Jump to content

Sign in to follow this  
Elf

Viteza Functie De Treapta De Viteza Si Turatie La Matiz

Recommended Posts

Salut toti forumisti de pe acest site,

Am citit cateva luni aproape tot ce ati scris despre Matiz aici. Avad in vedere plusurile si minusurile acestei masini m-am hotarat sa cumpar si eu o buburuza noua. Fiind un proaspat posesor al micului gigant trebuie sa-i fac rodajul si ideea este ca neavand turometru nu stiu exact ce turatie are motorul la anumite la anumite viteze si trepte de viteza astfel incat sa nu merg cu ea nici subturat nici supraturat.

Cei cu turometru ar putea sa ne ajute pe cei fara si sa ne spuna si noua astora mai "nedotati" :) ce viteze sunt la anumite trepte si turatii. Eu de exemplu as vrea sa stiu ce viteza am :

 

in treapta I la turatia de 2000 rot./min ?

in treapta I la turatia de 3500 rot./min ?

 

in treapta II la turatia de 2000 rot./min ?

in treapta II la turatia de 3500 rot./min ?

in treapta II la turatia de 5000 rot./min ?

 

in treapta III la turatia de 2000 rot./min ?

in treapta III la turatia de 3500 rot./min ?

in treapta III la turatia de 5000 rot./min ?

 

in treapta IV la turatia de 2000 rot./min ?

in treapta IV la turatia de 3500 rot./min ?

in treapta IV la turatia de 5000 rot./min ?

 

in treapta V la turatia de 2000 rot./min ?

in treapta V la turatia de 3500 rot./min ?

in treapta V la turatia de 5000 rot./min ?

 

Daca aveti sfaturi cu privire la plaja de turatie care e bine sa o aibe masinuta in rodaj sau alte sugesti le primesc cu mare placere.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Din ce am citit pe adresele unde m-ati indrumat nu sunt lamurit cu viteza functie de turatie si treapta de viteza (din diagramele si tablele citite rezulta diferente de pana la 500 rot/min pentru aceeasi treapta si viteza :-? ), asa ca un posesor de matiz cu turometru ar putea sa-mi spuna cel mai bine care sunt turatiile cat de cat reale functie de viteza si treapta de viteza. Zic si eu, altfel pot sa schimb vitezele dupa ureche, cand aud ca se tureaza prea tare motorul trec intr-o treapta superioara si invers cand nu se mai aude (tot motorul), dar ar fi bine sa-mi formez niste reflexe la schimbarea vitezei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
...un posesor de matiz cu turometru...

Deocamdată n-are nimeni aşa ceva...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zerro parca zicea ca are turometru (cel cu ShiftSound)

Edited by akaionut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zerro parca are Tico. Nu cred ca se potriveste.

 

Elf, din diagramele alea, poti sa-ti formezi aceleasi reflexe ca si noi. Schimbi si tu in functie de viteza afisata pe vitezometru. Vezi la cit schimba majoritatea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu va trebuie turometru. Se dau rapoartele de transmisie => se pot calcula turatii/viteze.

 

Am vazut ca si #dan_m a facut un calcul si rezultatele lui si ale mele sunt foarte apropiate (si n-am tras cu ochiul :) >- ), iar el a folosit si o logica putin diferita.

 

Schimband rapoartele si diametrul rotii se obtin turatii/viteze pentru alte modele

 

PS: In mod normal, eu merg la limita jos a turatiilor economice. Am observat ca daca o turez la sarcina mica face urat.

Viteze.xls

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deci viteza cea mai buna in treapta a V-a pe drum drept ar fi de aprox 105 km/h? Mai e si faza ca daca acul imi arata 110, de fapt eu am 105. Deci 110 km/h e economic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de ce sa arate acul 105 daca ai 110?

Intr-a V-a mergi economic si cu 60 si cu 115.

