Jump to content
 

Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Salutare

O sa incerc sa aflu un feed-back de la voi caci la Daewoo cred ca sunt cei mai multi utilizatori care functioneaza pe GPL dintre toate marcile existente in tara.

Intrebarea este: Ce diferente aveti intre valorile de pe CB si consumul real de la pompa ( pe GPL ) ?

Si acum putina detaliere...

- in primul rind alimentat plin de la pompe corecte care nu fura la litraj

- mers in conditii identice ( inclusiv vant :) )

- diferenta este de 3 litrii la mine cu gaz de Lukoil ( 5,1 pe CB sau 8 real la pompa ) consum facut de la gol la gol

Precizez ca la alimentare cu gaz de Petrom diferenta scade la ~ 1,5l iar pe benzina e sub 0,2l fata de real.

Referitor la calitatea GPL caci aici vreau sa ajung...exista 5 tipuri cu diferite compozitii.

Ce am observat eu si poate imi confirmati sau nu si voi: Profitind de faptul ca nu sunt obligati ca in vest sa treaca compozitia GPL pentru informarea soferilor, cam toti privatii si statiile Lukoil, Agip , comercializeaza GPL cu putere calorica slaba iar rezultatul este un consum marit.

 

Dar cum se explica astfel diferenta uriasa intre CB si consumul real stiut fiind faptul ca la calitate slaba combustibil timpii de injectie sunt mai mari pentru a realiza aceasi putere in kw a motorului ?

Eu am de a face cu o situatie ciudata in care timpii sunt ok...

Edited by dynoss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu cred ca masuratoarea a fost f exacta, poate de aici si diferenta. In mod normal exista o diferenta dintre consumul afisat pe CB (metoda de calcul a CB-ului nu mai este relevanta pe GPL).

Totusi, o diferenta atat de mare de consum real indica presiuni diferite de alimentare si o compozitie diferita a GPL-ului. Am observat si eu diferente de consum dar nu mi-am batut capul f tare pentru ca nu au fost atat de mari incat sa nu poata fi puse pe seama diferentelor traseului parcurs... Deoarece instalatiile noastre chiar si secventiale fiind fac un reglaj static (matrice de multiplicator) diferentele in presiunea/compozitia gazuluise vad in cum trage masina si in cat consuma. Nu stiu pe nimeni aici cu instalatie care sa tina cont de lambda ca sa ne spuna cum functioneaza...

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pai de lambda tine cont ECM-ul masinii, care corectand timpii de injectie pe benzina, (cum cei de GPL sunt proportie fata de benzina) rezulta ca ii corecteaza si pe GPL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ii corecteaza intr-o anumita marja, in functie de long term si short term fuel trim. La daewoo chiar daca reglezi prost o instalatie tot merge dar la reno/vw de exemplu daca ai facut un reglaj cat de putin deviat iti porneste dimineata la rece la a cincea cheie (si atunci balbait), iti aprinde mil etc. Probabil tocmai din cauza rezistentei motoarelor si a usurintei reglajelor (si impolicit a problemelor reduse ce le implica montajul/calibrarea) sunt atat de raspandite instalatiile GPL pe daewoo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

cb-ul la functionare pe benzina masoara aerul care intra in motor.. in functie de asta face consumul(instant). la instalatiile secventiale ar trebui totusi sa isi pastreze acuratetea dar la celelalte nu cred sa mai aibe vreo relevanta pt ca gazul este in aerul ce intra in motor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cred ca trebuie sa spun ca am o secventiala 24MY07 motor EURO 4.

 

Nu cred ca masuratoarea a fost f exacta, poate de aici si diferenta.

La care te referi ? CB sau pompa ? Daca nu ma crezi...iti mai confirm inca o data :)

 

In mod normal exista o diferenta dintre consumul afisat pe CB (metoda de calcul a CB-ului nu mai este relevanta pe GPL).

Desigur.

Totusi, o diferenta atat de mare de consum real indica presiuni diferite de alimentare si o compozitie diferita a GPL-ului. Am observat si eu diferente de consum...

Presiuni diferite exista de cind au aparut skid-urile GPL in capitala prin 98'...compozitia diferita e problema caci ea iti dicteaza de fapt puterea si consumul.

Si daca diferentele de consum la tine pot fi pina in 1l/100 iti spun ca la mine sunt de pina in 3l/100 in conditii identice de mers !!! Totul depinde de calitatea gazului introdus.

Poate ca pina acum majoritatea au tinut sa nu fie tepuiti la pompa ca litraj dar acum e cazul sa ne indreptam atentia spre calitate.

 

Informatii suplimentare: corectia pe timp lung ~ 0 , pe timp scurt pina in + - 5 cu gaz de Petrom.

