Jump to content
Sign in to follow this  
panzer

Leasing fara scutire de taxe vamale

Recommended Posts

Cum toti stiam ca Leasing-ul te mai scapa de taxele vamale la masinile produse in afara EU iata ca guvernantii nostri au modificat schimbarea astupand si aceasta portita lasata acolo zic gurile rele de domnul Tiriac.

 

Stirea suna cam asa: de la 1 ianuarie 2005 a intarcat si balaia asta cu leasingul care te scapa de 80% din taxele vamale. (se aplica doar la reziduala)

 

- 80% din 30% din valorea masini insemna cam 24% din valoarea masinii pe care ii veti plati in PLUS la masini Koreene pe leasing din 2005 fata de acum.

 

Deci flacaii astia de la GM Daewoo ar fi bine sa inceapa sa produca odata Lacetti-ul ala prin Europa (daca tot au suficiente capacitati de productie cum se lauda) pe undeva cam in 2 ani asa sa nu ma forteze sa strang bani de o Corrola in 3 usi diesel! :twisted:

Share this post


Link to post

Se aplica contractelor inchiate dupa 1 ian 2005 sau si celor incheiate anterior?

Share this post


Link to post

Eu auzisem ca modificarile la legislatie vor fi doar vis-a-vis de plata accizelor nu si a taxelor vamale, dar poate ca ma insel.

Normal ar fi sa nu se aplice retroactiv ... dar ce e normal in tara asta.

 

 

vlad

ps. Daca e adevarat, am un anunt de facut : CEDEZ CONTRACT LEASING

pps. Si o sa raman cu anuntu'

Share this post


Link to post

Retroactiv nu are cum.Poate vor sa forteze mana la GM :lol: :lol: :lol: sa produca in Romania Kalos.

Share this post


Link to post

Nu cred sa se aplice retroactiv!

ACCIZELE se aplica tuturor masinilor peste 1.5 litri (ia ghici de unde a venit 1.5-ul asta :D ) indiferent de unde se aduc. Procentul accizei variaza in functie de cilindre. Un Audi made in germany cu motor de 3.0 va avea accize, ca e bun de lux si deci trebuie accizat. Accizele in general penalizeaza bunurile de lux si NENECESARE (tigari, alcool, masini scumpe! de ce benzina are accize n-am inteles niciodata)

TAXELE VAMALE in valoare de 30% din pretul (celebru deja) CIP se aplica masinilor produse in afara EU. Taxele vamale protejeaza (la nivel european ca asta de la ei ni se trage) incompetenta producatorilor europeni in special in fata japonezilor!

 

Dupa toate astea mai apare si minunea de TVA.

 

Deci am gresit initial: pretul final va creste de fapt cu 28.56% (aplicam si TVA la sporul de taxe vamale - aberatia asta cu taxe la taxe am mai vazut-o si prin alte tari civilizate deci nici un motiv sa va simtiti najpa din cauza asta)

 

Astia de la GM au o politica de secretomanie mai mare decat Renault chiar. "Avem suficiente capacitati de productie in Europa!" Si de ce faceti numai Opel-uri? Ce toate masinile trebuie sa fie peste 15.000 euro?!?!

 

Oricum majoritatea firmelor Japoneze au fabrici in Europa: Mazda, Nissan, Toyota. Va avea si Hyundai. Iar modelele europene fabricate in SUA (z4, x3, x5) puteau fi facute si in colentina ca tot nu aveam cu ce sa le iau...

 

Ar mai ramane problema celor 15.000euro!

Share this post


Link to post

DA' sa sti ca eu tot ma simt de kko kiar daca vad ca si in alte tari civilizate se poarta aberatzii..MAi noi ajungem sa ne luam dupa unii sau altzii si sa zicem e bine ca si la ei e asa ...Mai deci unde ne este ratziunea ..Eu tot nu voi intzelege never de cedaca e in UE intr-un fel trebuie sa facem exact ca aia ..Ca nici ei intre ei membrii din UE nu s-au pus de acord !!!!

Share this post


Link to post
Retroactiv nu are cum.Poate vor sa forteze mana la GM :lol:   :lol:   :lol: sa produca in Romania Kalos.

 

da, imediat dupa ce vand fabrica de la Craiova lui Reanult, ca e investitor strategic.

Share this post


Link to post

Asta zice ziarul Gardianul in numarul de ieri :

 

"Romanii vor plati o valoare a accizelor de cinci ori mai mare pentru vehiculele si echipamentele importate din spatiul noneuropean, achizitionate in sistem leasing, incepand cu data de 1 ianuarie 2005, potrivit declaratiilor oficialilor Asociatiei Societatilor de Leasing din Romania (ASLR). "Accizele vor fi calculate la valoarea de intrare a bunului, nu la cea reziduala - de 20% din valorea bunului importat.

