Jump to content
Sign in to follow this  
FLEX

Patineaza ambreiajul!!!

Recommended Posts

... adica am asa un presentiment ...

 

Conditii de lucru: se merge normal, oarecum chiar subturat (sa zicem 50km/h in vit.V) si se apasa blana acceleratia ... si se tine acolo ... motorul intii se scutura, urca incet-incet in ture, odata cu cresterea vitezei, apoi se apuca si urla de nebun, viteza creste liniar, in timp ce turatia creste exponential, apoi turatia scade, masina are un zvic si in sfirsit tisneste ... am repetat manevra de citeva ori, plecind subturat din toate vitezele si manifestarea e identica ... respectiv nu par a mai fi corelate turatia cu viteza de deplasare.

Daca o iau cu duhul blindetii, respectiv apas progresiv acceleratia, lucrurile merg relativ normal, asa cum eram obisnuit, dar ,masina e parca mai "moale" decit de obicei.

Alta manifestare neplacuta e ca daca dau drumul mai rapid la ambreiaj masina se cam smuceste, parca ar cupla sacadat pe final de cursa.

Altfel, toate bune, pedala usor de dozat la plecarea de pe loc, am incercat sa plec cu frina de mina si mi s-a oprit motorul, deci parca n-ar patina ambreiajul, nici nu stiu ce sa mai zic ... e posibil sa-l apuce bizdicii doar in anumite conditii, respectiv cind are de transmis turatii mari? si apoi sa revina in contact pe masura cresterii vitezei?

Nu miroase a ambreiaj ars (stiu cum e, l-am dus la asa ceva escaladind un taluz pe Cheile Oltetului) si nici nu troncan, boncane sau hiriie.

 

PS: mi s-a mai distrus un disc de ambreiaj pe Dacia 1310, dar s-a facut praf in 5km rulaj urban, respectiv am sesizat patinarea la Dorobanti si pina la Pasajul Muncii era muci ... cu asta am facut ~ 100km urban si nici urma sa evolueze defectul, daca e vreun defect.

 

PPS: o fi vreo chestie banala, gen reglat un pic ambreiajul si am scapat?

 

PPPS: miine dimineata merg in service pentru schimbat pivot (bascula), asa ca sper sa rezolv si anomalia asta.

Share this post


Link to post
Alta manifestare neplacuta e ca daca dau drumul mai rapid la ambreiaj masina se cam smuceste, parca ar cupla sacadat pe final de cursa.

 

Din câte ştiu eu, ăsta e semn că e-n regulă ambreiajul. Discul uzat ştiam că se testează crescând brusc turaţia ("blană") - dacă creşterea bruscă de turaţie nu e însoţită şi de o creştere a vitezei, atunci patinează.

Share this post


Link to post

Pai asa face, dar numai de la o turatie anume in sus si isi revine apoi.

 

Totusi, parca nu smucea asa tare cind dadeam drumul brusc la ambreiaj, ca-l asistam cu acceleratia ... acum, desi il "urmaresc" cu acceleratia, parca prinde prea brusc pe capat de cursa.

 

PS: io banuiesc ca ultimul reglaj de ambreiaj (acum 13kkm, la GGA, cu ocazia repararii CV) a fost facut prea larg si la o uzura normala a discului nu mai face contact perfect pe placa de presiune.

Share this post


Link to post

Este foarte probabil sa fie ambreiajul ( asta daca masina nu papa ulei ... etc , deci semne ca ar necesita o segmentare ; spun de segmentare ca-s in aceeasi situatie su Nissan-ul meu, la care i-am schimbat ambreiajul da' face exact la fel ca mai inainte - exact ce patesti tu - insa la mine stiu sigur ca masina are nevoie de segmentare ) si da , ambreiajul se poate regla ( strange / slabi si , parerea mea , reglajul trebe facut de un mecanic , altfel poate grabi procesul de uzura ) ; oricum , daca ambreiajul incepe sa patineze ( ceea ce inseamna ca uzura este avansata ) , cel mai bine este sa-l schimbi , ca nu stii cand te lasa . Tine-ne la curent !

Share this post


Link to post

N-am ce segmenta la 30.000km, asa ca ramine varianta disc foutut sau prost reglat ... o sa vad miine ...

