Jump to content
Sign in to follow this  
van den plas

Merita sa-mi iau Espero ?

Recommended Posts

GATAAAAA :!: AM LUAT-O :!: N-a fost sa fie ieri, s-a rezolvat insa astazi. Verificarea tehnica a trecut-o cu brio. Daca la inceput cand au auzit de 43000 km pt. o masina din '96, baietii de acolo radeau cu subinteles, la sfarsit Nea Misu era incantat si spunea ca e al doilea Espero pe care l-a vazut cu kilometraj (real) asa mic (mai vazuse unul cu 20000 km :shock: ) Tot astazi am rezolvat si la Udriste ,fara sa stau la coada (avea omul niste pile mari), asa ca acum trebuie sa montez numerele provizorii. Omul s-a comportat impecabil ,mi-a dat toate actele posibile si am mai scos si o mica reducere la pret. M-am linistit si in ceea ce priveste viteza maxima, cand am vazut ca am prins exact viteza trecuta in manualul de utilizare (163 km/h) pt. versiunea respectiva. (1.5 DOHC, transmisie automata)

In concluzie sunt superincantat, se pare ca am facut intradevar o alegere buna, si va multumesc tuturor pt. informatiile si sfaturile pe care mi le-ati dat.(in mod special lui Viper)

Share this post


Link to post

Si inca ceva : pretul de vanzare in 1996 a fost de 14350 $ :shock: , o adevarata avere la vremea aceea.

Share this post


Link to post

van den plas, felicitari! e o masina buna, frumoasa, eleganta, in ciuda anilor care trec peste ea ... e una dintre putinele masini cu un design forever, ca vinul bun!

Share this post


Link to post
van den plas, felicitari! e o masina buna, frumoasa, eleganta, in ciuda anilor care trec peste ea ... e una dintre putinele masini cu un design forever, ca vinul bun!

 

...si ca Matizul si tzuica bune!!..... :!:

Share this post


Link to post

Sa-ti traiasca!!! Abia astept sa o vad joia viitoare!

Share this post


Link to post

La multi ani fara evenimente.

Ce culoare are?

Share this post


Link to post

Van Basten, s-o stapanesti sanatos! Traiasca Bertone :P !

Share this post


Link to post

Multumesc tuturor ! Sunt bun de cinste ! :beerchug:

Culoarea e gri metalizat.

 

Florinbad a scris : "Van Basten..."

Brusli a scris : "Vandame..."

 

Ce aveti fratilor ? Van Den Plas are legatura cu domeniul auto ,nu cu fotbalul sau cafteala. :lol: Mie imi convine, eu aduc berea, iar voi veniti cu mieii. :lol:

Share this post


Link to post

OK, la coana Mimi pe gratar se face si mielul, nu numa' porcu' :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post

bravo, inca un proprietar de daewoo fericit in clubul nostru.

ma bucur sincer si regret ca nu sunt mai aproape de voi din Bucuresti.

distrativa fratilor, ca asa-i frumos!

Share this post


Link to post

:) sa ai parte de ea si ea de tine. ai facut o super afacere si te-ai ales cu o super masina.

Share this post


Link to post

Hureeeeei!!!! Ni se mai alatura inca un marinar ca prea eram singuri printre atati matizisti! :P :lavolan:

Share this post


Link to post

S-o conduci cu placere si fara neplaceri ;)

Share this post


Link to post

Lansez o intrebare pentru colegii forumisti ... in special pentru cei care detin Espero.

 

Se mai merita acum, in anul 2006 cumpararea unui Espero?

In afara de consum, ce minusuri ati putea gasi la aceasta masina?

Care dintre motoare credeti ca este mai bun? Cand spun mai bun ma refer la consum, pretul pieselor etc ... Esperouri de 1.5 am tot vazut, de 1.8 majoritatea cu transmisie automata iar de 2.0 mai rar ...

Daca ati avea acum bani pentru un Espero v-ati gandi la o alternativa in acelasi pret si de ce?

... aici ma refer la Cielo, Matiz, Solenza ...

 

Cam cati bani ar trebui bagati ... din proprie experienta sau cunostinte ... intr-un espero SH pentru a o aduce la linia de plutire (considerand ca masina totusi "functioneaza", nu a facut taxi, nu a fost masina de firma etc ...)?

Share this post


Link to post

Ideea este ca e o masina de aproximativ 10 ani si chiar si una ingrijita isi arata coltii: calorifer colmatat, cauciucul furtunelor imbatranit, IAC obosit, etc.

