Jump to content
Sign in to follow this  
iso

Chevrolet Aveo/Kalos - Impresii

Recommended Posts

... in opinia mea versiunea de 1.2 este pretabila mai mult mersului in oras sau mersului mai "cuminte" in afara...

Treapta a V-a are raport 0,707, puternic subunitar, cu ea se merge doar constant. Masinile cu motoare mici se conduc altfel decat ai fost obisnuit.

Share this post


Link to post

Demultiplicarea treptei 5 s-ar putea ca asta sa fie explicatia. sunt curios daca cei care au atins viteze mari cu motorizarea de 1.2 le-au atins in tr 4 sau 5?

 

Parerea mea este ca si celelalte rapoarte sunt destul de lungi si nu prea inteleg de ce. Spre exemplu, la Solenza, cutia de viteze era un pic mai scurta, reprizele erau mai bunicele (in conditiile in care avea tot cam atatia cai - 75)

 

Oricum, sa nu ma intelegeti gresit, nu am nimic cu Aveo, chiar eu l-am ales in urma studierii mai multor oferte pentru mama mea si mi se pare o masina excelenta dpdv calitate / pret. Atata tot ca e mai pretabila pentru un condus cuminte nu unul mai "infipt". Pentru asta cred ca motorul de 1.4 16v e mult mai bun.

Share this post


Link to post

Demultiplicarea mare este cauza. Pana si treapta a IV-a este subunitara, usor.

 

Masinile echipate cu motorul de 1,2L nu sunt facute sa ruleze cu mai mult de 157 km/h (plus/minus). Ca sa atingi maxim se merge pana la 140 km/h in treapta a IV-a si apoi se schimba.

La echiparea de 1,2L, ansamblul motor+cutie de viteza este conceput pentru mersul economic si nu pentru performanta, nu-si ia cineva o masina de aproape 1t cu motor de 1150 cc ca sa goneasca. Dar daca vrei performanta, poti urca pana la 135 km/h in treapta a III-a.

Ma indoiesc ca poti merge cu masinile la care faci referinta la un consum extern de 5%.

Share this post


Link to post

Salutare...respectele mele pentru populatia de aici...Sunt posesorul ( vreau sa cred ca sunt "fericitul..." :banana: ) posesor al unui kalos 4 usi 2006...Acu am si eu o nelamurire...(am multe, dar le spun cu timpul... :) )...vad peste tot in forumul asta probleme despre aveo...kalos 16V...dar vad putin despre modelul meu...si anume 1.4 SOHC 8V...sa fie oare ciumat? :) ...vad ca putini (spun putini, dar eu nu am vazut nici unul :) )spun despre kalosul de 1.4 si 83 de cai...exista vreun topic cu asa ceva?...si bineinteles...vesnica problema a benzinei...studiind forumul asta am inteles ca e preferata una de 95 uneia de 98 din cauza motorului...cat e adevar in aceasta afirmatie si mai ales, daca poate cineva sa ma lamureasca...DE CE?

Share this post


Link to post

Pai scuza-ma insa pe un drum Bucuresti-Suceava-Iasi-Suceava-Bucuresti mi-a consumat cam 7.3 litri/100 km - ceea ce e cam multicel - comparabil cu cat consuma Solenza pe acelasi traseu.

 

Poate daca rulezi cu pana 90-100 km /h e mai economica insa in conditiile in care mergi destul de mult cu 110-120 am impresia ca consumul creste binisor.

Share this post


Link to post

@kalosel > Motor ca al tau mai are doar un singur user (mcojo), iar el nu scrie despre acesta pentru ca este cel mai multumit din cati am intalnit. Despre CO95 vs CO98 s-a discutat la greu.

 

@28FUN > consumul minim la drum intins este pe la 2800 rpm in treapta a V-a. Faptul ca tu ai consumat 7,3%, nu-i relevant pentru masina, ori e sub 5000 km, ori a fost subturata.

