Jump to content
Sign in to follow this  
Moshu

Atentie Posesori De Cielo Euro 3! Probleme

Recommended Posts

Ms mult sorine! Foarte folositoare schema ta! Azi am sunat deja mecanicu meu si mi-a zis asa telefonic ca daca se aud tare atunci deja trebuia schimbati , degeaba mai pune vaselina, oricum a zis sa trec maine pe la el si constata la fata locului. AM sa revin cu detalii si am sa-l urmaresc cand pune vaselina cum pune, eventual ai dau niste sugestii dupa sfaturile colegilor de aici :) Ms mult! Revin cu detalii despre cum se rezolva :thumbl:

Share this post


Link to post

Zis pe nume : Carpeala.

Se da butucul jos,se curata vaselina veche de pe rulmenti si se pune noua de buna calitate,se regleaza sabotii si se curata toata zona de ferodou,se regleaza jocul la rulmenti la montare si la sfarsit se pune capacelul cu un deget de vaselina in el.

Share this post


Link to post

Gata, am rezolvat problema! Fost la mecanicul meu , mi-a zis din prima dupa cum se auzea sa cumpar rulment stanga spate si sa revin , luat set rulment stanga spate (45 ron) si mi l-a inlocuit, degeaba mai punea vaselina. Cu aceasta ocazie mi l-a curatat si pe ala de pe dreapta spate si pus vaselina :lavolan: . Manopera 50 ron, treba rezolvata :thumbl:

post-21691-1246701993_thumb.jpg

post-21691-1246701999_thumb.jpg

Share this post


Link to post

stiu ca topicul e vechi, dar ca nu mai deschid altul

 

corect: din fabrica rulmentii nu cred ca au avut gram de vaselina si probabil de aceea si uzura lor la km putini in jur de 70,000.(cazul meu)

 

rulmenti spate: cand am luat masina, un rulment pe spate l-am schimbat si pe altul doar l-am dat jos si am pus vaselina pt ca era ok si nu avea rost sa-l schimb degeaba. Mai am unul nou de rezerva, just in case ca oricum sunt foarte ieftini. (FAG - Germany)

 

intrebare: rulmentul nou a intrat in fuzeta cu mana..ceea ce ma face sa cred ca fuzeta ar fi uzata pt ca niciun rulment nu are voie sa intre cu mana.

Am verificat acum din nou rotile din spate, la 6,000km de cand am pus rulment nou, respectiv bagat vaselina: exista un mic jos pe verticala, nu excesiv si nu ingrijorator. (pe orizontala nu exista niciun fel de joc). Totusi, nu ar trebui sa fie niciun joc, indiferent cat de mic e.

 

Din ce am mai intrebat, mi s-a spus ca la mai toate cielo exista problema cu acesti rulmenti spate, care intra bagati cu mana in fuzeta...adica fara presa ca sa fiu mai explicit.

 

Asa ca ma gandeam sa cumpar fuzeta noua pe spate. Ce ziceti?

E in jur de 100 ROn daca am vazut eu bine.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Si la mine a intrat la fel de usor ca si la tine,dupa aproximativ 10 mii km rulati cu el nu am nici un fel de problema.

Share this post


Link to post

Nici eu nu am probleme la 6,000 dupa schimbare. Adica nu se aude nimic la rulare, masina sta in curbe, etc.

 

Insa, daca verific roata exista un mic joc pe verticala daca misc de roata...

Share this post


Link to post

Si la fuzete noi tot cu mana intra din ce stiu eu, am pe cineva care le-a schimbat.

 

La mine (sunt identici cu cielo exe) au acelasi joc in plan vertical. Eu sper totusi sa nu se invarta pe ax in mers.

 

Oricum rulmentii spate au fost proiectati la limita, daca se pun jate cu ET mai mic, cel exterior cedeaza repede, eu am distrus vre-o 2 seturi pana acum, numai cel exterior (mai mic). Recomand ceva de firma (gen SKF) in cazul jantelor de aliaj.

 

Mai exista o metoda, nu stiu daca merge la tamburi, insa pentru cei care si-au adaptat discuri de vectra pe spate exista butuc la unele vectra (nu mai stiu exact modelul, oricum, are ABS) care are rulment cu bile sferice (ca pe fata, fara reglaj) si intra pe fuzeta de cielo. Sunt mult mai scumpi dar nu mai au moarte.

Share this post


Link to post

merci de raspunsuri.

 

ciudat totusi acest joc pe verticala al rotii. Cu siguranta are legatura cu faptul ca acei rulmenti intra ff usor in fuzeta...aproape cu mana intra..ceea ce nu e normal.

Deci daca jocul nu e mare nu ar trebui sa imi fac griji sa pun fuzeta noua ca tot aia e...din nefericire..

Interesanta solutia cu butucul de vectra, poate fi o solutie. Insa e si costisitoare.

Asa un rulment de cielo/espero e vreo 20 lei, fuzeta vreo 100 ron..dar nici nu tin ce-i drept.