E relativ ieftin de intretinut pentru ca f multe repere uzuale sunt de Cielo (la 1.5 si mai multe datorita motorului comun DOHC ) . Daca esti maniac o sa te nemultumeasca pentru ca pentru a o aduce in stare perfecta ai de schimbat f multe, dar daca inveti sa treci cu vederea defectele varstei (caldura mai putina, toane cand si cand care se rezolva ieftin dar cu mult timp) o sa-ti placa.

Ce imi pare rau este ca am luat o masina cu mai mult de 1 posesor in trecut. Chiar daca a fost verificata f minutios la cumparare a avut defecte ascunse de unul dintre posesorii care a tinut-o putin timp si a improvizat ( e vorba de alternator ).

Ca model ti-as recomanda 1.8 manual cu sonda lambda neaparat cu ABS la unic proprietar indiferent de an. Cele de 2.0 sunt mai bune dar sunt foarte foarte rare. Consumul e bun daca e in mintile ei, si o instalatie pe GPL o fac chiar economica. Consumul pe GPL variaza intre 9.5 afara si 13 in aglomeratia din Bucuresti .

Defapt sugestia e sa mai strangi niste bani (inca vreo 2000-2500) si sa mergi pe o nubira 2 dupa 2002 sau o Leganza. Personal, la 4000-4500 de euro as lua tot Espero acum.

Partile bune sunt: serviceuri multe, piese ieftine ( nu sunt probleme cu piesele de nici un fel ), ff robusta pt strazile noastre, putere decenta daca e in mintile ei, spatioasa si confortabila, dotari decente ( aer, geamuri, oglinzi electrice ) si nu in ultimul rand e o masina frumoasa.

Alte dezavantaje sunt chestiile care pica la ~100k km (pompa benzina, termostat, etc ) si luminile f proaste.

PS. Eu estimez ca mananca 15-20 de mil la inceput: schimb distributie, lichid frana, ulei, filtre, placute frana, eventual cauciucuri, etc la care se adauga diverse chestii care trebuie remediate sau care pica neasteptat ( de care probabil fostul proprietar era constient ) .

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post

Si se mai adauga problemele de dezechilibrare a motorului de 1.8 care se simt la propriu prin usoare trepidatii la relanti.

Cu adevarat multe repere sunt de Cielo, deci ieftina de intretinut mai putin termostatul care costa 80 RON si care pica destul de repede.

In rest merita fiecare banut platit, iar modelul de 1.8 este chiar bolid ...daca este condus de un Zmeu ...big bad Zmeu :) )

Eu si acum regret Espero, fugea de manca pamantu dar era gaura in buget iar gazul nu era o optiune pentru mine si cu adevarat nu era o masina urata .

Oricum consumul nu este de speriat, adica eu reusisem 6% afara (max 110) si 12.5 urban adica exact cit Cielo, eu zic ca nu e mult pt o masina de 95CP.

Spatiul interior este URIAS, eu in G4 ma simt ca pe WC in comparatie cu Espero si alta chestie eu am coborat din Passat B5 in Espero si m-am simtit excelent parere avizata nu vorbe .

Edited by BogdanG

Share this post


Link to post

Orientativ, pentru piese, poti citi pe-aici. Piesele de noi nu sunt foarte scumpe, cu unele mici exceptii.

 

Punct cu punct, ar fi asa:

 

Se mai merita acum, in anul 2006 cumpararea unui Espero?

 

Da sau nu, depinde ce vrei sa faci cu ea. Pretul de piata pe care-l are acum e relativ scazut, dupa parerea mea, pentru ce masina este. De ce, nu stiu si nu prea-mi pasa. La ~4000 EUR, cat costa un Espero in firea lui, nu prea ai ce altceva sa alegi, decat un Cielo de an mai nou, eventual. Compararea Solenzei cu Cielo/Espero cred c-a fost o gluma, da ? (am condus si Solenza noua, stiu ce zic) :) E o masina MARE ca spatiu interior (mai mare decat multe masini noi din gama 10-12 mii EUR), cu dotari onorabile din fabrica, destul de puternica si inca foarte placuta privirii ca forme. A, si cu care se poate rula onorabil la viteza de croaziera pe autostrada ore in sir, fara sa se supraincalzeasca, fara sa te doara fundul, fara sa ti se puna carcei, etc.

 

In afara de consum, ce minusuri ati putea gasi la aceasta masina?