Cel mai extra, ultra, super economic mergi intr-a V-a cu 90 (aproximativ)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pai asa sunt facut masinile .. sa arate putin mai mult decat viteza reala; eu am si verificat in Austria cu radar instant la intrarea intr-o localitate... si avea, 60 la ora is pe radar scria 54-55.

Dar daca la 115 consumul e 280 grame tralala pe ora :) si la 90 e tot asa, atunci de ce nu e cel mai econimic la 115 sa mergi ca faci mai multi km in acelasi timp, nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Domnule, ai dreptate.

 

Mai pui cateva grame de benzina si mergi inca 15km.

 

Spun ca mai pui cateva grame: consumul este 180 grame pe cap furajat de cal putere si pe ora, atat la 2600rpm cat si la 4600rpm. Doar ca fortele de frecare sunt proportionale cu viteza, deci ca sa mergi mai repede trebuie mai multi cai. :mda: Frecarea cu aerul este proportionala cu patratul vitezei. Asta inseamna ca daca maresti viteza cu 30% (adica de la 90 la 115), frecarea cu aerul creste cu 60% :shock:

 

Cel mai bine vezi asta cand mergi cu bicicleta: eu am facut o data 2km in 1/2h. In schimb, la intoarcere trebuia sa pun frana =)) (asta era prin Olanda, unde windsurfing se face cu zmeul - parapanta e prea mare :banana: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

mda, ai dreptate.. dar totusi unde pot vedea sau pe ce grefic ca 90 este viteza cea mai economica? sau cum ai calculat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zerro parca are Tico. Nu cred ca se potriveste.

 

Zerro are Matiz si are turometru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pt. "getablonda", tabelul si graficul care l-ai atasat (facute in execel) sunt instructive insa daca te apuci sa calculezi consumul sa zicem la viteza de 93km/h in treapta a V a (dupa graficul dat de producator putere functie de turatie, la turatia de 3400 ai o putere de aprox. 34CP) iti rezulta 6,12 kg benzina iar daca mai transformi si in litri ajungi la un consum de 8,5 l/93km ceea ce este enorm pt matiz. Ceva nu este in regula, ori consumul pe CP*h nu este cel real dat de producator ori, felul cum calculez eu, nu stiu. Normal la o viteza de 90km/h constanta in treapta a V a nu poti avea un consum mai mare de 5 l/100km, poate fi chiar 4,5l/100km. Ceva este putred (ori in calculele tale cu toate ca mi se par logice ori in calculele mele, sau in datele furnizate de producator). Daca sunt alte pareri si eventual calcule, tabele, etc le astept cu mare interes.

Pt Zerro, daca tot ai turometru ai putea sa faci un bine sa sa ne dai un tabel cu vitezele functie de treapta de viteza si turatia. Multumesc si tuturor drum fara evenimente ! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Satori .. .ai dreptate ...

@NFS ... am Matiz (singurul Matiz cu numar de PH care mai apare din cand in cand pe la intalniri) ... si turometru ...

si intr-adevar ... mi-am pus treaba aia cu shift sound ... merge ... si cineva pusese un ".xls" cu niste valori ale turatiilor si un grafic ... valorile alea sunt foarte aproape de adevar ... eu am setat turometrul astfel:

- viteza optima de schimbare a vitezei intr-o treapta superioara 3400 rpm

- shift sound - stilul economic 200 rpm

- shift sound - stilul sportiv 500 rpm

 

calculul facut de mine este astfel ... sa beep-aie la valoarea vitezaoptima+shiftsound/2

(s-a vrut sa fie ceva mai compleza treaba aia si d-aia a aparut "/2" - vroiam sa fac ceva care sa-ti spuna si faptul ca te apropii de turatia unde trebuis sa schimbi dupa care sa te anunte ca acum trebuie sa schimbi insa m-am oprit doar la a te anunta ca trebuie sa schimbi si nu am mai modificat anumite chestii gandite initial in alt mod)... deci tinand cont ca la mine e setat stilul economic schimb undeva in jur de 3500 (+/- 20 rpm) si am urmatoarele viteze la respectiva turatie:

 

- viteza 1 o schimb oricum imediat dupa ce pun rotile in miscare

- viteza 2 cam pe la 37 (acul undeva la jumatatea dintre 35 si 40) Km/h

- viteza 3 - 47 (acul undeva la jumatatea dintre 45 si 50) Km/h

- viteza 4 - 60 (acul undeva foarte aproape de 60) Km/h

- viteza 5 - 83 (acul undeva un pic peste 80) Km/h

 

cam asta e in cazul matizului meu ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

deci tu daca mergi sub 50 km/h mergi cu viteza a 2-a ???

