Jump to content
Sign in to follow this  
alins75

Ezitari In Regim De Mers Constant (2200-2900 Rpm)

Recommended Posts

De cateva zile am sesizat niste ezitari din partea Lacetti-ului meu.

Pentru incepaut am banuit ca benzina ar fi de vina, dar acum nu mai sunt asa de sigur.

(MOL 95, MOL98, si ultima data MOL EVO) Oricum, pe cealalta masina a familiei, un Kalos 1.2 (12k km)care se alimenteza din acelasi loc cu benzina problema nu apare.

 

Se observa cel mai pregnant intre 2100-2900 rpm si mai ales in treapta 2 si a 3 (factorul de multiplicare probabil). Tinand pedala apasata constant apar niste ezitari destul de sesizabile; ca la dacia 1300 cand filtrul de benzina mai trage si aer si nu se alimenteaza cum trebuie (experienta proprie). Daca in acel moment apas pedala mai tare problema dispare. Reapare daca las piciorul de pe pedala si intra in frana de motor. Ce este curios, este ca masina merge perfect pentru primii 6,7 km pana se incalzeste motorul. Masina are 2 luni si 2200 km. Personal am condus aprox 95K, 100K km pe diverse masini, deci nu cred ca soferul ar fi cauza.

 

Sambata am fost cu ea la service dar testerul nu a sesizat nici o anomalie.

Astazi am programare din nou. Trebuie rezolvata problema asta cumva.

 

La ralanti motorul merge uniform, fara nici o ezitare sau tremurat.

Becul galben si prietenos sta stins.

Edited by alins75

Share this post


Link to post

Incearca sa mergi vreo 10 km in afara (ca sa-ti consume mai mult) pe la 4000 ture, sa cureti injectoarele. S-ar putea sa fi prins vreun gunoi ceva ... zic si eu

Share this post


Link to post

Stai ca nu inteleg. Deci ai 2100rpm, tii constant acceleratia si ... ce se intampla? Da in nas?

Share this post


Link to post

Am incercat deja treaba asta. Am facut deja 240 km (aprox 40km afara din oras) de cand a aparut.

Oricum, pentru a diminua ezitarile merg peste 3000 rpm si in oras pe cat posibil.

Alt aspect interesant este ca avea un consum de aprox 12% in oras (de la plin la plin).

Acum pare a fi mult mai mic, sub 9%, (cu AC pornit, e neagra si se incinge teribil) daca putem considera ca macar la jumatate indicatorul de benzina arata bine. (30 l ramasi)

Share this post


Link to post

aceeaşi problemă o am şi eu la Cielo

http://www.daewooclub.ro/forum/index.php?showtopic=8308&hl=

 

Nu am reuşit să ajung cu ea la tester pentru că nu am avit timp şi oricum acum nu mai face chiar aşa de rău şi face destul de rar!

 

Exact ca la tine - când e rece motorul nu face figuri - eu am ajuns să cred că e de la senzorul de oxigen (este acelaşi cu sonda lambda?)! Şi consumă 14%-15% în oraş - acum a scăzut la 12-13

 

La mine se simte influenţa şi de la benzină - cel mai bine merge (din punctul ăsta de vedere al ezitărilor) cu OMV95 şi cel mai prost cu MOL98.

Edited by alexmohora

Share this post


Link to post
Stai ca nu inteleg. Deci ai 2100rpm, tii constant acceleratia si ... ce se intampla? Da in nas?

Exact daca am 2100 rpm si tin pedala constant : da in nas. Atunci simt si o usoara apasare in pedala de acceleratie.

Share this post


Link to post

MTIA lucreaza aiurea din nu pot sa stiu ce motive. Asa o problema a avut un coleg de forum la nubira euro 3, pb rezolvata prin schimbarea MTIA. In mod normal aceasta ar trebui sa lucreze numai la relanti sau la turatii apropiate de relanti (sub 1500rpm) dar la tine se pare ca nu respecta parametrii, ori e prost reglat ori are un defect.

Share this post


Link to post

E cam mare turatia pentru a face figuri MTIA.Mai probabil e o problema la EGR sau la aprindere(fise,bujii)

Share this post


Link to post

Am fost la service si mai merg...joi din nou.

Au verificat fisele, si cele 2 bobine. Adica au incercat cu altele si tot asa face. Pe tester (scanner) tot nu apare nici o eroare.

Azi am sesizat si pe la 3300, 3400 ture in viteza III acest simptom.

Share this post


Link to post

Doar in viteza a III-a?

Share this post


Link to post

Chestia asta seamana pana la un punct cu una raportata ieri referitoare la datul in nas cand pune A/C-ul. Acolo era vorba de 2200-2800 ture, tot la un Lacetti. Hmmmm, destul de apropiat nu-i asa?

Faptul ca se simte la pedala e un indiciu interesant. Exceptand te miri ce (de)presiune care s-ar crea pe admisie, doar MTIA si-ar putea face de cap. Ca veni vorba, ce face pedala: se apasa sau se ridica fata de pozitia in care o tii?

Daca ar fi accesibil (habar n-am) as incerca la mana, cu capota ridicata, dupa ce am incalzit motorul. Dezavantajul e ca motorul oricum nu intra in sarcina daca-l turezi in gol si s-ar putea sa nu intre in aceeasi zona a caracteristicilor de reglaj.

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Face si in viteza II si III si IV.

Cel mai puternic se simte in viteza II intre 2000 si 3000 de ture.

De fapt, problema nu pare a fi viteza in care este masina. Se simte doar la viteza constanta, fara accelerari sau decelerari.

