Jump to content
Sign in to follow this  
NFS

Uleiuri recomandate - MATIZ

Cele mai utilizate uleiuri la MATIZ !  

1180 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Aici se vorbeste despre normele specifice producatorilor de motoare si nu despre cele ale organizatiilor de standardizare. Normele pe masini se refera la vascozitate si nu la calitate. Motoarele termice se fac pentru o anumita vascozitate si o anumita variatie a ei cu temperatura. Motoarele europene sunt diferite fata de celelalte. Iar asta o stie, doar, producatorul. Cand te apuci sa-l contrazici, nu poti, decat, sa cazi in ridicol.

 

PS ca ideea, doar: vezi temperatura de deschidere a termostatului, ca despre jocuri nu aveam date sa discutam.

Edited by tolin

Share this post


Link to post
.. faptul ca VW are "tupeul" sa recomande acest ulei pana si la motoare V8(iar motoarele VW nu sunt tocmai harburi) ma face sa stau linistit.

Dupa rationamentul asta eu zic ca nimic nu e mai bun pentru motorul de matiz decat un ulei de curse.

 

N-ai omule de unde sa stii tu ce vascozitate si ce variatie a ei ai tu nevoie comparativ cu v8-ul ala.

 

Poate un motor are nevoie de o vascozitate foarte mare la cald ceea ce la al tau ar dauna.

Share this post


Link to post

@tolin

Da, despre normele producatorilor de motoare vorbeam si eu.

 

"Un ulei care intruneste conditiile unei singure norme nu este vreodata mai bun decat unul care intruneste conditiile a doua sau mai multe" - mi se pare o afirmatie putin exagerata.

 

 

@Tommy

Daca uleiul de curse de care zici este 5W30, imi pun si eu :D Sa nu incurcam lucrurile, aici vorbim de 5W30 si de normele producatorilor pe care 5W30-ul respectiv le indeplineste.

Edited by _escu

Share this post


Link to post

Man, nu se vede clar ce ulei am bagat in motor? Nu se pot cauta specificatiile? Nu este tot 5w30? Intr-adevar, este un ulei de ~2 ori mai scump decat cel simplu. Nu inteleg ultimele remarci, la ce se refera? Nu este vorba de vascozitate, dar poate, poate, este vorba de stabilitatea unui anumit ulei...

 

Aici se vobeste, printre altele despre ce inseamna norma 504.00, ultima de la VW pentru motoare pe benzina: http://www.roelz.be/VAG/vw_oilspecs.html.

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post
... Nu este tot 5w30? ...

Asta-i o denumire generica, nu spune totul. Daca tot te-ai apucat sa citesti specificatii, verifica vascozitatea uleiului Daewoo 5w30 cu ce vrei sa cumpari tu. Iar in privinta calitatii, producatorul zice clar: clasa SJ. Tot ce pui tu peste este ca lumanarea la capul mortului, nici nu-l aduce inapoi si nici nu poate creste albul luminii pe care o vede el.

Share this post


Link to post

SJ este sub SL care este sub SM. SM este mult mai putin agresiv fata de catalizator decat SJ, deci nu are cum sa-i faca rau masinii.

Uleiul SJ chiar nu rezista mai mult de 6 luni sau cateva mii de km in conditii de exploatare severe, pentru simplul fapt ca uleiurile respective sunt minerale sau (in cazul 5W30) semisintetice.

Share this post


Link to post

Ce faci in cazul unor uleiuri sinteice, declarate de catre producator ? Tot asa sa negi niste evidente ? Tu negi niste declaratii a unor producatori ? Hai sa vedem ce zici tu contra lor ? Esti pregatit ?

 

Povestea asta cu: "Sj este sub Sj" te elimina din orice competitie, ca n-ai nicun sistem de referinta.

Edited by tolin

Share this post


Link to post

Tolin, in primul rand vreau sa iti spun ca esti ultimul om de pe forumul asta cu care as intra in polemici. Am aflat atatea lucruri despre Matiz citind posturile tale incat mi-e si jena sa te contrazic in materie de uleiuri cu toate ca intr-o oarecare masura imi iau salariul din lucrul cu asa ceva.

