Jump to content
Sign in to follow this  
Mircea

Probleme Motor Matiz

Recommended Posts

Cauta pe forum cum se regleaza senzorul TPS (pozitie clapeta de acceleratie), gasesti si pe acest topic. Daca esti priceput, o rezolvi singur, daca nu, tot la service ajungi. Doar, sa nu umbli la surubul de limitare a cursei clapetei.

Share this post


Link to post

Detin un matiz din 2005 si nu am avut nicio problema cu dansul pana azi...cand l am pornit, motorul avea un zgomot foarte ciudat(zgomot puternic..cu toate ca nu era accelerat mergea la relanti) si cand acceleram se auzea un harscanit in el(ragea pur si simplu..ca un bmw si clantanea rau).Aceasta problema dureaza pana se incalzeste motorul.Am schimbat uleiul...nu am gasit impuritati in el si tot ce mi a ramas de facut este sa reglez culbutorii.Ma intreb oare ce distanta trebuie sa las ?Aceaiasi problema si pt bujii si daca se poate un sfat in legatura cu problema mea.

Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Daca apesi ambreiajul dispare zgomotul ?

Share this post


Link to post

Dar zgomotul de unde ti se pare ca ar proveni?Din motor sau dinspre cutie?

Tzacane sau huruie?

Share this post


Link to post
... tot ce mi a ramas de facut este sa reglez culbutorii.Ma intreb oare ce distanta trebuie sa las ?Aceaiasi problema si pt bujii si daca se poate un sfat in legatura cu problema mea ...

De ce nu descarci manualul de service de la Matiz, linkul il gasesti pe forum daca dai un search cu "manuale". Acolo gasesti toate distantele care te intereseaza din sursa autorizata si procedura corecta de reglaj.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Motor...este chiar nasol..cineva mi a spus ca ar fii de la pompa de ulei...dar arunca ulei pe rampa deoaece am facut un drum intins ..si daca aveam ce spunea el..acum nu mai aveam motor.

Share this post


Link to post

Cel mai bine este sa mergi intr-un service cu ea!

Share this post


Link to post

Cand aveam matizul in gaura din bloc care trimite uleiul sus la chiuloasa a ramas un span si deci ungere la came foarte slaba. Urla ca toti dracii de ziceai ca se rupe. M-am prins cam tarziu ce are si a trebuit sa schimb camele si 2 culbutori parca. Vezi sa nu fie tot asta, scoate capacul la culbutori si baga o sarma pe gaura aia de ungere si sufla cu aer comprimat.

Share this post


Link to post
...baga o sarma pe gaura aia de ungere si sufla cu aer comprimat.

Pe gaura aia uleiul se scurge inapoi in baie. Pe unde vine el cu presiune nu se vede.

Share this post


Link to post

Asa este, am dat jos si chiulasa sa pot desfunda calumea. Vine prin bloc in chiulasa si intra printr-o gaura din came ,parca, si iese pe alte gauri la culbutori.

Share this post


Link to post

Astazi, datarita unei suspiciuni a mea, am dat o fuga pana la service pentru a se pune scanerul pe masina. Suspiciunile au fost ridicate de un comportament ciudat al masinii in incepand de luni dimineata:

- sunet ciudat al motorului in sarcina si la ralanti(sunet ce se auzea mai pregnant in habitaclu);

- tras "greu" in sarcina;

- motor ce tinde sa se opreasca;

- lipsa "tremuricului" scaunului din dreapta;

- la ralanti, motorul era mult mai "tacanitor" decat de obicei;

- la rece ai la cald pornea si se oprea imediat(mergea sa zic 2 secunde);

Dupa ce luni dimineata, luni seara si azi de dimineata masina a mers aiurea, prezentand ce am spus mai sus, in drum spre service mergea iarasi normal. Cand s-a conectat scanerul, valoarea TPS-ului era din nou 0.0V, desi acum o luna jumate fusese reglat la 0.4V si nu s-a mai umblat acolo. S-a reglat din nou la 0.4V si mi s-a spus ca daca iarasi se deregleaza o sa fie schimbat insa sa nu-mi fac sperante prea mari, ca toate sunt cam la fel de "bune" si problema s-ar putea sa nu dispara.

