Jump to content
Sign in to follow this  
Ioana

Problema Directie Tico

Recommended Posts

Cind trag de volan maxim stinga sau dreapta, se aude un ciriit ciudat... cik ar fi de la caseta de directie. TRebuie neaparat skimbata cu totul sau poate fi ceva minor, reparabil prin inlocuirea vreunei bucse?

Vreau sa imi fac unghiul de fuga (imi trage tare dreapta) si nu stiu daca trebuie intii sa fac caseta... si cum anume...

A avut cineva problema asta?

In alta ordine de idei, mecanicul mi-a recomandat ulei Elf 10-50, am terminat rodaju si tre sa reschimb uleiul si filtrul. E bun asta? De unde iau mai ieftin.

Nu ma injurati, va rog...

Si daca nma repet cu fo intrebare, redirectionati-ma va rog... jtiu ca a fost o mare discutie despre uleiuri, dar n-am inteles consluziile.. :D

Share this post


Link to post

nu are rost elf 10W-50.. e mai scump si se gaseste mai greu..

iti recomand elf 10W-40, pe care'l gaseshti in carrefour. am in reno de vreo 3 schimburi incoace shi merge super (daca merge la un motor turbo, merge cu siguranta si la un motor de mic litraj atmosferic)

bafta!

cat despre caseta de directie...nu shtiu ce sa zic.. bucshele sau capetele de bara se manifesta prin zgomote la denivelari, caraitul nu shtiu de la ce ar putea fi..

unde simtzi tu acel carait?

Share this post


Link to post

il aud undeva sub mashina, in fatza... se aude uneori si la denivelari, nu e un ciriit propriu zis, mai mult ca o bataie asa, si numai cind trag de volan.. cind am ducs mashina la prima verificare si la ITP, ambii mecanici mi-au zis ca am joc in caseta de directie...

nu stiu ce sa cred... :shock:

cu uleiul fac cum zici, da n-o sa se crizeze mecanicu ca am loat altceva decit mi-a zis el? :roll: la naiba, nu mai inteleg nimic... de ce m-ar pune sa iau ceva mai scump si mai greu de gasit, daca merge si altul mai ieftin?

Share this post


Link to post

daca ai joc in caseta de directzie e destul de nasol.. trebuie vazut EXACT ce e acolo, parerile noastre nu sunt de mare folos..

in principiu, 10W-40 si 10W-50 sunt amandoua la fel (ambele semi-sintetice), doar ca 50 inseamna ca are o rezistenta un pic mai mare la temperatura ridicata.. aceasta temperatura este generata in motoare mari, motoare turbo, etc..

la matiz, tico, motoarele sunt micutze, nu genereaza atata caldura..

eu am mers toara vara asta in matiz cu ulei Daewoo 5W-30. fara nici o problema..

(cifra de dupa W este temperatura mediului ambiant pana la care uleiul isi pastreaza teoretic vascozitatea optima..)

daca ai bani de dat pe ulei, iti recomand Elf sau Mobil 5W-40, uleiuri foarte bune full sintetice, care se preteaza foarte bine si iarna si vara..

Share this post


Link to post

Scuze ca intervin :oops: ... dar un mecanic de bun simtz dupa o reparatzie la motor , cind esti in rodaj :lavolan: , ar trebui sa-ti recomande un ulei mai slabutz chiar Lubrifin 10w40 cu care sa mergi vre'o mie de Km(dar nu mai mult) timp in care s-o ascultzi , etc . Iar in caz de problema sa nu-ti para rau de ulei . In acelasi timp rodajul trebuie facut la drum extraurban la regim de turatie constant si fara pante si fortzari inutile .

Cit despre directie trebuie s-o verifici urgent , evorba de siguranta ta !

Share this post


Link to post

problema cu caseta de directie e spinoasa, ptr ca mecanicul recomandat de alex, la care am facut motorul, nu stie sa rezolve problema si acum sunt in http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382][url=http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showtopic=15613&view=findpost&p=450382]cautare[/url]'> de alt mecanic care ma poate ajuta.

cit despre rodaj, l-am facut asa cum mi-a zis omul, adeca si in oras si afara, sa nu depasesc 70km'/h, fara greutate in masina etc etc.

