Jump to content
Sign in to follow this  
BogdanD

Vreau Sa Schimb Dacia Cu Tico. Merita?

Recommended Posts

Nu zic ca nu e bine sa ai o masina care sa-ti ofere o oarecare siguranta, dar aici vorbim totusi de dacie si tico, halal siguranta la amandoua, deci astea se exclud din start, daca vreti sa face-ti o comparatie face-ti la altceva.

Share this post


Link to post

O sa ziceti ca ma bag aiurea-n seama si ca-s subiectiv, dat fiind faptul ca am Dacie, insa o sa imi spun si eu parerea.

Dacia mea din 1983 (23 de ani, da?), nu ma face macar sa imi pun problema daca porneste sau nu cand ma duc jos la ea. E vara, e iarna, daca ai aprinderea si bateria buna (si sa ma scuzati, asta nu e valabil doar la Dacie), motorul e motor ce naiba, nu e dupa el. Mi se intampla f rara sa nu imi porneasca la prima cheie chiar si iarna. Si ca fiabilitate ce sa zic... masina are in jur de 600.000 de kilometri, dat fiind ca pana in 93 a apartinut unui rrom care facea comert cu blana de oaie (ceva de genu')... si facea kilometri, nu gluma. Normal ca motorul se cerea reparat, asa ca s-a procedat la reconditionare. In 94 motor nou pe ea, si tot ce tine de "sub capota". De atunci sa ma bata Dumnezeu daca am umblat la motor in afara de schimb ulei, cateva furtune la alimentare, antigel, si ce ammai mesterit eu pe acolo. Mai un filtru, chestii de astea. Insa sa ma lase pe mine sau pe tata in drum, niciodata, si credeti-ma ca nu e un motor menajat. Eu de cand am luat carnetul numai la 5000 schimb, asta cand nu-s 6500-7000. Si sa mor daca mi-a cazut ceva, in atata timp de forja. Si nici tata nu schimba la turatii joase de obicei. A mers la mare, la munte, la tara, am invatat eu sa conduc pe ea, tata a fost si el incepator, masina a mers incarcata, mi-e simila de ea cand stau sa ma gandesc. E drept ca din 94 nu are decat vreo 130.000 de kilometri, insa la o masina cu asemenea pretentii, da, mie mi se pare fiabilitate asta.

Cei care carpesc masina cu sarma si o indreapta cu ciocanul ma mir ca au cerinte de la ea. Tabla nu pot spune ca este impecabila, are cateva PUNCTE de rugina. In 23 de ani, atat. O singura aripa fata schimbata ca a fost lovita.

Pt mine berlina inseamna ceva, si am destui prieteni care stiu ca le-au ingrijit si masinile alea nu raman nicodata in drum. Dar sa fim seriosi cati stiu sa mearga corect cu dacie, sa foloseasca corect socul sa nu bage benzina in baia de ulei si sa scurteze viata motorului. Incepe sa manance ulei, si se ajunge la concluzia ca Dacia e masina proasta. E doar un exemplu.

Eu n-as da Dacia pe Tico,insa e doar parere personala. Si ca Tico cu amortizoare sport sta mai bine pe drum ce sa zic, comparam mere cu pere. Hai sa punem una langa alta Dacia cu amortizoare pe gaz, sport si Tico la fel, si vedem atunci. Tico merita respectul pt demarajul 0-50 kmph, atat si consum, insa la dimensiuile lui, era culmea sa mai si consume mult.

Cert e ca la kilometrii pe care ai zis ca o sa ii faci, 6-7000, merita sa pui gaz pe Dacie si sa o tii. Daca gasesti un mecanic bun pt ea, iti zic eu canu vei mai avea probleme cu aprinderea, cu nimic. Eu am aprindere electronica de cativa ani buni si nu stiu ce e aia schimbatul platinei, sau faze de genu. Bujii romanesti, nu avioane Bosh sau alte alea, si merge de duduie.

