Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Tico

Recommended Posts

E un consum bun 6% - 130km/h, mie imi ia pana in 5% da nu o calc peste 100, consumul creste o data apasata acceleratia, lucrul asta se stie.

Share this post


Link to post

Motorul mi se pare cam zgomotos cand trec de la vit. 3-a la a 4-a. La relanti tremura putin si nu are un mers chiar rotund.

Share this post


Link to post

Incerc si eu sa reglez avansul deoarece cred ca el este vinovatul consumului exagerat.

Intradevar fac drumuri scurte dar de cand mi a reglat totul un meserias si din cate am observat a modificat avansul consumul sare de 11 in oras.

Deci intrebarea mea este urmatoarea? Care este dependenta avans consum ?

Daca invart delcoul(avansul) spre habitaclu creste relantiul, invers scade.

consumul ce dependenta are fata de acest avans ?

Share this post


Link to post

Nu voi intra in amanunte cu privire la avansul scanteii, fiindca e o intreaga teorie (timpi, viteza de propagare a frontului de flacara, etc.).

As dori insa sa adaug ca modificarea avansului face sa se modifice si "senzatia de putere" a motorului. Modul in care simti pedala de acceleratie se modifica.

Un avans prea mic va face masina sa se comporte lenes, cu demaraje greoaie, etc.

Un avans mai mare poate sa faca masina mai "fasneata", dar daca e prea mare, atunci va suprasolicita motorul si poate chiar sa sparga pistoanele prin detonatii repetate, etc.

Avansul ideal ar fi la zero grade RAC fata de PMS, dar in practica nu prea e posibil. De aceea, cel mai bun avans este cel specificat de producatorul motorului respectiv. La Tico e intre 4 si 8 grade, din cate imi amintesc.

Uneori marirea avansului poate masca anumite probleme legate de carburatie sau aprindere.

Un avans reglat necorespunzator (prea mare sau prea mic) va face ca dinamica masinii sa sufere. Astfel, vei fi tentat sa apesi mai mult acceleratia pentru a mentine masina dinamica, dar asta va creste consumul...

codrync, ori tu faci raliu prin Iasi, ori masina are probleme de consuma atata... Verifica: aprinderea, carburatia, compresia in motor, franele, presiunea in pneuri.

Toate cele bune.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

...

 

Mersi mult de sfaturi Kinetix.

carburator curatat acum 1000 km la autodaewoo iasi

schimbate tot atunci personal: bujii(bosch), fise bujii coreene, capac delco, filtru benzina, filtru aer

 

e ciudat ca inainte de curatare carburator am mers cu ea pana la bucuresti si mi a consumat in jur de 4.5 inafara

e drept ca dupa curatare mi a mai facut si niste reglaje si atunci am observat eu ca a modificat si avansul si m-a intrebat daca pana acum masina a fost puturoasa...

 

totusi parca consuma mai mult am sa incerc sa mai schimb din avans si suruburi... mentionez masina fabricatie 1997 cu 76000 km

kinetix lucrezi in domeniu ???

fara un stroboscop cum vad la cate grade e avansul ???

 

multumesc. orice parere e binevenita.

Edited by tolin
Citare masiva si inutila a mesajului anterior !

Share this post


Link to post

Cu placere.

Spun si eu ce stiu. Nu lucrez in domeniu.

Nu prea ai cu ce sa masori avansul fara stroboscop... Totusi, in general, la Tico nu prea se deregleaza avansul, fiindca nu are piese in frecare acolo. E doar o cama care trece prin fata unui senzor magnetic. Nu se atinge nimic. Exista totusi posibilitatea sa se uzeze furca ce cupleaza axul delcoului de axul cu came, sau axul furcii. Efectul ar fi de reducere foarte mica a avansului, dar e greu de precizat cu cat. In general reperele alea de vopsea albastra de pe corpul delcoului nu ar trebui sa fie modificate cu mai mult de 2-3mm fata de pozitia de suprapunere perfecta.

La autodaewoo au stroboscop. Mi-au verificat si mie avansul.

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Scuze, am citit mai demult si nu mai gasesc. Ce fel de antigel pot pune la Tico, an fabr. 2000, EUR 2 (daca conteaza). Cred ca are verde in el acum iar eu as vrea sa pun rosu, Texaco, este vreo problema? Oricum am inteles ca nu va curge tot cel vechi, are ceva daca se amesteca cu rosu? Pe unde il purjez?