Share this post


Link to post

Da...am inteles fazele cu benzina...cu consumul, am timp sa ma edific suficient de mult...singura chestie era ca eram cat de cat intrigat ca nu aud oameni cu motor de tipul celui de-al meu...Consider ca pe un compliment faza cu lipsa problemelor...dar totusi...e o masina relativ noua...nu are inca 7000 de km...Sper sa ai dreptate :)

Share this post


Link to post
...e o masina relativ noua...nu are inca 7000 de km...

Cu siguranta iti va mai scadea si consumul odata ce vei ajunge/trece de 10k km!

Edited by Emil Popescu

Share this post


Link to post

Hai mai dao dracu de masina. Isi revine la consum dupa 10 mii??? @-) @-) Pana acum kilometri de "asezare" erau mai putini... :)

Share this post


Link to post

Din experienta mea pe motorul de 1,2L, reflectarea in consum se face in trepte, 2500 - 5000 - 7000 km. Dupa ultima treapta, consumul s-a stabilizat.

Share this post


Link to post
sunt curios daca cei care au atins viteze mari cu motorizarea de 1.2 le-au atins in tr 4 sau 5?
Masinile echipate cu motorul de 1,2L nu sunt facute sa ruleze cu mai mult de 157 km/h (plus/minus). Ca sa atingi maxim se merge pana la 140 km/h in treapta a IV-a si apoi se schimba.

Am ajuns cu ea pe autostradă până la 165 km/ h. Am mers cu a 4-a până pe la 100 (+/-5), apoi cu a 5-a a urcat fără probleme până pa la 155 şi apoi ceva mai greu la 165 - şi aici s-a stabilizat.

 

Pai scuza-ma insa pe un drum Bucuresti-Suceava-Iasi-Suceava-Bucuresti mi-a consumat cam 7.3 litri/100 km - ceea ce e cam multicel - comparabil cu cat consuma Solenza pe acelasi traseu.

Legat de impresiile tale, te-am mai întrebat ceva mai sus cu ce benzină ai mers. Pentru că atât lipsa de putere, cât şi consumul măricel, corespond unei experienţe similare pe care am avut-o cu efix (cu greu prindeam 120 km/ h). 165 km/ h am prins imediat ce am alimentat "peste" cu 15 l OMV 95.

Share this post


Link to post

Pai am mai raspuns la intrebare: la dus am pus de la PetromV de la intrarea in Buzau. La intors am pus de la Rompetrol (cred ca efix). Nu am observat diferente intre cele 2 marci de benzina.

Share this post


Link to post

Probabil că ai intenţionat să răspunzi şi ai uitat... În fine, nu contează. Ar fi interesant să aflăm şi experienţele altor posesori de Kalos 1.2, legat de viteza maximă. Oricum, mi se pare cam puţin 140km/ h - şi cu greu... Am prins atât şi cu un matiz, fără mari eforturi. Poate e o problemă cu maşina...?

Share this post


Link to post

Raportul cilidree / greutate si raportul putere / greutate este cam ca la Matiz, asa ca nu poti cere mai mult. Oricum, confortul, spatiul, stabilitatea si linistea-i mai mare la Kalos / Aveo. 140 km/h se atinge usor si masina confera siguranta la viteza asta (nu cere concentrare).

Share this post


Link to post

:o fftopic:

@dreaQ> Nu am spus ca Aveo este peste Fiesta, care totusi este Ford, ci doar ca personal nu mi-a placut;

Share this post


Link to post

Asa pot spune si eu despre Ford Fiesta sau prietenul meu care o are ca masina de serviciu. Ca sa nu vorbesc despre pornirile la rece, dar sa nu abuzam de offtopic.

Share this post


Link to post

Va salut ! Au mai trecut aproape 2 luni,timp in care am ajuns la aproape 10000 km - la 7500 am schimbat filtrul de ulei si uleiul , am curatat de din 2 in 2000 filtrele de aer , curatat bujiile si am curatat ieri supapa IAC . In rest nimic , nici o problema,merge ca noua .Ce-am mai facut - am lipit sub usi un cheder care sa calce pe portiunea unde e masca din plastic pentru picioare la intrare jos , apoi am lipit cu izoler negru toate chederele de la usi de jur imprejur - nu se vede ca ar fi vreo interventie . Nu sant perfecte ( cel putin la mine ) insa acum am redus cu cca 90% zgomotul de fasait de aer .

