Jump to content

Artois

Membru
  • Content Count

    12
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

About Artois

  • Rank
    Forumist
  • Birthday July 20

Profile Information

  • Din
    Suceava
  • Auto
    Daewoo
  • Model
    Espero
  • An
    1995
  • Nr. Inmatr.
    SV14DDH

Recent Profile Visitors

759 profile views
  1. Am văzut ceva tutoriale pe youtube cum să repar faza cu apa, dar n-am reușit să dau jos toate de pe ea ca să ajung la garnitură. Mașina e foarte bună, nimic de zis (deși din nou, se îneacă motorul). Acum o conduce maică-mea deoarece eu am SEAT-ul, deci nu cred că-i trebuie motor nou pe ea încă. Practic SEAT-ul e încă pe numele lui taică-miu ca să nu o i-au de la capăt cu asigurarea, doar Espero e al meu. (Deci teoretic am una, practic două). Ce-i drept, mă tentează să iau una mai nouă, eventual un ZOE second pentru oraș sau să iau ceva nou din reprezentanță (gen un Logan, deși mulți mi-au zis mai bine nu). Cînd vine vorba de ITP Seat-ul stă foarte bine în toate aspectele (mai puțin o aripă ruginită, dar aia se schimbă). Nu am avut niciodată erori sau reparații serioase, nu ne-a lăsat niciodată pe drum și consumă puțin. Atîta doar că aș vrea altceva pentru plăcere personală. Stau la casă.
  2. Nu sunt pasionat doar de stilul anilor 90 - 2000, dar în acest moment mi se pare că mașinile din perioada asta au cel mai mic preț. În general vreau o mașină mai de ocazie, pe lîngă Espero, mai am un Seat Leon din 2001 care își face treaba foarte bine, deci nu mi-ar trebui una de uz frecvent (deși un Matiz sau un Twingo, cum am pus în listă, ar fi din seria „combin utilul cu plăcutul” și aș putea să le folosesc ca mașini de oraș. Nu știu ce motoare au (de altfel, în anunț nici nu precizează), dar am găsit un Kadett E hatchback în 2 uși undeva prin Harghita și un sedan prin Deva. Ai mei au avut un sedan asemănător, inclusiv la culoare, deci aș merge pe ăla, doar că e cam departe. Mă gîndeam și eu cei drept să fac rost de un motor c20xe pentru Espero (eu am motorul de 1.5) sau eventual un c20let. Am vreo două zeci și ceva de ani, deci cu vîrsta merge 🙂. În afară de Matiz, am mai condus pînă nu de mult o Corsa C ca să spun că ar fi din aceeași categorie. E mai comodă decît Seat-ul sau Espero, dar e destul de slabă. E varianta 1.0 în trei pistoane și se cam îneacă cînd o accelerez, să nu mai spun troncănituri de la plasticuri și mai curge și apă la pedale după ce plouă.
  3. Am și eu o boală la cap și tot caut să iau cîte o mașină mai veche sau mai obscură pînă nu dispar toate de pe piață. La următoarea (și sper ultima pe o perioadă mai lungă de timp), mă gîndesc să fie una cît mai bine întreținută și practică pentru condus de zi cu zi (găsesc loc de parcare și cu Espero, dar mai greu), așa că iată la ce m-am gîndit pînă acum: Tico Matiz Golf 2 (preferabil 1.3 sau 1.6 benzină, dar nu refuz un 1.6 TD) Opel Kadett E (ultima generație) Renault Twingo (prima generație) Ce păreri aveți? Cele mai noi din listă ar fi Twingo și Matiz, produse pînă în 2005 și poate chiar și după, sunt cele mai probabile să fie dotate cu servo și alte opțiuni, deși nu caut să am neapărat o mașină cu multe dotări.
  4. Salut! Mă poate îndruma cineva spre un loc unde aș putea găsi jante de genul? Pe google nu am nicio speranță.
  5. https://en.wikipedia.org/wiki/Daewoo_Espero#Korea
  6. Salut! Tocmai am aflat și eu că în Coreea modelul Espero avea bord electronic (cel din imagine). Am căutat și eu pe Google să văd dacă se pot găsi pe undeva, dar nu prea am avut noroc. Știe cineva cum pot face rost de unul? Aș aprecia mult. În caz contrar, cît de greu ar fi să pun unul de pe altă mașină? Am văzut pe forum că cineva a pus un bord de Kadett GSi pe un Cielo.
  7. Salut! Aproximativ acum un an de zile am cumpărat și eu un Espero din 95. Are ceva rugină și probleme electrice și pierde puțin ulei pe undeva, dar sper ca în viitor să pot să o pun pe picioare. Mă deplasez cu ea aproape zilnic deocamdată și în afară de alternator, nu mi-a făcut nicio problemă pînă acum.
  8. OK, încă o întrebare. Semnalizatoarele cum le demontez? Nu-mi dau seama în ce sunt prinse nici ele, nici farurile.
  9. Salut! Am fost implicat într-un accident de curând și ca urmare masca față a mașinii a fost îndoită, dar nu știu cum să o demontez. Am scos cele patru șuruburi de sub capotă, dar nu se mișcă. Există și alte șuruburi de care e prinsă și ar trebui să le demontez?
  10. Siguranțele le-am verificat pe cele de sub panou și alea de sub capotă, numai cea de la dezaburire era arsă. Undă găsesc mufa în cauză? Mă învârt în jurul cozii și nu-i dau de capăt.
  11. Bună ziua! Am și eu o problemă cu Espero. Recent am schimbat alternatorul cu unul nou, s-a aprins din nou martorul de baterie din bord după o săptămână, plus cel de frână. Cu multimetrul și mașina oprită, bateria avea în jur de 12V; pornită avea cca. 11.5V, asta fiind la ultima pornire. Ulterior după ce am mai avut o tentantivă de pornire, nu a mai pornit deloc. Tensiunea în baterie arată încă a fi 11.5V. Poate fi vina alternatorului? Când l-am schimbat, l-am luat de nou, cu tot cu curea (alternatorului vechi îi se blocase axul, iar cureaua veche s-a rupt.).
 

×
×
  • Create New...