 

De asemenea, am 2 intrebari, la care nu stiu raspunsul(la una din ele nici mecanicul nu intelegea care e faza):

1. De ce nu s-a aprins Check-ul? Aceeasi intrebare si-a pus-o si mecanicul. Conform manualului trebuia ca check-ul sa fie aprins;

2. In capacul conectorului OBD se afla cativa pini si o rezistenta(cred) legata la acestia. La ce servesc acestea, avand in vedere ca, teoretic, acela este doar un capac?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

Salut...deci care e problema: mi sa ridicat temperatura la apa...am bagat apa,s-a lasat temperatura..dar dupa 10 m mi-a murit masina..aveam curent,dar nu pornea..si cand mam uitat sub masina,imi curgea apa de sub motor..am lasat-o unpic,cateva minute,iar a pornit...si tot asa,dupa 10 m,a murit...am mai patito alaltaieri seara,ca accceleram si nu tragea,apoi mi sa inecat..cand am ridicat capota,tot motoru era stropit cu apa,si capota pe interior..am crezut ca baiu ii de la bujii,ca nu porneste...asa ca le-am schimbat la 1 noaptea..apoi a pornit..pana am patit-o iar aseara..aceeasi poveste! amu nu cred ca ii de la bujii,ca le-am schimbat acuma...ma puteti ajuta,va implor...sunt la munte,si am ramas fara masina...multumesc mult

Share this post


Link to post

Pai eu cred mai repede ca-ti da semne de calare motorul, din cauza insuficientei raciri.

Din ce spui se pare ca-ti fierbe motorul.

Share this post


Link to post

pai bag apa in ea...si imi curge pe jos pe undeva!! sa fie spart ceva,ceva furtun?? si nu inteleg de ce imi moare motoru? ca ulei are,benzina la fel...

Share this post


Link to post

Problema poate fi de la pompa de apa (pe la ea curge apa) si de aici la distributie. Un service poate rezolva aceasta chestiune.

Share this post


Link to post

=)) cum sa nu moara motorul , daca nu mai are racire ? :) SE dilata pistoanele de la caldura si se blocheaza! E chiar asa de greu? Adica se gripeaza , poate termenul asta e mai familiar.Segmentii freaca pe camasa cilindrului,adio motor .

Share this post


Link to post

Da tu nu ai vazut ca se ridica acul?

Totusi ca sa calezi motorul trebuie sa ajunga acul acela in zona rosie!

Share this post


Link to post

Wolo, pe langa benzina si aprindere, un motor trebuie sa aiba si ungere si racire... Insistenta ta in a porni si folosi un motor care pierde apa - indiferent ca o face pe la pompa de apa sau vreun furtun- este demna de o cauza mult mai buna. Probabil ca in acest moment, motorul tau este distrus sau i-ai cauzat suficienta uzura cat pentru un parcurs de 100.000 km...

 

Sergiu Husca, in lipsa apei din motor indicatorul sta pe 0, nu pe zona rosie ;)

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Buna ziua!

Am un Matiz SE din 2000 care are urmatoarea problema: dimineata a pornit normal, iar dupa o jumatate de ora in trafic motorul nu mai avea putere, parca se ineca si se oprea. Am curatat valva IAC, PCV verificat bujii, fise, capac delcou...dar problema persista. Cand motorul este rece porneste usor, dar ceva mai turat ca de obicei si la scurt timp scade turatia si se opreste motorul. iar daca o accelerez cand da semne ca scade turatia, da rateuri insa nu se aprinde "Check engine". Aveti idee cam de la ce ar putea fii? Sau un service unde m-as putea duce pentru o scannare? Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Am gasit modul de reglare al senzorului, o sa incerc sa mai fac un reset idle/learn, sa vedem daca imi intra in procedura, revin cu detalii!

