Jump to content
Sign in to follow this  
keluboss

Motociclism

Recommended Posts

cat de greu e sa mergi incet cand ai cel putin 100 CP sub tine...voi v-ati lua un lamborghini si ati merge cu el cu 60KM/H in treapta 1 sau 2? :) >-

 

Nu-i asa greu. O motocicleta "cat de cat" are in jur de 1 CP la 3 kg, echivalentul auto ar fi o masina de 1 tona si 300 CP. Unii tin sub control 150 CP si nu mor, altii se lovesc de asfalt cu 35 CP sub ei. Tine de mana si creier.

Share this post


Link to post

Ce zici de un suzuki gsxr 1300 ?sau mai bine o yamaha R1 173Kg si vreo 170 CP (cu cip o duci la 200 CP,daca pui si o toba din carbon inca vreo 10-15 CP?ideea era ca daca vrei sa mergi mai lin iti iei choper,sau un naked...! :) >-

Orice e posibil!

Edited by c_french84

Share this post


Link to post

Ce sa zic ? care e de fapt intrebarea ?

Share this post


Link to post

Si apropo de "feriti motociclistii" asta-seara in Craiova, aproape de Vodafone Center, un Jeep-an a lovit in lateral un motociclist care circula spre farmacia 3F, proiectandul pe sensul celalalt PESTE scuar ... nu stiu starea sau alte detalii, pt ca atunci cand am ajuns eu pe acolo, nu mai era(u) motociclistul(ii), ci doar politia care facea masuratori ...

Cel cu masina a fost devina, pt ca trebuia sa-i acorde prioritate.

Edited by Alinutz

Share this post


Link to post

Comemorare pentru victimele accidentelor de motocicleta, in centrul Capitalei, by Kali

 

Ce este foarte interesant la aceasta comemorare, este ca, cel putin din cate am vazut eu si nu numai eu, o imensa parte din merit o are un singur om. Om normal, care din spatele unui nick de pe motociclism.ro a facut rost de autorizatii, a analizat traseul, a stabilit si cerut insistent sa se respecte regulile, a facut rost de camionul cu apa pe care au donat-o... si da, fara interese personale meschine. De ar fi mai multi oameni ca acesta, ...

Ideea de ajuta oamenii aceia ramasi fara apa potabila, i-a apartinut lui Kali, ca de obicei! :osanale:

Share this post


Link to post

In singura tara in care nu sunt asa de multe accidente cu motociclisti (Germania) esti obligat prin lege sa te comporti exact ca o masina, sa mergi pe mijlocul benzii si nu ai voie sa crosetezi.

Daca vrei sa nu aglomerezi traficul nu crosetezi cu o motocicleta/scuter mergi cu metroul.

In ultimul timp am evitat zeci/sute de motociclisti/scuteristi kamikaze. Nu-i mai inghit, in special pe cei care merg pe strada mea cu o viteza dubla decat merg eu cu masina, crosetand la 40 km/h copii mici, caruturi cu copii, biciclisti, masini. They have it comin'!

Share this post


Link to post

Ete fleosc, daca mersul cu metroul e solutia, atunci pentru ce mai sunt drumurile?

 

Credeam ca si la noi motocilistii au aceleasi obligatii si drepturi ca si masinile.

 

Cu ultima parte sunt de acord: au aparut o groaza de scuteristi care merg ca niste c**uri.

Share this post


Link to post

Pai tocmai asta e chestia, ca au aceleasi indatoriri ca si noi, "conservarii". Dupa cum spunea Luci mai demult, imi face o placere deosebita sa ma imaginez o hamsie intr-o conserva de pe vremea lui Ceausescu.

Am un mare respect pentru motociclistii care merg in limitele legale de viteza si nu croseteaza, stau linistiti la stop ca si noi si poarta echipament de protectie. Dar pentru ceilalti am doar un mare deget mijlociu.

Share this post


Link to post

Dragi colegi forumisti... eu unul ma feresc de motociclisti ca dracu de tamaie... asa m-a invatat profesorul de legislatie rutiera acum 3 ani... ma dau la o parte, semnalizez dreapta si incetinesc numai sa ma depaseasca odata. Sunt si motocilcisti mai cumpatati cam 1/100.000 restul sufera de ¨Sindromul puterii¨, si ca sa il citez pe un bun amic al meu:

 

¨ Moarte sigura cu cobra, dar mai sigura cu mobra!¨

 

Sa traiti mult si sa fiti sanatosi.

