Leaderboard
Popular Content
Showing content with the highest reputation on 05/25/25 in Posts
-
Am realizat de curand cat de mult timp a trecut de la ultima postare pe acest topic 😪 Pe undeva, ar rezulta ca e de bine, ceea ce chiar e adevarat. Ambele patrupede au halit kilometri peste kilometri fara sa mai contorizeze probleme. Azi o sa povestesc cate ceva despre BEE, Naluca va urma. Reluand firul discutiilor, nu sunt de acord cu @Viktor in legatura cu ultima postare. Nu mai suntem in contextul masinilor clasice, nu prea mai merge partea de diagnoza simpla si precisa ... O amarata supapa (sau cum naiba ii zice) VVT te lasa fara jumatate din caluti fara sa anunte nimic. Apuca-te si fa distributia cu un stroboscop la astea mai noi, la care toate povestile astea sunt variabile. Apropos, @Viktor, am si iti fac cadou, daca esti interesat, o lampa stroboscopica ... poate mai ai tu la ce sa o folosesti ... Eu nu am mai gasit lacasul ala clasic in cutia de viteze pentru inspectia semnului de pe volant. La masinile mai vechi imi iesea "boboc", acum imi cam da ECU-ul peste mana ! Nu m-am adresat service-ului pentru a le da un test de competente ! M-am dus ca un client (destul de) educat in ale mecanicii si am evaluat singur situatia. Lipsa compresiei, indiferent de cauza, necesita fara discutie demontarea chiulasei, aspect pe care l-am validat si apoi stiti ce a urmat. Greu de spus ce a cauzat "griparea" supapelor, cert este ca se vedeau depuneri, cu ochiul liber, pe cozi. Speculativ: introducerea unui procent mai mare de bio-combustibil cu 6 luni inainte de eveniment; probleme serioase la statia de alimentare (in urma cu multi ani am alimentat de la o statie cu pretentii, MOL, dar am avut supriza neplacuta de a ramane cu masina in drum pentru ca s-a infundat filtrul de pompa din rezervor ... am scos pompa si am gasit depuneri asemanatoare marmeladei ... nu cred ca a fost vorba de firma, ci de niste probleme specifice rezervoarelor de la statia de la care am alimentat), etc. Cu siguranta cauza nu s-a datorat unei utilizari incorecte, regimurile de turatie si de utilizare ale motorului nu ar fi condus acolo. Arhitectura specifica motoarelor in 3 cilindri probabil ca le predispune la niste sensibilitati mai ridicate. In plus, ma gandesc ca simplitatea motoarelor mai clasice le face ceva mai robuste. In fine, conteaza mai putin toate povestile astea. Important este ca reparatia s-a facut cat se poate de corect. Chiulasa a fost preparata bine, s-au schimbat simeringurile, desi nu erau in stare rea. Am zis ca merita sa arunc atunci 100 lei, in loc sa cotizez mult mai mult pe o interventie ulterioara. Chiulasa a iesit bine, totul a fost dus la stadiul de "nou". Avand in vedere "varsta" lui BEE, am optat si pentru schimbarea lantului de distributie, cu toate accesoriile corespunzatoare. Gradul de uzura al acestora NU indica necesitatea schimbarii, dar am avut parte de un furnizor corect de piese OE si am mers pe varianta asta. Reparatia chiar a decurs OK, am apreciat competentele fostei reprezentante OPEL din Sibiu. Am apelat de mai multe ori la ei, am scris si aici, nu intotdeauna lucrurile au mers brici (in special pe partea de vopsitorie), dar la mecanica nu am ce le reprosa ! De la reparatie, BEE a halit peste 30.000km, ceea ce e relevant pentru calitatea interventiei. Dupa reparatie consumul de combustibil a scazut putin, dar discutam de ceva relativ :). Vlaga motorul a crescut, ceea ce a indemnat la o abordare ceva mai sportiva a traseeleor ... si asta a afectat consumul real. Cu un mers non-combat, la viteze fix-legale de DN, ne ducem cam la 3,6-3,7 %. Avem si ceva vesti mai putin bune ... De vreo 6 luni am constatat o pierdere de ulei. Nu am identificat de la inceput cauza pentru ca nu discutam de ceva serios ... cam 100-150ml/100 km. Initial am crezut ca e vorba de scapare pe la vreo garnitura, ca si urmare a reparatiei discutate mai sus, dar nu am gasit pete de ulei in parcare. Nu am investigat serios, nu era ceva deranjant. In Decembrie am avut un drum pana la Galati si nu am avut un bidon de ulei de rezerva la mine, asa ca am fost nevoit sa cumpar ceva de la o benzinarie. Am luat un Mobil1, desi nu era tocmai norma recomandata, dar am zis ca e mai bine asa decat se merg pe o dubiosenie. Am avut parte de o surpriza placuta, simplul adaos s-a simitit si consumul de ulei a scazut ! In urma cu doua saptamani am facut schimbul periodic de ulei, filtre etc. Cu ocazia asta m-a pus naiba sa scot furtunul de admisie si am descoperit ca era plin de ULEI si APA ! Deci ... buba. La ultima revizie facuta la clapeta de admisie (am pus poze si aici) totul era uscat si destul de curat !!! Deci, a aparut o problema. Cumva, chestia asta s-a simtit la mers, am avut episoade de lipsa de putere, dar le-am pus pe seama combustibilului ... Mare eroare ... Bun, am curatat cat s-a putut de bine tot ce era ulei si apa, am coborat pana la intercooler, dar nu l-am mai demontat si pe asta. Cumva, mi-am zis ca e cazul sa investighez si sa remediez cauza, nu sa tratez efectele ! Defect profesional 🙂 Coroborand observatiile cu constatarile legate de comportamentul bun al utilizarii Mobil1, am decis ca problema vine de la turbina ... aia noua pe care am pus-o in 2023 ... Si care acum nu mai e asa de noua, a depasit deja 60.000 km ! Originala a fost schimbata la 105.000km, deci nu pot sa spun ca sunt entuziasmat de niciuna dintre ele. Azi discutam de un coleg care are o Zafira de aproape 300.000km si care are turbina originala. Ce sa zic, probabil ca se simte "Made in China" in cazul turbinei lui BEE. Acum, nu sunt extrem de panicat de constatare pentru ca sunt sigur ca si uleiul are partea lui de vina. Pentru consumul mentionat mai sus de vina a fost LiquiMolly DX-1, un ulei la care am tinut mult si pe care l-am folosit inclusiv la Naluca. Ultimul schimb a fost facut cu Ravenol DXG si pare ca lucrurile sunt mult mai bune. BEE are la activ, cu acest ulei, cam 1500km si "consumul" de ulei aproape ca nu este observabil pe joja, poate sa fie ceva de genul 100ml/1500km, deci mult mai rezonabil. Pentru mine asta e inca o validare a uleiurilor PAO vs. HC. Oricum, chestia asta m-a determinat sa investighez varianta reparatiei turbinei originale a lui BEE. Si in cazul ei am constatat defecte care nu au legatura cu utilizare/mentenanta aiurea, ci cu materiale de proasta calitate din care a fost fabricata. Vedem ce rezulta :). Urmeaza un episod dedicat Nalucii, dar aici vreau sa postez niste poze pe care nu le mai gasesc :))1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00