai devreme când frânezi (nicidecum când e aproape să se oprească), rolul este să nu permită blocarea roţii şi să permită controlul direcţiei în timpul frânării ! Practic, pompează foarte-foarte repede frâna.

 

http://www.gmfleet.com/us/products/special...safety/abs.html

 

3. Ceea ce căutaţi voi este ESP: electronic stability program. This system detects skidding on any of the wheels, and either applies the brakes, cuts the engine power, or both. de la http://www.saga.co.uk/finance/car/jargon.asp

Share this post


Link to post

Electronic brake distribution - is an additional feature of more sophisticated ABS braking systems, where an electronic control system measures such parameters as road speed to distribute braking force more effectively.- is an additional feature of more sophisticated ABS braking systems, where an electronic control system measures such parameters as road speed to distribute braking force more effectively.

 

din chestia asta se intelege ca ar fi abs si abs+ebd.

 

de asemenea abs este de mai multe feluri: pe o cale, pe 2 sau pe 4. la abs pe o cale, daca o roata se blocheaza, se elibereaza presiunea franelor in toate si asa mai departe...

 

ebd se ocupa de puntea spate care, daca ar frana tot timpul la fel, ar aduce ori blocaea rotilor ori franare ineficienta (in functie de cat de incarcata este masina). in teorie, ebd se ocupa ca puntea spate sa franeze optim in orice situatie.

 

cel putin asa inteleg eu lucrurile :shock:

 

PS: pana sa scriu eu asta au aparut inca 2 posturi explicative :)

Share this post


Link to post

Ba ala e EBD (electronic break distribution)! Parerea mea.

ABS-ul intra cind roata e aproape sa se opreasca. Nu cred ca distribuie fortza nicicum.

 

1. Brake, nu "break".

:oops: Footooi! Bai, si stiam ca am gresit undeva... da' varianta corecta nu mi-a venit neam! :lol:

 

3. Ceea ce căutaţi voi este ESP: electronic stability program. This system detects skidding on any of the wheels, and either applies the brakes, cuts the engine power, or both.

Ai dreptate... la asta ma gandeam eu in nemernicia mea. :aoleo:

FLEX-ule si tu ai avut dreptate cu EBD-ul.

TOTI ARE DREPTATE!

Se pare ca-s obosit! Ia sa ma duc io acasa! :idea:

Share this post


Link to post

Mie dealerul mi-a zis ca are nu fiindca ar fi nu's ce dotare extra da cica asa vine ABS-ul care se monteaza pe Kalos; mai nou, ca si Radio-CD-ul.

Share this post


Link to post

Salutare !S-ar putea sa am si eu o problema asa ca scriu aici !Ieri acnd am pus frana pe o supr cu nisip roata din dreapta facea figuri cand prindea cand scapa si dadea niste "lovituri" in volan !

In dimineata asta pe o supr uda facea la fel !Faza e ca nu face decat atunci cand ABSul ar trebui sa regleze franarea ( asa cred) !Pe suprafata uscata nu face iar roata din stanga nu face deloc !Sa fie problema cu ABs-ul?A mai patit cineva ceva asemanator?

Share this post


Link to post

Simteai in pedala ca ABS functioneaza? Sau primeai doar "lovituri" in volan? Daca numai roata dreapta nu avea aderenta atunci ABS actiona doar pe roata aia. Iar miscarile volanului erau de la faptul ca roata avea tendinta sa-si faca de cap...N-am prea inteles totusi manifestarea...mi s-a intamplat de multe ori ceea ce cred eu ca a fost si la tine dar era absolut normal...

Share this post


Link to post

Ai tinut piciorul pe frana apasat? Sau te-au 'impresionat' pulsatiile si ai ridicat piciorul?

 

ABS-ul Kalosului are 4 cai ceea ce inseamna, practic, ca actioneaza pe fiecare roata in parte. Daca conditiile se schimba (nisip, aderenta, nisip) este normal ca si cadenta de eliberare a presiunii lichidului de franare sa se schimbe, deci probabil asta ai sesizat tu cand spui ca "isi facea de cap".

 

Cu loviturile in volan... habar nu am ce s-a intamplat. Denivelari? Este adevarat ca ABS-ul de la Kalos face destul de urat (zguduie rau de tot) dar nu are legatura cu volanul decat prin intermediul trenului de rulare.

 

Parerea mea: nu ai nici o problema. Iti mai trebuie timp sa te obisnuiesti cu vibratorul. Scuze, voiam sa spun ABS-ul. :mrgreen:

Share this post


Link to post

Simteam si in pedala ca functioneaza in sensul ca imi dadea niste stoltzuri!Da , tineam in continuu piciorul pe frana !NU erau denivelari !

Share this post


Link to post

Pai atunci nu mi se pare o problema...daca ABS-ul a functionat numai pe dreapta e normal sa simti si in directie...

Share this post


Link to post

Satori, hai sa-ti raspund aici la chestia de la Impresii...

atunci inseamna ca al meu s-ar putea sa fie cu buba?

Hmmmm... tre' sa sun la service sa vad!

Share this post


Link to post

Pai zi-mi care e faza, ca sa zic asa... S-a aprins martorul in timpul mersului?

 

PS: Ma duc la masina sa caut cartea sa iti dau citat despre functionarea indicatorului.

Share this post


Link to post

Aha... La mine, cand intra ABS-ul, mi se aprinde si martorul. S-a intamplat de mai multe ori, asa ca sunt sigur!

Share this post


Link to post

Cauta si tu in carte... o fi altfel la tine.

Inca nu am coborat la masina.

 

-----

 

 

So, scrie clar: Daca martorul nu se stinge, nu se aprinde la contact sau se aprinde cand masina este in miscare => fuga la service, Houston, avem probleme!

 

In combinatie cu martorul de frana (ala de frana de mana) inseamna ca ai ramas fara servo si ABS. Presupun ca tu ai o defectiune la ABS pur si simplu. (un senzor nefunctional, murdar...)

Share this post


Link to post

S-ar putea sa ai dreptate.

ABS-ul intra ca lumea, dar se aprinde si martorul.

S-ar putea sa fie buba! Vorbesc maine la dealer sa vad...

Share this post


Link to post

Ok... vorbit cu dealerul, si mi s-a confirmat. Daca se aprinde in mers (si pe franare) e buba. trebuie service.

Acum, am scos masina pe pietris si am bagat la frane de mi s-a luat. Al dracu' martor nu se mai aprinde...

 

Oricum, o verificare tot ii fac cand trec prin SB...

Share this post


Link to post

Eroarea ramane in computer si se va vedea la service...

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...