 

boditza: mda...e una din explicatii faza cu debitmetrul de aer...dar mult mai degraba e vorba de proportia butan-propan caci cel putin la mine ECU benzina impreuna cu sondele corecteaza in asa fel incit practic nu se simte absolut nicio diferenta la putere cu gaz de la orice statie...difera doar consumul, si e logic in aceasta situatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul afisat de CB este calculat din durata de injectie.Diferenta intre ce indica computerul de bord si cantitatea reala calculata la 100 de km

este data de multiplicatorul mapei de injectie in functie de marimea duzelor ale instalatiei gpl.Ca sa ajungi la aceasi durata de injectie si pe benzina si pe gaz pentru un consum real afisat de CB ai nevoie de duze mai mari si de o presiune mai mare in rampa .Presiunea gazului nu este relevanta pentru un consum mai mare sau mai mic(in rampa de injectie ai aceasi presiune indiferent ca in rezervor ai 5 sau 8 bari) insa compozitia gazului afecteaza in mod clar consumul.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

am si eu o intrebare instalatia gpl lovato din fabrica este secventiala sau nu?am vrut sa imi iau prima oara un cielo euro3 fara gpl si sa ii pun eu am fost la un service care monteaza gpl si am intrebat de instalatie au zis ca daca e euro3 trebuie neaparat instalatie secventiala.M-am uitat la aceasta pe care o am (lovato) si are doar un furtun care intra din plaman in galeria de admisie si masine este euro3 acum ce sa inteleg?merge nesecventiala pe euro3 sau nu?ca cel de la gaz era convins ca trebuie secventiala.

daca poate cineva sa ma lamureasca.multumesc anticipat

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la E3 in sus este obligatoriu secventiala, avea dreptate tipul de la gaz. Ori masina ta nu este E3, ori instalatia nu este omlogata, ori n-ai vazut tu bine..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe cielo euro 3 s-a montat din fabrica instalatie normala si nu secventiala.A permis acest lucru galeria de admisie din aluminiu si montarea de simulator lambda obd pe fiecare sonda.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Consumul afisat de CB este calculat din durata de injectie.Diferenta intre ce indica computerul de bord si cantitatea reala calculata la 100 de km

este data de multiplicatorul mapei de injectie in functie de marimea duzelor ale instalatiei gpl.Ca sa ajungi la aceasi durata de injectie si pe benzina si pe gaz pentru un consum real afisat de CB ai nevoie de duze mai mari si de o presiune mai mare in rampa .Presiunea gazului nu este relevanta pentru un consum mai mare sau mai mic(in rampa de injectie ai aceasi presiune indiferent ca in rezervor ai 5 sau 8 bari) insa compozitia gazului afecteaza in mod clar consumul.

 

Multiplicatorul merge max pina in +25 pe toate regimurile, inclusiv in bucla deschisa ( pedala la fund in cazul meu ) Sa zicem ca practic se poate ajunge la +30 pentru ca sa egalezi puterile calorice...dar diferenta intre ce imi arata CB-ul si litrii de la pompa e de + 60 aproape...!

Si pompa e corecta ca litraj...intra 80% din capacitatea butoiului si indicatorul mecanic de volum e la maxim...deci e ok.

A mai "reusit" cineva diferente asa de mari CB-pompa ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am referit la multiplicatorul duratei de injectie care in cazul tau este 1,5-1,6 .Luam prin absurd o durata de injectie pe benzina de 5 ms si pe gaz de 8 ms si diferenta va fi exact de ''5,1 pe CB sau 8 real la pompa '' .Cand vei aduce o durata de injectie la aceasi valoare pe benzina si gaz poti lua in calcul CB-ul.24MY07 este primitiva ca soft si nu vei reusi acest lucru.

Ultima intrebare nu isi are rostul pe acest forum pentru ca masinile daewoo nu au CB.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pe cielo euro 3 s-a montat din fabrica instalatie normala si nu secventiala.A permis acest lucru galeria de admisie din aluminiu si montarea de simulator lambda obd pe fiecare sonda.

 

 

pai si cei care se ocupa de montat instalatii de gaz cum de nu pot pune nesecventiala cum au pus cei de la craiova?sau e prea complicat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pentru ca in prezent nu se mai pot omologa RAR astfel de instalatii pe motoare euro 3,4 si 5.

Edited by ovi_jer
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

M-am referit la multiplicatorul duratei de injectie care in cazul tau este 1,5-1,6 .Luam prin absurd o durata de injectie pe benzina de 5 ms si pe gaz de 8 ms si diferenta va fi exact de ''5,1 pe CB sau 8 real la pompa '' .Cand vei aduce o durata de injectie la aceasi valoare pe benzina si gaz poti lua in calcul CB-ul.24MY07 este primitiva ca soft si nu vei reusi acest lucru.

Ultima intrebare nu isi are rostul pe acest forum pentru ca masinile daewoo nu au CB.

 

Chiar nu stiam ca nu exista CB la vreuna din marcile Daewoo...

Si eu tot despre multiplicator am vb ; ma indoiesc serios ca este cum spui tu 1,5-1,6 caci altfel diferenta CB-pompa ar fi constanta pentru orice tip de gaz :)

Cit despre timpi identici de injectie gaz-benzina nu e cazul sa vorbim. Amestecul sarac stim ce consecinte are...

