Jump to content

Recommended Posts

... conductele care pleaca de la rezervorul pentru servo sunt gresate; am gasit deasemenea ulei prin zona de sub distributie ...

La prima pierdere verifica daca sint OK colierele, posibil sa fie decalite si slabite. Sub distributie nu prea ai cum sa pierzi lichid de servo fara sa vezi pe sus. Daca intr-adevar acolo ai lichid de servo, probabil se prelinge din zona pompei de servo sau a racordului flexibil (furtunul de presiune) care trece pe deasupra distributiei.

 

 

Salutare! Vreau sa stiu si eu dak a facut careva de pe forum un motor de leganza! eu am blocul spart si trebuieste sa il inlocuiesc ! si nu stiu dak trebuieste resetat computerul de bord dupa aceea ? si dak da cum se face ?

Daca inlocuiesti blocul motor, cu siguranta ECM se va reseta in timpul lucrarii. Asta pentru ca VEI FI NEVOIT/OBLIGAT sa deconectezi bateria ceea ce va duce la resetarea ECMului :) .

Share this post


Link to post

Avem a multumi pentru raspuns. Ar putea fi colierele de care imi zici...dar mai intreb: nu cumva si pompa de servo are pierderi...ca este naspa atunci..

Share this post


Link to post

Poate si pompa sa iti piarda lichid. Toate pierderile pe la pompa pe care le-am gasit eu s-au datorat simeringului, nu am gasit nici o pompa care sa piarda pe la garnitura dintre cele doua corpuri. Daca doar simeringul e de vina, atunci nu e panica mare, te costa cca 10-15 lei un simering bun. Orice mecanic cu bunavointa il schimba in max. 10 minute. Mai mult dureaza domontarea si remontarea pompei de servo. Daca se ajunge la asta, iti recomand o amorsare si aerisire a instalatiei inainte de utilizare altfel risti sa iti busesti pompa.

Share this post


Link to post

Multumesc frumos; trebuie sa imi fac timp sa o ridic pe elevator intr-un service si sa se uite oamenii.

Share this post


Link to post

salut,recunosc ca nu am citit toate posturile insa am o mare problema la masina Leganza din 99 Cdx,a inceput sa scartaie de vreo 2 zile ceva la motor face urat ra se aude din partea stanga cam din zona pompei de servodirectie.Ea sa se fi stricat am inteles ca una noua costa cam 9mil si mam uitat in cartea tehnica si scrie ca nu se poate repara.Astept solutii si raspunsuri.Stima Vlad

Share this post


Link to post
salut,recunosc ca nu am citit toate posturile insa am o mare problema la masina Leganza din 99 Cdx,a inceput sa scartaie de vreo 2 zile ceva la motor face urat ra se aude din partea stanga cam din zona pompei de servodirectie. ...

Cu indicatii gresite s-ar putea sa te trezesti cu sfaturi gresite :) ! Se discuta intotdeauna de dreapta sau stinga masinii din perspectiva celui aflat in scaun (sofer, copilot, etc)

 

Acum, depinde cum face ... dupa descrierea ta ceva ma face sa cred ca nu e pompa de servo ci altceva. Role ghidaj sau intinzator curea distributie, intinzator curea accesorii. Pompa de servo nu prea produce scirtiituri, mai degraba un vijiit, vuiet.

 

Ca sa faci o verificare simpla simpla simpla da jos cureaua de alternator si vezi daca iti face la fel (Evident, vei porni motorul pentru citeva secunde - 1 minut) . Daca da, poti sa excluzi pompa de servo, rulmenti alternator si intinzator curea accesorii. Iti vei indrepta atentia spre distributie (chiar asa, citi km/ani/luni ai de cind ai schimbat kitul de distributie ?).

 

PS: Daca e pompa, intr-adevar nu se poate repara. Tot ce se poate face la pompa de servo e sa-i schimbi simeringul in caz ca iti curge

Edited by Salex

Share this post


Link to post

kitul de distribuite a fost schimbat acum aproximativ 10-11 luni,si ai dreptate din masina se aude mai multe un vuiet.Se aude din partea dinspre pasager.

Share this post


Link to post

OK, presupun ca nu ai facut 50.000kmin ultimul an :) . Fa-i verificarea aia pe care ti-am recomandat-o. Ai nevoie de o cheie inelara de 15 pentru a detensiona intinzatorul curelei de accesorii. Daca nu esti pregatit pentru astfel de interventii, la orice service de cartier se rezolva (demontat/ascultat/montat) in maxim 10 minute. In felul asta se injumatatesc cauzele ...

 

Daca zgomotul e mai mult vuiet, din pacate, cresc sansele sa te lase pompa de servo :( . Totusi, inainte de a pica, pompa te anunta prin momente in care iti dispare asistarea. Ai observat asa ceva ? Ai senzatia ca, in special, la manevrele efectuate pe loc, cu motorul cald - f. cald (deci dupa minim 30 minute de mers) volanul se misca mai greu ? La capat de cursa, scoate un zgomot exagerat de puternic ?