Share this post


Link to post

Pentru uleiul de motor poti sa ai in vedere si Valvoline 10w40 , eu asta folosesc si e OK :thumbr: . De Mobil stiu ca e inbuteliat la noi ... :(

Share this post


Link to post

Mey, e vorba de uleiul de DUPA perioada de rodaj, nu ala cu care a facut rodajul. Elf e ok eu d-ala pun dar 10W40 nu 50.

cat despre caseta de directie, si eu am pb cu ea si am tot schimbat piese si acum am totusi niste zgomote si zmucituri. Eu iti recomand sa o schimbi (5.5 - 6 mil). Eu astept sa se agraveze zgomotele si am schimbat-o, am facut o greseala ca am incercat sa ma carpesc cu piese schimbate. Oschimbi si gata, ai scapat.

Sa nu fie planetarele, dar daca ai zis ca ti-au spus aia de la itp de zgomote... nu pot fi eu mai deshtept decat ei.

daca vreti neaparat sa stiti de la ce e caraitul din cutie, va pot spune dar mi-e lene ca e mult de scris. am vazut-o desfacuta si stiu ce contine si ce ar trebui schimbat dar asa mi-am dat seama ca e un ansamblu de piese solicitate si chiar daca schimbi o piesa care e uzata peste putin timp intervine alta care este in curs de... deci, vorba unui tinichigiu, TRABA NOU!

Share this post


Link to post

am inteles. DAR pot face unghiul de fuga intii si apoi caseta de directie? ca sa ma bata dumnezeu dak am aku 6 mil de dat pe ea...

elf 140W va fi, vad ca mai toti ziceti asa, o sa incerc in carrefour in seara asta.

Share this post


Link to post

cel mai corect e ELF ST 10W-40

noteaza'tzi pe ceva.

nicicum 140W, nici nu vei gasi asha ceva..

Share this post


Link to post

am tastat gresit, dar am retinut bine, nu's kiar asa retarda!

multumesc mult.

si cu unghiu de fuga?

Share this post


Link to post

cu unghiul de fuga nu shtiu.. ticoloshi, la tico se regleaza acest unghi??

(la matiz nu am avut inca interventzii d'astea, iar la reno nu se regleaza decat paralelismul..deci nu shtiu sa ma pronuntz..)

Share this post


Link to post

Stiu sigur ca se face, stiu si cit ma costa, da nush dak il pot face cu caseta de directie bulita, adica dak tehnic nu se influenteaza una pe alta... caseta ma gindesc sa o fac luna viitoare la salariu, ca deja reparatiile de la motor au facut ravagii prin conturi...

iar unhgiu de fuga tre sa il fac urgent, ca trage tare dreapta...

Share this post


Link to post

atunci fa'l!

jocul din caseta de directzie poate cel mult sa influentzeze paralelismul rotzilor (oare asha se mai numeshte unghiul de fuga??? :roll: )

daca paralelism=unghi de fuga, atunci sunt in ceatza..

tu oricum fa unghiul de fuga, shi dupa schimbarea casetei il mai faci odata..

Share this post


Link to post

Ioana, daca ai manualul de reparatii de la Tico, incearca sa citesti capitolul 11B "Geometrie roti fata". Acolo gasesti ce si cum. La verificarea unghiurilor vei sti ce trebuie sa faca mecanicul (macar in mare).

 

Unghiul de cadere si unghiul de fuga se verifica doar (nu sunt reglabile). Daca nu sunt corecte inseamna ca ai o caroserie deformata si se lasa cu prese si cheltuieli pe masura. Singurul unghi reglabil este cel de convergenta (pozitiv sau negativ dupa caz). In ce s-a postat mai sus, s-a mai numit si paralelism. Acesta trebuie obligatoriu verificat/reglat (daca iti iubesti cauciucurile si banii de benzina) dupa orice interventie la sistemul de directie sau la articulatiile suspensiei fata.

