Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

schimba senzorul, probabil ca intrerupe in interiorul carcasei, la temperatura mare sau la vibratii, asta-i o boala generala la senzorii de temperatura, in general.

Share this post


Link to post

Multumesc tolin, am sa schimb azi senzorul. Intrebarea era daca turarea aiurea a motorului este tot din cauza senzorului sau din alta cauza?

Share this post


Link to post

Daca se produce o intrerupere in circuitul sondei, rezistenta este infinita, corespondent a -40'C, deci, o crestere a turatiei ar fi logica. Inainte de-a schimba senzorul, eu as fi scos conectorul de la ECM, stanga-sus sub bord si l-as conecta la loc, sa nu existe o pana de contact acolo, fenomen similar cu intreruperea circuitului in sonda.

Share this post


Link to post

Salut. Am si eu o problema cu matizul meu, an fabricatie 2003, 800 cm. Problema este urmatoarea, atunci cand este umezeala afara sau scaderi de temperatura masina merge intrerupt, mai bine spus balbaie . Dupa ce plec cu ea si motorul se incazeste nu mai face.Am desfacut capacul de la delcou, l-am curatat, fise schimbate , bujii, dar degeaba. Daca cineva ma poate ajuta.

Share this post


Link to post

Cand sunt balbaieli pe motor rece, e o problema de IAC si/sau de Idle Learn.

Share this post


Link to post

sunt posesor nou de matiz si nu prea stiu cu ce se mananca, daca se poate un link unde s-a mai discutat despre asa ceva , si cum s-ar putea rezolva. ms

Share this post


Link to post

Un click pe sectiunea Probleme tehnice Matiz.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Da,s-a simtit o imbunatatire dupa curatarea clapetei in sensul ca am o accelerare liniara iar in frana de motor nu mai bruscheaza dar oricum am mers prea putin cu ea ieri ca sa imi dau seama ce se intampla cu motorul cald.Totusi problema principala,pierderea de putere dupa ce se incalzeste motorul nu cred ca s-a rezolvat(va spun dupa ce merg cu ea mai mult).Totusi senzorul RPM ce sesizeaza??Unii spun ca e de pe volanta,altii ca ar fi pe axul cu came si indica distributia uzata.

Am facut week-end-ul asta ceva drum exterior,vreo 200 de km,si lipsa de putere a ramas aceeasi.La un deal a trebuit sa bag in treapta 1 ca sa il pot urca.Inca un simptom care poate va ajuta sa va dati cu parerea.Dupa ce o pornesc ,merge bine cam 5 secunde,cat timp e socul actionat(la relanti ma refer).Apoi scade brusc turatia si da sa moara.Chiar nu stiu ce poate sa fie,ma gandesc sa sckot pompa de benzina sau flitru,deoarece pare a fi o problema de alimentare dupa capul meu.

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema. Era la una dintre fise , nu stiu cum dar s-a retezat capatul metalic al fisei si nu mai dadea scanteie cum trebuie. Ms pt ajutorul acordat.

Share this post


Link to post

Buna seara, am si eu un matiz din anul 2002 iar de curand a trebuit sa-l duc la "doctor". Mai exact i-am facut segmentarea, am schimbat un injector ca imi mergea in 2 pistoane, garnituri, ulei etc. Dupa ce am facut cu ea 500 de km am fost sa imi stranga chiuloasa si sa-mi regleze tachetii ( tin sa precizez ca in astia 500 de km am mers foarte "batraneste" cu masina). Pe masina aveam bujii Denso, iar acum am bagat NGK BPR5EY-11 si filtru de aer Mann.

Problema masinii este ca in treapta II d-abia trage...nu trage cum ar trebui. Plus ca mai are momente in treapta I sau II in care timp de 1 secunda moare ca si cand mi-ar taia alimentarea

Daca aveti vreo idee la ce sa umblu, sa verific, as fii foarte recunoscator :)

Share this post


Link to post

Capac distribuitor scanteie, cabluri aprindere ?

Share this post


Link to post

Am schimbat senzorul ECT, si nu mai face probleme, ba parca merge mai bine motorul! In schimb am alta problema. Motorul merge cam turat, pe tester imi arata 970 ture. Am curatat iacul am verificat daca trage aer fals, am facut idle learn, etc Nic! Idei? Stie cineva cu se reduce turatia la ralanti? Multam!