 

Totusi hai sa incercam sa ii lamurim putin pe colegii forumisti in legatura cu API SJ, SL, SM, ACEA si ce mai scrie pe bidoanele de ulei:

"For automotive gasoline engines, the latest engine oil service category includes the performance properties of each earlier category."

sursa - API: http://new.api.org/certifications/engineoil/categories/index.cfm (pe aceeasi pagina merita citit "Engine Oil Guide")

 

"Povestea asta cu: "Sj este sub Sj" te elimina din orice competitie, ca n-ai nicun sistem de referinta."

Sistemul de referinta exista, ar fi cam asta:

SJ- For 1997-2001 Gasoline Engine Service (Current Spec.)

 

Classification SJ was adopted in 1996 and recommended for gasoline engines in passenger cars and light trucks starting in 1997 model year. Applications specifying API SH can use the newer API SJ service classification.

 

SL- For 2001-2004 Gasoline Engine Service- (Current Spec.)

Recommended for gasoline engines in passenger cars and light trucks starting in July 2001. SL oils are engineered to provide improved high temperature deposit control and lower oil consumption. Applications specifying API SJ can use the new API SL service classification.

 

SM- For 2004 and newer Gasoline Engine Service Automotive Engines (Current Spec)

 

This specification was introduced in Nov. 2004. SM oils are engineered to provide improved oxidation resistance, improved deposit and wear protection and improved low temperature performance.

 

 

 

"Ce faci in cazul unor uleiuri sinteice, declarate de catre producator ? Tot asa sa negi niste evidente ? Tu negi niste declaratii a unor producatori ? Hai sa vedem ce zici tu contra lor ? Esti pregatit ?"

 

In ce priveste uleiurile sintetice declarate de producator... ce sa fac, zambesc :) Am mai dezbatut de curand problema asta pe alt forum... De cand Exxon a pierdut procesul cu BP (in 1999) nimeni nu mai stie pe ce da banii. Orice producator poate pune pe eticheta denumirea "sintetic" - la urma urmelor daca Castrol a castigat un proces spunand ca prin hidrocracare obtine din petrol un ulei atat de deosebit de orice altceva din natura incat se poate numi sintetic, de ce si-ar mai bate capul alti producatori sa produca uleiuri pur sintetice din pao (polialfaolefine)?

Vezi tolin, nici macar marile companii nu sunt pregatite sa zica nimic in fata celor concurente pentru ca mor cu dreptatea in brate. Mobil 1 sunt uleiuri 100% sintetice si totusi datorita unei decizii judecatoresti concureaza cu alte uleiuri care se numesc sintetice dar nu sunt asa (de exemplu noua gama EDGE de la castrol este doar 80% pao si totusi pe bidon scrie ca e ulei sintetic). Tu ma intrebi daca sunt pregatit sa spun ceva contra lor? :D

 

In ceea ce priveste normele producatorilor, motorasul Matizului nu are nicio legatura cu norma GM-LL care apare pe bidonul lui Valvoline SynPower 5W30. Cine vrea cel mai bun ulei posibil pentru Matizul lui cauta uleiul 5W30 cu cele mai recente clasificari API sau ACEA. Un ulei modern provoaca mai putine depuneri, are coeficient de volatilitate si de oxidare redus si durata de viata mai lunga fata de un ulei mai slab clasificat. DA, este chiar atat de simplu... dezavantajul este pretul pe care trebuie sa il platim pentru performanta.

In afara de cateva cazuri speciale, normele producatorilor sunt simple chestiuni de marketing - de exemplu un ulei care indeplineste specificatiile VW 504.00/507.00 indeplineste si orice specificatii anterioare VW, care la randul lor erau echivalente cu specificatiile altor producatori (un ulei inferior putea sa indeplineasca specificatiile mai multor producatori). E destul de multa confuzie si dezinformare in lumea uleiurilor si asa va fi si in viitor, pentru ca multi au de profitat de pe urma acestei lipse de informatii.

 

cateva linkuri interesante:

 

despre clasificarile ACEA: http://www.acea.be/images/uploads/pub/0703...7_LD_and_HD.pdf

despre uleiurile sintetice, de pe site-ul Amsoil: http://www.technilube.com/faqs_info/synth_diff.php

 

Scuze pentru postul prea lung, dar la uleiuri cam asa sta treaba: mai modern=mai scump=mai bun. Totul e sa avem bani, sa stim sa citim eticheta si sa respectam indicii de vascozitate recomandati de producator :)

Share this post


Link to post

Motorul de Matiz este un motor conceput inainte de anul 2000, API-SJ este suficient pentru el.

