Jump to content
 

Sign in to follow this  
expero 16V

Instalatii GPL - Espero, Cielo, Nubira, Leganza

Recommended Posts

Cred ca trebuia sa fiu mai explicit: ce sa aleg dintre STAG 200 si Landi Renzo? o sa merg acolo sa vad ce si cum, mi se pare aberant ca o butelie cilindrica sa fie inclusa in pret, iar una toroidala sa fie atat de scumpa.

Edited by omaigadlol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, LandiRenzo ar fi mai buna. Eu am Tomassetto si sunt foarte multumit. Butelia cilindrica este inclusa in pret, iar pentru toroidala trebuie sa platesti in plus 300 RON. Iti recomand sa pui cilindrica de 55L, La Leganza intra la fix intre amortizoare si rezerva ramane la locul ei.

Edited by smailmiami

Share this post


Link to post
Share on other sites

Modelele noi de Landi sint aproximativ ca STAG 300 Plus ca optiuni de reglaj.

Rampa de injectoare model nou, nu mai e rampa clasica monobloc ci injectoare separate ce se unesc intre ele.

La 2400 ar fi inclusa si toroidala de 45l la Landirenzo.

Oricum diferenta ar fi de 150 intre cilindrica si toroidala.

Cam astea ar fi preturile corecte.

Tomasetto stiu ca au marit preturile...un STAG 300 Plus cu toroidal se duce spre 28-3000...

Ar fi de preferat Landi sau STAG 300 Plus.

O varianta buna e BRC Secvent 24 cu toroidal. In toamna era tot 2400 la Progaz Vernesti care cica e importatorul.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fiecare instalatie isi are plusuri si munusuri. De exemplu:

1. Landi Omegas: f fiabila, f stabila, usor de configurat decent dar ceva mai greu de facut reglaje ,,fine". Un minus il reprezinta costul pieselor: la cele vechi cu rampa cu 4 injectoare incastrate aceasta sarea de 200-250 EUR

2. BRC sequent 24: injectoarele GPL sunt extrem de galagioase

3. STag 200-300: datorita naturii generaliste a softului pe unele masini sunt greu de configurat, componentele nu sunt chiar la acelasi standard (de ex injectoarele standard sunt slabute si au timp de raspuns ridicat) dar sunt ieftin de reparat. Un mare plus il reprezinta si faptul ca mai toti montatorii au avut contact cu ele si stiu sa le ,,mestereasca".

Share this post


Link to post
Share on other sites

La un Espero non euro multicpunct se poate pune secventiala, sau doar aia ieftina clasica pentru injectie non euro ce consuma in draci si pusca carcasa filtruluid e aer periodic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bubuie carcasa doar daca ai fisele duse.

Edited by marius.nita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daca ai sonda lambda se poate pune instalatie secventiala.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pocneste carcasa filtrului de la bujii si fise uzate, si daca mergi ca disperatu' cu ele asa ca taximetristii...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Multumesc de raspuns, deci la 1.5 16v merge secventiala, la 1.8 din cealalta normala.

 

Nu e vorba doar de puscat, ci secventiala e mai eficienta, un consum mai redus de gaz si fara pierderi de putere evidente, eu zic ca merita banii in plus.

Edited by argon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da argon, daca stau bine sa ma gandesc am vazut un 1.5 16v de vanzare cu instalatie secventiala montata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teoretic, LandiRenzo ar fi mai buna. Eu am Tomassetto si sunt foarte multumit. Butelia cilindrica este inclusa in pret, iar pentru toroidala trebuie sa platesti in plus 300 RON. Iti recomand sa pui cilindrica de 55L, La Leganza intra la fix intre amortizoare si rezerva ramane la locul ei.

 

 

Modelele noi de Landi sint aproximativ ca STAG 300 Plus ca optiuni de reglaj.

Rampa de injectoare model nou, nu mai e rampa clasica monobloc ci injectoare separate ce se unesc intre ele.

La 2400 ar fi inclusa si toroidala de 45l la Landirenzo.

Oricum diferenta ar fi de 150 intre cilindrica si toroidala.

Cam astea ar fi preturile corecte.

Tomasetto stiu ca au marit preturile...un STAG 300 Plus cu toroidal se duce spre 28-3000...

Ar fi de preferat Landi sau STAG 300 Plus.

O varianta buna e BRC Secvent 24 cu toroidal. In toamna era tot 2400 la Progaz Vernesti care cica e importatorul.