Share this post


Link to post

am verificat si sunt oke

Share this post


Link to post

Motorul merge cam turat, pe tester imi arata 970 ture.

Nu este turat, 950 +/- 50 rpm, lasa-l asa, important este sa nu-ti tremure motorul la ralanti

 

am verificat si sunt oke

La ce valori de jocuri la culbutori a fost reglat motorul ?

Edited by tolin

Share this post


Link to post

habar nu am sa-ti spun. stiu doar ca i-a reglat la ochi, fara lera sau cum se numeste

Share this post


Link to post

Bebico, mergi la un mecanic, nu la un carpaci, si regleaza culbutorii corect! Nici la moskvitch nu reglam tachetii la mana...

Share this post


Link to post

oke, multumesc pentru indrumari<br>ma poti ajuta cu ce lere se regleaza...doar pentru cultura mea generala :) <br>

Edited by bebico

Share this post


Link to post

0,15mm la admisie si 0,32mm la evacuare (la rece).

Share this post


Link to post

exista lera de 0.32 mm ? :)

Share this post


Link to post

Exista de 0,30 si de 0,35. Daca intra usor cea de 0,30 si nu intra cea de 0,35, e bine.

Share this post


Link to post

multumesc foarte frumos

Share this post


Link to post

Salutare , si din nou probleme.Dupa ce spuneam mai devreme simptomele la al meu maty sunt pierdere putere dupa ce motorul ajunge la temp normala de lucru (dupa indicatorul de pe bord).

Dupa multe schimbari problema ramiame aceeasi

.Mai nou astazi dimineata am observat ceva nou, cand ridic piciorul de pe ambreiaj apare un zgomot ca un fluierat care tine cam 5 secunde indiferent in ce viteza asi fi,dar nu se simte ca un soc in mersul masinii.

Culmea e ca pierderea de putere nu apare tot timpul,de exemplu ieri am mers cu maty de iau sarit fulgii,depasiri cu 120 fara probleme, iar astazi ma rugam de el sa mearga cu mai mult de 80

 

Si ceva care mi se pare anormal,cind desfac capacul de la vasul de expansiune ies aburi si creste nivelul de lichid,motorul mi se pare ff cald,bag cam 500 gr de apa distilata la 3 zile.

Si daca cineva are mila trimiteti-mi fratilor prin posta un set de bujii NGK si un set de fise ca aici la 5 magazine de piese primesc acelasi raspuns :nu sunt pe stoc si nici nu aducem la comanda 20000001.gif

Platesc tot si daca cineva vrea sa ma ajute ii dau datele de contact (moldova lu peste 20000001.gif )

Share this post


Link to post

500 gr de apa la 3 zile... Cam mult. Acum sa-ti zic ceva:

1. Vasul de expansiune nu se deschide cand e fierbinte.

2. Daca-l deschizi fierbinte e normal sa creasca nitel volumul, intrucat circuitul a fost sub presiune si trece brusc la presiunea atmosferica. La fel de normal este sa-ti si sara pe maini...

3. Lasa vasul de expansiune si nu mai umbla la el si vezi daca mai scade nivelul. Daca mai scade si nu ai pierderi de apa pe nicaieri, s-ar putea sa ai probleme cu garnitura de chiulasa. Fum alb scoate vreodata? Apa in ulei ai cumva?

Fluieratul acela cel mai probabil este de ca cureaua de accesorii.

Share this post


Link to post

Si daca cineva are mila trimiteti-mi fratilor prin posta un set de bujii NGK si un set de fise ca aici la 5 magazine de piese primesc acelasi raspuns :nu sunt pe stoc si nici nu aducem la comanda 20000001.gif

Platesc tot si daca cineva vrea sa ma ajute ii dau datele de contact (moldova lu peste 20000001.gif )

 

 

http://www.autokarma.ro/catalog.php

 

Asta la prima incercare. Daca mai cauti poate gasesti si mai aproape

Bafta

Edited by niki

Share this post


Link to post

Si totusi stie cineva care este procedura de modificare a turatiei la ralanti? Trebuie neaparat o scula speciala pentru actionarea IAC-ului? Merci

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...