 

Altfel, discutiile pe uleiurile americane interzise la comercializarea in afara de USA este problema lor si nu are legatura cu motoarele noastre, deci, ne lasa indiferenti. Se pare ca la ei se aplica regula cea mai buna: ulei ieftin si schimbat des. La fel si discutiile despre uleiurile folosite la motoarele constructorilor europeni. Diferenta dintre temperatura de regim intre motoarele europene si cele ale Daewoo ne fereste.

Share this post


Link to post

Eu sunt nascut prin anii '70. Ar trebui sa imi fie suficient un televizor pe lampi? :D

Eu nu spun ca SJ nu e bun pentru Matiz, dar SJ era recomandat pentru ca atunci nu exista ceva mai bun... asta e si motivul pentru care se schimba uleiul la 6 luni - pacostea aia de ulei se oxideaza ca dracu, are volatilitate ridicata, produce cenusa prin ardere si protejeaza la uzura mai slab si pentru mai putin timp decat un ulei modern. Ca sa nu mai spun ca pentru un motor euro 4 SJ e total neindicat, tocmai din aceste considerente.

Absolut toti producatorii si-au schimbat normele uleiului atunci cand au trecut la o norma de poluare superioara. De ce Daewoo Romania atunci cand a introdus motoarele euro 3 nu a schimbat specificatia necesara a uleiului (SL)? De ce cand a trecut la euro 4 nu a cerut SM? Pai pentru ca lui Daewoo Romania ii convin reviziile la 6 luni sau 10000 km (sau chiar 3 luni ori 5000 km in conditii "grele" de exploatare). Si le convin si vizitele in service provocate de "engine check"... aprins uneori din cauza indicatiilor sondelor lambda, carora le vine in nas toata cenusa provocata de recircularea gazelor si arderea uleiului volatil care e ventilat din carter.

 

Discutia respectiva era despre ce credem noi ca sunt uleiuri sintetice si ce sunt ele de fapt, nu despre ce au voie sau nu sa vanda americanii in Europa.

O fi adevarat ca motoarele Daewoo au un regim de temperatura diferit de motoarele europene, dar aici lucrurile sunt clare: trebuie ulei 5W30. Problema e de care 5W30? :)

Pentru un Matiz euro 4 eu recomand API SM / ACEA A3 sau ACEA A5, care poate fi schimbat fara greturi la 1 an sau 15000 km. Se iese mai ieftin si motorul este mai bine protejat decat cu un SJ 5W30 semisintetic (asa cum este DuraBlend recomandat de tine pentru oras) schimbat la 6 luni.

Share this post


Link to post
De asta ce parere aveti?

 

http://www.oilshop.ro/uleimotor/product_in...roducts_id=1555

 

@ Escu - La specificatii scrie ACEA A3/B3/B4, API SL/CF

Merge pe maty euro 2?

Mie unul mi se pare mult prea subtire. Ia compara-l cu asta: http://www.oilshop.ro/specs/valvoline/SynPower%20XL-III.pdf.

 

Eu unul nu l-as baga in motor.

Share this post


Link to post

Prea subtire?

Pai nu e tot 5w30?

Share this post


Link to post

Fa comparatie la vascozitati la rece/cald.

 

Daca o sa scoata 5w30 cu vasozitate 1 la 100grade, iil pui in motor?

Edited by closchkutza

Share this post


Link to post

aaaaaaaa...

Ma, ce chestie si intelighentia asta... Uite , nu m-am uitat si nici nu m-am gandit sa ma uit la asa ceva...

Oricum, batalia se dadea intre Valvoline Syn Power si asta de la elf.

Deci se pare ca Valvoline castiga.

Multumesc closhcutza :)

Share this post


Link to post

Am ajuns si eu la pasul - schimb de ulei.

M-am hotarat sa pun ulei Daewoo 10W30 am facut comanda pe net. Am cumparat filtru de ulei Mahle - Knecht, de la un magazin din iasi la fabuloasa suma de 7,5 lei :o

Stie cineva e bun de ceva, cum pot sa ma conving ca e potrivit pentru matiz, pe el scrie doar OC 21 si din cate vad posibil ceva un cod 06 W 11.