 

Scuze pt postul lung, ma duc sa mai fac o plimbare, ca e o adevarata placere pt mine, Bafta!

 

P.S.: Am uitat sa zic, planetarele schimbate o data, si cred in jur de 6 tobe finale, si 2 sau 3 intermediare... in rest nu-mi vine nimic in minte. Bucsele sincer nu stiu cand si daca au fost schimbate, insa de cand sunt eu mai marisor asa nu tin minte sa fi facut asa ceva, si chiar nu bate nimic la ea.

Totul e sa tii la masina si sa ii dai ce trebui, ca te rasplateste.

Share this post


Link to post
Intre tico si matiz (la siguranta) nu e foarte mare diferenta.

 

Dimpotriva, este foarte mare diferenta.

Edited by guru

Share this post


Link to post

@guru am vazut la fostul loc de munca atat matiz cat si tico busite in acelasi fel. Nu aratau foarte diferit-adevarat tico se mototolise mai mult. Dar daca tu zici ca intre tico si matiz e "foarte mare diferenta" cu altele nu mai poti compara. Eu vorbesc din ce am vazut cu ochii mei. In matiz nu esti in volvo (a nu se da la gazeta!).

Share this post


Link to post
Dimpotriva, este foarte mare diferenta.

Nu prea cred ca te poti simti sigur in asa ceva ... :mda:

 

Later Edit: Scuze pt. :o fftopic:

post-3616-1152276055_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Dacia mea din 1983 . Mi se intampla f rara sa nu imi porneasca la prima cheie chiar si iarna

:o fftopic:

Uiti o chestiune, masina ta e facuta dupa renault, chiar cu motor de renault de la vremea aia, a avut si taica-miu una din '78 si pana acum 2 luni cand a dat-o sa isi ia o nova toata viata ei a pornit la cheie. Au fost niste motoare super fiabile dar cam atat, conforul si siguranta in dacia aia tind vertiginos spre 0. Ca sa faci comparatie , da cateva ture cu ceva masini mai noi si mai straine.

La tipul ala de motor, 6-7000 ture este de vazut 1 data la 5 ani, sau cand dai in ea la viteza maxima. Am mers si eu cu una multicel, petnru varsta ei masina era ok ( mai putin tabla ) dar repet : pentru varsta ei ! A nu se intelege nici ca il sfatuiesc sa isi ia tico, parerea mea ( ar dura mult sa explic de ce ) ca daca ai o dacie cat de cat ok, e mai ok decat tico ( mie unul, mi-e frica in tico )

Edited by Cumnatu

Share this post


Link to post
Salutare la toata lumea!

Sunt membru nou si recunosc ca este interesant ce am gasit pana acum pe forum.

Eu am o Dacie 1410 cu 50000 km la bord, din 1997 si m-am gandit sa achizitionez un Tico din 2000. Deci sunt in postura :wallbanger: , intrucat nu stiu ce sa aleg. Dacia imi consuma 9,5-10 in oras si m-am saturat. In plus are ceva rugina si face tipicele probleme de carburatie si aprindere, care te lasa pe linia de tramvai sau in intersectie. Nu as vrea ca la un Tico sa stau tot cu geanta de scule in portbagaj( oricum n-am prea mult loc). Am vazut ca destui dintre voi au Tico sau au avut, dar am citit si la probleme tehnice Tico si Matiz, si de aceea v-as ruga sa-mi spuneti daca un Tico de 2000 merita luat, raportat la Dacie si cam cati km sa aiba la bord? Aveti belele cu rugina?

Unii mi-au spus ca la Tico cu Euro 2 din 2000 risca sa te lase catalizatorul care cica ar fi vreo 1000 RON. Asa este. Merita mai mult un Tico fara Euro 2? Si atunci nu este prea vechi din 1998 sau inceput de 1999? Mentionez ca am nevoie de o masina care sa faca 6-7 mii de km. pe an, 90% in oras cu una sau cu doua persoane.

Multumesc anticipat celor care vor da sfaturi...