Share this post


Link to post

Felix nu are xcum sa fie discul mai degraba o kestie la placa de presiune desi nu cred la 30K km ..Mai las-o si tu mai moale cu mersul supraturat zau nu-i Ferrari!!.. :) )))

Share this post


Link to post
N-am ce segmenta la 30.000km, asa ca ramine varianta disc foutut sau prost reglat ... o sa vad miine ...

 

Felix, doua intrebari:

1- pedala de ambreiaj e mai moale ca de obicei? (eventual apasarea insotita de un scartait usor)

2- Turatia la care "o ia razna" motorul e cumva cea de cuplu maxim? (cam 3.500-3.800)?

 

 

La 1: posibil placa de presiune (soarele) crapata...

la 2: posibil disc ambreiaj tocit sau (sa speram) prost reglat... (mai ales daca "tinea foarte sus")

 

PS: ambreiajul nu "miroase"... ca e ecologic. Adica nu contine azbest. Alea cu azbest degaja miros...

Share this post


Link to post

FLEX ...

 

Am sesizat si eu in urma cu ceva vreme ceva asemanator cu ce tzi se intampla tzie. Respectiv, daca dadeam drumul brusc la pedala, facea "hac" nasol de tot, iar undeva in viteza a treia, exista un punct (undeva intre 40 si 50 la ora) unde brusc masina devenea vioaie, adica pana pe la 50 la ora urca molcom in viteza, dupa care brusc, dupa o anumita turatzie simtzeam cum "aluneca in viteza" (alt termen n-am gasit).

 

Eu mi-am reglat singur ambreiajul + cablul de selectzie, ca aia din service prima oara cand au reglat ambreiajul si-au batut joc de mine, l-au strans prea tare si trebuia sa dau drumul la pedala aproape de tot pana sa cupleze. A doua oara cand l-au reglat, nu au facut decat sa se mire cum de-am mers asa cu ambreiajul reglat prost ... si l-au "reglat" din nou, la fel ca-n prima zi (adica un pic mai bine, dar tot prost).

 

Cert e, ca prin incercari succesive, am stabilit un "ideal" pentru ambreiajul de Matiz si pentru cablul de selectzie. Acum, au disparut simptomele descrise de mine la inceputul mesajului, in plus, intra bine in a doua si marsharier. Daca vrei, itzi zic exact cum am eu reglajele, insa cred ca difera de la masina la masina ...

 

 

- ajung in viteza 3, cu ridicat brusc de ambreiaj (ca ghiolbanul), fara sa dau cu capul in tetiera

- urca bine in ture, nu "aluneca", chiar daca sunt subturat

- pun benzina Lukoil de 95, deci nimic extravagant

Share this post


Link to post

... hai ca sint catranit ...

 

Cind am fost acum 3500km la revizie, zice mecanicu': "va curge ulei din cutie!"... zic io: pai normal ca curge, daca idiotii de la GGA nici dupa 6 luni n-au fost in stare sa ma cheme sa-mi schimbe simeringul de planetara" ... zice el:"pai il schimbam noi, ca e in garantie!" ... io: "schimbati-l, tata, daca aveti!".

Si l-au schimbat!

Azi dimneata, cu masina pe elevator, vine dom' injiner: "hopa! de ce e murdara de ulei cutia?" ... io:"pai ati schimbat simeringul de planetara si acum imi patineaza ambreiajul!" ... inginerul: "gigele, verifica in amanunt, sa nu fie carcasa crapata si dupe mai vedem!"

Nu e carcasa crapata! cel putin la exterior!

Concluzie: identificarea precisa a defectului se poate face numai dupa demontarea cutiei; banuiala lor este ca si simeringul de priza s-a foutut, cutia a plins pe acolo, fiindca nu mai putea plinge pe la planetara, si a flescait discul cu ulei din cutie, consecinta fiind ca patineaza ambreiajul (bine, acum nu mai patineaza, dar cine stie cit ulei am pierdut!). Io banuiesc si faptul ca la GGA si-au cam bagat picioarele in cutie si n-au lucrat corespunzator etanseizarile ...

Mai exista totusi o mica posibilitate sa fi crapat cutia de la vreo lovitura parsiva, nedetectabila cu ochiul liber ... da' atunci as fi avut muci de ulei PE EXTERIOR, nu IN INTERIOR! ... asa, e o mica pojghita plina de praf, nu picaturi ca atunci cind curgea pe la planetara.

