E firesc a impinge pistonasut mai usor cu aerisitorul desfacut, in cazul asta lichidul de frina din etrier se duce direct afara prin aerisitor. Cu aerisitorul inchis impingem lichidul inapoi pina in rezervorul pompei de frina, de unde si o oarecare rezistenta comparativ cu aerisitorul deschis.
Un mod de a verifica starea furtunului flexibil de frina la interior e urmatorul : desfaci aerisitorul pentru a te asigura ca nu ai presiune in etrier si il inchizi la loc, dupa care faci citeva pedale de frina (3-5) mai serioase apoi cobori si desfaci aerisitorul. Daca lichidul de frina iese cu forta (improasca) din etrier, asta vrea sa insemne ca etrierul ramine sub presiune, furtunul flexibil nu permite lichidului a se retrage in conditii normale. Daca nu sesizezi presiune in etrier, insemna ca furtunul ii OK.
Ii foarte simplu a reconditiona un etrier, avut grija sa nu ciupim tot ce inseamna guma, la curatarea canelului unde se aseaza O-ringul atentie sporita pentru a nu-l zgiriia, sub tablitele arc de stabilizare a placutelor curatat bine cu o pila fina de e cazul fara a lua din material (sub tablele alea de regula se cuibareste rugina iar de e groasa, cu o perie de sirma nu poate fi indepartata) ori raschetata rugina de nu avem pila. Lagarele culisantelor curatate bine si regresate dar NU in exces pentru ca prea multa vaselina strica, se creaza un soi de vacum la interior ce pericliteaza eficienta acestora. Pe scurt, atit etrierul cit si port-etrietul curatati bine, gresati unde se cere dupa montarea garniturilor si cam atit, aerisit si la drum.
Cit despre kit de reparatii, eu il gasesc cit se poate de OK Frenkit-ul, ori Autofren, cu din astea ma joc si eu, important sa fie guma nu plastice din alea ... cum s-or numi. Ideal ar fi ca ambii etrieri sa fie reconditionati altfel putem lua in calcul dezechilibru in frina pe puntea spate, doar unu reconditionat o sa muste din disc iarcelalalt mai lenes chiar de e in state buna nu-i aceiasi haleala de peste. Pot fi pastrate pistonasele actuale dar trebuie sa ne asiguram ca-s in stare foarte buna, n-or avea rugina da' uzura ? Eu am intinlit fara rugina insa extrem de uzate in a doua jumatate de la centru.
L.E. Poftim, extrem de simplu de montat pistonasul in etrier. Aceiasi metoda o aplic si eu cu o mica observatie, gresez si O-ringul o ideie, foarte putin, sa fie unsuros doar (cred ca altcumva se numeste piesa in cauza doar ca nu-mi vine in minte). Daca in kit-ul de reparatii e inclus vaselina ii OK, de nu, gresare cu lichid de frina. O rezolvi, nu-i mare scofala. Umpli rezervorul de lichid de frina, dai etrierii jos de pe masina, plombezi capetele furtunelor flexibile pentru a mentine lichidul in sistem si a nu prinde aer (altfel ar face dificila aerisirea) si te ocupi de etrieri.