 

BogdanD pune in balanta cele spuse de baieti (si fete) si alege "oferta" ce mai buna. Adica: Daca mergi mult prin oras de cele mai multe ori 2 maxim 3 persoane in masina sfatul meu este sa-ti iei un tico. Despre spatiu iti spun doar atat: Pentru 2 persoane si ceva bagaj este spatiu destul. Eu car cu tico din cand in cand diverse si imi este suficient (ca se rabateaza bancheta spate si castig destul spatiu. La siguranta tico este pe un loc codas-probat :(

Dacie te sfatuiesc sa-ti iei doar daca esti vreun mecanic priceput care nu se teme se suflat in jiglere, desfundat carburatoare si râcâit platine. Eu nu ma pricep de exemplu. Dacie ia-ti si daca circuli cu mai mult de 3 persoane ca sa aibe loc.

Share this post


Link to post

Consum: Tico - Dacia 1-0

Fiabilitate: Tico - Dacia 1-0

Manevrabilitate: Tico - Dacia 1-0

Pret piese: Tico - Dacia 1-1

Spatiu: Tico - Dacia 0-1

Siguranta: Tico - Dacia 0.5 - 1 (la capitolul asta am dubii...)

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

@bogdanD: Nu merita niciuna din cele 2 masini.

 

Am avut o dacie, cred ca a schimbat tata la ea tot in 10 ani cat a avut-o. Dupa 3 luni am dat-o fara sa imi para rau, am zis ca nu vreau sa mai cunosc senzatia aia cand nu porneste masina.

 

Am luat tico. Primul soc? Diferenta de marime. Intr-adevar, in trafic e super ok, gasesti loc oriunde. Dar asta ramane singurul avantaj.

 

In afara orasului, e o masina kamikadze, zicea mai sus cineva ca mergea pe serpentine mai repede ca altii...sper sa nu ii citesc numele la necrolog curand. Sa fim seriosi, e o masina cu stabilitate nula. Daca vrei sa faci depasire, trebuie sa ai testamentul facut, si sa te rogi pt vant slab din lateral. Vrei sa iti mai zic de golul din stomac care apare cand trece un camion pe langa tine?

 

Consumul: desi e mai mic decat la dacie, in regim de oras, foarte putine tico o sa consume 6. In rest...de la 7.5 la 10.

 

Vorbesc din experienta proprie.

 

La un sh totul tine de cum te pricepi la o masina cand o cumperi. Tico luat de mine era in stare medie, intr-un an am schimbat bascule fata, capete de planetara, placa si rulment presiune, capete de bara...si astea toate pt ca a trebuit, nu pt ca am vrut eu. Si au mai fost.

 

La cati km faci tu, mai bine vinzi dacia si mergi cu taxi. La 5000km pe an nu se justifica sa ai masina. Poate daca lucrezi de noapte si nu ai cu ce veni acasa.

 

Intre cele 2 masini, in viziunea mea castiga tico, dar asta pt ca dacia e praf.

 

Mai bine iti iei un golf 2, 1.3 MPI. E acelasi motor de la Skoda Felicia. Consuma cat tico, si diferenta intre ele e gigantica. Numai sa nu te sperie anul, piese se gasesc oriunde.

 

Bafta in si daca te hotarasti la tico, neaparat sa ceri carte service, altfel nu il lua.

Share this post


Link to post

@dann. Cred ca tico-ul cu care ai mers tu era o coaja probabil :) eu nu am probleme pe serpentine si iti spun ca se tine mai bine de 100 de ori decat dacia, la deal pe serpentine urca fara probleme. Eu am fost iarna si am urcat pana la cetatea Rasnov..de fapt eram singurul din grup care a urcat pana acolo cu masina. Eu zic ca de dacie te rogi in depasiri si strangi de volan cu pedala la fund :) . In legatura cu consumul ai dreptate. Omul vrea ceva care sa se intretina usor..iar tu ai recomanzi golf sau skoda...de ce nu matiz ?

