Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

Salut

Stie cineva daca simeringurile de la distributie ( ax came si vibroken ) sunt identice?

Am unul pe care scrie TMK HTCL 32 48 7 3

Pe celelalt scrie TMK HTCL 32 48 7 8

Multumesc

Share this post


Link to post

Salut, eu am avut probleme cu cel de la arbore si n am stiut ce sa iau asa ca le am luat pe amblele - mecanicii unde l am schimbat mi au zis ca nu sunt la fel - deci exista ceva diferente

Share this post


Link to post

Salut, eu am avut probleme cu cel de la arbore si n am stiut ce sa iau asa ca le am luat pe amblele - mecanicii unde l am schimbat mi au zis ca nu sunt la fel - deci exista ceva diferente

 

Salut.

Multumesc de raspuns.

Si eu am luat tot doua desi suspectez ca am probleme la cel de la arbore.

Daca tot dau distributia jos vreau sa le schimb pe amandoua. Am mai facut operatia. Ma cam sperie demontatul rotii dintate de sus, de la axul cu came; tinut contra, slabit piulita etc.

 

La magazin mi-a zis ca sunt la fel. Intradevar, le-am examinat foarte atent si par la fel, dar atunci de ce difera ultima cifra; la unul e 3, la celalalt e 8? Pe care il pun sus si pe care jos? Cred totusi ca o sa-mi dau seama la fata locului. Oricum trebuie sa ma asigur ca sunt itepenite bine in locasul lor ca sa nu mi le scuipe afara.

 

Daca mai ai vreo idee ce mi-ar fi de folos te rog s-o postezi. Merci.

Share this post


Link to post

sal,

va rog,

am probleme cu alternatorul de pe Tico,

poate cineva sa-mi spuna cum se da jos alternatorul de pe Tico?

merci,

Share this post


Link to post

sub alternator ai 2 suruburi parca de 10 sau 12 nu mai stiu exact,oricum le dai jos pe sub masina, piulita care tine firul de +, mai e o mufa langa piulita,aia care iti aprinde becul,o dai jos si mai ai deasupra un surub, il vezi.acum nu mai stiu, din cate imi amintesc trebuie sa dai si suportul ala de deasupra, adica mai ai 2/3 suruburi prinse de blocul motor.nu e mare lucru.spor la lucru

Share this post


Link to post

Revin si eu cu problema opririi la tico. Schimbat distributie, pompa benzin,a filtru benzina, filtru aer, suflat carburator, fise, capac delcou si pipa noi. Masina se opreste in mers si porneste cand vrea ea doar cand am sub un sfert de rezervor. Tiind sa cred ca indica bine acul acela fiindca masina porneste intr-un final si sta la relanti, acum nu inteleg de ce se opreste cand e mai putina benzina in rezervor.

Share this post


Link to post

cand se mai opreste, desfa carcasa la filtrul de aer, scoate filtrul si tragi de cateva ori clapeta aia de acceleratie sa vezi daca pisa benzina.dupa aia mai verifici daca iti da scanteie si in felul asta iti dai seama de unde vine problema.ar mai fi o chestie, in rezervor sunt conductele alea de benzina.daca conducta de tur prin cine stie ce mod a ajuns sa fie mai sus, o sa pui si 20 l si o sa se opreasca daca nu mai ajunge conducta la benzina.asa am patit eu la papucul de la munca.cand nu mai are benzina si nu poate sa mai traga pompa, de fapt sunt vreo 20l.in cazul asta nu a-i ce-i face.pui mai multa benzina.asta e o idee.trebuie verificat.

Share this post


Link to post

La magazin mi-a zis ca sunt la fel. Intradevar, le-am examinat foarte atent si par la fel, dar atunci de ce difera ultima cifra; la unul e 3, la celalalt e 8? Pe care il pun sus si pe care jos? Cred totusi ca o sa-mi dau seama la fata locului. Oricum trebuie sa ma asigur ca sunt itepenite bine in locasul lor ca sa nu mi le scuipe afara.