Ma rog, una peste alta asta inseamna minim o zi lasat masina in service, iar daca e carcasa crapata cel putin o saptamina, fiindca de la Craiova vin foarte putine carcase de CV ... erau 2 morti prin atelier care stateau acolo de 2 saptamini ... nu e piese :twisted:

Cica dupa stropirea cu ulei discul de ambreiaj e compromis, asa ca se schimba si ala, daca nu cumva si placa de presiune.

 

So, saptamina viitoare imi fac abonament RATB pe o saptamina, ca povestea e groasa!

 

Capac la toate, nu mi-au schimbat nici acum pivotul, de luni cind am facut programarea pina azi au epuizat stocul :twisted: , asa ca ramine pe saptamina viitoare ... wish me luck!

 

Sevice-ul e Autonet, pentru conformitate!

 

PS: @ sprite: miroase, iti spun eu, ca am facut o escalada la un moment dat si l-am incins ca lumea, iar masina putzea ca la un scurt-circuit! si da, in preajma turatiei de cuplu maxim se pleosteste! pedala e normala, nu are zgomot.

@ zeul: putere maxima la 5500rpm, cuplu maxim la 4600rpm, asta e masina, asa a fost proiectata, de turat o turez atit cit sa pot face o depasire in siguranta ... si sa nu uitam ca are limitare, deci suprasolicitare nema!

Share this post


Link to post

Eu nu vreau sa ma injuri da' mersul "la limita" adica sigur noi nu fotrztam nimic nu intra limitarea zicem e OK!..Nu stiu daca e kiar asa insa uite si kestia asta cu cutia, ma intreb, cand mergem cu a 3 a cu 100 la ora ce presiune de ulei avem prin cv pe acolo care se "descarca" prin simeringuri ...

Share this post


Link to post

Felix imi pare rau ce aud.2 concluzii trag

1)grija mare cine si unde lucreaza la masina ca dintr-un nimic poti sa ai pagube mari;

2)chiar daca nu intra perfect in a 2-a mai bine asa decat sa isi bage destele prin cutie maimut si sa dreaga defectul initial dar in timp sa declanseze altele cu urmari nebanuite.

Share this post


Link to post

Zeule, sper ca iti dai seama ca nu merg de nebun tot timpul cu 110 in tr.III, ca ar trebui sa trag si cisterna dupa mine, si n-am voie :lol: :lol: :lol:

Pot sa spun ca la limita pe timp lung merg doar pe autostrada, 140-150 pe max. 100km, in tr.V.

 

Dar in rampe si pe serpentine cu ce ciuma de turatie sa merg, ca sub 4500rpm nu trage nici de frica? urc cu III, si tot in III depasesc camioane pe DN, ca i-am luat frica de la inceput, de cind am luat-o! si scuza-ma, daca nu rezista e defect de proiectare, nu e vina mea ca trag de ea! trag ca trebuie sa trag!

 

Ovidiu, asa e, mare atentie UNDE faci reparatiile, ca idioti sint girla! din pacate, eu n-am putut evita interventia in cutie, fiindca a mea a avut o piesa cu viciu de fabricatie, mascat in clantzanitul de tr.II! au gasit o bucsa sau ceva asemanator facut farime prin cutie! evident, au facut descoperirea dupa ce demontasera si montasera o data cutia, pentru schimbarea sincroanelor (bulite si alea, fara dubiu!), dar nu mai intra in tr.V! au mai facut o data manevra si a mers pe urma, dar cine stie ce or fi uitat sa puna sau sa faca! niste cascati si incompetenti la GGA! tzepari si neglijenti!

 

Bai baietii, stiti ce e cel mai misto?

M-AM LINISTIT DE TOT, QUE SARA, SARA! ... mare lucru forumul asta ... pacat ca le patzesc eu pe toate, si asta numa' din cauza ca la NFS 8) au pus piese bune de pe a mea :lol: :lol: :lol: sint categoric pozitiv asupra acestui aspect :lol: :lol: :lol:

Share this post


Link to post

In (cuvant_frumos) ma-sii mai cum draq de se strica si astea mai ca cica nu-s romanesti si uite cate cacaturi patim !!Mai la Dacia nu cred ca aveam problemele astea in 50.000 km !!!....Pana mea azi mai vi la meeting!?!?