 

Mai poti face un test, insa nu vreau sa il fac public. Nu e tocmai "crestin" si nu vreau sa se arunce oameni inutil in a-l face :) . Daca vrei, scrie-mi un PM.

Share this post


Link to post

Salut,

 

Imi spune si mie cineva va rog, la Leganza unde este busonul de verificare nivel ulei in cutia de viteze?...

Eu nu l-am gasit... X(

 

Multumesc.

Share this post


Link to post
Semeringurile de la supapele de evacuare.Uleiul care scapa pe linga ele arde direct in evacuare cu mult fum.

 

 

ai avut dreptate ovi intr-un final am reusit sa desfac motorul si sa ajung la simeringurile de la supape :) de acolo era buba... erau fraf si pulbere cu depuneri si pe cozile de la supape :) am schimbat totul inclusiv supapele deoarece prezentau urme de uzura si merge super ok acum merci pentru sfat si raman dator cu o bere :P

Share this post


Link to post
La prima pierdere verifica daca sint OK colierele, posibil sa fie decalite si slabite. Sub distributie nu prea ai cum sa pierzi lichid de servo fara sa vezi pe sus. Daca intr-adevar acolo ai lichid de servo, probabil se prelinge din zona pompei de servo sau a racordului flexibil (furtunul de presiune) care trece pe deasupra distributiei.

 

 

 

Daca inlocuiesti blocul motor, cu siguranta ECM se va reseta in timpul lucrarii. Asta pentru ca VEI FI NEVOIT/OBLIGAT sa deconectezi bateria ceea ce va duce la resetarea ECMului :) .

Am terminat cu motorul si intradevar nu a trebuit sa resetez ECM ! Deocamdata motorul merge bine ,,in sensul ca nu a a prut nici o bataie mai am de vazut acum cu injectzia caci nu mereg rotund am schimbat bujiile si fisele acum...sa vedem cum lucreaza injectoarele! sper sa le pot curatza...sa nu fiu nevoit sa iau altele caci sunt scumpe ca naiba...Drumuri bune sa avetzi si nici o neplacere cu masina!

Edited by ovi_jer
Incearca sa resetezi tastatura si sa postezi in limba romana si fara scurtaturi IRC !

Share this post


Link to post

BUna seara...tocmai cand laudam si eu masina hop si nenorocirea. Dupa ce i am cumparat cauciucuri ...chedere , niste plastice ornamentale care lipseaua , i am facut antena si schimbat boxele...adica treaba de 2 ore totul ...s a intamplat nenorocirea.

ZIlele trecute a urcat apa destul de mult , eram grabit nu am bagat de seama si mi s a ars garnitura de chiulasa.

Sa mai zic ceva? Norocul meu e ca apa o arunca nu in motor sau ulei ci pe evacuare in capu pistonului 4 asa mi au zis la service. La relanti merge in 3 asa parein dchimb la viteza zbora si consuma si mai putin . :)

Cum m am certat cu cei de la service ca si au luat lumea in cap si mi au facut masina cazatura ...i am bagat in aia a mamii lor si acum il astept pe Salex sa vina din concediu sa reuseasca sa o porneasca. Sunt distrus...Pana atunci adica 10 august ,,zace undeva pe langa Fundulea in Tamadau pentru cine vrea sa o plinga si sa i aduca o floare :) .

Noroc cu Matizu ...

Daca tot umblu la chiulasa cu Salex.. sau mai mult EL...ce ar mai trebui verificat si inlocuit ..multumesc mult pt sfaturi .

Numai bine

!!!

Share this post


Link to post

Eu, in locul tau, as schimba si segmentii. In cel mai rau caz, as verifica foarte atent sa vad cat au fanta. Apoi, cred ca simeringurile de la supape, plus, normal planeitatea chiulasei. Apoi, as verifica sa vad de ce a crescut temperatura. Mie si lui frate-meu, la 45 grade afara, cu A/C pornit, 4 oameni, mers bara la bara nu-mi creste apa deloc si nici nu e normal sa creasca.

Share this post


Link to post

Nici mie, creste pana la jumate si acolo intepeneste! La mine e problema ca la 2-3 saptamani trebuie sa-i mai completez apa! Sa fie garnitura ciupita ? Fum alb nu scoate,merge frumos, dar cum am zis ii mai pun de vreo 2-3 degete in borcan apa .

Share this post


Link to post

Probabil pierde pe la vreun furtun.

Share this post


Link to post

Nu se vede la nici un furtun. Singurul loc de pierdere m-am gandit eu la calorifer, dar ar curge inauntru? Chiar nu stiu. Oricum mai in toamna intentionez sa-i schimb caloriferul ca am stat cam prost cu caldura iarna asta si am sa vad atunci.