 

Valoarea taxelor de import se va plati tot la 20% din valoarea bunurilor", a declarat vicepresedintele ASLR, Dan Stoica. Valoarea accizei va fi achitata insa la finele contractului de leasing. Aceasta este una dintre modificarile care vor fi aduse legislatiei in vigoare in urma negocierilor dintre reprezentantii ASLR si cei ai Ministerului Finantelor Publice. O data cu modificarea legislatiei, valoarea reziduala va fi negociata intre societatea finantatoare si beneficiar. In tarile din Uniunea Europeana, pentru majoritatea contractelor, valoarea reziduala este negociata intre 5 si 10% din valoarea bunului. "

 

Deci e vorba doar de modul de calcul al accizelor.

 

 

o zi buna !

vlad

Share this post


Link to post

se pare ca crapa si IPB-ul:

 

IPB WARNING [2] Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (111) (Line: 120 of /ips_kernel/class_db_mysql.php)

IPB WARNING [2] MySQL Connection Failed: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (111) (Line: 120 of /ips_kernel/class_db_mysql.php)

 

 

 

There appears to be an error with the database.

You can try to refresh the page by clicking here.

 

Error Returned

mySQL error: Can't connect to local MySQL server through socket '/var/run/mysqld/mysqld.sock' (111)

mySQL error code:

Date: Wednesday 08th of December 2004 01:45:53 PM

Share this post


Link to post

:o fftopic:

 

Asta e din cauză că rulează serverul MySQL pe aceeaşi maşină, lucru de care noi am scăpat odată cu upgrade-ul anunţat mai devreme pe forum ;)

Share this post


Link to post

>

 

Avantaj la serviciu: Daewoo/Chevrolet Kalos :lol: :thumbl: :headbanger:

Share this post


Link to post

Savedeti acum cum vine Matiz 3 in leasing la greu :rotfl:

Share this post


Link to post

nope. ca dupa cate stiu eu o sa fie produs in europa ;)

Share this post


Link to post
nope. ca dupa cate stiu eu o sa fie produs in europa ;)

Matale sti cam multe, sau mi se pare mie? UNDEEEEE?

Share this post


Link to post

La Craiova :rotfl:

 

PS: Glumesc!

Share this post


Link to post

Reprezentanţii societăţilor de leasing vor solicita Ministerului Finanţelor Publice şi Direcţiei Generale a Vămilor ca prevederea legală intrată recent în vigoare privind plata accizelor pentru autoturisme la valoarea totală să nu vizeze şi contractele încheiate anterior.

Secretarul general al Asociaţiei Societăţilor de Leasing din România (ASLR), Cristian Mateescu, a declarat agenţiei MEDIAFAX că firmele de leasing sînt nemulţumite de accizarea retroactivă a autoturismelor conform noilor reglementări fiscale

Hotărîrea de Guvern 1.840/2004, în vigoare din data de 18 noiembrie 2004, care completează normele metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul Fiscal, prevede că accizele pentru autoturismele cumpărate în leasing se vor aplica la întreaga valoarea de intrare, la care se adaugă, după caz, cuantumul taxelor vamale şi alte taxe speciale.

Anterior, cota de acciză se aplica asupra valorii reziduale a autoturismului, de regulă 20% din preţ.

Conform Codului Fiscal, nivelul accizelor pentru autoturismele noi şi second-hand variază între 0% şi 9%, respectiv 1,5% şi 27%, în funcţie de capacitatea cilindrică şi de tipul de carburant utilizat.

Directorul general al Motoractive Leasing, Ştefan Coroianu, a declarat că aplicarea noii legislaţii are un impact negativ asupra utilizatorilor care se văd în situaţia de a suporta cheltuieli neprevăzute.

"Textul legii nu ne dă, însă, cîştig de cauză în cazul în care am dori să contestăm acest mod de aplicare", a precizat Coroianu.

Adrian Alexe, directorul general al Ţiriac Leasing, a afirmat că, prin natura autoturismelor comercializate de companie, majoritatea clienţilor va avea de suferit.

"Consider că decizia de aplicare retroactivă a acestei hotărîri nu este potrivită, în condiţiile în care opţiunea pentru leasing s-a făcut pe baza unor calcule care includeau accizarea la valoarea reziduală", a adăugat Alexe.

