Jump to content
Sign in to follow this  
Sunman

Puntea spate Matiz

Recommended Posts

Eu chiar sunt super curios...

 

Cind aveam vreo 14000 km ... aveam un troncanit spate stinga.

 

Intre timp a mai trecut o iarna, sloiuri de gheata, gropi acoperite de apa toamna etc stiti povestea.

 

Troncanitul a devenit stereo in sensul ca troncane si pe dreapta acum. Nu tare, nu mereu, dar la gropi mai serioase troncane pe ambele parti. La service cica asa e ea ... hmmm :shock:

 

Stupoare: varul meu are matizul cu 2 luni mai vechi dar are deja 70 000 km (taximetrist omul). El si-a schimbat amortizoarele pe la 50 000 in garantie si a lui nu troncane de loc pe spate... Am ciulit urechile super special la chestia asta.

 

Pina la urma troncanitul ala de unde vine... ca daca e de la amortizoare eu zic ca merita sa ne chinuim sa le schimbam in garantie (cine mai are). Daca e din alta parte de unde e ????? :?: :?:

 

Pina la urma cred ca tot am sa-mi schimb amortizoarele la vara ... macar asa de trei ori traiasca :)

 

Numai bine.

Share this post


Link to post

in materie de zgomote interioare ti-l recomand pe sprite dar fara acid

Share this post


Link to post

...amortizoare! Parerea mea!

Share this post


Link to post

Daca ai amortizoare romanesti atunci aproape 100% te-au lasat.

 

Ar mai putea fi si nu stiu ce bara din spate. Imi troncanea si mie, m-au trimis la garantia amortizoarelor dar n-au gasit nimic. Au strins bara aia si nu mai face ...

 

A, si la zgomote pe fata, mai toate matizurile le produc de la o tabla de la etrieri care la fel se mai slabeste de la "dumurile" romanesti. Eu eram capiat, ziceam ca cine stie ce probleme am, dar am scapat ieftin.

Share this post


Link to post

Deci se pare ca o sa fac un drum la service in curand.Scumpul troncanit.

Share this post


Link to post

de cind cu atitea discutii despre zgomote...parca am inceput sa aud si eu :?

o fi bine?

Share this post


Link to post

In nici un caz.

Share this post


Link to post

Troncanitul pe spate e de la amortizoare ... ce se poate face e schimbarea ... dar cu ce? avem nevoie de putina expertiza aici, deoarece din raspunsurile pe care le-am primit de la Craiova si Sibiu nu se intelege mare lucru ...

Troncanitul pe fata e de la etrieri, mai trebuie strinsi din cind in cind ... nu e de la amortizoare, al meu de pe fata era busit rau (tija strimbata), dar nu zicea nimic ...

Share this post


Link to post

Suspensia ca suspensia. Pe mine ma seaca troncanitul din portbagaj. Imediat dupa cumparare a trebuit sa pun un buret subtire intre PFL-ul din potrbagaj si tabla. Troncaneau pastilele de plastic care fixeaza mocheta de pe partea de sus a placii. Au mai ramas fintiile laterale (chestiile ale de plastic care nici nu acopera toata tabla). Nu am gasit inca solutia de a le face sa taca. Pe piatra cubica sunt criminale. Tot vreau sa le demontez si sa vad daca se vad locurile unde bat (au un sistem de prindere de sar singure). Nu am auzit pe nimeni sa se planga de ele. Doar ale mele troncane?

Share this post


Link to post

Doru, e posibil sa nu-ti troncane finitiile de plastic... Cum ai ajuns la concluzia asta? Le-ai ciocanit? Daca da, normal ca se aud... ating tabla. Dar pe piatra cubica nu ele se aud pentru ca nu au cum sa se miste orizontal... bradutii le tin "destul" de fixe. scoate-le si uita-te sub ele! S-ar putea sa gasesti unul sau doi papuci/mufe destul de mari care flencane si le lovesc...

Share this post


Link to post

La mine nu troncane finitiile laterale, desi am pierdut 2 braduti de fixare; incearca sa mai indesi bradutii aia, ca altceva nu prea poti face.