 

Daca nu ma insel si zic acum ca mecanicul de la service s a uitat la arculetele din interior - vezi daca nu cumva acolo este o diferenta - si se mai poate sa fie o diferenta de material... Incearca sa cauti cu atentie asemanarile dintre cele vechi si cele noi - le cureti bine pe cele vechi si vezi care si cum se potrivesc. Despre part no. ele care le ai dat nu am gasit nimik poate este cineva care a schimbat si iti poate spune exact care este care

 

LE: daca te ajuta astea sunt PN-urile din catalogul de piese pentru semeringuri - 09283-32026-000 -> arbore si 11486-78B00-000 -> ax cu came

 

 

Edited by b52jgp

Share this post


Link to post

Multumesc b52jgp

Si eu cred ca ultima cifra nu se refera la dimensiuni. Cred ca cele mai importante sunt primele doua 32 / 48 adica diametrele interior / exterior.

Oricum semeringul a devenit o problema nesemnificativa in comparatie cu ce am descoperit: axa came fisurata longitudinal; fisuta pleaca din zona penei care pozitioneaza roata dintata. Cred ca roata a fortat foarte tare in pana declansand fisura care acum cred ca a ajuns in zona unde presiunea de ulei este mare. De aceea mi-a aruncat masiv ulei afara cu motorul pornit ( aprox 800ml in 5 minute ). Nu cred ca a aruncat atata ulei doar pentru ca semeringul era uzat . Va trebui sa schimb axa cu came dar deocamdata nu-mi permit. Oare exista vre-o solutie de "carpeala". M-am tot gandit dar eu n-am gasit. Oare pot scoate axa cu came fara sa demontez axe culbutori, culbutori, dat chiulasa jos; Pot oare sa dau doar delcoul jos si sa trag cu grija axul pe acolo? ( scot eventual piulitele de reglaj al culbutorilor ca sa-i pot misca usor ). Daca dau axa cu came afara am repere pentru remontaj ca s-o pot pune usor la punct?

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post

axa cu came o dai jos foarte usor si fara sa dai chiulasa jos.iti trebuie putina indemanare.trebuie mai intai slabita rola dintata de la ax, dai capacul de culburori jos, slabesti toti culbutorii, dai jos delcoul(exista numai o singura pozitie, nu ai cum sa gresesti), intre delcou si chiulasa ai o piesa, nu stiu cum se cheama, o dai jos, ai vreo 4 suruburi si 2 piulite parca, acolo e mai greu ca trebuie sa bagi dedesubtul ei o inelara de 10, ai sa vezi tu, dupa ce l-ai dat jos vezi ca o clema in forma de U prinsa cu 2 suruburi stea, o dai jos,dai jos distributia, iti mai faci tu semne cu un penson cu vopsea sa nu gresesti, tabla dintre distributie si motor, cele 2 axe care stau deasupra axului cu came(ai suruburile deasupra,cate 4), in final scoti axul cu came din stanga spre dreapta.e simplu.

Share this post


Link to post

Salut

Multumesc mult Petrysor. Partea cu distributia am demontat-o deja si ma descurc s-o pun la punct, am mai pus-o de cateva ori.

De partea de la delcou mi-era teama dar m-ai lamurit, am vazut si schita din manual si pare simplu.

Nu iese axa cu came fara sa mai scot cele doua axe ale culbutorilor, doar slabind piulitele de reglaj casa pot misca culbutorii ?

 

Ma mai roade o intrebare: Oare chiar asa mare este presiunea pe fisura aceea astfel incat sa dea afara 800 g de ulei in 5 minute cu motorul pornit ??

Am verificat daca e posibil sa scape prin alta parte dar nu am gasit nimic suspect si urmele arata ca uleiul vine de acolo.

 

PS: Inpartea dinspre delcou are semering? Ce are?

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Preiunea ajunge la 3-4 bari !

Share this post


Link to post

Multumesc topser

Deci e plauzibil ca pe acoloa pierdut atata ulei.