Share this post


Link to post

Salut..am o mica intrebare

Cum pot sa fac sa pornesc electroventilatorul..adica cat timp trebuie sa tin motorul..cat sa il forjez.Mentionez ca senzorul de temperatura nu functioneaza..adica acul sta jos tot timpul...ceva legat de niste furtunase pe la carburator(in service a zis lasa-l asa).Banuiesc ca nu mai declanseaza electroventilatorul..nu l-am mai auzit din toamna..si am prins si bara la bara..tot degeaba.Cum pot sa-mi dau seama daca mai functioneaza sau nu?

Share this post


Link to post

Electroventilatorul nu prea are cum sa se strice, deoarece functioneaza din cand in cand, pe durate scurte.

Ideea ar fi ca nu mai este comandat, asa ca trebuie sa verifici termocupla cu mufa si cablurile aferente. Asta se gaseste la capatul dinspre motor al furtunului de sus al radiatorului. Verifica pe acolo sa nu fie ceva rupt sau oxidat.

In general, in vreo 5 minute de stat la ralanti ar trebui sa porneasca... Depinde si de temperatura de afara... Daca vrei sa porneasca mai repede, in timp ce merge la ralanti incearca sa invarti de surubul de reglaj amestec ralanti ("surubul de noxe") o jumatate de tura sau o tura in sens orar. In felul acesta saracesti amestecul care va arde mai lent si va ceda o mai mare caldura motorului.

Cu privire la indicatorul de temperatura, nu stiu sigur, dar are legatura cu un cablu care vine pe un senzor aflat sub carburator, pe galeria de admisie. Nu are legatura cu vreun furtunas.

Succes.

Edited by Kinetix

Share this post


Link to post

Eu zic ca ar fi bine in primul rand sa faci sa fucntioneze acel indicator, ori schimbi sonda aia ori vezi poate ai infundat circuitul ala care trece prin carburator, nu e bine sa mergi asa. Daca zici ca nu porneste ventilatorul deloc s-ar putea sa fi ramas si termostatul pe deschis si de aceea apa nu ajunge asa fierbinte incat sa-ti indice pe bord sau chiar sa-ti porneasca ventilatorul.

Share this post


Link to post

Circuitul ala care trece prin carburator..banuiesc ca este infundat..dar habar nu am cum..unde este..si cu ce se mananca..am citit tot aici pe forum..dar nu am inteles unde vin acele furtunase.La service mi-a schimbat sonda..adica a bagat mufa in a doua sonda..pt. ca sunt doua.Bineinteles ca nu functioneaza nici asa.

De electroventilator m-am lamurit..nu porneste neam..frige radiatorul de numai..dar el nu vrea..o sa verific dupa cum explica kinetix.

Una peste alta nu stiu ce sa-i mai fac la masinuta..mai nou am consum ridicat..trage aiurea..am si un sunet ca de taca-taca..pe care fireste numai eu il aud...La service au zis ca se aude normal..bineinteles.

Zilele trecute mi-a facut un SF de zile mari.Am pornit masina..bag in viteza..accelerez sa plec..nimic..se comporta ca si cum ar fi in noroi.Bag in marsalier...aceasi poveste.Ma dau jos..scot pe liber..imping masina...nici o roata blocata..Ma urc la volan..aceeasi poveste.Revin cu un car de draci dupa 10 minute..pleaca..merge bine.

Inca una..am un fum alb..bizar..pe evacuare si cam miroase a benzina.Una peste alta nu mai vad la unitatea lovato nici un led sa mai functioneze.

 

Si toate astea dupa ce am schimbat bendixul la service..cand mi-au demontat totul pe partea stanga..deh..masina mica + ca mi-au reglat ei carburatorul..ca li se parea nu stiu cum.De atunci..numai belele si sf-uri..mai nou mi se opreste si motorul pe ploaie (am inteles de ce) dar bizar ca toate in rand..si toate dupa ce am schimbat un amarat de bendix..Niciodata nu m-as fi gandit la tico sa creeze atat de multe probleme in timp atat de scurt.