El a ţinut să precizeze că modificarea bazei de accizare pentru autovehiculele achiziţionate în leasing este firească, dar consideră că termenul de aplicare a legii trebuia să fie mai mare.

Consultantul fiscal Emil Duca a declarat că problemele de aplicare practică a prevederilor hotărîrii de Guvern decurg din faptul că legiuitorul nu a dispus măsuri tranzitorii pentru cei care au operaţiuni de leasing în curs.

"În aceste condiţii, începînd cu data intrării în vigoare a HG 1.840 din 2004, autorităţile au obligaţia de a aplica întocmai prevederile legislative, indiferent de data iniţierii operaţiunii de leasing", a precizat Duca.

El a adăugat că prevederile acestor norme vin în contradicţie cu articolul 208, aliniatul 7, din Codul Fiscal care stabileşte că accizele se aplică pentru produsele din import la valoarea în vamă stabilită potrivit legii, în cazul leasingului valoarea reziduală, de regulă 20%.

"Din păcate, din punct de vedere practic, numai Justiţia se poate pronunţa dacă dispoziţiile normelor de aplicare a Codului Fiscal sînt legale sau nu", a precizat Duca.

Autoritatea Naţională de Control a precizat, pentru MEDIAFAX, că prevederile hotărîrii de Guvern nu se aplică retroactiv, ci se aplică de la data intrării în vigoare, pentru toate bunurile care fac obiectul unor contracte de leasing al căror termen de derulare expiră la o dată ulterioară şi pentru care accizele devin exigibile în conformitate cu acest act normativ.

Astfel, potrivit noii legislaţii, accizele se calculează în funcţie de starea autoturismului din momentul introducerii în ţară, prin aplicarea procentului corespunzător asupra bazei de impozitare, formate din valoarea de intrare la care se adaugă cuantumul taxelor vamale şi alte taxe speciale, după caz, datorate la momentul încheierii operaţiunii de import, respectiv la momentul prevăzut la art.27(4) din OG nr. 51/1997 republicată.

Share this post


Link to post

► MFP: Calculul accizelor la autoturismele în leasing nu se aplică retroactiv

Noua modalitate de calcul a accizelor pentru autoturismele achiziţionate în leasing se va aplica numai pentru contractele încheiate după intrarea în vigoare a acestor modificări, a declarat, joi, agenţiei MEDIAFAX, Mihai Hură, director general adjunct în Ministerul Finanţelor.

El a anunţat, la Forumul de Leasing organizat de Finmedia că, reprezentanţii Ministerului se vor întîlni, vineri, cu cei ai asociaţiilor societăţilor de leasing, în vederea clarificării modului de aplicare a actului normativ privind accizarea.

Hotărîrea de Guvern 1.840/2004, în vigoare din data de 18 noiembrie 2004, care completează normele metodologice de aplicare a Legii 571/2003 privind Codul Fiscal, prevede că accizele pentru autoturismele cumpărate în leasing se vor aplica la valoarea de intrare, la care se adaugă, după caz, cuantumul taxelor vamale şi alte taxe speciale.

Reprezentanţii societăţilor de leasing s-au declarat nemulţumiţi de faptul că unităţile vamale au intepretat prevederea astfel încît să fie accizate după noua procedură şi autoturismele achiziţionate în leasing prin contracte încheiate înainte de 18 noiembrie.

Anterior intrării în vigoare a noilor prevederi, baza de aplicare a cotei de acciză era valoarea reziduală în urma leasingului, de regulă 20% din valoarea autoturismului.

Autoritatea Naţională a Vămilor a precizat, miercuri, pentru MEDIAFAX, că prevederile hotărîrii de Guvern nu se aplică retroactiv, ci se aplică de la data intrării în vigoare, pentru toate bunurile care fac obiectul unor contracte de leasing al căror termen de derulare expiră la o dată ulterioară şi pentru care accizele devin exigibile în conformitate cu acest act normativ.

Gabriel Biriş, avocat la firma Salans, a declarat că hotărîrea de Guvern nu este legală, pentru că excede textul legii.

"Din punct de vedere al tehnicii legislative, o hotărîre de Guvern nu poate modifica legea", a precizat Biriş.

El a adăugat că, în cazul în care actul normativ ar fi legal, autorităţile vamale ar avea obligaţia să întocmească acte constatatoare pentru corecţia unor contracte de leasing încheiate anterior datei de 18 noiembrie.

"În condiţiile în care perioada de prescripţie este de cinci ani, ar trebui recalculate accizele aferente tuturor contractelor de leasing încheiate în ultimii cinci ani", a adăugat Biriş.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...