Jump to content
 

Sign in to follow this  
dAKuL_maniaK

Probleme Electrice Matiz

Recommended Posts

Asa se intampla cand moare bateria. Era mai batrana si nu a rezistat la supra descarcare. E intrerupta in interior pentru ca cel putin un element a murit. Bateria asta este tipica pentru Tico si Matiz, avand capacitatea de incarcare de 35 Amperi/Ora (Ah). Se mai gasesc si de 40 Ah, mai scumpe si nu prea te ajuta cu nimic. Altele cu capacitati mai mari au si dimensiunile mai mari si nu prea incap in locas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Va salut!!am si eu aceeasi problema ,matizul are 2 ani si jumatate ,am gasit bateria descarcata,a venit un prieten si am pornit-o cu cabluri.am ajuns acasa si dupa 1/2 ora s-a descarcat.am verificat sa nu fie vreun consumator (cas,etc) si dupa 2 ore tot cu cabluri am pornit-o.Am pus mana pe alternator si aceste frigea.Am 3 intrebari: 1-daca mai este in garantie alternatorul? 2 - c-am cat m-ar costa reparatia ? 3-daca e bine ca ma gandesc sa nu fie puntea redresoare din alternator .Ma poate ajuta cineva ? Va multumesc anticipat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste ghidul de service si vezi ce componednte mai sunt acoperite de garantie peste doi ani. Eu ma cam indoiesc de asigurarea garantiei dupa doi ani la componentele specificate mai ales ca DWAR e istorie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc ! am, rezolvat problema cu 3.5 ron (o dioda)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut! Imi poate spune si mie cineva de ce nu am curent la bricheta unui Matiz? Daca o fi de la vreo siguranta care ar fi aceia ca pe capacul blocului de sigurante scrie in engleza si nu-mi dau seama? Unde as putea gasi un manual pentru Matiz chiar si in format electronic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manual gasesti pe www.anagabriela.ro.

Verifica sigurantele din masina, cele de sub volan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buna ziua! am uitat faza lunga pornita cam 1,5 h si nu mai pornea ; am pus bateria un redresor (care incarca cu minim 40AH) cam 45 min -1 h si s-a incarcat suficient (redresorul avea 5 beculete , am lasato sa faca 4 ) am ajuns cu ea acasa fara nici o problema; Intrebarea mea este : trebuie sa fiu mai atent la baterie sa nu se descarce din nou sau alte probleme de genul acesta ? Mentionez ca : bateria nu era descarcata complet dar nu mai puteam sa pornesc ; am alarma , si radio cd (il tin cu fatada scoasa) Va multumesc aniticipat!

Edited by crysis_fanatic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trebuie ! Cred ca daca o uitai asa 3 ore ai fi avut probleme mai mari. Mai cred ca e bateria din fabrica, deci e cam trecuta de prima tinerete si deci rezista mai greu la descarcari excesive. Foloseste-o in cazul asta cam pentru ce a fost destinata : "starting battery".

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da este din fabrica are cam 4 ani.Imi poti reocomanda o alta baterie ? (varta,bosch sau ce o fi pt matiz....) si la ce pret este ;

Multumesc anticipat !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

Vreau sa imi cumpar si eu un Matiz ce are o mica problema(zic eu).

Matizu e din 2003 cu inchidere centralizata,alarma, proiectoare.

Ca si problema, nu porneste sau porneste dimineata sau seara(cand e mai racoare dupa spusele proprietarului). Recent a incercat sa o impinga si o ia dupa catziva metri.Bateria nu e dusa(sau cel putin nu de tot),pe loc- casetofonul functioneaza, farurile la fel, alarma, claxonul(pot functiona chiar daca bateria e descarcata?)

Proprietarul sustine ca sunt periile/carbunii de la electromor(doar din experienta lui). Atunci cand e pus contactul se aprind si se sting indicatorii din bord(incidcatorul check se aprinde si se stinge, martorii de baterie, presiune ulei si frana raman aprinsi).