Am luat deja axa cu came. In seara asta si maine lucrez la ticalos. Partea cu distributia e deja data jos.

Stii cumva cum se face etansarea catre delcou; trebuie sa ma pregatesc cu vre-o garnitura sau semering?

O seara buna si weekend placut... fara reparatii

 

PS: foto:

post-29194-003617600 1299247333_thumb.jpg

post-29194-015597300 1299247509_thumb.jpg

Edited by narcis

Share this post


Link to post

rezervorul la tico se poate demonta? adica sa se vada ce e in el? banuiesc ca are un fel de sorb sa i zic asa care tre pus la locu lui daca se poate demonta, prin demontat nu ma gandesc la taiat cu flexu sau mai stiu eu ce si sudat la loc. Cand se opreste culmea e ca da si benzina pe ciocul de papagal si mai are si scanteie, acum nu stiu cat de puternica e scanteia aia, adica sa poata aprinde benzina.Acum inca sunt in probe cu rezervoru, am cumparat si o bobinade inductie noua si inca astept sa se mai duca din benzina si sa vad daca mai face figuri. Ma mai gandeam ca poate sa fie apa prin benzina dar eu alimentez doar cu 98+ care in teorie ar trebu sa fie ceva mai buna decat cea de 95 care poate sa aiba te miri ce prin ea.

Share this post


Link to post

narcis, la delcou e un simering.nu e neaparat nevoie sa il schimbi.eu l-am desfacut de cateva ori si nu am avut probleme. Justvisitin88, rezervorul nu se poate demonta.daca iti arunca benzina pe ciocul de papagal(in sensul sa arunce jet de benzina ca un fir asa) si iti da scanteie(acum ar trebui sa verifici pe fiecare cilindru daca iti da), ar mai fi varianta sa o inece.ai putea sa incerci cand mai ramai in drum cu ea sa scoti o bujie/doua si sa vezi daca nu cumva sunt ude.adica asa ma gandesc eu, da benzina,aer are, scanteie are, nu are voie sa nu porneasca.

Share this post


Link to post

Daca nu ar da scanteie pe o bujie ar merge in 2 si tot ar merge. Oricum o sa mai fac niste teste si cu bobina noua si fara benzina si daca toate duc catre rezervor il schimb cu totul si am rezolvat problema. Mai am un motor de tico euro 2 care n-are decat vreo 20 000 km si ma gandesc sa iau si delco ul de la ala cu totul ca sa scap si de o posibila problema la modulul ala electronic din delco, banuiesc ca nu-i nici o diferenta intre ele a mea fiind non euro. Supapa aia negru cu mov no gasesc pe nicaieri si am inteles ca i bine de schimbat si vroiam so schimb si pe aia.Poate nu cer bine la magazin ce cer, nu se numeste supapa P.C.V.? Durerea e ca trebuie sa plec in concediu de pasti la timisoara si pana atunci tre sa fie destul de sigura masina.

Edited by Justvisitin88

Share this post


Link to post

bobina de inductie nu iti face figuri gen acu iti porneste, peste 10 min nu,doar in cazul in care pierde curent,se mai intampla si asta.daca ai un delco, ai putea sa incerci.la magazin ceri si tu supapa pcv sau supapa negru cu mov ca ei stiu.mai poti incerca atunci cand nu porneste sa scoti furtunul de la pompa de benzina care iese spre carburator si sa-i dai la demaror.ar trebui sa-ti arunce benzina.in felul asta excluzi varianta cu rezervorul.

Edited by petrysor

Share this post


Link to post

Gata problema rezlvata, parese ca cineva mi-a pus apa in rezervor, sau cel putin la cata apa a gasit mecanicu in el alta explicatie nu este, si atunci cand ramaneam cu putina zeama in rezervor de la balans se amesteca cu apa ajungea in motor si nu prea mai mergea. Oricum am schimbat tot sistemu de alimentare cu benzina carburator desfacut schimbat tot prin el si termoelementu si reglat pe banc. Aprinderea schimbat tot. Mai am ceva pe la articulatii , o alta caseta de directie si fac piticania ca noua. Si o usa la rezervor ca sa nu se mai intample chestii dastea.