Share this post


Link to post

"Circuitul care trece prin carburator" este circuitul de incalzire a termoelementului socului automat. Se gaseste in partea stanga a carburatorului, privit din fata, si incadreaza sus-jos cablul de acceleratie. Se demonteaza capetele alea de furtun si se sufla cumva in stuturile alea de aluminiu de la carburator pentru a verifica daca nu sunt infundate. Oricum, nu are legatura cu electroventilatorul...

 

Ca sa verifici electroventilatorul, dibuieste mufa cablurilor lui, o deconectezi si bagi acolo doua cabluri care le duci la bornele bateriei. Trebuie sa se invarta. Indiferent de sens (din cate stiu eu, e un motor de CC cu perii de carbuni).

 

Daca motorul este cald si contactul cheii pus, incearca sa vezi pe care din cele doua sonde de sub carburator (pe galerie) bagi mufa cablului (verde cu galben parca) de la indicatorul de temperatura din bord. Dupa ce bagi mufa, ai un pic de rabdare, pentru ca acul nu se ridica instantaneu ci foarte, foarte incet...

 

Cu privire la unitatea Lovato, probabil ca baietii de la service nu au bagat mufa de alimentare cum trebuie. Verifica pe acolo...

Fumul alb e abur de la apa ("condens" in motor sau in galeria de evacuare) sau de la antigel (intra in motor pe la garnitura de chiulasa sau prin alta parte)... Verifica nivelul antigelului in vas, in timp.

 

Nu stiu ce vrea sa zica episodul cu "noroiul". Nu prea am inteles ce ai vrut sa spui...

 

Toate cele bune.

Share this post


Link to post

Daca scoate fum alb este clar ca ii ajunge apa in cilindri ! Avand in vedere regimul termic in care a functionat motorul asta !

Ama intalnit un caz cand dupa reparatia la electromotor mufa de la unitatea Lovato cea care vine de la sonda Lambda era scoasa si rasucita (ascunsa )in instalatia electrica !

Share this post


Link to post

Am incercat varianta cu 2 fire la baterie..si da ..electroventilatorul functioneaza..acum sa vad mai departe.

Am schimbat pozitia conectorului pe cele doua sonde..am lasat motorul ponit mai mult de 10 minute pe fiecare..fara nici un rezultat..acul la bord e trantit jos.Vara trecuta se ridica..dar foarte incet...si numai cand prindeam bara la bara ceea ce ma face sa ma gandesc ca in bord e functional.

 

Azi dimineata am schimbat toba..o aveam de ceva timp in plan, dar lenea..Am constatat ca era plina ochi de apa cea veche..drept urmare a trebuit sa dau fuga sa ma schimb de un rand de haine :rolleyes: Am etansat cu poxilina la prindere..nu am gasit neam garnitura de toba finala.Acelasi fum alb..se aude mai calm motorul..dar parca trage si mai prost.

Nivelul antigelului e parca umpic mai jos..dar e de mult timp intre jumatate si plin..de la inceputul iernii.

 

Am reusit sa pornesc unitatea lovato..am scos ce era de scos..am dat cu un spray pt contacte (desii nu avea urme de coroziune) si am bagat la loc..atat.Acum sa descriu semnalele ledurilor.

-primele 5 minute de la pornirea motorului rosu cu galben.

-alte 5 minute trece intermitent verde cu rosu..mult mai mult rosu.

-dupa zece minute ramane stabil la rosu cu galben

 

Am facut cateva ture..ridic capota..rosu cu galben.Acum din amintirile mele parca era verde aprins cand era la relanti.

Am facut un calcul la consum..vine in jur de 7..8 in afara cu mult peste ce stiam eu.In fapt,cat am facut testul la unitatea lovato (15-20minute) s-a vazut cu ochiul liber scaderea pe acul de la benzina .Mie si asa sa merg la service,a fost de 4 ori pana acum pe anul asta..pe diverse..culmea e ca tot anul trecut nu a schitat nimic.

Edited by Denied

Share this post


Link to post

Verifica totusi si termostatul, daca e blocat pe deschis apa din circuit nu ajunge la temperatura, acul poate sa nu-ti indice, si electroventilatorul nu ajunge sa porneasca, parerea mea. Ca ai pus mana pe radiator si e fierbinte e irelevant. Nu poti sa-ti dai seama la mana daca apa are 70-80 grade. Si neaparat trebuie sa verifici si circuitul ala de la carburator, se poate sa fie infundat, poate sa-ti consume mai mult din cauza asta, apropo cand e cu socul actionat cam timp cat sta turata?