Contactul spune el ca nu e dus, cheia facand cursa obisnuita si opunand rezistenta pe final, dar de la motor nu se aude nici un zgomot/click/clanc...nu invarte de nici un fel...

Ce credeti ca e dus? cine a mai intampinat o astfel de problema? Cat costa periile/carbunii...poate fi si alternator? rog ajutor.

Multumesc,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mai degraba zic eu ca este bendix-ul de la electromotor, decat periile. Daca ar fi periile nu ar porni nici cand e roua afara :D . Aceiasi problema o am si eu la Ford care a implinit 30000km si cand nu vrea nu porneste decat la a 2-a sau a 3-a cheie. Daca ai bani sa iti iei o masina, sigur o sa iti permiti si o rezolvare a problemei... zic ca un 2-3 mil cu tot cu manopera ar fi suficient...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut, am si eu o problema legata de un Matiz e/ac 2005: In urma cu ceva timp am constatat ca becurile de pozitie fata nu se mai aprind, desi cele spate si de la numar, inclusiv bordul lumineaza. Aseara, dupa 2 spatamani de stat am pornit masina, totul a fost ok, insa am constatat ca nu mi se mai aprind nici farurile, nici faza scurta nici faza lunga. pozitiile spate si bordul functioneaza.

 

Am verificat sigurantele de la motor, nu am constatat probleme, insa mi s-a parut ca se aude un zgomot ca de contact imperfect sub tabloul de sigurante.

 

As aprecia orice ajutor cu privire la cele de mai sus, inclusiv o recomandare cu privire la un electrician... o sa caut si schemele, am vazut link catre cartea tehnica...

 

Multumesc anticipat.

Edited by wlaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

O fi vreun conector al cablajului care pleaca de sub bord catre compartimentul motor si care contine circuitele luminilor fata. Semnalizari ai?

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut, sunt nou pe aici.imi cer scuze daca gresesc cu ceva sau daca s a mai discutat. am si eu 2 probleme am un matiz din 2005 si nu mi mai merge plafoniera . o tin in permanenta oprita si o deschid doar cand am nevoie .mentionez ca in urma cu 2 saptamani mergea .am montat un casetofon pe ea dupa care in urma cu 2 zile am observat ca nu mai merge plafoniera(nu stiu daca are vreo legatura cu asta dar ma gandesc ca o fi iesit vreun fir...nu stiu cum sunt facute legaturile...) am schimbat sigurantele ,am schimbat becul dar tot nu merge... poate sa mi spuna cineva care ar fi o posibila problema? se poate sa fi iesit vreun fir de pe undeva prin bord? iar a 2 a problema este ca nu stiu daca imi functioneaza becul de la rezerva ...sau are matizul asa ceva? nu am de mult masina si nu vreau sa ma trezesc ca raman in pana .cand se aprinde becul? cand ajunge acul pe rosu sau dupa ce a intrat pe rosu la capat?

va multumesc si scuze daca am gresit postarea.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Citeste cateva pagini in urma!

Cu lampa rezerva combustibil ai doua variante:

1. Cea mai complicata: desfa tabloul de bord si verifica functionalitatea ei;

2. Ia o sticla de benzina si mergi pana ramai in pana (da' nu in oras ca poate ramai intr-o intersectie) :) ) ... Daca motorul se opreste si lampa nu se aprinde>> sonda defecta. Nu recomand aceasta varianta pt. ca se stiu motivele! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

varianta a 2 nu ma coafeaza :) ) asta ramane sa vad. dar mai mult m ar interesa problema plafonierei .de obicei ajung f tarziu si vreau sa mi strang si eu `ustensilele` de prin masina...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ cris06 si tomis: multam de idei, pana la urma a fost mai simplu, siguranta F18 de la motor avea tot, dar TOT plasticul topit si sarma era intreaga, asa ca a trebuit sa curat bine contactii din locasul sigurantei, am inlocuit-o si acum farurile merg, pentru pozitie o sa incerc sa schimb becurile, e posibil sa fie busite ca sunt de cand am luat-o...