Share this post


Link to post

Multi dintre scuteristi sunt scuteristii "de 49", care n-au nevoie de carnet (si multi dintre ei nu au asa ceva, si nici vreun habar de regulile de circulatie), asa ca accidentele lor o sa fie cele mai numeroase vara asta si cele ce vor veni. Cat despre mersul haotic, asa-i, unii chiar si-o cauta cu lumanarea.

Share this post


Link to post

Si am constatat ca multi dintre cei "de 49cmc" nu par a avea 16 ani... si din cate stiu e varsta minima ca sa poti circula pe drumuri publice cu asa ceva! Circuland asa de acum... cand mai cresc multi or sa considere ca n-au nevoie de permis (in cazul in care trec la categorie superioara), iar despre invatatul legislatiei nu mai vorbesc! :rolleyes:

Share this post


Link to post

Cunosc si eu un motociclist linistit, un baiat tanar de varsta mea care culmea merge si pe o motocicleta de viteza, poarta echipament complet de protectie chiar daca se duce cu ea la servici. Il recunosti (sau ma rog auzi de la distanta) pentru ca tobele lui bolborosesc de la mersul constant. Mai stiu din vedere si un tip pe la 50 de ani care tot asa merge pe un tourer BMW. In rest nu vad decat maxim unul pe luna care sa mearga linistit. Restul sunt niste pericole publice dovada fiind faptul ca nu mai reusesc sa se ocoleasca nici intre ei. Iar Politia sta si se uita la ei cum fac wheelie-uri la 100 km/h pe Kisellef. Si tot noi suntem ai dracu ca in loc sa ne vedem de condusul nostru in traficul asta infernal nu stam sa ne uitam dupa ei in oglinzi cand trec printre doua coloane si ocolim o groapa si il facem pe tampit sandwich.

Un exemplu de cat de nebuni sunt: Eram pe DN1 si mergeam in paralel cu un X5 la aproximativ 100 km/h intr-o curba si un idiot a trecut printre noi cu 150 cel putin cu gazul in plin.

Io nu inteleg tampenia asta cu scuterele fara permis. Habar n-au de semne, de reguli. O gramada trec pe rosu, ies de pe stradute fara sa se asigure, iti taie fata. Cu toate astea io nu am vazut unul macar oprit de Politie.

Share this post


Link to post

Sa-nteleg ca tu chiar si cand ocolesti o groapa nu te uiti inainte in oglinzi? Macar o secunda? Bun asa.

Share this post


Link to post

Pai tocmai ca ma uit si daca ma misc 10-20 cm pe banda fara sa o parasesc tot din cauza lor. Daca baietii nu cunosc notiunea de banda...

Share this post


Link to post
Sa-nteleg ca tu chiar si cand ocolesti o groapa nu te uiti inainte in oglinzi? Macar o secunda? Bun asa.

 

Ai idee cam cati metri strabate intr-o secunda un obiect (sa-i spunem...motocicleta) care se deplaseaza cu viteza de 150km/h? Si cam cate sanse ai sa-l vezi atunci cand merge cu farul stins? Pai intre momentul in care tu te-ai asigurat si cel in care ai efectuat manevra, punctul ala mic si negricios din spatele tau a parcurs deja 50 de metri, iar tu esti calare pe el.

Share this post


Link to post

@Pedala: As fi curios daca ai avea motocicleta, ai sta la cozile de la semafoare sau te-ai strecura printre masini?

 

@Brainiac: Nu vorbeam de viteza cu care merg majoritatea motociclistilor, ci de schimbatul directiei de mers. Eu de atat "m-am luat". 95% din motociclisti merg mult prea tare in raport cu: stilul de mers (in general) din Romania, posibilitatile lor de condus, drumurile din Romania.

Edited by Lao

Share this post


Link to post
... Ai idee cam cati metri strabate intr-o secunda un obiect (sa-i spunem...motocicleta) care se deplaseaza cu viteza de 150km/h? ...

41,667 m/s.

Share this post


Link to post

A facut accident scuteristul de la firma.

Pe undeva pe calea Plevnei, masinile au lasat pe unul sa faca stanga si sa intre in curte, el, venind de dupa un troleu nu a apucat sa isi dea seama ce se intampla si nici nu a vazut Loganul si s-a infipt in el. Viteza lui era undeva pe la 20-30kmh. S-a lovit la picior de carena si in partile mai intime de ghidon :D .

Scuterul are carena fata sparta si cam atat. Loganul aparent nu avea nimic, scuterul intrind in lateralul barii din fata. Acum astepta sa le vina randul la Politie.