 

 

Share this post


Link to post

Salut

Am schimbat axa cu came.

Cea veche era terminata. Concluziile mele:

Vechiul proprietar a mers fara ungere la culbutori ( pompa de ulei dusa, am schimbat-o eu anul trecut ), axa a mers fier pe fier pana a format canale si am gasit chiar si span, asta a dus la calarea axei probabil, ceea ce a fortat in pana din capul ei de unde a pornit fisura. Supraincingerea a terminat si semeringul. Desi pierdaeam ceva ulei pe acolo totusi surpriza: nu pe acolo a curs cantitatea aceea mare de ulei - pe la filtrul de ulei pe care tocmai il schimbasem. Am exclus la inceput aceasta posibilitate stiind ca l-am strans foarte bine, ca si altadata, cand nu am avut probleme. Este posibil ca filtrul sa fie defect?? Ochiometric pare ok, cand o sa am timp o sa caut o solutie sa-l verific bine. Oricum, tot raul spre bine, axa cu came trebuia urgent schimbata. Acum totul pare ok, merge bine si nu mai da nici o picatura de ulei. Mai am un mic tacanit la culbutori, desi i-am verificat de doua ori cand i-am reglat. Este posibil sa fie tacanitul din alta parte , de exemplu de la cama pompei de benzina, sau trebuie sa iau iar tachetii la reglat?

Share this post


Link to post

Un filtru nestrans ar fi cauzat mizerie mare pe acolo,scaderea nivelului de ulei si aprinderea becului de lipsa presiune ungere(sau palpaieli la relanti ) .Apropo iti functioneaza manocontactul ? :-?

Share this post


Link to post

Topser, nu era mizerie acolo, nivel ulei bun, presiunea de ulei buna, manocontactul functioneaza. . Faptul ca pe la filtru tisnea ulei este evident: am vazut asta. Mai mult, l-am schimbat si problema a disparut. De strans cred ca era strans pentru ca l-am desfacut greu. Raman la parerea ca filtrul era defect, o sa-l studiez atent. Oricum, nu ma mai preocupa atat de mult acum.

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Am patit-o eu odata cand mi-au dat de la magazin un filtru putin mai mare in diametru, iar garnitura de cauciuc nu calca decat jumade pe bloc.

Share this post


Link to post

Salut,

Am reglat tachetii , am verificat de doua ori si a ramas o tacaneala constanta si la rece si la cald.

Am facut aceasta operatie si in trecut cu succes.

Inainte de a-i verifica / regla din nou am urmatoarea ipoteza :

Nu a ajuns inca suficient ulei in carcasa distribuitorului ca sa unga bine cama pe care lucreaza pompa de benzina?!

Ar fi plauzibil pentru ca acolo uleiul nu ajunge cu mare presiune ci prin angrenare prin doua gaurele. Ce credeti? A mai patit cineva ?

Share this post


Link to post

eu zic ca tacanitul pe care il auzi e de la lagarele axului cu came.daca s-a mers fara ungere, s-a ros si axul cu came si lagarele alea, logic.aceeasi problema o am si eu la tico,numai ca nu am schimbat momentan axul.lagarele alea nu se pot schimba decat chiulasa cu totul, sau am inteles ca se mai pot bucsa.oricum stai linistit ca nu are ce sa se intample.

Share this post


Link to post

Multumesc Petrysor, apreciez posturile tale practice si logice.

Lagarele au sigur uzura, asa cum ai spus; am vazut asta clar.

Mi-a trecut si mie asta prin minte, dar tacanitul este mai "ascutit" asa ca de tachet. Ma gandesc ca de la axa ar fi trebuit sa se auda mai infundat.

Oricum o sa mai verific reglajul tachetilor ca sa elimin orice suspiciune si o sa postez concluzia. Nu e ceva grav, nu-mi fac griji.

O zi buna!

 

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...