 

In legatura cu led-urile de la Lovato uite aici: http://www.gmclub.ro/forum/index.php?showt...t=0&start=0

Edited by poe

Share this post


Link to post

Dimineata cand o pornesc socul sta actionat intre 10 si 15 minute..depinde cat de frig e(stau intr-o zona de munte).Imi da in nas la prima cheie de la un timp incoace..adica da se se opreasca in primele 20 de secunde.

Share this post


Link to post

Denied, pentru a verifica indicatorul ala din bord cauta un prieten care are Tico si faceti schimb de "bord" pentru proba. Se demonteaza relativ usor blocul cu instrumentele de bord (tragi de cablul de Kilometraj prin spate, apoi ai doua mufe mari de scos, desigur, dupa ce scoti cele cateva holtzsuruburi de fixare). Il pui pe ala bun si vezi daca acul sta tot jos. Daca merge bine cu celalalt atunci indicatorul tau e stricat. Daca nu, atunci: senzor, mufe, cabluri, etc.

 

Pe de alta parte, cred ca electroventilatorul ar trebui sa actioneze indiferent de indicator. Are o termocupla separata si releu separat, parca...

Verifica circuitul termoelementului, cum zicea si poe.

 

Daca sta pe rosu si galben, inseamna amestec prea bogat (in benzina), consum marit, ulei contaminat in timp, etc. In acest caz, daca turatia de ralanti o permite, ar trebui sa rotesti de surubul de reglare amestec cate putin in sens orar, pana raman aprinse ledul verde si galben. Reglajul asta il faci cu motorul cald, la ralanti. Daca atunci cand se aprind ledurile corecte motorul da sa se opreasca, poate ar trebui ridicata turatia de ralanti din surubul special pentru asta.

 

Succes.

Share this post


Link to post

:) Avem aceeasi masina ,se vede...

Da, da sa moara dupa primele 20 de secunde dar nu "moare".Nu pot pleca atunci din loc, c-ar "muri".

Insa asa a facut de noua.Led-urile, la mine, stau cu motorul cald, pe verde si galben, insa.

Nu am umblat vreodata la reglaje.Deci poate fi luat de etalon comportamentul.

 

Bafta!

Edited by iuliu m.

Share this post


Link to post

Si la mine la rece daca sunt maxim +3-4 grade dimineata dupa un minut de mers pana apuc sa curat geamurile, mi se opreste motorul, asta fara sa ating pedala de acceleratie. Sincer nu-mi fac probleme, este totusi pe carburator si se-ntampla diverse lucruri pe acolo cand e frig. Mare grija, clapeta de la filtrul de aer sa fie pe iarna. 10-15 minute mi se pare destul de mult sa stea pe soc, acum poate depinde si cat de frig este, eu daca o pornesc curat geamuri sa zic ca trec 3 minute maxim, plec cu ea merg cam 5-600 metri pana la primul semafor, deja e aproape de relanti, de-aia zic sa verifici circuitul ala de antigel care trece prin carburator, sau mai ales termostatul, deoarece daca este blocat pe deschis, apa trece continuu prin radiator si raceste continuu, astfel ajunge greu la temperatura de regim. Eu zic sa-nclocuiesti termostatul, este primordial, mai greu se-nfunda circuitul ala. Daca apa sta pana-n 55-60 grade sau chiar mai jos iarna, ai sanse sa nu se ridice indicatorul ala din bord.

Share this post


Link to post

ledurile alea se regleaza dupa surubul de amestec carburant,rosu galben inseamna amestec bogat consum mare,verde galben e bine.cu motoru cald trebuie verde galben reglat,invartit de surubu de amestec cate putin putin mana se fac ledurile cum trebuie,

Share this post


Link to post

Nu are voie sa se opreasca motorul dupa pornire, chiar daca dupa aceea merge bine.

Cauze:

- amestec ralanti prea sarac

- turatie ralanti la cald prea mica

- s.a

Verificati si reglati.

Succes.

Share this post


Link to post

Surubul ala practic este un cablu cu cap de surub la capat care actioneaza surubul din carburator. S-ar putea sa nu mai ai cablul ala deloc sa se fi rupt, am vazut la cineva era ruginit rau si rupt.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...