Share this post


Link to post

@Lao: N-am motocicleta si nici n-am de gand sa-mi i-au. Stau in oras iar pericolul la care te expui nu justifica timpul castigat.

Nu m-as strecura printre coloane. Poate pe langa. Sincer prefer bicicleta, mergi pe trotuar, mergi pe strada, mergi pe oriunde, este ideala. Daca mi-o i-au este vina mea.

 

Motocicleta din punctul meu de vedere este un vehicul pentru distractie daca stai intr-o zona cu drumuri secundare bune unde sa te poti da cu ea.

Share this post


Link to post

@Lao, da, am inteles care e oful tau si sunt total de acord cu tine. Dar vroiam sa scot in evidenta faptul ca si daca tu, ca sofer conservar ce esti, te asiguri, s-ar putea ca toata asigurarea ta sa nu faca nici cat o ceapa degerata atunci cand un obiect se indreapta spre tine cu viteza de 41.667 m/s ( :osanale: tolin, calculasem si eu :D ). Daca mai pui la socoteala faptul ca oricum un om are un delay de la cateva zecimi de secunda pana la peste o secunda in reactii...iti dai seama cam ce vreau sa spun :) .

Share this post


Link to post

Pedala, tocmai din cauza celor cu mentalitate ca a ta nu sunt mai multi motociclisti. Tin sa te contrazic cand spui ca este un vehicul pentru distractie. Nu mai este de mult un vehicul pentru distractie. In aglomeratia din marile orase este ideala. Daca ai fost in Italia, Grecia, Austria sau Germania ai vazut cam cati motociclisti sunt. Cel mult 5% din ei merg de placere, restul de nevoie. Aglomeratia i-a facut sa treaca la 2 roti.

 

Sa ne imaginam urmatoarele 2 scenarii:

 

1. Schimba 20-30% din motocicletele (sau scuterele) din Atena, Roma, Milano, Viena, Budapesta, Munchen si alte asemenea orase cu masini si vezi ce iese.

 

2. Schimba 20-30% din masinile din Bucuresti in motociclete (sau scutere).

 

Daca ar fi mai multi si in Romania, conservarii ar incepe sa realizeze ca nu sunt numai ei pe drumuri si probabil ca s-ar asigura de 2-3 ori inainte sa schimbe directia sau sa iasa pe un drum cu prioritate.

 

Mie mi se intampla in fiecare zi sa mi se bage cate unul in fata, fie din cauza ca schimba banda si nu se asigura, fie ca iese de pe un drum fara prioritate. Problema stii care ? Si e al dracului de enervanta! Ca de multe ori ii observ ca se uita in directia mea, dar actioneaza de parca eu nici nu as fi pe drum.

 

 

 

Brainiac: oricui i se poate intampla sa se asigure o data si cand pleaca de pe loc sa intre un motorizat in el, ca a venit cu 150 la ora. Chiar si mie, oricui. Ideea e ca eu daca vad un motociclist, oricat de departe ar fi el, ma asigur de inca 2-3 ori ca nu vine cu viteza luminii. Repet, eu nu iau apararea celor care merg tare pe motocicleta, mai ales in orase.

 

Pentru mine motocicleta este un mijloc de transport in timpul saptamanii si un mod de a ma relaxa (prin plimbare) in weekenduri.

Share this post


Link to post

Mentalitatea mea consider ca este foarte buna si constructiva. Daca vrei sa renunti la masina mergi pe bicicleta. E mai sanatos si mai practic. Este un obicei pe care l-am reluat de curand si pe care il sustin la infinit.

 

De cand conduc si am condus foarte mult nu mi s-a intamplat sa nu acord prioriate sau sa jenez un motociclist pentru ca stiu sa conduc. Din partea lor insa nu pot spune acelasi lucru. Asa ca iubitori de motociclete... puteti sa va plangeti la infinit de "conservari" dar intai uitati-va in ograda voastra pentru ca este plina de kamikaze. Daca urmariti statistica accidentelor majoritatea sunt din vina motociclistilor care fie fac tot felul de acrobatii, fie conduc cu niste viteze sfidatoare bunului simt.