Unghiurile in general se verifica dupa orice reparatie a puntii din fata, a directiei sau a caroseriei (partile din structura de rezistenta) chiar si in situatia unor socuri puternice care nu au produs deformari vizibile cu ochiul liber.

Aceste unghiuri de verifica/regleaza pe standuri speciale de personal (speram) cu inalta calificare si de aici costul relativ ridicat al operatiei.

Faci cum vrei sau cum poti dar este bine pentru bugetul tau sa ajungi cat mai repede. Depinde cat frige.

Share this post


Link to post

Daca ai intradevar probleme cu caseta de directie si nu este vre-o problema care sa se rezolve printr-o schimbare de bucsaraie pot sa-ti spun ca eu am schimbat-o cam acum 1 luna la Sebastian SRL si m-a costat dfoar piesa 7979039 lei(sunt cu factura in fata), manopera nu stiu exact cat a fost intrucat am stat 8 ore in service ca am facut niste reparatii capitale :) Bafta si sper sa nu fie nevoie de a-ti schimba toata caseta de directuie.

 

PS Esti sigura ca nu este de la capetele de planetara?

Share this post


Link to post

NU STIU sigur nimic, pentru ca la citi mecanici si specialisti cu inalta calificare, toti mi-au zis cite altceva... maine fac reglajele de dupa rodaj, am luat uleiul cu pricina, multumesc de sfat, bujii, si filtru...

si cel tirziu joi o sa ma duc sa ii fac geometria, imi dau seama ca e urgent.

nu am cartea de reperatii ptr tico, exista undeva pe net?

Share this post


Link to post

Mai Ioana da' tu vtrei sa te faci mecanic !?!Ce-ti treb' cartea de reparatii...

Share this post


Link to post

:) )) Doamne fere, nuuuuuuuu!

Dar uite, faza cu unghiul de fuga nu o jtiam (ca nu se face adeca) si cine jtie ce alte lucruri interesante mai gasesc acolo... ca de la oamenii ajtia care se presupune ca se pricep (recte mecanicii) sa mor de pricep ceva.. nu fac altceva decit sa se contrazica si sa spuna ca ala dinainte a fost un mare prost...

Share this post


Link to post
:) )) .. nu fac altceva decit sa se contrazica si sa spuna ca ala dinainte a fost un mare prost...

Ar trebui sa -i stringi pe toti laolalta si sa le zici "ia uite bah ce-a zis asta despre tine! " :) :lol:

Share this post


Link to post

Auzi tu nu mai pierde atata vreme tot ducandu-te de la unu' la altu' mai bine vezi cat e o caseta din aia si skimb-o cand ai bani !..Cu directzia nu te joci si iontotdeauna am fost de principiul ca deact sa carpesti de zece ori mai bine skimbi o data ...E mult mai ieftin crede-ma ...Dk. o sa te tot invartzi de la un mecanic la altu o sa te ia ametzeala du-te la Autonet si zi-le alora sa-ti faca treaba !...

Share this post


Link to post

Am avut si eu probleme cu caseta de directie si se manifestau astfel: cand roteam volanul simteam in volan ca un mic hop si o usoara rezistenta in dreptul fiecarui hop totul acompaniat de un zgomot de genul clanc, clanc, clanc. Asta inseamna ca la mine se tocisera dintii si aveau tendinta sa sara unul peste altul. Am schimbat caseta de directie (aproximativ 6 mil la un magazin mic din Floreasca). Zgomotul clanc, clanc, si usoara rezistenta la rotirea volanului a disparut dar un zgomot slab tot se mai auzea cateodata cand luam curbe. Am vorbit cu un mecanic de la un service al unui prieten si mi-a spus ca sunt duse flasele de la amortizoarele fata. Flansele astea sunt defapt niste rulmenti montati in capul amortizorului la sistemul de suspensie MacPherson ca sa poti lua curba. S-au uzat, au inceput sa aiba joc si zgomotul se manifesta mai ales la curbele luate pe asfalt zgrumturos sau cu denivelari unde suspensia intampina solocitari mai mari. Acum urmeaza sa le schimb p'astea.