 

ceva nu e bine... tu zici ca schimbi voteza 1 cu 2 imediat dupa ce ai pus rotile in miscare.. iar apoi spui ca bagi a doua la 37 kmh !!!!???? ca asa se intelege.. ca a V-a dai la 83 km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze ... eram prins in alte chestii si pe deasupra ma mai <<beep>> la spate si seful ... am scris airea ...

 

sa lamurim ...

viteza1 - o schimb dupa ca masina incepe sa se miste

viteza2 - o tin pana undeva aproape de 35 - 37 Km/h

viteza3 - o tin pana aproape de 55 - 60 Km/h

viteza4 - o tin pana un pic peste 80Km/h dupa care schimb a 5-a

iar intr-a 5-a beepaie ca a atins turatia de 3500 rpm undeva putin peste 100Km/h

 

inca o data scuze de chestiile eronate scrise in viteza (asa se intampla daca postezi de la servici cu seful in spinare) ...

Edited by Zerro

Share this post


Link to post
Share on other sites
- viteza 1 o schimb oricum imediat dupa ce pun rotile in miscare

- viteza 2 cam pe la 37 (acul undeva la jumatatea dintre 35 si 40) Km/h

- viteza 3 - 47 (acul undeva la jumatatea dintre 45 si 50) Km/h

- viteza 4 - 60 (acul undeva foarte aproape de 60) Km/h

- viteza 5 - 83 (acul undeva un pic peste 80) Km/h

 

cam asta e in cazul matizului meu ...

Nu prea am inteles cum e cu schimbatul asta. Cand spui "- viteza 2 cam pe la 37" inseamna 2 spre 3 (adica bagi a 3 -a la 37 kmh)? In acest caz ce mai inseamna viteza 5 - 83?

Daca inseamna ca ai 3.500 rpm la respectivele viteze in respectivele trepte tot nu sunt lamurit.

A 2 a o simt si eu ca la aproape 40 trebuie dat a 3 a unde cazi in turatie..nu stiu pana unde dar mi se pare curios ca doar in 10 kmh in plus esti iar la 3.500 rpm (eu schimb a 3 in a 4 a la 50-55 de ex. care ar insemna ca o turez ingrozitor de mult). De a 4 a ce sa mai zic daca la 60 kmh ai 3.500 rpm ceva nu e in regula, caci nu trage de loc (mie mi se pare ca e pe la 2.000 si un pic)

 

Acum asta am inteles eu din postul de mai sus. @zerro poate detaliezi un pic pls

thx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ceva e putred in Danemarca. Ori nu ai explicat tu bine, ori nu am inteles eu bine, ori ambele. Dupa mintea mea tu schimbi cam ca in graficul de mai jos, dar se pare ca ai prea multe trepte.

v1 - v2 : 0km/h ~ 5km/h

v2 - v3 : 5km/h - 37km/h

v3 - v4 : 37km/h - 47km/h

v4 - v5 : 47km/h - 60km/h

v5 - v6 : 60km/h - 83km/h

v6 - oo : 83km/h - 200km/h

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca bagi a II-a la 5km/h esti sub 600rpm - subturat tare

Mergi cu I-a pana la 20 si tot ce-i sub 20

Share this post


Link to post
Share on other sites

scuze pentru datele eronate .. .am modificat in postarea anterioara adevaratele valori ... nu aruncati cu pietre ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreau si eu unul...pe cand se anunta productia de serie ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×