Daca ati incercat sa porniti o dacia 1300 prin impingere in viteza II cred ca puteti sa va imaginati destul de bine cum face daca motorul nu porneste.

 

Iar pedala de acceleratie are asa un joc mic, ca bataia de la ABS in pedala de frana, bineinteles mult mai slab.

Share this post


Link to post

Cu alte bujii au incercat?Scanerul l-au pus decit la relanti sau au facut si un test in mers?

Share this post


Link to post

Nu au incercat cu alte bujii. Urmeaza probabil.

Nu au avut timp, pentru ca am avut programare doar pentru o ora, si mai erau alte masini pentru revizii programate. Am programare pe joi din nou (pentru mai multe ore). Sper sa se rezolve. Este frustrant si absolut inacceptabil pentru o masina cu doar 2k km.

Au spus clar, ca nu stiu ce are, dar ca banuiesc a fi aprinderea.

Share this post


Link to post

Pai, cu alea trebuia sa inceapa !

Share this post


Link to post

Off-topic si cu scuze

Deci aia te-au tinut o ora si daca nu te-au rezolvat te-au trimis la plimbare?

Nu mai ai alte service-uri ce ofera garantie in TM?

Share this post


Link to post

Cam off-topic dar...

Pai nu m-au trimis chiar la plimbare. Ieri pe la ora 16 am facut programarea. Pentru azi nu era liber pe grafic decat o ora.

Ei mi-au propus o programare pentru martea viitoare de dimineata ca sa aiba mai mult timp, dar eu ma grabeam.

 

Legat de service pt Chevrolet, cam asta ar fi singurul in zona.

Share this post


Link to post

Ai o problema foarte mare.Nu este vorba de masina ci de service.

Share this post


Link to post

:o fftopic:

Problema asta de service din cate stiu, e cam peste tot... unde nu gasesti "meseriasi"?! X(

Share this post


Link to post

Chestia cu ciupitul pedalei de acceleratie am simtit-o si eu. La mine se manifesta in situatia in care tin pedala de acceleratie fff putin apasat, sa zic cativa milimetrii, suficient cat sa n-o turez, da' nici sa nu iau piciorul de pe ea, ca si cum ar spune "hai ma calci, sau nu ?" :D un exemplu nereusit, intr-adevar. Dar la mine aceasta "ciupeala" nu se simte la masina, adica nu da in nas, cum zice alins75, e ca si cum ar incerca sa-si mentina o anumita turatie ... nu stiu daca ma exprim bine, dar concluzia e ca la mine nu se face simtita decat la pedala ... nu se inneaca, nu nimic. Ca un exemplu, cand ai 3000 ture, iei piciorul de pe acceleratie, si apesi super fin pe acceleratie, sa zicem un 1200 ture, cand motorul este pe la 2400. Sper sa ma fi facut inteles :D

Share this post


Link to post

@alinutz - asa face acel MTIA, e normal. Cu el calculatorul isi regleaza ralantiul si frana de motor (decelerarile) - in principiu e un mic motor electric ce actioneaza clapeta de acceleratie in prima portiune a cursei. Si pe mine m-a intrigat comportamentul pedalei la inceput si m-am documentat. De asta zice si ovi_jer ca la 2000-3000 ture e mare turatia si MTIA iese din cauza... Curios insa ca nu-i apare nici o eroare pe scanner.

Share this post


Link to post

Erorile apar numai la valori limite maxime sau minime.Daca valoarea este pina in aceste praguri aflarea problemei consta in abilitatea manechinului care are scanerul pe inventar.

Share this post


Link to post

=D>

S-a rezolvat. Am fost ieri la service si au reusit.

Mai intai au schimbat MTIA si au plecat in drive test; nu s-a rezolvat.

Au mai facut ceva, zic ei ca au masurat cablurile, si au plecat din nou in drive test, cu testerul legat sa vada parametrii in sarcina. S-au intors innapoi si au zis ca masina nu mai face nimic. Drept urmare am plecat si eu sa o testez, si intradevar mergea normal, atat doar ca tinea ralantiul la 1100 (m-am gandit eu ca ECM-ul nu stia MTIA cel nou care poate era diferit de cel original). Au bagat din nou masina in service, au scos valva EGR, au pus-o innapoi, au pus MTIA original. Am luat din nou masina la test si merge perfect.

Sincer nu prea inteleg ce au facut de fapt. CU MTIA original ralantiul sta la 700 rpm.

Acum cand merg cu masina constant la 2xxx rpm sau daca sunt in usoara decelerare, uneori simt cum pedala de acceleratie se trage usor (fara senzatia de apasare-eliberare succesiva, daca m-am facut inteles

?), banuiesc ca motorasul din MTIA face treaba asta. Intrarile in frana de motor sunt perfect normale fara smucituri.

Eu am banuit ca era un scurt intre pinul 6 la MTIA si masa sau pinul 8 la MTIA, fapt ce baga semnal de idle mode in ECM, dar se pare ca nu asta a fost cauza, din moment ce MTIA original merge fara probleme.

 

:o fftopic:

In timpul cat am fost la service, aprox. 4 ore, au venit doi Kalosi cu bec galben luminos sa le puna spray din ala magic pe supape.

Edited by alins75

Share this post


Link to post

Ai fost si tu cu ei in masina la drive test?

Share this post


Link to post
Ai fost si tu cu ei in masina la drive test?

 

Prima si a doua oara nu am fost. A treia ora si la final am fost. De fapt chiar am condus eu.

 

PS

Nu era nevoie sa merg. Se vedea de afara cum se ridica fundul la masina cand avea zvacnituri.

Edited by alins75

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...