 

 

 

 

Fiecare instalatie isi are plusuri si munusuri. De exemplu:

1. Landi Omegas: f fiabila, f stabila, usor de configurat decent dar ceva mai greu de facut reglaje ,,fine". Un minus il reprezinta costul pieselor: la cele vechi cu rampa cu 4 injectoare incastrate aceasta sarea de 200-250 EUR

2. BRC sequent 24: injectoarele GPL sunt extrem de galagioase

3. STag 200-300: datorita naturii generaliste a softului pe unele masini sunt greu de configurat, componentele nu sunt chiar la acelasi standard (de ex injectoarele standard sunt slabute si au timp de raspuns ridicat) dar sunt ieftin de reparat. Un mare plus il reprezinta si faptul ca mai toti montatorii au avut contact cu ele si stiu sa le ,,mestereasca".

O sa-i intreb cu care au lucrat mai mult si o s-o aleg pe aia. Revin cu impresii cam intr-o saptamana. Mersi !

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evident, ai defecta electrovalva de benzina sau comutatorul gaz/benzina.

 

Multumesc pentru indicatii , am rezolvat problema schimband comutatorul de trecere benzina/gpl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salutare! Am o Nubira 2, euro 2 din 2001 si vreau sa ii pun gpl. Dupa 3-4 zile de cautari pe net, citit diverse pareri si opinii m-am decis la un Tomassetto STAG 200. Am mers la Autogaz Bucuresti (Agrom) ca sa vorbesc pentru comanda si cei de acolo m-au sfatuit sa nu pun STAG 200 pe masina mea ci sa pun o intalatie gpl clasica (nu stiu exact care e aceea, dar oricum nu e secventiala). Motivul, spun ei, este ca Nubira 2 cu euro 2 este singura masina care face "fitze" cu Stag 200; mai exact nu isi tine relantiul si se opreste masina in mers (la stop).

Partea cu fitzele masinii o confirm 100% pt ca nu am vazut masina mai pretentioasa la detalii ca asta; ideea este ca acum chiar nu stiu daca sa urmez sfatul lor cu gpl clasic sau sa merg totusi pe Tomassetto STAG 200 (pe care, chiar daca e mai scumpa un pic, o prefer din mai multe motive).

 

Am vazut aici destule persoane care au Nubira 2 cu secventiala si as vrea sa stiu daca intr-adevar este o idee proasta combinatia Tomassetto STAG 200 pe Nubira 2, E2 asa cum spun cei de la Autogaz. nu contest expertiza lor si am apreciat sinceritatea, dar tot ei spun ca secventiala de la PRINS ar merge pe nubira 2; numai ca, asa cum a zis si omul acolo, nu prea merita investitia pt masina mea; pretul ajunge undeva la 4700 - 5000 ron. au spus ca, daca totusi optez pt Stag 200, o fac pe propria raspundere si sa nu merg la ei dupa aceea sa ma plang ca nu merge masina.

 

Cam aceasta este dilema, Stag 200 sau clasica? PRINS iese din discutie. De asemenea ce alt service(bun) imi recomandati care sa nu imi puna instalatia "pe propria raspundere"? Am vazut NordService in Craiova; as putea da o fuga pana acolo daca e ok si daca in Bucuresti nu sunt altii.

Edited by xrynth

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renunta la Agrom, mergi la rogroup si monteaza-ti un Landi Renzo omegas care parca era cam acelasi pret acum (era o oferta). Daca ei din start pornesc de la ideea asta e clar ca nu isi vor bate capul sa o faca sa mearga.

 

Daca nu, merge bine si o instalatie clasica cu emulator dar sa nu fie vreun turcism.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nubira 2 cu euro 2 este singura masina care face "fitze" cu Stag 200

Chestia asta am mai auzit-o la cineva. E ceva cu ECM-ul masinii, respectivul spune ca in unele situatii sistemul de management al motorului merge ba fulgrup, ba semisecvential, iar la STAG 200 nu poti combina cele doua sisteme de management, merge ori unul, ori celalalt. Nu prea mi-a venit sa cred atunci, dar uite ca totusi e posibil ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Renunta la Agrom, mergi la rogroup si monteaza-ti un Landi Renzo omegas care parca era cam acelasi pret acum (era o oferta). Daca ei din start pornesc de la ideea asta e clar ca nu isi vor bate capul sa o faca sa mearga.

 

Daca nu, merge bine si o instalatie clasica cu emulator dar sa nu fie vreun turcism.