Share this post


Link to post
Am luat tico. Primul soc? Diferenta de marime. Intr-adevar, in trafic e super ok, gasesti loc oriunde. Dar asta ramane singurul avantaj.

 

In afara orasului, e o masina kamikadze, zicea mai sus cineva ca mergea pe serpentine mai repede ca altii...sper sa nu ii citesc numele la necrolog curand. Sa fim seriosi, e o masina cu stabilitate nula. Daca vrei sa faci depasire, trebuie sa ai testamentul facut, si sa te rogi pt vant slab din lateral. Vrei sa iti mai zic de golul din stomac care apare cand trece un camion pe langa tine?

 

Consumul: desi e mai mic decat la dacie, in regim de oras, foarte putine tico o sa consume 6. In rest...de la 7.5 la 10.

 

Vorbesc din experienta proprie.

 

La un sh totul tine de cum te pricepi la o masina cand o cumperi. Tico luat de mine era in stare medie, intr-un an am schimbat bascule fata, capete de planetara, placa si rulment presiune, capete de bara...si astea toate pt ca a trebuit, nu pt ca am vrut eu. Si au mai fost.

 

La cati km faci tu, mai bine vinzi dacia si mergi cu taxi. La 5000km pe an nu se justifica sa ai masina. Poate daca lucrezi de noapte si nu ai cu ce veni acasa.

 

Intre cele 2 masini, in viziunea mea castiga tico, dar asta pt ca dacia e praf.

 

Mai bine iti iei un golf 2, 1.3 MPI. E acelasi motor de la Skoda Felicia. Consuma cat tico, si diferenta intre ele e gigantica. Numai sa nu te sperie anul, piese se gasesc oriunde.

 

Bafta in si daca te hotarasti la tico, neaparat sa ceri carte service, altfel nu il lua.

Altul care n-are oo sa mearga in masina mica si ieftina si prefera una MARE. Stiu o groaza ca tine care ar prefera Logan, pentru ca in matiz s-ar face de rusine. =))

Orice masina are stabilitate nula daca are amortizoarele terminate.

Consumul. In Bucuresti e relativ. Se pare ca esti singurul care pomeneste de consum mare la Tico. era oare bine reglat carburatorul? sper ca nu mergeai 10 km in 3 ore.

Stii cati km reali avea tico-ul ala? Planetarele poti sa le termini in 20 de mii de km daca te chinui. La fel si cu ambreiajul, daca a fost condus de un cretin.

Sa mergi matale cu taxiul, sa te duci matale cu trenul la mare (BTW: GL-CT nu e tren decat la 2 noaptea) sau cu maxi-taxi si sa afli ca vecinu de scaun e debransat de la apa calda, sa tarai de valize prin gari (taxiul nu te lasa la vagon, din cate stiu), sa stai prin statii de autobuz zi de zi, sau sa ai de traversat orasul in enspe mii de locuri si sa te rupa taxiul, daaaa, nu se justifica sa ai masina. Kilu' meu, da comfortul propriu si personal nu se pune? Poate vreau sa agat o gagica s-o (bip) in varfu dealului, ca mi se pare mie mai romantic. Ce fac? Chem taxiul, ma lasa ala la locul stiut. Sa vad eu vreo fata care mai are chef de f****t cand e in mijlocul pustietatii, departe de civilizatie. Si sa vad ce taximetrist vine sa te ia inapoi la ora aia.

Da intr-adevar, la 5000 de km pe an nu se merita sa ai masina. Da sa-ti iei crema de maini si manusi de latex, daa?

Golf 2, 1.3. Da omu' vrea masina ieftina, cu consumabile ieftine. De ce puii mei recomandati masini cu piese scumpe doar pentru ca pretul de achizitie e mic. Voi nu ganditi? La Passat m-a costat 70 ron sa repar mecanismul geamului electric de la portiera dreapta spate, in care a inclus manopera de dezechipare a portierei si cateva rotite de plastic amarate. Pai cat gaz bagi de banii astia?