 

Pai, consumul e singurul defect pe care l-ar avea "de noua" :) Daca mergi mult si nu cu viteza legala, devine destul de jenant la portofel (eu ajunsesem la 40 litri/saptamana, motiv pentru care-am pus instalatie de gaz si am ajuns la consumuri echivalente cu masinile noi, adica in jur de 5 litri la suta de km in afara si cam 11 in oras). In functie de masina pe care o cumperi, vor mai fi si altele probabil, inerente varstei (cauciucuri imbatranite, geamuri care merg greu, etc), dar astea se aplica oricarei masini SH, nu sunt specifice modelului.

 

Care dintre motoare credeti ca este mai bun?

 

Nu zic din cauza ca p-asta il am eu, dar 1.8 mi se pare cel mai reusit. E mai "aerisit" proiectat, se poate umbla la termostat fara a da jos toata distributia, se poate umbla la ambreiaj fara interventii majore, si e mai potrivit ca putere pentru greutatea masinii (la 160 km/h are fix 4000 rpm). 2.0 mi s-a parut destul de rar pe la noi, dar e foarte asemanator cu cel de 1.8 dpdv al constructiei. Daca gaseam, luam de 2.0.

 

Daca ati avea acum bani pentru un Espero v-ati gandi la o alternativa in acelasi pret si de ce?

 

Poate un Cielo, dar asta doar in conditiile in care n-as gasi un Espero care sa ma multumeasca. Am avut de ales intre Cielo si Espero, ambele in stare buna, dar motivele pentru care am ales (tot) Espero au fost puterea motorului (chiar se simte diferenta), spatiul interior si aerodinamica (Espero are un Cx foarte mic).

 

Cam cati bani ar trebui bagati ... din proprie experienta sau cunostinte

 

Pai, arunca o privire pe topicul de piese mai sus mentionat, si vezi topicul masinii mele, unde am si un jurnal al tuturor facturilor de cand am luat-o, ca sa-ti faci o idee de preturi.

 

Restul argumentelor care-ar mai fi de spus le-au enumerat Esperatul si BogdanG, caruia ii pare in mod clar rau dupa masina :P

Share this post


Link to post
In rest merita fiecare banut platit, iar modelul de 1.8 este chiar bolid ...daca este condus de un Zmeu ...big bad Zmeu :) )

Spatiul interior este URIAS, eu in G4 ma simt ca pe WC in comparatie cu Espero si alta chestie eu am coborat din Passat B5 in Espero si m-am simtit excelent parere avizata nu vorbe .

Eu si acum mai salivez de cand m-am suit la volan in Espero-ul lui Zmeu. Nici nu sufera comparatie cu masini ieftine gen Solenza (scuze Alex :redface: ), sa nu uitam cam cat costa un Espero acum 10 ani. Intr-adevar, anii si-au spus cuvantul, dar inantru se "simte" ca esti intr-o masina mai cu prestanta, sentiment ce nu il ai in nici o masina pana in 15 mii de euro de la ora actuala.

Tot pe 1.8 cred ca vei merge, daca ii pui GPL, oricum nu va conta prea mult.

Cel de 1.5 e un motor destul de mic, ajutat de supapele in plus, deci la turatii mici vei avea motor de Cielo.

Si eu am ajuns la 30 de litri pe saptamana, dar gpl nu prea am sanse sa-i pun.

Nu inteleg ce spunea Vaxxi ca ii consuma GPL echivalent cu 6% benzina afara si 11 in oras. Mie mi se pare cam mult.

Foarte placuta privirii poate sa ramana mult timp de-acum incolo, mie imi cam ranesc retina modelele de acum, probabil de asta Hondele Accord si Civic raman niste modele pe care nimeni nu le refuza, deoarece nu respecta aceasta moda oribila.

Oricum, daca iti cumperi o astfel de masina, sa-ti mai ramana si ceva de rezerva sa schimbi ce e defect si sa-i aduci imbunatatiri, altfel e pacat de ea.

Share this post


Link to post

Masina e cu totul si cu totul deosebita. Daca esti pasionat de masini, iti place sa dichisesti si esti dispus sa mai investesti din cand in cand in ea, atunci merita din plin. Trebuie sa te gandesti totusi ca orice masina de cca 10 ani cere.

 

Eu am avut motor de 1.5 de care am fost 150% satisfacut. Din cauza consumului mai redus decat la celelalte motoare, dar si din cauza intretinerii mult mai accesibile, ti-l recomand.

 

Despre confort nu mai discutam... dupa cum s-a mentionat mai sus, este peste alte masini cu pretentii mari. (Ii confirm comparatia colegului cu G4.) Sincer, nu prea ai catre ce altceva sa te orientezi, in plaja asta de preturi.