 

Landi Renzo le-am vazut mai mult pe Logan, si am inteles ca sunt mai pretentioase la intretinere.ar mai fi BRC, care am vazut ca echipeaza multe Cielo si multe Daewoo in principiu, dar nu stiu pe Nubira 2. daca raman tot pe STAG 200 e clar ca nu voi monta la ei; de aceea caut si alte variante de service. cat despre calitatea instalatiei, fara discutie vreau ceva de calitate (am zis exclus PRINS pentru ca nu merita totusi investitia asa mare pt masina asta); iar pt clasica exista una care poate fi recomandata? mersi pt raspuns.

 

Chestia asta am mai auzit-o la cineva. E ceva cu ECM-ul masinii, respectivul spune ca in unele situatii sistemul de management al motorului merge ba fulgrup, ba semisecvential, iar la STAG 200 nu poti combina cele doua sisteme de management, merge ori unul, ori celalalt. Nu prea mi-a venit sa cred atunci, dar uite ca totusi e posibil ...

 

..sunt un pic in ceata cu toate detaliile astea, tot ce pot sa spun e ca tipul de acolo mi-a dat ca explicatie a "incompatibilitatii" faptul ca la motorul asta timpii de injectie sunt foarte mici (2ms, daca am retinut corect). asta a fost argumentul. Cu STAG 300 ar schimba cu ceva situatia? (scuze daca intrebarea e idioata, nu am multe cunostiinte in domeniu si vreau neaparat sa gasesc o solutie). ideea e ca am vazut aici pe forum multi cu nubira 2 care au tomassetto stag 200, dintre care unii chiar au mentionat problemele astea cu relantiul + "dat in nas" si alte chestii de gen; ce-i drept sunt si destui care declara ca masinile merg impecabil in combinatia asta, dar din cate am vazut multi dintre ei au nubira dupa 2003 care imi pare ca sunt euro 3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oricum timpii de injectie sunt mai mici de 2ms, la Leganza la mine sigur sunt asa, deci nu stiu daca asta este argumentul ... Diferenta dintre STAG 300 si 200 este aceea ca primul are cutie metalica in care nu intra apa si suporta pana la 8 injectoare fata de 200 care suporta pana la 4.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-la nubira 2 E2 nu ti-as recomanda sa montezi instalatie secventiala indiferent ca e Stag 200 sau 300 , landi renzo sau brc- secvent , pt ca vor fi probleme (sunt poate 1% nubira care merg) si nu vei avea probleme la demaraj sau in mers ci vei avea probleme in momentul in care o vei scoate pe liber (va pica relantiul in baie - cum ar spune unii) timpul de inj pe relanti e de 1,8-2 ms iar in sarcina maxima nu depaseste 10 ms si are un management al motorului foarte ciudat .

-nubira 2 E3 merge fara nici cea mai mica problema cu oricare din instalatiile secventiale

-- la tine as recomanda o instalatie clasica cu electronica STAG 100- cu control 100% electronic al debitului de carburant (in functie de semnalul de sonda lambda) iar cei de la agrom daca ti-au spus ca nu-ti recomanda secventiala , si daca o montezi e pe raspunderea ta , e poate pt ca s-au lovit de aceasta problema la mai multe masini si vor sa-ti ia banii si apoi sa-ti dea cu flit ca nu au ce sa-i faca ca sa rezolve problema ( nu cred ca ar face multi lucrul acesta) si eu cred ca e de apreciat ( pt ca e diferenta de pret de aprox 4mil intre instalatii)

-- toata stima celor care spun lucrurilor pe nume -- si la cat mai multi :thumbl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

de ce mie la instalatia de gaz nu mai imi indica cat am...imi indica tot timpul full,,,,,,pe un cielo din 97 instalatia este montata in 2004 cand avea 90,000 acum are 197,000 si este tartarini,,,,iar acela este de la alta firma,,,,,,,,,iar cel de pe butelie imi indica bine,,,

Share this post


Link to post
Share on other sites

-la nubira 2 E2 nu ti-as recomanda sa montezi instalatie secventiala indiferent ca e Stag 200 sau 300 , landi renzo sau brc- secvent , pt ca vor fi probleme ...

 

- exact aceleasi detalii mi-a dat si tipul de la Agrom (despre care am spus de la inceput ca nu-i contest experienta si ca ii apreciez sinceritatea), mai putin partea cu managementul ciudat al motorului (insa despre asta a punctat si @smailmiami un pic mai sus).

- lucrezi in domeniu sau ai cunostinte cu nubira 2 care au avut probleme cu secventiala? te intreb pentru ca preferam secventiala datorita fiabilitatii mai ridicate (asa cum declara multi dintre posesori), precum si a faptului ca face ca diferenta dintre mersul pe benzina si cel pe gpl sa nu prea existe, pierderea de putere a motorului pe gpl sa fie nesemnificativa.

