Jump to content
Sign in to follow this  
smart_ass

Cum Imi Dau Seama Daca Amortizoarele S-au Dus ?

Recommended Posts

Salutare,

Stie cineva la cati km trebuie sa schimb amortizoarele la nubira 2?Momentan le am pe cele originale,nu troncane,nu bat ,am 77000 km.Ce marca ar trebui sa pun?Nu vreau amortizoare "tari",sunt confortabil cu cele "moi".De asemenea ,cand le schimb mai trebuie sa achizitionez si altceva(ex:piulite,suporti,saibe,etc).nu ma pricep si un sfat despre ce trebuie sa achizitionez ar fi de folos.Stie cineva un service ca lumea unde pot face operatiunea?In bucuresti sau in valcea?

Multumesc

Edited by Mircea

Share this post


Link to post

Mergi si fa un test de amortizoare si o sa te lamuresti daca trebuie schimbate! Rezultatele de la test trebuie sa se incadreze in anumite limite...

Share this post


Link to post

Ok.Unde pot face testul in bucuresti?

Share this post


Link to post

Cielo exe lpg 15.000 km.

Troncane un amortizor pe spate mai tare decat un stingator care "umbla aiurea prin portbagaj"

Masina e in garantie. M-au trimis si am facut testul: 53% amandoua ceea ce este multumitor.

Dupa testul asta mi-au zis ca amortizoarele sunt bune si ca nu se schimba in garantie. Trancaneala au auzit-o si ei, dar au spus ca nu au ce face decat daca cumpar eu alte amortizoare si ei le schimba.

 

Asa sa fie? Mai este vreo varianta?

 

P.S. - troncaneala este mai puternica dimineata sau la temperaturi scazute.

Share this post


Link to post

Eu la 40.000km am facut(testul de amortizoare) si fata(65%) si spatele(75%) Iar cand plec in forta de pe loc sunt momente cand imi fac rotile ca mingile de baschet pe asfalt(si amortizoarele sunt la 65%).

Nu e deloc multumitor 53% al tau...incearca sa le schimbi pe garantie(amandoua).

Share this post


Link to post

Pe "foaia" cu rezultatele testului scrie asa:

 

Road grip left 56% 16Hz (am citat din memorie cand am spus 53% :D )

right 56% 17Hz

difference road grip 0%,

weight 460Kg

 

60-99% good

40-59% sufficient

20-39% insuficient

0-19% bad

 

Pe chestia asta nu-mi schimba nici un amortizor.

Trancane foarte tare (loveste in cap)

Nu ma pricep, dar oare nu se poate face nimic decat sa cumpar eu altele?

Daca nu rezolv alfel, nu am alta solutie.

Share this post


Link to post

Dupa o banala vizita in service pentru inlocuirea filtrului de benzina, Cielo a inceput sa topaie ca un cangur. Am zis la inceput ca mi se pare mie, dar nu - masina topaie infernal de rau dintr-o data, si-am mai condus-o in ultima vreme, deci nu e o chestie care sa fi aparut progresiv. Arcurile nu par rupte (ochiometric), amortizoarele par in regula (apasata pe colturi, oscileaza o singura data peste tot), dar dupa o groapa sau la franare topaie de ma luase raul de mare. Ce naiba ar putea sa se fi intamplat dintr-o data, asa?

Share this post


Link to post

s-a umblat la presiunea din roti?

daca e rupt un arc nu topaie... se lasa si mai trozneste...

Share this post


Link to post

Nu s-a umblat. Dar am aflat alta chestie: masina a fost ridicata pe cric ... cam juma' de metru. E posibil sa se fi strambat ceva, presupun?

Share this post


Link to post

s-o fi "belit" un amortizor

eu am remarcat la cielo cu amortizoarele stock urmatoarea chestie:

ridicat cu nesimtire pe cric plus capra datorita minunatiei de punte rigida ajunge ca arcul sa piarda contactul cu tamponul superior si sa se vada tija amortizorului (am facut asta sa vad ce se intampla, amortizoarele le schimbam oricum)

chestie care nu se intampla in mers normal decat daca faci niste tampenii aproape de rasturnare

e posibil ca ridicand atata (50cm) sa se fi suprasolicitat amortizoarele la capetele de cursa

 

de-asta scrie in manualul de servis ca interventiile la puntea spate se fac cu masina suspendata - sa nu o ridice aiurea vreun bizon

Share this post


Link to post

Cred sa nu fie mai rau! Daca amortizoarele s-ar fi dus nu oscila o singura data cand o apasa pe colturi!

S-a strambat ceva sigur! Usile se inchid bine?

Share this post


Link to post

ba da... poate sa nu oscileze cand o apesi pe colt si totusi sa topaie pe drum... vazut de subsemnatul la 2 masini deja...

 

arunca un ochi pe dedesubt sa vezi sa nu fie curs vreunul...

Share this post


Link to post

Nu stiu de ce, dar imi suna ca baietii au inlocuit amortizoarele bune, cu unele duse.

Share this post


Link to post
ridicat cu nesimtire pe cric plus capra datorita minunatiei de punte rigida ajunge ca arcul sa piarda contactul cu tamponul superior si sa se vada tija amortizorului (am facut asta sa vad ce se intampla, amortizoarele le schimbam oricum)

 

Asta zice si Mike1 ca i s-ar fi intamplat, deci sansele cresc mult ca asta sa fie problema.