Si sincer, ma indoiesc ca o masina mai mare in gabarit si cu un motor mai mare consuma la fel ca tico.

 

Ramane oricum sfatul de a fi atent cand cumperi un tico.

Share this post


Link to post
Sa fim seriosi, e o masina cu stabilitate nula. Daca vrei sa faci depasire, trebuie sa ai testamentul facut, si sa te rogi pt vant slab din lateral. Vrei sa iti mai zic de golul din stomac care apare cand trece un camion pe langa tine?

In urma cu doi ani am fost cu un tico la mare si am avut si ocazia sa-l conduc vreo 300 km. Nu-mi amintesc sa fi avut emotii la vreo depasire...masina mi s-a parut foarte sprintena (chiar si in comparatie cu un matiz) si nu cred sa-mi fi stat vreo dacie in fata. Asa ca toate aceste aberatii gen "te ia vantul" & "gol in stomac" nu cred ca-si au locul aici.

Referitor la fiabilitate, tin sa mentionez ca masina are in prezent 170k km, este din 1999 si se prezinta in conditii excelente fara investitii majore.

Share this post


Link to post

Nici Dacia 1410 nici Tico nu sunt masini care sa corespunda legislatiei europene.Daca tot iti schimbi masina , macar sa fi sigur ca poti circula cu ea nestingherit.Oricum Tico din punct de vedere al sigurantei este egal cu 0.

In multe tari nu se comercializeaza tocmai din acest lucru.Mai bine incerci sa achizitionezi un Matiz(care se pare ca are 2.5 sau 3 stele la siguranta, deci nu se compara nici cu Dacia , nici cu Tico).

Edited by LemonDemon

Share this post


Link to post

Eu zic sa-si ia mercedes sau hummer :) ca sa fie in siguranta "maxima", sau poate un TAB ceva :)

Share this post


Link to post

@laurentiu Golf 2 nu este Passat B5 => pretul la piese este de 10x mai mic adica este comparabil cu pretul pieselor de Tico .

Deoarece Dacia (orice model) nu este considerata masina nu se poate compara cu Tico .Nu poti compara Tico decit cu o masina de talia ei adica Fiat seicento ,Suzuki Alto .

Deci Tico merita cu virf si indesat fiecare banut deoarece este masina in primul rand si 2 este masina de oras .In oras accidentele auto grave sunt putine deci sansele de a deceda intr-un Tico in oras sunt foarte putine .

Share this post


Link to post

Off topic. Dar sanse de a deceda intr-un golf nu sunt? nu ? Am inteles ..ai masina mare..ai siguranta mare..asa se gandeste pe aici :) Nu inteleg de ce toti va ganditi accidente ? Adica daca intri cu masina in pom la 150km/h vrei sa zici ca scapi cu viatza daca ai golf? sau tanc ?

Share this post


Link to post

Tot Offtopic ,poti muri si in TAB daca lovesti un pom la 60km/h si dai cu capu de mansa .

Ontopic ,da merita Tico daca mergi mult urban .

Share this post


Link to post

Si daca mergi foarte mult urban se merita un tico cu GPL.

Share this post


Link to post

Scuzati-ma dar sunte-ti jenanti cu calificarile astea. Colonelul care a venit din Irak si cu sotia sa au murit intr-un accident de masina in SKODA OCTAVIA 2 :( , cam ce ar trebui sa-ti iei ca sa zici ca esti in siguranta daca nici in octavia 2 nu esti in siguranta, asa ca am mai zis si mai zic ca, clasificarea masinii tico si chestia aia care se numeste dacie pe baza sigurantei este aberanta. Legati-va de altceva la tico, am avut tico si am fost FOARTE multumit de el. Ce-i care comenteaza de tico sunt ce-i ce nu au avut asa ceva si nu stiu, sau poate s-au dat jos dintr-un BMW si au urcat in tico, asa vezi diferenta. :scarpin:

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...