Share this post


Link to post

Apropos de. Ieri dupa amiaza, podul Grant, caldura sufocanta, circulatie bara la bara, 3-4 km pe ora, pas moldovenesc incetisor si stai pi loc. Vad in retrovizor ca printre cele 2 siruri de masini venea un motociclist. Bun, hai sa-i fac loc. Ma uit in retrovizoare, apas pe buton, pliez oglinzile, si ma dau un pic mai in dreapta, spre parapet. Claxon! Frana, intorc capul nu vad nimic, ma uit in retrovizoarea interioara nimic. Well, pitita bine in spatele stalpului spate o scuterista! Fara casca, fara nimic. O las sa ajunga in dreptul geamului si-i spun: Ce cauti acolo? Replica: De ce nu te uiti? Ii repet: CE CAUTI ACOLO?! Depasirea se face pe partea stanga, nu pe parapet. Daca te aruncam de pe pod nu era pacat de buclele tale blonde? Demareaza in tromba si continua sa mearga printre parapet si masinile de pe banda 1, trecand pe dreapta chiar si in dreptul coborarii de la Giulesti, inclusiv pe langa 3-4 betoniere ce se deplasau in coloana... Ma uitam si ma intrebam daca aia ar fi simtit ca treceau cu roata peste ea...

Genul asta de motociclisti/ scuteristi sunt periculosi.

Sau cei care o iau pe trotuar, pentru ca 3 borduri mai incolo sa-ti iasa in fata, care nu circula cu farurile aprinse, care intre 2 semafoare prind 150 la ora pentru ca pot etc. Nu ma deranjeaza cei care ma depasesc pe stanga, chiar ii las in permanenta, le fac loc etc, dar nu-i suport pe cei ce ma depasesc pe dreapta, pentru ca acolo unghiul mort este mai mare. Si implicit sansele ca in unghiul mort sa se ascunda cineva sunt mai mari. Si implicit sansele de a-l omori sunt mai mari.

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

@Pedala: Si aici te contrazic: statistica spune clar ca vina apartine conservarilor in peste 90% din cazuri. Intr-adevar merg tare motociclistii, dar asta nu inseamna ca soferii nu ar trebui sa se uite de 2 ori inainte de a face ceva, ba dimpotriva.

 

Repet, motocicleta ar trebui sa fie in primul rand un mijloc de transport si-apoi un mod de distractie. Si tu daca mergi pe bicicleta, crezi ca esti mai putin expus accidentelor? Nu cred.

 

Cam care crezi ca ar fi probabilitatea sa intre in tine o masina, tu fiind pe bicicleta? Cam care crezi ca ar fi probabilitatea sa intre in tine o motocicleta?

 

 

Mai avem multi ani de trait pana sa vedem piste speciale pentru biciclisti, asa ca da-mi voie deocamdata sa merg pe motocicleta. Parca ma simt mai in siguranta asa.

Edited by Lao

Share this post


Link to post
@Pedala: Si aici te contrazic: statistica spune clar ca vina apartine conservarilor in peste 90% din cazuri. Intr-adevar merg tare motociclistii, dar asta nu inseamna ca soferii nu ar trebui sa se uite de 2 ori inainte de a face ceva, ba dimpotriva.

 

Statisticile politiei intr-adevar, asa spun. Statisticile bunului simt insa...E adevarat ca in momentul in care motociclistul zboara pe langa tine cu 150/ora iar tu incerci sa eviti te miri ce si-l atingi, iar el isi rupe gatul, esti clar tu vinovat ca nu te-ai asigurat. La fel de adevarat este ca atunci cand scoti botul masinii intr-o intersesctie cu vizibilitate zero si te uiti in stanga, te uiti in dreapta, te uiti iar in stanga si incepi sa iesi incetisor ca sa te duci unde ai treaba, apare EL, cu viteza sus-mentionata si se face zob. Iarasi esti vinovat. Samd. Nenumarate exemple se pot da, in care dpdv legal conservarul este vinovat si umfla statistica aia de 90%, dar in cate din aceste cazuri vina morala de a merge cu mult peste viteza admisa de lege, apartine celui calare pe 2 roti? In cate cazuri nu se-ntampla ca in timpul slalomului (legal, nimic de zis) printre coloanele de masini care de-abia se taraie, motociclistul sa atinga o aripa, o portiera sau mai stiu eu ce de la masina ta, iar el ajunge sub roti? Iarasi e vina ta, ca nu te-ai asigurat. Practic, motociclistii (ma refer aici la categoria aia de motociclisti zanatici si vitezomani), orice-ar face, sunt in cel mai rau caz vinovati de depasirea vitezei legale. Dar, din pacate pentru ei, ajung statistica. Iar cei care au avut ghininoul sa se afle pe trasa lor, se aleg de obicei cu dosar penal.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...