Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

Dupa ce m-am uitat toata ziua lung la carburator (cu altii mai meseriasi cica) m-am lasat pagubas..tot la service.

Poe..lumineaza-ma..cum imi dau seama daca termostatul e blocat pe deschis?..ca nici nu am idee...

Share this post


Link to post

Salut,

 

Da jos tabla de la filtru din cele trei bride(cred ca nu sunt probleme cu astea), si uitat-te in difuzor.Acela rotund din centru pe unde carburatorul isi trage aer via filtru.Daca e obturat de o clapeta cand motorul e rece e bine, daca nu, si clapeta sta vertical intr-o margine a sa, lasand sa se vada prin difuzor pana sub carburator,tot cu motorul rece, evident, nu e bine.

Ai inteles ceva?

Share this post


Link to post

Pai nu prea poti sa-ti dai seama daca e blocat pe deschis decat faptul ca apa nu mai ajunge la temeperatura optima. Ai putea sa verifici sa pui mana pe furtunul gros din partea superioara a radiatorului cu motorul rece imediat dupa ce l-ai pornit, daca in scurt timp se incalzeste inseamna ca apa circula prin radiator inainte sa ajunga la temperatura ceea ce nu e bine. Acest tip de verificare nu e prea relevant deoarece termostatul are o gaurica mica prin care lasa sa treaca o mica cantitate de apa tot timpul si s-ar putea sa te-nsele. Cel mai bine schimba-l, sau demonteaza-l si vezi cum lucreaza intr-un ibric cu apa fiarta, il scoti il bagi, cand e rece vezi daca sta inchis.

Share this post


Link to post
Salut,

 

Da jos tabla de la filtru din cele trei bride(cred ca nu sunt probleme cu astea), si uitat-te in difuzor.Acela rotund din centru pe unde carburatorul isi trage aer via filtru.Daca e obturat de o clapeta cand motorul e rece e bine, daca nu, si clapeta sta vertical intr-o margine a sa, lasand sa se vada prin difuzor pana sub carburator,tot cu motorul rece, evident, nu e bine.

Ai inteles ceva?

 

Am inteles perfect..clapeta sta vertical cu motorul rece.

Am o rugaminte..daca stie cineva cum se numeste acel surub de amestec..acea tija..si daca se gaseste pe undeva

Edited by Denied

Share this post


Link to post
Am inteles perfect..clapeta sta vertical cu motorul rece.

Am o rugaminte..daca stie cineva cum se numeste acel surub de amestec..acea tija..si daca se gaseste pe undeva

 

 

Piesa se numeste "surub reglaj carburator" , are codul de producator 13269-78310 si costa circa 35 de ronuletzi.

Share this post


Link to post

Multumesc mult pt toate raspunsurile...la carburator mai astept umpic sa ajung in service.

Dupa ce am gasit un manual pt tico (o jumate de ora am tot printat la el):

-Am schimbat termostat/buson radiator..nimic nou sub soare..aceleasi simptome..electroventilatorul nu porneste..nici acul de temperatura din bord nu se ridica (pe care l-am verificat daca functioneaza si da).A inceput sa ma sacaie o chestie..daca pompa de apa nu mai functioneaza corespunzator?Am observat urmatorul fapt: Dupa 15 minute de functionare pe loc a motorului..motorul este destul de incins,dar radiatorul caldut.E posibil masina sa mai functioneze si cu pompa de apa defecta?

Am uitat sa mentionez un fapt...masinuta face aproape zilnic cam 150 km de vreo 7 luni..+ drumuri destul de lungi prin tara(cam 40000 in 7 luni).

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Deci ai schimbat termostatul si busonul de la radiator? De ce busonul? OK. Daca ai verificat indicatorul si functioneaza inseamna ca e dusa sonda la care e legat. In mod normal daca mergi cu masina intins pe vremea asta nu-ti va porni electroventilatorul. Daca stai pe loc cateva minute bune dupa ce ai mers cu ea ai sanse mari sa-ti porneasca. Daca apa ar ajunge la temperatura prea mare ti-ar fierbe in vasul de expansiune, eu zic sa nu-ti faci griji ca ar fi prea mare temperatura, schimba-ti sonda de temperatura pentru indicator ca sa-ti functioneze ala in prima faza apoi schimba si termocupla de pe radiator care comanda electroventilatorul, inainte de a o schimba, scoate cele 2 fire de pe ea si uneste-le si vezi daca porneste ventilatorul, asta verifica faptul ca nu ai circuitul intrerupt. Pompa de apa nu prea se strica ea asa, s-ar gripa in cel mai rau caz se rupe cureaua, urat, ti-ar fierbe instantaneu apa, se arde garnitura de chiuloasa etc.

Share this post


Link to post

Rotorul pompei de apa e antrenat de aceeasi curea care invarte si axul cu came. Daca s-ar bloca pompa de apa s-ar opri si motorul.

Din cate imi amintesc eu acum, termocupla nu e pe radiator, ci pe corpul distribuitorului.

Share this post


Link to post

Si eu am innebunit uitandu-ma dupa termocupla pe radiator :) Mda ..vad ca trebuie sa fii destul de slabanog ca sa umbli la masinuta asta...stramta rau,am ametit de cate ori am dat jos bateria.Momentan nu stiu ce sa mai cred..sonda de temperatura nu am gasit inca in magazin sa o cumpar.Si ma cam indoiesc ca din doua sonde chiar nici una sa nu functionze.Cablajul pana acolo este functional...in bord este functional..ce sa mai cred.

Share this post


Link to post

scuzati-ma dar sunt nou pe aici si nu ma descurc deloc . stie cineva ce cod au rulmentii de alternator de tico ?   multumesc !!!