Share this post


Link to post

Un dorn ascutit insotit de un ciocan mic, o mina de meserias reglata pentru lovituri usoare cu aceiasi forta si format doua coroane (paralele) de jur-imprejur pe ax. Adio joc rulment.

Demonstram, pentru cine nu intelege ce si cum. :-W

 

 

Floricele mici si dese, cheia marilor succese. :P

post-20861-0-30064900-1317642724_thumb.jpg

E doar un capat de teava, de monstra. Se poate si mai atent.

Edited by Viktor

Share this post


Link to post

Nu cred ca tin, acolo e ceva greutate si se duc imediat dupa care va fi mai mare jocul. Eu cred ca nu e foarte important jocul ala, cand stragi rulmentul se blocheaza in umar oricum, totul e sa faci jocul cum trebuie.

 

In ceea ce priveste rulmentii de 20 de lei nu recomand, un prieten a reusit sa-i sectioneze fuzeta de la jumatate de la un rulment de-asta de 20 de lei care s-a spart in mers, a avut mare noroc, roata a ramas in etrier o perioada (avea discuri spate) si marginea de sus a aripii (din cauza suspensiei sport, roata statea bagata sub margine) astfel a reusit sa opreasca oarecum in siguranta.

 

Nu e de joaca, un skf e 80 Ron si e cel mai scump pe care l-am gasit. Inainte am avut FAG de 60 RON care a tinut 1 an.

Edited by Dj_Dark

Share this post


Link to post

Nu cred ca tin...

 

Ha. Vei cauta extractor cind vei face schimbul rulmentilor.

Share this post


Link to post

Am vandut Dacia cu rulmeti bagati pe urme de dorn atat pe fuzeta cat si pe butuc.Asta dupa ce am umblat eu 2 ani cu ea asa fara sa am probleme.

Share this post


Link to post

Nu cred ca tin, acolo e ceva greutate si se duc imediat dupa care va fi mai mare jocul. Eu cred ca nu e foarte important jocul ala, cand stragi rulmentul se blocheaza in umar oricum, totul e sa faci jocul cum trebuie.

 

In ceea ce priveste rulmentii de 20 de lei nu recomand, un prieten a reusit sa-i sectioneze fuzeta de la jumatate de la un rulment de-asta de 20 de lei care s-a spart in mers, a avut mare noroc, roata a ramas in etrier o perioada (avea discuri spate) si marginea de sus a aripii (din cauza suspensiei sport, roata statea bagata sub margine) astfel a reusit sa opreasca oarecum in siguranta.

 

Nu e de joaca, un skf e 80 Ron si e cel mai scump pe care l-am gasit. Inainte am avut FAG de 60 RON care a tinut 1 an.

 

Ma rog ..25 RON sau ceva de genu au fost rulmentii: FAG. Asta e pretul in buzau.

Stiu ca SKF sunt cei mai buni rulmenti. O sa caut pe parcurs.

Si eu tot asa cum a zis colegul Viktor i-am pus ca mi-a fost teama doar sa ii infig cu mana acolo.

Dar repet: un rulment ar trebui sa intre cu presa si fara nimic altceva. Asa e normal in mod teoretic.

Edited by abarth_mcm

Share this post


Link to post

Scriu si eu aici chiar daca a mea nu e euro3.

Ieri am miscat putin Cielo vreo 15 Km ca de o vreme cam sta. Dupa vreo 6 km am oprit sa cumpar ceva si la plecare aud un fel de bataie-huruit, ceva intre ele, pe spate stanga, dar intermitentm ca si cum as avea o roata patrata. Opresc verific nici o problema la prima privire, opresc motorul, bag in viteze si las frana de mana jos si constat un joc destul de mare la roara repectiva. Asa se manifesta rulmentii spate cand se duc, cad brusc?

Share this post


Link to post

Rulmentii nu cad brusc din cite stiu, prima data au zgomot de rulare ce nu l-ai sesizaz probabil apoi cad.

Share this post


Link to post

Posibil sa se fi spart. Nu mai merge asa cu ea, da butucul jos si verifica, am un prieten care a retezat fuzeta din cauza unui rulment prost (a fost un caz extrem ce-i drept dar se poate).

O alta cauza ar fi un ferodou care s-a dezlipit de pe sabot.

Share this post


Link to post

Nu mai circul oricum cu ea.Am venit pana acasa si desfac sa vad, daca e spar ii schimb pe ambele parti.

Depistat problema :mrgreen: post-10203-0-61679500-1348125596_thumb.jpg

Cu ocazia asta ma verificat si rulmentii, sunt OK. Reglat jocul si e in regula acum.

Edited by danutza

Share this post


Link to post

Ferodoul dezlipit nu poate cauza joc rotii. Daca ai roti faine s-ar putea ca roata sa aibe joc din prezoane, capatat in parcare. :D

Share this post


Link to post

Nici surubul ala :D . Era doar o coincidenta.

Share this post


Link to post

Coincidenta care ma punea pe ganduri.

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...