 

Dupa achizitionarea unui Espero bun, eu iti aproximez un total de minim 2000 EUR ca s-o faci brici. Cam atat am avut si eu, dar si un coleg de birou cu Espero 1.8 de investit.

Share this post


Link to post

Deci pana la urma tot in 6 - 7000 euro te duci dupa cum zic colegii.

 

Mai este important un aspect legat de bani: daca ai atata cat sa-ti cumperi masina si ramai chel, te vei uita la ea cu jind mult timp. Daca vrei sa si mergi, trebuie sa ai o rezerva de macar 1000 care sa-i bagi in reparatiile urgente pe care le necesita orice masina sh - macar distributia, ulei, filtre, lichid de frana (eu asa as face) si gumele, pana la urma e vorba de siguranta ta si nu numai.

Daca e un rulment, trebuie schimbat. Daca e un amortizor, poate sa mai astepte putin. Si exemplele pot continua.

 

Nu ma gandesc si nici nu am mentionat probleme la motor...

Share this post


Link to post

Pentru un mosh tanar asa cum estem matale eu sugerez un matiz e/ac nou (eventual in rate/leasing). Te scuteste de eventuale probleme unde scoti bani din buzunar, este la un pret asemanator.

Dupa niste ani, cand bugetul iti va creste, poti sa-ti iei altceva mai mare/spatios/etc.

 

Eu am inceput cariera automobilistica pe un second hand si vreau sa-ti spun ca mi-s stricat destul de multe vacante. Ulterior am intrat pe un tico nou care a fost muuuult mai fun decat second handul desi mult mai mica, fara fite, etc.

Share this post


Link to post

Subscriu. Din cate stie eu, Mihai tu esti shtudinte ;) Asa ca nu cred ca te dau banii afara din casa. Inafara de asta, nu mi-as mai lua o a doua barca de patru metru jumate-cinci, decat sa fie BMW sau AUDI, care.. asa e linia, traditia masinii de ani de zile, si nu se preteaza la hatch sau break. De altfel, orice rulment, pivot, anvelopa, un banal lichide parbriz, schimb de ulei, nu mai zic de benzina.. iti vor taia din placerea de a bea un suc cu o fetiscana focoasa :D Sau cel mai eftin.. mai imprumuti si tu masina de la Moshu, si-ti raman si bani de-o bere ;)

Share this post


Link to post

Un Espero bun se gaseste pe la 4000E si nu trebuie sa mai bagi in el 1000-2000E, ce naiba doar nu or avea toate defecte ascunse. Eu am bagat in Espero al meu 300E in 6 luni si era brici, piesele chiar erau penibil de ieftine. Dar eram obsedat sa am motorul curat si nu acceptam nici o pata de ulei.

Singura mare investitie pe care o poti face la un Espero este instalatia GPL care ajunge pe la 400E dar motorul nu pica asa repede ca sa fii nevoit sa faci rezerve valutare pt o eventuala reparatie :) )

Share this post


Link to post

300 EUR sau chiar mai mult am dat pe distributie, pompa de apa, filtre, ulei si placute de frana (inclusiv manopera), imediat dupa ce am cumparat masina.

Ulterior au urmat investitii in rulmenti, ambreiaj, electrica motor, bucsaraie, capete de planetara etc. Nu le pot numi defecte ascunse, sunt normale pentru un SH. La 2000 EUR am ajuns eu...

Share this post


Link to post
Pentru un mosh tanar asa cum estem matale eu sugerez un matiz e/ac nou (eventual in rate/leasing).

Aaa, bine, asta ar fi fost sfatul meu de la bun inceput, si eu sunt de conceptia de a nu cumpara masina pe care ai sa dai banii sau iti place, cat pe aceea pe care ti-o permiti sa o intretii. Cand iti permiti sa o intretii si sa faci tot ce vrei cu ea, inclusiv sa iei gropile mergand pe principiul "e cateva sute de mii bratul de suspensie, da-l in aia masii" sau "mare scofala ca am mers mai tare si a consumat 6% in loc de 5" sau "e ieftina o aripa noua, nici nu-i mai fac casco", ramanand in continuare foarte buna, atunci ajungi sa iubesti o masina. Sau cel putin asa gandesc eu, la care vad masina drept o unealta cu care sa-mi fac treaba, nu sa ma dau mare.

Dar aici se discuta despre Espero, asa ca nu mai continui. :rolleyes:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...