Concluzia este ca ramine ca in tren...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cit despre timpi identici de injectie gaz-benzina nu e cazul sa vorbim. Amestecul sarac stim ce consecinte are...

 

Este corecta afirmatia.Am explicat mai sus cum se poate obtine fara alte urmari cum ar fi amestecul sarac deci nu mai e cazul de vorbit pe aceasi tema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare .

Am sa va mai bat putin la cap cu cateva intrebari .

1 Brc cu ce variante de calculatoare vine si cu ce variante de rampe?

2 Sonda Lambda trebuie sa aibe firul taiat sau nu, in caz ca nu acest fir de unde se leaga sau se lipeste .

3 Dupa acele calcule in legatura cu duzele din rampa la Leganza mea cu motor de 2000cmc si 98 kw mi-a iesit ca trebuie montate duze de 2.1 sau 2.3 , se pot monta duze si mai mici ?

4 Rampa cum se monteaza cel mai bine 2x2 sau 1x4, adica o rampa cu toate cele 4 duze sau 2 rampe cu 2 duze fiecare.

5 Care este cea mai mare butelie cilindrica si toroidala si unde este cel mai bine sa montezi gura de admisie de gpl pentru ca nu vreau sa dau gaura in aripa si o vreau mai la un loc ferit .

Merci

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Pai intreaba-i pe aia de la service, dara probabil vine doar un singur tip de kit.

2. Nu se taie, un fir de la instalatia GPL se leaga pe lambda masinii.

3. Din alea trebuie sa montezi, de ce sa pui mai mici ?

4. Nu conteaza decat poate dpdv de service, adica daca se strica vreun injector, e mai ieftin sa schimbi un 2x2.

5. La cilindrica 90 l.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bun merci .

Acum am alta intrebare .

Unde sa o montez ? Sant din Craiova si nu stiu ce sa aleg, intre alin si doru gaz sau nord service pt ca cei de la virsta nu mai sant cum erau o data si nu monteaza brc pt ca li se par prea scumpe .

La alin si doru gaz singurul avantaj este ca sant la 10 minute de mers pe jos si in caz ca o sa am probleme cu ea sant f aproape .

Voi care ziceti, pt ca pretul instalatiei este acelasi la amandoua firmele .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cei de la Nord Service par ceva mai profesionisti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da dar am vazut pareri impartite .

Cum ca cei de la alin si doru gaz sant mai buni .

Sant cam nehotarat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare din nou .

Intrebare .

A auzit cineva de Autonox?

Cica ar lucra in parteneriat cu cei de la CRC Group `` nu fac reclama ``care cica ar fi principali importatori in Romania.

La ei o instalatie de gpl BRC cu calculator Secvent24 si euro 5 ar fi undeva la 3000 de lei .

Dar nu stiu cat de buni sant . Nu am auzit de ei .

Daca stiti ceva de ei spuneti-mi si mie .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am montat eu un BRC la ei. Patronul si patroana (nevasta-sa) de acolo sunt cea mai joasa speta a nesimtirii si tupeului. Daca comentezi prea mult, e posibil sa fii si luat la bataie p-acolo. Am montat un BRC pentru Euro2 mai demult, dar nu au montat emulator, au pus doar un releu, au montat ECM pentru motorasul pas cu pas, dar n-a functionat niciodata, reglajul fiind tot pe un surub mecanic, iar butelia in spate au montat-o in ultimul hal. Nu te mai uita dupa BRC, sunt mai scumpe si ceva mai greu de reglat, mponteaza un Tomasetto si gata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bine ca imi zisasi .

Ca il sunasem si incepu sa isi dea in stamba, ca daca vreau sa montez ca imi monteaza el brc cu euro 5 si tot felul de faze de genul asta .

Mai mult inclin sa ma duc la Nord service, sant ei ceva mai scumpi putin dar asta e , si cred ca ala imi zisa faza ca poate sa imi monteze euro 5 pe masina de euro 2 ca sa imi ia fata si sa ma duk la el .

Smail multam, bine ca imi zisasi ca sa ii evit atunci .

Mai este careva stan patitul cu aia ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut tuturor...intai vreau sa va explic despre masina din dotare...detin un Hyundai Lantra GLS (foarte asemanatoare cu Espero sau Nubira ca motor) de aceea mi-am permis sa scriu aici pe forum, motor 1,8 DOHCV 16 Valve, 94 KW...si o instalatie GPL Tomasetto STAG 200 secventiala...Acum sa va explic problema cu care ma confrunt...dupa nenumarate reglaje, schimburi de diuze, calibrari..etc nu am reusit sa fac sa nu vina in nas cand plec de pe loc. Ieri am scos furtunasul care duce la MAP-ul instalatiei de gaz, cel care are legatura cu vaporizatorul si care intra in galeria de admisie a aerului si surpriza...masina merge perfect...trage si nu mai vine in nas...Stie cineva de unde este problema, ca totusi nu as vrea sa merg asa cu ea mai ales ca e posibil sa ii creasca si consumul iar instalatia a fost gandita cu acel furtunas functional? Multumesc.

Edited by Salex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...