Share this post


Link to post

Da' de ce n-as veni? daca e s-o ia dracu', n-o ia tocmai azi!

Share this post


Link to post

Azi dimineata am fost la AutoNet pentru a 3-a oara in ultimele 2 saptamini ...

 

Fac baietii o tura cu ea, zic si ei da! patineaza ambreiajul, nu e de reglaj, banuim carcasa cutie fisurata in interior (viciu de fabricatie, acoperit de garantie).

 

Dupa ce au primit acordul meu sa dea cutia jos 8) , s-au apucat de ea; concluziile dupa desfacere sint partial imbucuratoare, deoarece de ce ma temeam mai mult am scapat: NU E CARCASA FISURATA!

Au schimbat cu ocazia asta simeringul de priza (bai, astia de la Daewoo sint nebuni, ca sa schimbi o saracie de simering faci bucati TOATA cutia :shock: ) si i-am lasat cind se apucasera de reasamblat ...

Problema in continuare e pe unde totusi curge ulei pe ambreiaj, fiindca nici pe la simeringul de priza nu parea sa curga, l-au schimbat ca sa se asigure si se pare ca nici pe la simeringul de palier (motor) nu musteste uleiul; cum uleiul e un produs industrial obtinut in rafinarie, imi e si le e greu sa creada ca uleiul ala de-mi minjeste discul de ambreiaj e produs loco, de catre micutii omuleti verzi ... io cel putin n-am primit o rafinarie bonus cind am cumparat masina :lol: :lol: :lol:

 

Astept diseara concluziile interventiei si sper ca miine sa-mi pot recupera masina in stare perfecta.

 

PS: la un moment dat, pe parcursul demontarii cutiei, vin aia la mine si ma intreaba daca a mai fost demontata de pe masina ... io le zic ca da, la GGA, unde m-a trimis Craiova ... aia imi spun ca e foarte ciudat, ca nus' ce fire nu erau prinse in cleme, ca sigiliul de la cablul de kilometraj era desfacut, ca un cablu de masa era prins intr-un loc gresit si ca e posibil ca daca gasesc ceva montat aiurea prin cutie, care sa provoace pierderi de ulei, ma paste plata interventiei, fiindca in mod normal GGA trebuie sa-si asume garantia pentru lucrarea facuta incorect ... io le-am zis ca la macelarii aia eu nu ma mai duc, fiindca nu mai am incredere in priceperea lor ... sa vedem ce o sa iasa.

 

PPS: Pina acum, nu am emis vreo parere categoric negativa despre un service, dar de data asta sint categoric: DACA AVETI NEVOIE DE VREO INTERVENTIE MAI SUBTILA LA MOTOR SAU CUTIE, NU MERGETI LA GGA!!! NU SE PRICEP, SAU LUCREAZA DE MINTUIALA!

Share this post


Link to post

Uite d-asta mi-e frica sa ma duc peste ei pentru celebra problema a sincronului vitezei a doua. Scap de dracu' si dau de masa.

Totusi la preturile la care se vand componentele cutiei, raman inca pe ganduri. Mai am inca 6 luni de garantie...

Share this post


Link to post

Doru, sti care e de fapt problema? componentele costa fix kk pe linga manopera ... chinuiala dracu', au ejectat de pe masina TOT ce e in dreapta motorului vazut din fata, atit pe sus cit si pe jos ... 2 baieti au muncit fix 3.5h pina au ajuns la stadiul de cutie bucati, au bagat inauntru o piesa de vreo 100kROL si mai muncesc inca vreo 3h sa puna totul la loc, adica vreo 12-13h de manopera, care la 260.000ROL fara TVA te duce in pepeni ... asta e nasulia cu mini-urile!

 

Cit despre service-uri, de nimic nu-mi pare mai bine de forumul asta decit ca avem review-uri cam de peste tot si stim la ce sa ne asteptam ... de exemplu, eu as recomanda GGA pentru tinichigerie/vopsitorie oricui, fiindca mi-au lucrat bec de bec (totusi, mi-au gresit montajul minerului de deschis usa, dar asta n-au facut-o tinichigiul sau vopsitorul), in schimb la mecanica sa dai si sa fugi!