Edited by Doru_Neo

Share this post


Link to post
Am ajuns si eu la pasul - schimb de ulei.

M-am hotarat sa pun ulei Daewoo 10W30 am facut comanda pe net. Am cumparat filtru de ulei Mahle - Knecht, de la un magazin din iasi la fabuloasa suma de 7,5 lei :o

Stie cineva e bun de ceva, cum pot sa ma conving ca e potrivit pentru matiz, pe el scrie doar OC 21 si din cate vad posibil ceva un cod 06 W 11.

 

Eu am mers cu daewoo 10w30 si penultimul schimb cu daewoo 5w30 la 6000km cand am desfacut busonul pe unde se pune ulei,era numai spuma.Mai bine pune alta marca de ulei.

Share this post


Link to post

Pana acum nu m-au sunat pentru confirmarea comenzii asa ca pot sa refuz comanda si m-am gandit eu la Valvoline SYN POWER 5W30.

Ce ma intereseaza filtrul ala daca e bun. Stie cineva ?

Share this post


Link to post
aaaaaaaa...

Ma, ce chestie si intelighentia asta... Uite , nu m-am uitat si nici nu m-am gandit sa ma uit la asa ceva...

Oricum, batalia se dadea intre Valvoline Syn Power si asta de la elf.

Deci se pare ca Valvoline castiga.

Multumesc closhcutza :)

 

Mergi pe Valvoline, e plin forumul de oameni multumiti de uleiul respectiv.

 

Pana acum nu m-au sunat pentru confirmarea comenzii asa ca pot sa refuz comanda si m-am gandit eu la Valvoline SYN POWER 5W30.

Ce ma intereseaza filtrul ala daca e bun. Stie cineva ?

 

Mahle este unul dintre cei mai mari producatori de filtre. La foarte multe masini filtrele Mahle se folosesc la prim montaj. Calitatea este cel putin egala cu Mann, deci ai facut o alegere buna.

Share this post


Link to post
Ce ma intereseaza filtrul ala daca e bun. Stie cineva ?

Mda, in Romania ca sa vinzi bine trebuie sa vinzi scump, caci ce e ieftin trezeste suspiciuni :grumpy:

Pt Matiz codul Mahle este OC215; ce ai luat tu adica OC21 e mai mare si e bun pt modele mai vechi de ford si opel

Intra pe catalogul online de la www.elit.ro si cauta dupa aceste doua coduri. Uite ce neconcordanta am gasit:

 

 

 

OC215 - Matiz, Aveo si Kalos de 1.2, Suzuki si Daihatsu cu motoare mici

Diametru [mm] 65,5 mm

Înaltime [mm] 65 mm

Dimensiune filet 3/4"-16UNF-2B

Diametru 2 [mm] 62,5 mm

Diametru 3 [mm] 54,5 mm

Tip filtru Filtru insurubabil

post-498-1206566565_thumb.jpg

 

OC21 - Opel, Ford, Austin anii 80'

Diametru [mm] 76 mm

Diametru [mm] 76 mm

Înaltime [mm] 78,5 mm

Dimensiune filet 3/4"-16UNF-2B

Dimensiune filet 3/4"-16UNF-2B

Diametru 2 [mm] 72 mm

Diametru 2 [mm] 72 mm

Diametru 3 [mm] 62 mm

Diametru 3 [mm] 62 mm

post-498-1206566573_thumb.jpg

Edited by Senna

Share this post


Link to post

Chiar, degeaba e buna marca daca nu e bun codul. Acum vad si eu ca OC 21 are garnitura cu diametru mai mare, deci e inutil pentru Matiz.

Share this post


Link to post

Ok m-am lamurit, nu e bun :( Pana la urma care filtru este cel mai potrivit pentru matiz an fabricatie 2004 (Marca si cod)? Am sa ma duc sa caut, nu ma mai las pe mana vanzatorilor. Cat despre ulei mai mult ca sigur voi merge pe Valvoline SYN POWER 5W30.

Un magazin online de unde sa cumpar uleiul si filtru stiti ?

Edited by Doru_Neo

Share this post


Link to post
MANN W712, in jur de 10-12ron...

 

Din cautarile mele prin catalogul de la MANN 2 modele se preteaza la Matiz W811/81 si W 67/2

Cel sugerat de tine se pare ca este pentru Oltcit

Edited by Doru_Neo

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...