Jump to content
Sign in to follow this  
M3K

Cumparat Espero - Solicit Sfat

Recommended Posts

1.5L, 16 V, DOHC, cu intalatie de gaz, an 1996, 128.000 km parcursi (ar putea sa fie dat in urma, stiu)

Si desigur, dupa ce l-am cumparat am mers sa fac inspectia sa vad care-i miscarea, ce/cat/unde trebuie sa mai investesc. Si oricum trebuie sa parcurg cateva sute de km cand merg sa-l inmatriculez, deci trebuia sa stiu daca pot sau nu sa ma pornesc la drum lung.

Diagnosticul a fost asa: trebuie sa schimb placutele de frana si o pipa de planetara (ma gandesc sa schimb si uleiul, sa fiu sigur). Si acum problema mai importanta, la care solicit sfat: la verificarea compresiei, trei dintre cilindri aveau compresia buna (12-14) iar al patrulea (cel din dreapta, din dreptul capacului de la motor) avea doar 4 sau 5. Mi s-a spus ca in mod normal poate sa mai mearga asa, problemele o sa apara in timp, depinzand foarte mult de mine si de cum o s-o forjez.

Rog sfaturi de la experti pentru ca vreau sa stiu exact la ce sa ma astept, si ce e de facut. (mentionez ca sunt incepator si nu prea ma pricep la motoare si e prima mea masina)

Share this post


Link to post
..... (ma gandesc sa schimb si uleiul, sa fiu sigur). Si acum problema mai importanta, la care solicit sfat: la verificarea compresiei, trei dintre cilindri aveau compresia buna (12-14) iar al patrulea (cel din dreapta, din dreptul capacului de la motor) avea doar 4 sau 5. Mi s-a spus ca in mod normal poate sa mai mearga asa, problemele o sa apara in timp, depinzand foarte mult de mine si de cum o s-o forjez.

 

 

Salut,

 

Nu sunt expert in motoare insa in manual este specificata urmatoarea regula la masurarea compresiei:

 

A-4. MÃSURAREA COMPRESIEI MOTORULUI

MÃSURAREA COMPRESIEI

Important

Se va deconecta terminalul BAT" de la modulul

de aprindere.

Pentru a determina dacã supapele sau pistoanele sunt defecte se va face un test de determinare a compresiei în cilindri. În timpul acestui test, clapeta de acceleraþie va fi deschisã, toate bujiile demontate ºi bateria bine încãrcatã. Valoarea cea mai joasã determinatã nu va fi mai micã de 70% din valoarea cea mai ridicatã ºi nici o citire nu va fi mai joasã de 689 kPa (6,6 bari).

Citirea se va face dupã 4 curse ale fiecãrui piston.

 

Normal

În mod normal compresia creºte rapid ºi uniform la

valoarea specificatã pe fiecare cilindru.

 

Uzurã la segmenþi

Compresia este joasã pe primul timp tinzând sã creascã

pe timpii urmãtori, dar nu atinge normalul. Se îmbunãtãþeºte considerabil odatã cu adãugarea de ulei.

 

Defecþiune la supape

Compresia este joasã pe primul timp ºi nu tinde sã creascã pe urmãtorul. Nu se îmbunãtãþeºte mult dupã

adãugarea de ulei. Se va adãuga uleiul cu ajutorul unei pompe de ulei de tipul cu pistonaº, folosind proximativ 3 pompãri de ulei.

 

In alta ordine de idei, avand in vedere ca nu sti exact trecutul masinii ar trebui schimbat tot ce inseamna consumabile(filtre, curele, etc). Totodata la 120.000Km ar fi trebuit schimbata cureaua de distributie.

Datele pe care le-am furnizat in acest post sunt luate din manualul de Cielo(1.5 DOHC, 16V) asa ca este posibil sa fie mici diferente pentru Espero.

 

Multa bafta :) >-

Share this post


Link to post

Procedura de mai sus este la fel si pentru espero. Verifica daca da fum albastru pe teava de esapament.

 

Distributia in primul rand si schimbul de ulei, pe urma fa testele de compresie.

Share this post


Link to post

Ai verificat functionarea masinii si pe benzina in sarcina?

De regula un proprietar neglijent de masina echipata cu GPL merge cam tot timpul pe gaz ,injectoarele de benzina se infunda datorita neutilizarii ,iar pompa de benzina in timp se arde daca nu mai are benzina in rezervor(nu mai are racire) daca cel care a montat instalatia nu a prevazut decuplarea ei la trecerea pe gaz.

Daca km sunt reali si uleiul a fost schimbat la timp,n-ar trebui sa-ti faci probleme cu motorul.

Share this post


Link to post

Masina porneste pe benzina, o las 3-4 minute la relantiv sa se incalzeasca un pic (asta doar dimineata cand plec de-acasa), dupa care accelerez si cand ajunge la 2000 rpm trece automat pe gaz. Dar merge si pe benzina, chiar cand am cumparat-o butelia de gaz era goala, am mers cativa kilometri pe benzina, pana am ajuns la o statie de gaz si am bagat.

 

Nu mai cita mesajul anterior !

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Mai trebuie sa refaci odata testul de compresie.Ai diferente peste limita de 100kpa intre cilindrii cu compresie buna iar pe al patrulea esti sub limita de de 600Kpa.La ultimul sa iti puna si cateva grame de ulei la a doua masuratoare pentru a depista daca este de la segmenti sau de la supape.Una peste alta de asteapta o defacere a motorului.

Baieti omul a solicitat sfaturi in privinta compresiei.Chiar trebuie sa va dati cu parerea off-topic fiecare despre ce vrea?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...