Share this post


Link to post

Daca iti curge caloriferul ar trebui sa simti si mirosul specific de leustean al antigelului, plus aburirea aiurea a parbrizului. Bine, acum pe caldurile astea e mai greu. Incearca sa eviti demontarea caloriferului, daca nu esti sigur ca are buba. Il poti testa cu aer comprimat si chiar spala "din exterior", ceea ce iti recomand cu caldura.

 

Pierderea de lichid poate sa aiba loc printre chiulasa si bloc. Datorita temperaturii mari a motorului, se evaopra instantaneu. In functie de culoarea lichidului de racire, cauta urme colorate la imbinarea dintre chiulasa si bloc. Nu e musai sa ai garnitura ciupita, poti avea doar chiulasa usor deformata :P . Ar mai fi posibila o stringere insuficienta a chiulasei, in special a suruburilor dinspre extremitati. Am vazut faze din astea.

 

Legat de caldura din iarna, ai observat ca iti baga la turatie mica a motorului si ceva mai bine la turatie mare ? Daca da, atunci e garnitura ciupita linga un piston, chestie pe care iarasi ai cum sa o verifici. Scoate bujiile si vezi daca vreuna difera ca aspect de celelalte. In mod normal, ar trebui sa aiba o culoare alb-gri f. deschis.

 

Verifica cu atentie furtunele de sub galeria de admisie, alea se vad mai greu.

Share this post


Link to post

Caldura baga la fel indiferent de turatie. Ba mai rau ! M-a prins un ger intr-o iarna noaptea venind de la TG.Secuiesc inspre Brasov, drum curat uscat,viteza si de ce mergeam mai tare ,imi inghetau geamurile pe interior! Bujiile au aceeasi culoare , de cate ori le-am schimbat. Eu am pus pierderea pe evaporare pana acum . Deci la 2-3 saptamani pun 300-400 grame de antigel.Oricum daca va mai sta ,ma hotaresc sa-i schimb simeringurile la supape si atunci ii fac si planiettaea la chiuloasa.

Share this post


Link to post

evaporare evaporare insa daca circuitul e etans, pe unde ar iesi vaporii ? e clar ca are buba. de un an si o luna eu n-am completat nici macar un ml ceea ce mi se pare normal.

Share this post


Link to post

DA, asa e, ai dreptate, ori pierde pe udeva unde nu vad ori la garnitura de chiuloasa!

Share this post


Link to post

Salutare! Ceva probleme si pe la mine...dupa ce am schimbat blocul motor ,totul este oki ,,ins nu imi tzine relantiul ,si nu merge rotund la turatzie mica...am luat-o babeste...am verificat din nou distributzia si e oki totul pus dupa carte...apoi am schimbat bujiile am verificat injectoarele ,le-am alimentat si la 12 volti...nu s-a schimbat nimik ,,,cine poate sa imi dea un sfat ..ce as mai putea sa fac?

Share this post


Link to post

Salut! Am vazut la Leganzele care se vand in Germania ca au un buton "sport" indiferent de cutie manuala sau automata. Ce rol are el si cum se poate monta si la noi? Butonul l-am incercuit cu rosu in pozele atasate. In prima poza am incercuit cu galben un element al bordului care mie imi lipseste pt. ca am avut la ea un radiocasetofon 2din pe care l-am scos si acum nu mai gasesc acea tavita pt montat acolo. Alta intrebare: unde gasesc arcuri mai joase cu minim 30-40mm si mai rigide pt. Leganza sau de la ce masina sunt compatibile? Vectra, calibra? Mersi in avans pt. raspunsuri.

yjxg9nm7kyluia7n7fys_thumb.jpgdxc6qvawce6bac76zemd_thumb.jpg

Edited by Bimm3r

Share this post


Link to post

Ala este bunonul de Security si este la disponibil la cele care nu au combina.

Tavita gasesti si in Romania, s-a montat pe SX-uri.

Setul de arcuri este aproximatix 120 lire in UK. Cauta pe ebay dupa "Leganza lowering springs".

Share this post


Link to post

Mersi pt. raspuns. Am gasit pe ebay.co.uk PI Lowering Springs dar ce marca e asta "PI" ? Acum problema e cu transportul. Costa mult. La noi nu se gasesc? Nu reusesc sa gasesc pagina producatorului sa stiu si eu daca sunt bune sau nu, oricum ele lasa masina cu 40mm ceea ce e bine, dar nu stiu daca sunt mai rigide, ar trebui sa fie. Eu oricum am amortizoarele naspa la ea, niste monroe din alea ieftine, dar sunt aproape noi, dar tot barca e. In fine... :)

Edited by Bimm3r

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...