Share this post


Link to post
Share on other sites

salut la toti.  

 

am si eu o problema cu alternatorul mai precis va povestesc  

 

am ramas intr-o seara fara nici un volt in baterie obligat a doua zi am cumparat o baterie noua care nu este chiar originala este un pic mai lunga dar am reusit sa ai fac loc si constat in continuare ca nu merge adica nu porneste ca si cum nu are curent deajuns am masurat incarcarea si am asa la relanti 13,05 si la turatie 12,40 . acum va intreb credeti ca este dus alternatorul trebuie sa cumpar altul sau sa ma duc la electrician sa il repare?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampa "baterie" din bord ramane aprinsa? Cu siguranta, alternatorul e defect (releu, punte diode etc.).

Share this post


Link to post
Share on other sites

La reprezentanta te costa 400 lei puntea de diode + releul de incarcare cu tot cu manopera. Este bine sa le schimbi pe amandoua pentru ca trebuie sa demontezi jumatate din masina ca sa ajungi la alternator :) si este pacat de munca. Daca becul la baterie nu se mai aprinde deloc inseamna ca este puntea de diode dusa(asa am patit eu) Daca becul ramane aprins este releul.

Temsiunile trebuie sa fie 14,3 la relanti si 14 cu farurile aprinse.(asa am eu).

 

Bafta!

Share this post


Link to post
Share on other sites

eu zic sa te duci la un electrician. Am patit si eu ceva asemanator...dar nu era alteranatorul, era cureaua spre norocul meu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare!

 

A aparut o noua problema la Matizul meu, de data aceasta una electrica. Indicatorul de temperatura nu vrea sa mai functioneze corect si se manifesta in felul urmator:

 

Cand pornesc cu motorul rece indica corect in partea inferiora a scalei, se incalzeste motorul indicatorul ajunge undeva aproape de jumatate asa cum indica tot timpul cand ajungea la temperatura optima, problema este cand actionez un consumator electric, indicatorul incepe sa se ridice proportional cu consumul de curent din circuit. Adica daca aprind farurile pe gradatie indicatorul urca cu vreo 3 grade, mai pornesc un consumator-proiectoarele spre exemplu indicatorul mai urca putin cu 2-3 grade daca mai pornesc alt consumator creste si mai mult pana ajunge in zona rosie, fenomenul este valabil si invers daca opresc din consumatori indicatorul revine treptat la valoarea reala.

 

Nu cred ca am vreo problema cu racirea pt ca am urmarit cu masina pe loc si electroventilatorul isi face treaba, porneste cand creste temperatura si se opreste dupa cateva secunde. Singurul lucru care l-am verificat a fost sa vad daca am bornele la baterie bine stranse si nu este nici-o problema si nici alt indicator de defect nu am aprins in bord.

 

Daca are cineva vreo idee sau a patit ceva asemanator i-as fi recunoscator.

 

Si o intrebare doarece urmeaza ca luni sa fac un drum mai lung prin tara, Matizul are si vreun bec de avartizare pe care sa ma bazez atunci cand temperatura depaseste o anumita valoare sau indicatorul de temperatura este singurul reper?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eu am patit ceva asemanator (urca acul la apa la rosu, dar instantaneu), cand am umblat in bord sa-mi pun in functiune indicatorul de usi deschise si buzzerul pt faruri. scosesem o mufa de la cadran si cand am aprins farurile, indicatorul de apa instant la max. Sfatul meu de neprofesionist ar fi sa verifici conexiunile la mufele din bord. Poate asta e ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema .. indiferent de ce claxon(goarna) pun se aude super incet... am scos tromboanele de pe pasatul tatalui meu (zici ca e goarna de tren cand claxoneaza) si aceiasi poveste .. siguranta e de 10!? ce pot face sa se auda mai tare... e de alimentare ... daca da cum pot marii "puterea"

 

multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...