De ce nu or fi pastrat bradutii de la Tico, nu pot sa-mi imaginez, aia sint foarte misto, au un sistem de expandare si nu-i misti nici cu armata sovietica ... ca sa faca magaria maxima, bradutii de Tico nu merg la Matiz, fiindca in gaura din tabla a Matiz-ului au pus o garnitura de plastic cu un diametru interior putin mai mic decit bradutii de Tico ... am incercat eu sa fac manevra (capacul de la hayon mi-a fost prins cu "agrafe consola Tico si am luat de acolo), dar n-a mers ... solutia e sa iei alti braduti de Matiz, daca gasesti ... astia din fabrica sint amariti rau, nu stau fixati.

Share this post


Link to post

faceti voi cumva si tot la baza(tico) ati ajuns.

Share this post


Link to post

La mine bradutii aia stau doar in greutatea proprie, mai ales cei de jos (noroc ca sunt aproape verticali). Mai tepeni sunt cei de sus. Cei care tin doua placi sunt prinsi bine. Cred ca sunt sustinuti de efectul de foarfeca. Ori gasesc ceva ce se potiveste, ori incerc sa majorez diametrul bradutului cu o bucata de banda din "cauciuc" autosudant (sau ce o fi ca pe rola scrie 3M). Oricum pe zonele unde se vad (sper) urme de frecare, vreau sa lipesc niste buret (se gasesc niste spume pe la ambalaje care nu absorb umezeala). Dar mai la vara :lol: .

Share this post


Link to post

Aia care tin doua placi eu n-am reusit sa-i scot, desi am tras de ei ... intr-adevar, solutia e sa ingrosi putin piciorul bradutului ca sa intre mai fest, dar vezi sa-i si poti scoate usor, fiindca in spatele finitiilor laterale mai umbli (boxe, alarma, lampa portbagaj, etc.).

Share this post


Link to post

Am demontat fintiile sa vad ce prin spatele lor si de ce vibreaza.

Prinderea lor este facuta cam in gluma si voi face eu ceva pe acolo sa le linistesc. Conectorii de la instalatia electrica sunt prinsi de caroserie su nu pot face zgomot.

Am dat de beleaua cea mare. Cel mai important zdranganit pe drumuri proaste sau cu piatra cubica il fac bobinele care tin rulate centurile de siguranta pe spate. Au un joc axial suficient pentru a zdrangani chiar lovite usor cu degetul. Amandoua au aceiasi problema. Am cotrobait in Matiz-ul (Power) al unei colege si acolo totul Ok.

Pe la voi cum este?

Share this post


Link to post

Ruleaza un elastic (bucata de balon mai bine) pe ele si capatul celalalt legal de ax. Am vazut faza asta facuta si merge ok.

In felul asta , axul nu va mai sta drept ci tras de elastic, nu va mai vibra insa se vor rula mai greu.

Share this post


Link to post

Doru, sa stii ca eu le-am scos de tot. Am lasat-o numai pe cea din centru. Bineinteles, motivul il cunosti :lol:

Nu vreau sa-ti stric dispozitia, dar sa stii ca amortizoarele, cand incep sa se duca, au un zgomot foarte asemanator cu cel al rulourilor de la centuri... (abia se aud, iar cu timpul, din ce in ce mai tare) Eu am aflat abia joi la intalnire ca sunt amortizoarele... Asa ca, probabil o sa montez centurile la loc...

Share this post


Link to post

Blochez de proba centurile si ramane sa ascult amortizoarele. Sa vadem ce iese.

Share this post


Link to post

@Doru: Cum e? Se mai aud(e)?

Share this post


Link to post

Nu am testat inca. Sambata sau duminica si va spun.

Share this post


Link to post

:D :D :D Am montat difuzoarele pe spate si au tacut centurile!!!

Se pare ca prin magnetizare s-au lipit si nu mai vor sa clantane. Sper ca mecanismul de blocare este antimagnetic. Prea au fost montate una in alta.

Share this post


Link to post

la mine a inceput sa troncane haionul. doar cand dau in gropi curotile din spate. m-am uitat la haion si toate surubelele sunt stranse. e alta problema? trebuie reglat ceva?

Share this post


Link to post

Incearca sa reglezi hayonul din piciorusele de cauciuc reglabile prin insurubare/desurubare, ele se afla cam aici: ... pe interiorul hayonului, bineinteles ...

hayon_picioruse_thumb.jpg

Share this post


Link to post

thx, sper sa se revolve. am sa revin...

Share this post


Link to post

tu te plangi de hayon-asul ala mic, da eu la srn lu tata - ma ucide zgomotul! :twisted:

sa te dai odata cu a mea, pe drum cu gropilete, sa vezi stereofonie, ce spun eu - surround! :D :D :D

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...