Jump to content

Leaderboard

Popular Content

Showing content with the highest reputation on 10/02/23 in Posts

  1. Mai sterg praful de pe topic, ieri masina a ajuns la 155161 km si 13747 km de la ultima revizie de pe 18 ianuarie (~9.5 luni). Asa ca am profitat de ziua frumoasa si m-am apucat de treaba. Am gasit si niste chestii interesante, detalii mai jos. Pentru revizia asta am cumparat tot, mai putin filtrele de motorina pentru ca nu le-am gasit pe cele lungi de care am nevoie 😞 . Urmeaza sa mai caut si cu putin noroc le schimb si pe ele toamna asta. Am mers pe urmatoarele piese: - Filtru de aer Herth+Buss J1320920 - 40 lei - Filtru de habitaclu Sofima S 4224 CA, il schimb la primavara, cel vechi era curat, l-am suflat cu aer si aia a fost 🙂 - 91 lei - Filtru de ulei HERTH BUSS JAKOPARTS J1310909 - 68 lei - Ulei motor MOBIL SUPER 3000 XE 5W30 5L, nu am gasit Mobil 1 Dexos 2, ci doar ceva dubios pt Ford, asa ca am mers pe Mobil Super 3000 - 230 lei -------------------- Total: 429 lei Primul pas a fost sa ma tavalesc pe sub masina si sa dau jos scutul, operatiunea cea mai neplacuta de la fiecare revizie. Apoi am desfacut busonul de la ulei si am scurs uleiul, din fericire fara sa ma murdaresc prea tare. Asa cum se poate vedea nici nu mai am nevoie de cric pt a schmba uleiul 🙂 . 2. Apoi am desfacut filtrul de ulei si am curatat capacul cu o carpa curata. De ceva vreme evit sa dau cu carb cleaner/ brake cleaner acolo unde nu este nevoie, gen carcasa filtrului de ulei pt a evita contaminarea noului ulei (mai bine nitel ulei vechi ramas pe capac decat carb cleaner). Pentru a scoate uleiul din carcasa filtrului de ulei (cea montata pe masina) am sacrificat o carpa noua pentru ca am uitat seringa acasa 😞. Noul filtru de la Hertz+Bus pare de calitate buna, este filtru clasic de hartie fata de cel vechi care era dintr-un mesh textil. Dar important este sa filtreze cum trebuie. Si cam atat ulei am gasit in oil catch can de asta vara pana acum (>5000km), destul de putin: 3. Dupa ce am turnat uleiul nou, am trecut la filtrul de aer. Si aici ati avut mare dreptate cu "prefiltrul" acela, mai mult face rau decat bine. La filtrul vechi am observat ca prefiltrul era foarte murdar, iar filtrul tragea mai mult pe margini, practic fiind obturat pe majoritatea suprafetei. Prefiltru poza fata- spate, se observa ca este la fel de murdar pe ambele parti: Filtrul de aer - poze din zona de pe margine, se observa ca este murdar si intre pliuri: Filtru de aer, poza intre pliuri in mijlocul filtrului, se observa ca este mult mai curat, aproape ca filtrul nou, deci in zona respectiva nu mai ajunge aer din cauza prefiltrului: In concluzie la flitrul nou montat am scos prefiltrul pentru ca masina sa respire mai bine. Uimitor consumul mi-a scazut cu aproape 1l/100km, de la 9.3 la 8.3 l/100km. Voi supravegheaza consumul indeaproape ca sa vad daca a fost un glitch sau este pe bune 🙂 .
    1 point
  2. Eu as incerca sa vad ce zice manualul de Matiz pentru ca nu vad influenta geamurilor (de care or fi ele) asupra temperaturii aerului de la grila. Stiu ca existau niste tabele cu temperatura de la grila in functie de temperatura mediului ambiant ... Clar ca, daca afara ai 20*C si la grila ai 12*C ceva nu e chiar cum trebuie ! Daca, pe de alta parte, iti intra 35-40* de afara, 12*C la grila e super bine. Din experienta mea, daca sistemul de A/C functioneaza corect (fara pierderi, etc ...) o posibila cauza a problemei in discutie vine de la montarea partial incorecta a schimbatorului de caldura. Se intampla la fel atat pentru rece cat si pentru cald. Din motive de dimensiune incorecta a radiatoarelor si/sau a lipsei de izolatie (banda de burete) intre radiator si carcasa, este al naibii de posibil ca aerul de afara sa ocoleasca pur si simplu radiatorul. Ca atare, randamentul procesului de racire/incalzire scade ...
    1 point
  3. Little update: ignition coil was replace. Spark plugs from cylinder 2 and 3 looked nice, but the plugs from 1 and 4 were much worse. The guy who checked it said that spark plugs 2 and 3 are ignited at once, and 1 and 4 again at once. So he thought the ignition coil was bad, and replaced to another used original GM part, since we couldn't find a new original GM one. The catalytic converter was also replaced to a new one, since it was toast due to bad ignition. (In the picture they are in order; 1-2-3-4) After the replacement of the cat, the car started to have a new problem. At first, it wouldn't go above 4000 rpm in any gear. I could feel she was able to go above it, but something did not let her, so she started stuttering but not go above 4000. Then it turned into a temporary problem, meaning if she was in the mood, she could go well over 4000, but other times it disables going faster. Today morning I visited a friend who has Scan-100. There was no code whatsoever, and every value was perfect, except one. The O2 sensor was totally wrong, it jumped from lean to right all the time, and the values it gave were incomprehensible. The diagnosis was that due to the bad cat (melted insides) and the replacement of it (the pounding which came with it), the O2 sensor was comprimised with metal catalysts dust from the old cat. If I'm lucky it will burn off after a few hunderd kilometers. If not, I'm in for an O2 sensor replacement, wich isn't that bad. In other news, the steering wheel was reupholstered with leather, and the steering coloumn was replaced to a newer version, which is tiltable. The one the car had originally was just straight. Since the screws of the ignition switches had to be pierced, it took some wizarding to replace the steering coloumn keeping the original ignition switch, but it worked.
    1 point
This leaderboard is set to Bucharest/GMT+03:00
 

×
×
  • Create New...