Share this post


Link to post

Ticolino a ramas cu directia blocata in parcare la banca ING pe Kisseleff! Ii rog pe cei ce au habar de vreun service apropiat sau pe cei care se pot deplasa in zona, sa-l ajute.

 

Telefon Ticolino = xxxx xxx xxx

Edited by NFS

Share this post


Link to post

:uff:

 

problema s-a rezolvat (temporar).

 

=D> multumesc VIPER, multumesc celui care m-a sunat si din cauza de zgomot nu i-am auzit numele si mi-a fost jena sa-l mai intreb cum il cheama :redface: .

 

ce s-a intamplat

 

mi s-a blocat directia in parcare la ING, imediat dupa intrarea in parcare. mare noroc ca nu s-a intamplat cand mergeam pe kisselef cu 60-70km/h de exemplu. sau cand ocoleam arcul de triumf. sau oriunde in alta parte, in timp ce mergeam cu o viteza mai mare.

 

istoria evenimentului

 

alaltaieri cand mergeam la servici am inceput sa aud niste troncanituri de sub masina. pe la pranz am venit cu un coleg sa investigam fenomenul, insotiti de o sticla de apa fierbinte, pt a indeparta eventuala gheata. dar, surpriza, fenomenul nu a dorit sa se produca public, in ciuda turelor pe care le-am efectuat. seara, la drumul spre casa, iarasi nimic.

 

ieri a luat masina nevasta-mea, nici ea nu a auzit nimic.

 

azi dimineata, dupa cativa km, iar a inceput sa se auda troncanitul. pe la un semafor identific eu ca e de la directie (troncanea daca miscam volanul stanga-dreapta). m-am gandit ca e de la gheata. fac dreapta ca sa intru in parcare la ing (si am venit cu viteza destul de mare, daca nu aveam atunci directie ma opream in niste stalpi) si opresc ca sa ma orientez. vine portarul si imi indica sa o duc mai incolo. eh, si ma pomenesc ca nu mai pot sa dau de volan dreapta. reusesc prin mai multe manevre sa o parchez, si ma duc si imi fac treaba la ing.

cand ies, ma uit pe la roti, era gheata depusa pe chestia aia de tine roata (pivot?). ma apuc sa-i dau niste "ciocane" cu antifurtul de volan, cade gheata, testez, merge directia. ies din locul meu cu spatele (dreapta full), mai merg oleaca, si ma apuc sa intorc. ma pomenesc ca iarasi nu mai merge dreapta. ma duc mai in fata, o parchez si ma apuc sa investighez problema. nu era de la gheata. cand miscam de roata din dreapta, troncanea din burduful de la bieleta. in plus, avea un joc destul de mare. ridic masina pe cric, treaba clara: buba in burduful de la caseta de directie.

 

explicatia tehnica

din cauza uzurii si a gropilor, a iesit siguranta de la caseta, si in continuare a iesit si bucsa aia de tine tija ce vine in continuarea bieletei si intra in caseta. de acolo se auzea troncanitul, ca se lovea metal pe metal. blocarea directiei a survenit natural, dar nu cunosc suficient ce se intampla in caseta ca sa-mi pot explica exact.

 

cum s-a rezolvat

au venit niste colegi de servici, si dupa o scurta diagnosticare am mers cu avariile si cu multa atentie pana la service-ul titulescu. acolo, dupa o scurta peripetie cu un idiot care cred ca avea treaba cu spalatoria de jos si ma punea sa duc masina mai incolo, desi eu incercam sa-i explic ca nu am directie si nu mai am nici cheile de la masina, am bagat masina in service, au desfacut aia pe-acolo, au bagat bucsa si siguranta la loc, si la revedere. cost: 270k

 

rezolvare definitiva

acu tb sa-mi cumpar un kit de reparat cutia de directie. cat mai repede. si eventual sa-l si folosesc :D . o sa incerc sa fac treaba asta la autonet, ca tot am programare luni la ei.

 

concluzii

sunt fericit ca am scapat destul de usor, avand in vedere ca efectele blocarii directiei puteau sa fie mult mai grave, chiar fatale.

Edited by ticolino

Share this post


Link to post

Bine că n-ai păţit nimic ... wow !

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...