Jump to content
Sign in to follow this  
ZLI

Supapa Alb Cu Albastru Blocata (tico)

Recommended Posts

salut, codul de piesa pentru supapa alb/albastra de la tico il stie cineva? mama ei de supapa parca e facuta sa nu se gaseasca

Share this post


Link to post

Poate-i spune cineva pe nume supapei respective. As da si eu o , insa nu stiu ce o sa iasa cu alb/albastra.

Share this post


Link to post

In cel mai rau caz se poate monta una cu aceasi functie de la alta masina...

Share this post


Link to post

Se mai vorbise pe undeva de inserierea unui robinet de acvaristica cu supapa asta, dar nu mai stiu unde.

Oricum, experienta mea cu supapa:

Mie imi moare dupa prima pornire la rece si daca accelerez imediat dupa pornire, il opresc.

Apoi am inseriat cu supapa un robinet de acvaristica, si inchizandu-l, motorul ramane pornit dupa prima cheie, dar cand se incalzeste merge aiurea (parca in 2 cilindrii).

Din vre-o 3 porniri la rece am strans robinetul optim, astfel incar motorul sa nu mai moara la pornire, dar sa si mearga corect cald.

Ba mai mult, parca motorul are un cuplu mai mare la turatii maricele (>2000-2500rpm), dar mai mic la relanti (de ex,la actionarea inchiderii centralizate, scade mai mult turatia).

Avand in vedere ca supapa aia lasa aerul sa treaca mai mult intr-un sens decat in celalalt, pare logic comportamentul.

Share this post


Link to post

Salut,

Am folosit si eu un robinet de acvarii dar nu am fost multumit si l-am dat jos.

Se pare ca este necesar un reglaj mult mai fin decat il poate realiza acel robinet.

 

Era foarte neplacut iarna sa ti se opreasca motorul la fiecare semafor si chiar periculos sa faci mereu frana / acceleratie ca sa nu ti se opreasca motorul deci trebuia rezolvata urgent problema.

 

De doua ierni ma ajuta foarte bine un limitator de vacum mecanic, creatie proprie: un surub subtire, lung de vreo 6cm cu piulita si contrapiulita de reglaj si la capat cu o sarma fixata cu doua piulite cu saiba, legata de capatul tijei care iese din sistemul de vacum. Cu acest sistem am putut realiza reglajul ca in manual, adica sa limiteze deschiderea clapetei la 2,5 mm la pornirea la rece. Mentionez ca sistemul l-am montat in asa fel incat sa nu ''jeneze'' alte piese in jurul lui si clapeta sa-si poata continua deschiderea catre maxim dupa intrarea in joc a socului termic si totodata sa se inchida la maxim dupa oprirea motorului. Este foarte important acest lucru, altfel se lasa cu motor inecat, benzina in ulei, schimb de ulei...bani; am facut multe verificari si ajustari ca sa evit asta.

 

Asta m-a ajutat pe mine dar, daca buzunarul permite, recomand folosirea pieselor originale.

Fotografia atasata este de pe vremea cand testam ambele sisteme ( cu robinet si cu limitator mecanic ).

 

 


post-29194-0-74815400-1357804910_thumb.jpg

Edited by narcis

Share this post


Link to post

Interesanta solutie!

Dar vad ca tu ai pus robinetul pe partea ailalta a T-ului. Eu l-am pus intre supapa si T,ca s-asa carburatorul e un ozn pt mine

Share this post


Link to post

Multumesc de idee. Daca o sa mai folosesc robinetul vreodata, incerc sa il montez cum l-ai montat tu; e posibil sa-mi permita un reglaj mai fin (acum este dat jos, folosesc numai limitatorul mecanic). O zi buna!

Share this post


Link to post

Am uitat sa mai scriu...

Eu iti multumesc pt ideea cu robinetul, ca tu o postasei acu ceva timp!

 

Revin cu un fenomen interesant la robinetul meu: avand in vedere ca intre robinet si supapa mai trebuie o bucatica de furtun, am pus tot furtun de acvaristica

Si sta cam la 90 de grade (adica gatuit, dar nu obturbat complet). Si ghici ce: dupa ce il incalzeste motorul si vacuumul il strange de tot! :lollol:

Asta se inampla, ma observat, dupa oprirea motorului. Si la o ponire dupa nu prea mult timp, merge ca naiba motorul (scade imediat turatia, de da sa se opresca).