Edited by mihaitrhad

Share this post


Link to post
Si eu am innebunit uitandu-ma dupa termocupla pe radiator :) Mda ..vad ca trebuie sa fii destul de slabanog ca sa umbli la masinuta asta...stramta rau,am ametit de cate ori am dat jos bateria.Momentan nu stiu ce sa mai cred..sonda de temperatura nu am gasit inca in magazin sa o cumpar.Si ma cam indoiesc ca din doua sonde chiar nici una sa nu functionze.Cablajul pana acolo este functional...in bord este functional..ce sa mai cred.

 

Termocupla sau termocontactul care porneste ventilatorul se afla sub termostat, termostat care la randul lui se afla undeva sub delco !

 

scuzati-ma dar sunt nou pe aici si nu ma descurc deloc . stie cineva ce cod au rulmentii de alternator de tico ? multumesc !!!

 

Pai demonteaza-l si ai sa vezi ,eu am schimbat rulmentii dar am uitat ,se gasesc nu e nimic deosebit si nu sunt scumpi !

Edited by ToPser

Share this post


Link to post

salut! sunt nou nout pe aici. vad ca problema cu sonda aia care ar trebui sa indice temperatura la bord e de nerezolvat.,,,,,,am un amic cu aceeas problema,,,la mine merge ok.asa...sa va zic ce am incercat dupa ce am citit aici la voi totul in speranta ca rezolv ceva si ce ziceti????.....

NU SA REZOLVAT...deci...am schimbat bordurile intre ele.al lui merge la mine..deci e ok...dupa care am scos a 1000 oara sonda aia si am legat-o cu niste fire( ,,sunt electrician..stiu ce fac..) si am incalzit-o cu o bricheta...ce credeti?....a mers..Am tras colcluzia ca apa nu se icalzeste suficient sa indice la bord.Stie cineva ce alceva sa mai fac? MULTUMESC!

Share this post


Link to post

ai zis ca termostatu lai schimbat.posiil sa ai un dop ceva, sufla traseul de racire cu aer comprimat .

Share this post


Link to post

Pana la compresor, poti incerca folosind o metoda mai simpla.

Dupa ce scoti sonda, introduci progresiv un cablu flexibil pe acolo si invarti cu atentie. Poti folosi un cablu de soc de Dacie (se preteaza destul de bine la asta...). Eventual incerci sa aspiri fragmentele de "piatra" desprinse, cu ajutorul unei pompite de cauciuc luata de la farmacie. E cam acelasi principiu de desfundare a tevilor infundate la instalatii sanitare. Atentie sa nu strapungi vreun furtun, ceva.

Cu aceasta metoda am desfundat canalele pentru valva EGR.

Pune si ceva poze cu desfasurarea procesului.

Mult succes.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

am si eu o problema la ticozaur...mi-a bagat benzina in motor,nivelul uleiului pe joja prea mare..

vreau sa schimb uleiul,sa pun ceva mai ieftin pe la 10-15 ron litru si sa urmaresc timp de 1 luna daca mai baga benzina

 

ceva ideii privind cauza/remedierea??

ma gandesc sa nu fie membrana pompei de benzina sparta...ma ajuta cineva sa identific pompa?? :D .eventual cu poza

Share this post


Link to post

Soc blocat, reglaje incorecte la carburator, bujii/fise care nu functioneaza, supape care nu inchid corespunzator. Dupa cum intrebi de pompa de benzina, te sfatuiesc insa sa nu-ti bagi mainile pe-acolo, ca nu-i mai dai de cap :) Sfatul meu ar fi sa iei pe rand la verificat, incepand cu pompa de benzina, verificat compresia, starea bujiilor, modul in care lucreaza socul si reglajele carburatorului.

Share this post


Link to post

prima defectiune descoperita e pompa de benzina...a inceput sa scuipe ulei...va fi inlocuita

Share this post


Link to post

Io am reparat-o in stil romanesc,introdus un surub mare de mecanic in gaura aia,rezultat nu mai sare ulei :) benzina in ulei nu baga .

Share this post


Link to post

Nu stiu cat de rentabila e faza cu surubul :) ..mi-e incepuse sa-mi arunce benzina pompa de benzina,asa ca de frica unui incediu am schimbato repejor.In alta ordine de idei am fost zilele trecute la service,unde am schimbat distributia (m-a uscat),schimbat simeringuri,pus tija de reglaj carburator si reglat.Daca tot am fost acolo am zis sa rezolv si partea cu racirea la motor.Surpriza...totul era functional,mai putin partea cu indicatul temperaturii in bord.Adica au incins motorul cam 15...20 minute..timp in care l-au si forjat umpic.S-a ridicat in bord l-a prima liniuta si atunci a pornit si electroventilatorul.Electricianul care a venit a cercetat sonda..a masurat nu stiu ce pe acolo si a spus sa stau linistit ca partea de racire merge in parametrii..singura problema care o aveam era de la firul catre sonda.Pur si simplu se oxidase si se mancase pe interior si trebuia schimbat.Din cauza aceasta indicatia in bord era defectuoasa.Dupa cate mi-a explicat nu era singurul fir pocnit..si ca ar fi cam multe..calitate slaba a cablajului.Acum e totul functional.

Share this post


Link to post

salut .am rezolvat probleme cu indicatorul de temperatura al apei,Au fost astupate 3 stuturi prin care circula apa .Calcar la greu.Dop nu altceva.Am muncit 3 ore dar prietenul meu mi-a dat o bere.sigur sa meritat.Va multumesc voua dar in specal lui KINEtTIX.

Share this post


Link to post

Cu multa placere.

Ma bucur ca ai rezolvat problema. Probabil ca s-a folosit apa chioara in instalatia de racire in loc de antigel... Altfel nu inteleg de unde atatea depuneri acolo...

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

de sters.

Edited by CatalinC

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...