 

PS: in caz ca se schimbe sincroanele mai muncesc cel putin inca 1h pe linga ce am spus mai sus!

Share this post


Link to post

Bai Felix ne lasi in ceatza cu ce se mai intampla cu masinutza !?!?!?

Share this post


Link to post

Cica in momentul de fata este pe rampa, i se pune cutia la loc; ca bonus, mi-au schimbat pina la urma pivotul, care era STRIMB, numai ca IL PLATESC DIN BUZUNARUL MEU, fiind lovit nu mai poate fi inlocuit pe garantie ... sa ma incurc cu CASCO? nici nu stiu care ar putea fi procedura ...

 

Azi sau miine de diminneatza as putea sa ridic masina, dar pe w/e plec la BV, asa ca probabil luni o iau ; oricum, spre incurajarea mea, n-au gasit nici un locsor pe unde sa mai piarda ulei. Chipintaci!

Share this post


Link to post
ca bonus, mi-au schimbat pina la urma pivotul, care era STRIMB, numai ca IL PLATESC DIN BUZUNARUL MEU, fiind lovit nu mai poate fi inlocuit pe garantie ... sa ma incurc cu CASCO? nici nu stiu care ar putea fi procedura ...

Pai nu puteau sa il schimbe asa de la inceput?O biluta neagra pt baieti.

Share this post


Link to post

Ovi, sti care-i chestia? pina nu l-au dat jos de pe masina nu au putut vedea ca e strimb (l-am vazut si eu demontat), nu era lovit deloc, ci pur si simplu usooooor indoit (o abatere de 3-4mm) la capatul dinspre roata ... nu-i condamn, chiar nu aveau cum sa vada ca e strimb fara sa-l demonteze.

Share this post


Link to post

Plinge iar cutia ... mama ei!

Share this post


Link to post

Naspa.

 

 

La ast' mic al meu de ma uimeste, de cind am luat-o ii cîrîie nu stiu ce pinion de-a 5-a cind e rece. La inceput abia sesizabil, si numai iarna, acum dupa 6 ani face de zici ca se rupe, inclusiv vara. Dar un nene de la City center mi-a zis ca a mai schimbat si la altele si tot degeaba, mai bine o las asa. Asa am lasat-o...Cind o crapa, asta e, n-am si n-a avut noroc...

 

Poate sa mai incerci si la altii. Stiu ca multi pe forumul asta sint fani autonet, eu am fost o singura data acu vreo 4 ani sa schimb un ulei si sa fac reglajele la motor. Uleiul l-au schimbat, ca nu e mare filozofie, dar reglajele mi le-au facut DUPA URECHE! La scurt timp, pt ca nu ma simteam confortabil, si pt ca mai si consuma cam mult, m-am dus la altii pe tester, care mi-au zis ca baga 4% CO...

Share this post


Link to post
... mi-au schimbat pina la urma pivotul, care era STRIMB, numai ca IL PLATESC DIN BUZUNARUL MEU, fiind lovit nu mai poate fi inlocuit pe garantie ... sa ma incurc cu CASCO? nici nu stiu care ar putea fi procedura ...

Exact asa am patit eu cand am pierdut tot uleiul din cutie si am schimbat si bratul. pentru 1 milion 200 cat m-a costat schimbatul bratului (600k lei) si reumplutul cutiei nu prea merita sa te incurci cu casco. la fel aveam si eu indoit ceva pe acolo de cand luasem bordura.

Share this post


Link to post

regulatorul de la injectie e de obicei de tip integral (curba de reglare e cu galca in sus). momentul in care masina nu misca e timpul de reactie, dupa aia turatia fara viteza e data de sarcina mai mare decat cuplu - timp in care la dacie benzina iese nearsa pe esapament iar la matiz sper ca se duce pe retur, dupa care zvacneste (suprareglajul de la regulatorul integral), dupa care incepe sa accelereze, adica s-a obtinut reactia la treapta.

la carburator din intamplare comportamentul e acelasi, dar motivatia e ca ramane benzina nearsa in carburator (uneori se ineaca) de la mersul in sarcina prea mare si cand reuseste sa atinga cuplu destul, intra toata benzina si zvacneste.

Share this post


Link to post
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...