 

Deci mare atentie, trebuie folosit un furtunel ca cele originale

Edited by Dr.L

Share this post


Link to post

Multumesc, daca va fi cazul o sa tin cont.

Deocamdata merg cu montajul mecanic.

Share this post


Link to post

Salut! Am supapa alb/albastra (carburator tico) infundata. In Buzau nu am gasit sa cumpar asa ceva, dar ma bucur ca dupa o saptamana am descoperit intr-un catalog de piese de schimb, codul si numele ei (cred). Catalog piese de schimb, figura 10 a, piesa nr 61. Cod 18565-78b00-000. numele in engleza: Orifice assy :shock: . Ciudata denumire! Rugaminte: Stie cineva unde se gaseste de cumparat si cum se numeste (pe romaneste) ? Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Salut,

De unde stii ca e infundata?

Share this post


Link to post

Am suflat cu putere in ambele sensuri. Am bagat presiune cu pompa in ambele sensuri. NIMIC! Nici macar un firicel de aer nu trece. Singura varianta - cu ciocanul!(dupa ce cumpar alta). Nu cred ca este normal sa fie infuntad complet. Putin debit de aer trebuia sa "mearga" din partea albastra spre alb. Parerea mea

Edited by mariustic

Share this post


Link to post

Din cate am inteles eu, nu se simte la suflat pentru ca permite un debit foarte fin.

Daca ar fi complet infundata, la pornirea la rece, la relanti, clapeta de soc ar ramane complet inchisa pana cand ar incepe sa lucreze socul termic si ti s-ar ineca motorul.

Share this post


Link to post

Pai asta mi se intampla. Nu se mai tureaza la pornire (pana la incalzirea motorului), mi se opreste motorul dupa ce se incalzeste, se ineaca in treptele 3-4. Revenind la supapa buclucasa, eu nu va contrazic - dar imi pun o intrebare: fiind o supapa unisens ar trebui ca macar la scoaterea aerului cu gura si astuparea mustiucului valvei cu limba trebuia sa cedeze macar putin aer. Plus ca am introdus cu pompa 2-3 atmosfere aer prin ambele parti si degeaba.... Nu inteleg nici faptul ca la o masina fiabila cum este tico, nu se gaseste o amarata de valva de schimb. Poate nu se strica ... dar e posibil ca mecanicul sa ii rupa din greseala un mustiuc ...

Share this post


Link to post

Eu tocmai am luat una de la dezmembrari. Am testat-o cu gura si intr-o parte nu lasa nimic sa treaca, iar in cealalta parte lasa f putin sa treaca. Inca n-am pus-o pe masina.

Aia pe care o am pe masina (si functioneaza defectuos) lasa semnificativ mai mult aer sa treaca, in ambele parti

 

Pana schimbi supapa, soate furtunul dintre supapa si T, ca sa anulezi sistemul (motorul ar trebui sa mearga mai bine ca acum).

Share this post


Link to post

post-39605-0-25686200-1360328742_thumb.jpgMerci de informatii! Dupa noi cercetari si o munca mai ceva ca de detectiv,am descoperit denumirea in lb romana a supapei alb/albastre: (Duza carburator tico/Capsula atenuare vacuum). Mi-a luat 3 saptamani :mrgreen: . Se gaseste pe net intr-un singur loc, la un pret cam piperat (parerea mea). "foarte putin" inseamna in termen de compatie cam cat aer intra printr-o gaura de varf de ac? Asta sa imi fac o idee. Cat a costat una la mana a 2-a?

Edited by mariustic

Share this post


Link to post

Costa...cat ai norocul sa coste.

Eu am luat mai multe repere. Doar supapa, cred ca ar fi cam 10-15 lei (dar vanzatorul trebuie sa fie dispus sa descompleteze carburatorul...).

 

Maine o sa incerc sa suflu comparativ in supapa si intr-o gaura de ac, ca sa-ti zic exact. Dar intr-adevar, cam asa ar fi.

Felcitari pt gasirea numelui :veneratie:

 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...