 

Salutare!

 

Revin la problema semnalata in posturile anterioare. Si anume: cand e rece motorul mi se opreste imediat cum apas pedala de ambreiaj ca sa opresc la: o trecere de pietoni, un semafor, cedeaza trecerea etc..; mai nou a inceput sa faca si la cald...mai rar ce-i drept. altfel, da in nas uneori, alteori ba, daca merg constant cu a -2-a, a-3-a uneori merge in suturi - daca accelerez nu mai face...

 

Citind pe aceasta sectiune, si la recomandarea lui closchkutza am fost la cei de la automec 99 unde am pus masina pe tester( foarte amabili baietii, ii recomand; fiind in garantie nu am platit nimic) singura eroare descoperita fiind amestec prea bogat(aveam check engine aprins), au stins beculetul din bord si desi i-am explicat omului comportamentul motorului dimineata la rece, singura recomandare a fost sa schimb benzina de la petrom( cea de 95 - care-i f proasta) cu una de '98. Omu' mi-a spus ca nu are la ce sa umble, motorul merge in parametrii normali.Zi si facut, am fost la rompetrol si am pus benzina de '100(nu mai stiu exact cum se numeste), i-am dat forja vreo 10 km lasand-o seara sa se linisteasca. Dimineata, aceleasi simptome, ce-i drept, as putea zice umpik mai atenuate, parca motorul incerca sa nu se opreasca - mi-e sa nu fie placebo. Bucurie!: s-a aprins din nou check.

 

Am 46600km la bord si mentionez ca am schimbat asa: Valva PCV la 40k, bujii noi NGK la 44500 km, fise originale la 45900...are ulei valvoline 5w-30...I-am facut reset idle learn de fiecare data, inclusiv ieri dupa tester si masina a stat in repaus min 5 ore...reset idle learn: scos siguranta 10 s min, pus la loc, pus contact 10 s, oprit contact 10s, pornit motor, lasat sa mearga pana ajunge la temperatura de lucru, pornit AC 10s, orpit AC 10 s motor mergand, oprit motor min 10 s - e ceva ce-mi scapa? As mai adauga ca mentiune faptul ca pare a avea relanti-ul prea jos, mai ales cand e rece...a, si mai tremura scaunul dreapta :)

 

Ce mama lu mama masii sa-i mai fac :wallbanger: ? e cineva pe aici care poate sa imi dea o mana de ajutor? Dau o bere, o spaga, sau ce pretentii mai aveti! ;)

Share this post


Link to post
Schimba ecu

 

 

hai maa...faci misto?

 

Later edit:

 

Am fost din nou la cei de la automec 99, sa ma plang de situatie, si s-au pus pe verificat...si au gasit ca(nu stiu cum de a reusit) cablul de acceleratie statea pe firele de la mufa EEGR, fire pe care le-a deteriorat. EEGR asta de ce este responsabil?

 

A ramas sa ma duc luni sa refaca legaturile la mufa un electrician(momentan nu era disponibil) si sa vedem cum se comporta dupa...

Edited by micutu

Share this post


Link to post

buun,

 

am fost azi la cei de la Automec '99 si mi-au schimbat senzorul de la clapeta de acceleratie( e aceeasi chestie cu sensorul TPS?), dar problema persista... chestiunea asta a costat 240 ron(deh, mi-am pus gpl pe masina si cica am pierdut garantia la motor); maine ma duc peste ei si pana nu toarce motoru nu mai plec de acolo - simt ca innebunesc!

 

revin cu detalii...

Share this post


Link to post

Micutu, acolo la service punei sa iti verifice si presiunea care o face pompa adika 4 bari daca pompa merge bine este tot ceva electric. Citeste si la topicu cu probleme motor tico ultimele 3-5 posturi ca si eu am ceva probleme de genu aparute din senin la tico.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...