Referitor la cum se infinge cu diferite feluri de benzina este adevarat,difera mai mult sau mai putin - dar sa nu mearga decat cu 110 sau 120 km/h parca n-as crede . Dupa ce m-am invatat cu treptele mai lungi care necesita turatie mai mare nici gand sa mai aiba cineva impresia ca nu trage . Daca inainte schimbam a 5-a la 100km/h acum o fac la 120-125-130 km/h si altfel sta treaba - imediat ajung cu a 5-a la 150-160 . Si la viteze mai mici a 3-a pana la 80-90-100 chiar, alta senzatie iti da - in veci nu va mai spune cineva ca este puturoasa .

Share this post


Link to post

Nu va mai luati doar dupa puterea motorului 94 cp ... Motorul nu trage datorita cuplului care este mic ( parca 130 ) ... Incercati sa va tineti de exemplu de'un Espero de 1.8 ( are ~95 cp ) ... :rolleyes: . Si un Logan de 1.6 8v trage mai bine !

Edited by Razv

Share this post


Link to post

Eu zic sa nu va ma luati nici dupa cuplu nici dupa putere. Luati-va dupa temperatura. Curentul te trage mult mai bine cand temperatura este scazuta!

 

Tu compari 1.4 cu 1.6 si 1.8... 2.0 nu ai condus? Pe cand si dieseluri?

Share this post


Link to post

Eu zic sa bage si motorul de 1,2L in ecuatie si acela ajunge la 135 km/h in treapta a treia, daca-i vorba despre "tras".

Share this post


Link to post

Le compar doar din punct de vedere al cp ( atat 1.4 Aveo, 1.6 Logan si 1.8 Espero au puterea ~ 94 cp ) . Dar diferenta dintre motoare e data de cuplu , de aceea majoritatea posesorilor de Aveo au impresia ca masina nu "trage" , nu te baga in scaun ...

 

@tolin presupun ca sti expresia asta " daca taceai filozof ramaneai " ... postul tau e irelevant . Logic ca orice motor "trage" ... problema e cum trage ...

Share this post


Link to post

Esti constient ca aceste motoare se exploateaza diferit? Hint: Compari 8V cu 16V

Esti constient ca nu poti sa compari motoare ce se afla pe masini diferite, cutii de viteza diferite, etc? Hint: Logan are 100kg in minus fata de Kalos, Kalos are trepte luuuuungi.

Share this post


Link to post
Le compar doar din punct de vedere al cp ( atat 1.4 Aveo, 1.6 Logan si 1.8 Espero au puterea ~ 94 cp ) . Dar diferenta dintre motoare e data de cuplu , de aceea majoritatea posesorilor de Aveo au impresia ca masina nu "trage" , nu te baga in scaun ...

 

@tolin presupun ca sti expresia asta " daca taceai filozof ramaneai " ... postul tau e irelevant . Logic ca orice motor "trage" ... problema e cum trage ...

 

 

Cuplu au destul...problema e turatia mare la care se obtine un cuplu bun...

Share this post


Link to post

Aveo, cuplu de 130Nm il obtine la turatia de 3400rpm,destul de bun,in comparatie Kia Rio 1.4 are 125Nm la 4700rpm care are 97CP,Renault Clio Simbol 127/3750,98CP,Hyunday Accent 127/4700,97CP,toate cu 16V si cam in aceiasi clasa si bani.

Si motorul de 1.4 chiar trage daca stii sa-i ceri...

Share this post


Link to post

Depinde ce vrei sa traga. 130Nm e suficient pentru a-ti trage tona de masina, si, atata vreme cat nu ai prea multe intentii de a tracta vreo alta masina, nu reprezinta ala argument ca sa alerge/nu alerge masina. Stai linistit, un benzinar de 94CP si 130Nm trage la fel de bine ca un diesel de ~90CP si ~Nm200, atata vreme cat folosesti treptele de viteza corespunzator.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...