 

S-a strambat ceva sigur! Usile se inchid bine?

 

Din fericire, da, totul pare la linie. Inclusiv cat am putut sa ma uit pe sub masina.

 

Nu stiu de ce, dar imi suna ca baietii au inlocuit amortizoarele bune, cu unele duse.

 

Din fericire, n-au avut timp pentru chestia asta, si masina era "la vedere" pe durata operatiei. Coreland totusi cu saltarea aiurea pe cric ... sper sa fie prima varianta, cea cu capul amortizorului deplasat. Revin cu actualizari.

Share this post


Link to post

Mda, deci de vina se pare ca n-a fost amortizorul din cauza ridicarii excesive pe cric, ci amortizoarele pe fata. Blocate amandoua. Nu prea imi dau seama cum.

Share this post


Link to post

Am patit asa ceva la Renault 21 Nevada cu amortizorul pe fata! Am dat intr-o denivelare(nu groapa) si a ramas blocat. N-am putut sa-l mai fac sa se deblocheze nici dat jos. A ramas pur si simplu intrat .Si nu avea nimic stramb.

Share this post


Link to post

Asa am patit si eu , numai ca la mine e doar cel din dreapta-fata blocat . Nu imi explic cum, stiu doar ca am auzit odata la o parcare laterala o pocnitura, sa fi fost aia?

Share this post


Link to post

Cateodata se mai aude cate un zgomot in viraje mai ales la plecarea de pe loc ori pe drum denivelat cand trag de volan stanga.

Din cate mi s-a spus, zgomotul ar proveni de la palier.

Daca tot e necesar sa schimb respectivul palier, mi se contureaza ideea de a schimba si amortizoarele fata la Cielo. Au deja 12,5 ani si ma gandesc ca poate or fi cam batrane. Apoi in aceeasi ordine de idei, poate trebuie schimabte si arcurile fata ca si alea or fi cam batrane.

Manopera e tot aia e daca schimba tot sau numai palierele.

 

Daca ma apas pe coltu fata al masinii cu 90 kg, la eliberare oscileaza cam de 2-2,5 ori.

Ce spuneti e o idee buna sa schimb amortizoarele si arcurile fata? .. ori nu are rost sa ma complic?

Ambele paliere par cam duse, partile lor vizibile din cauciuc arata coapte si crapate.

Share this post


Link to post

Schimba doar amortizoarele si palierele

si eu am stat in dubiu cu arcurile - dar dupa scimbarea amortizoarelor s-a rezolvat complet problema "balansului" masinii

Share this post


Link to post

Azi ,mergand normal pe drum masina a inceput sa sara ca o capra! Specific, nu am "luat "nici o groapa in drum.

La o superficiala vedere pe spate isi face balans cand te lasi pe masina pe fata nu. E rigida ca o caruta! Si mai lasata de bot.

Cred ca s-a blocat un telescop! Posibil amandoua? Cam ciudat si asa dintr-o data! Amortizoare puse noi acu 15000km. Of, m-a mancat masina asta!Revin maine cu concluzii!

Share this post


Link to post

Sunt amortizoarele spate sigur! Unul din ele a "picat" de tot, masina e pe arcuri acum :P . Asa am patit eu in Bucuresti acum 1 luna.Mai bine schimba-le ;) !

Share this post


Link to post

Revin cu detalii! amortizorul fata stanga blocat pe inchis! Inexplicabil! Dat jos ,prins in menghina si a fost imposibil sa ii trag tija afara!Schimbat cu Monroe pe ulei la 160 ron/buc. La ACSA erau 297ron/buc de GM.Schimbat si pe spate de la o Leganza adusa recent din Anglia ,amandoua cu arcuri cu tot 150 ron.Sta mult mai ridicata de spate .

Share this post


Link to post

Sa inteleg ca si la tine sta tot asa de mult ridicata de spate? Credeam ca sunt singurul...

Intrebare: de ce Monroe? Altele "nu era" ? :P

Share this post


Link to post

Putin :o fftopic: Am observat si eu ca Leganzele din UK sint mai ridicate de spate decit cele din Ro. Zilele trecute chiar am demontat niste amortizoare (de fapt le-am taiat cu flexul) de pe o astfel de Leganza. Arcurile nu mi s-au parut diferite fata de ce stiam de la noi. Ca fapt divers, amortizoarele erau Monroe :P

Share this post


Link to post

@ing3r,sincer sa fiu si nu imi e rusine s-o recunosc ,nu ma dau banii afara din casa si de aceea Monroe. La smecheri la fabrica cereau pe GM originale 220ron si cum am spus la magazinul fabricii erau cu 297ron.

@Salex,ai dreptate,cu amortizoarele date jos (cu arcuri cu tot) nu era nici o diferenta intre ele. Dar montate pe masina ,masina sta mai sus vizibil.

Sunt cam off-topic dar imi cer scuze la admini,Leganzele aduse din Anglia sunt perfecte!N-am apucat sa iau si amortizoarele de fata .Masina adusa de 2 zile si le vanduse imediat cu jamba cu disc cu tot.In schimb am luat multe alte piese care arata in conditii foarte bune(macarale de geam,motorase de geam,pompite stergator +multe altele) .Zici ca sunt noi!

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...