- intrebarea este, de ce PRINS (secventiala) merge pe nubira 2 E2 si alta secventiala nu?(cel putin asa mi s-a spus de la Agrom)

 

- ai idee cumva, instalatia clasica de care zici tu ,cu STAG 100, e aceeasi instalatie ca si cele montate mai ales pe Cielo si despre care am auzit ca dau "rateuri" si ca sparg capacul filtrului de aer (la cei care nu au supapa aceea parca)?

 

Este clar ca, dupa numarul opiniilor, balanta inclina tot mai mult catre instalatia clasica pt ca nu mai vreau alte batai de cap cu masina asta. Consumul este mai mare la clasica decat la cea secventiala? este mai costisitoare si mai "pretentioasa" intretinerea unei instalatii clasice fata de una secventiala?

 

Multumesc tuturor pentru detalii! :thumbl:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prins probabil merge pentru ca are injectoare mai bune decat oricare dintre celelalte (japoneze, cu timp de raspuns f mic si liniaritate ridicata).

 

Ca idee, nubira 2 euro 3 (dupa 2005) are timpi de inlectie dubli fata de euro 2 (repanti 3.5ms, maxima sarcina 20ms).

 

La o instalatie clasica intretinerea e mai simpla chiar decat la una secventiala. Consumul probabil putin mai mare dar compenseaza faptul ca poti porni pe gaz/ poti trece f repede pe gaz. O sa iti bubuie carcasa de la filtru doar daca o reglezi zgarcit (a se citi amestec sarac), ai fise proaste sau uiti sa schimbi bujiile la timp.

Edited by andreib

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu recomand secventiala pt ca lucrez in domeniu si m-am lovit de aceasta problema de f multe ori , partea cu ; de ce prins merge; e pt ca are un management diferit fata de toate celelalte instalatii , inj net superioare ...

Stag 100 este instalatie clasica , cu mixer de gpl,dar dozajul de carburant este controlat de sonda lambda a masinii si atat timp cat instalatia este reglata bine si masina nu are probleme pe partea de aprindere nu vor fi probleme cu rateurile iar diferenta de randament fata de cea secventiala nu este f mare .(se monteaza si pe cielo doar ca pe multe dintre acele cielo cu gpl s-a montat si inca mai sunt service care monteaza instalatie gpl fara electronica de sonda lambda , mai exact instalatie care se monteaza si pe carburatie , ceea ce nu e tocmai k) .

cu STAG 100 masina porneste doar pe benzina (ca si la instalatia secventiala) si dupa ce temp antigelului ajunge la 30-35 grade (functie de cum e setata) va trece pe gpl la o anumita turatie a motorului , ex :1700 rpm asa incat eu consider ca e cea mai buna alegere pe care poti sa o faci .</P>

Edited by bye

Share this post


Link to post
Share on other sites

multumesc inca o data pentru toate detaliile. este clar acum, o sa optez pentru o instalatie clasica pt a nu mai participa la inca o ruleta ruseasca cu secventiala. ca si service cred ca o sa merg tot la cei de la agrom tinand seama de faptul ca instalatia clasica a fost recomandarea lor de la bun inceput (exista o varianta mai "recomandabila" in privinta service-ului?).

 

ca instalatie clasica ce ma sfatuiti sa aleg? am vazut pe site la agrom, in montajele lor, ca majoritatea cu STAG 100 sunt instalatii BRC sau Marini. daca nu ma insel parca si Tomassetto are instalatie clasica cu STAG100? tot insist pe Tomassetto pentru ca din cate am citit costurile de intretinere sunt mai mici la acest model avand o fiabilitate destul de buna. (chiar daca fiabilitatea nu se ridica la nivelul unei PRINS -- diferenta de pret cred ca reflecta oarecum acest lucru).

am sa merg la service sa vad ce instalatie clasica imi recomanda ei, dar niste pareri in plus nu strica (chiar daca vor fi doar ca o confirmare a celor spuse de agrom, sau [-X ) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

se monteaza si pe cielo doar ca pe multe dintre acele cielo cu gpl s-a montat si inca mai sunt service care monteaza instalatie gpl fara electronica de sonda lambda , mai exact instalatie care se monteaza si pe carburatie , ceea ce nu e tocmai k)

 

Si care ar fi solutia tinand cont ca Cielo-urile mai vechi nu au sonda lambda?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ca instalatie clasica ce ma sfatuiti sa aleg?

Daca e vorba de clasica, atunci BRC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...