Jump to content

Sign in to follow this  
nexxus

Roata Spate Kalos

Recommended Posts

In primul rand, daca postez aiurea, scuze, am tot cautat dar nu am gasit ceva asemanator (ma rog, este un topic aproximativ pe problema dar nu se refera la tambur - kalos - ci la placute - Lacetti - asa ca...).

In alta ordine de idei, de vreo doua zile, roata spate dreapta se super incalzeste - nu pot pune mana pe ea! In acelasi timp, cealalta roata (stanga spate) este putin calduta, abia sesizabil.

Masina este un Kalos din 2005, are 132.000 km si pana acum a mers. Fara probleme!

Am fost cu ea la mecanic, i-a dat tamburul jos si a slabit putin... "autoreglajul". Acum parca nu se mai incinge asa de rau, dar tot frige de nu poti pune mana pe ea.

Am suspectat cablul de la frana de mana, dar ma gandesc ca asta merge bine. Am facut niste teste, empirice, romanesti: in mers, cam 20 - 30 k/h am tras brusc frana de mana. Masina opreste corect, fara probleme iar cablul pare ca isi face bine treaba.

Deci, ar mai fi pistonasul...

 

A mai patit cineva asa ceva? Ceva sfaturi?

Merci anticipat de raspunsuri.

Edited by nexxus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Probabil iti ramane blocat cilindrul de frana. Se inlocuieste pistonasul cu totul, de preferinta.

Edited by Tommy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am uitat sa mentionez faptul ca frana de mana s-a "intarit", inainte aveam cam 10... dinti, acum are doar 7.

Pedala de frana in schimb este exact la fel ca inainte.

 

@ Tommy - spui ca se inlocuieste pistonasul. Asta e tot ansamblul sau exista vreun kit (garnituri, etc).

In alta ordine de idei, daca se inlocuieste tot... ansamblul, este vreun tip anume mai bun? Nu stiu cum sa zic exact, dar ma gandesc la tamburi de exemplu: masina a venit cu niste tamburi dintr-o bucata, daca trebuia umblat la saboti, trebuia dat jos tamburul. Au trebuit schimbati si nu am gasit modelul care era deja pe masina, dar mi s-a spus ca ala e un model vechi si ineficient ca acum e altfel, unul mai bun tamburul este prins in doua suruburi de o placa pe care sunt infipte prezoanele de care am luat si care, pana acum pare ok (scuze dar nu prea stiu termenii...). Deci...?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... i-a dat tamburul jos si a slabit putin... "autoreglajul".

 

Mare smacherie nu a facut. La prima pedala autoreglajul va sari din nou catre inainte datorita faptului ca tamburul ii permite. Faptul ca frina de mina tine, este ok, dar la fel de bine cabul/cablurile se pot impotrivi revenirii. Desigur, valabil si ce spunea Tommy mai sus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Salut,

 

Eu am patit tot la Kalos, cand am schimbat lichidul de frana sa se rupa surubul pe unde se face aerisirea, asa ca a trebuit schimbat cilindrul.

 

Costuri: 65 lei cilindrul si 25 lei manopera.

 

O seara buna,

vali

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema la o roata din spate. Am un rulment cu camasa interioara crapata. Roata nu are joc iar in mers nu se aude nici un huruit. Am cautat rulmenti dar nu am gasit decat tot tamburul cu rulmenti cu tot care este 450 de lei. A mai patit cineva asa? Se pot inlocui doar rulmentii? Inca ceva, de la acest rulment mi se poate aprinde martorul abs cateodata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema la o roata din spate. Am un rulment cu camasa interioara crapata. Roata nu are joc iar in mers nu se aude nici un huruit. Am cautat rulmenti dar nu am gasit decat tot tamburul cu rulmenti cu tot care este 450 de lei. A mai patit cineva asa? Se pot inlocui doar rulmentii? Inca ceva, de la acest rulment mi se poate aprinde martorul abs cateodata?

 

Am impresia ca sunt bagati fortat acolo (cu presa), asa ca o sa-ti fie dificil sa-l dai afara. Mai e varianta demolari pentru tamburi cu tot cu rulment si ai iesi cam la jumatate ca bani, dar eu unul nu agreez varianta asta... mai ales ca e vorba de frana.

Oricum, noii tamburi sunt mai bine ganditi decat cei care vin pe masina.

 

Help din nou. Am schimbat cilindrul si a mers bine cateva zile. Acum insa si-a revenit, iar se blocheaza roata.

Intrebare: se pot deregla... mecanismele din tambur, autoreglajul si ce mai e pe acolo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am impresia ca sunt bagati fortat acolo (cu presa), asa ca o sa-ti fie dificil sa-l dai afara. Mai e varianta demolari pentru tamburi cu tot cu rulment si ai iesi cam la jumatate ca bani, dar eu unul nu agreez varianta asta... mai ales ca e vorba de frana.

Oricum, noii tamburi sunt mai bine ganditi decat cei care vin pe masina.

 

Help din nou. Am schimbat cilindrul si a mers bine cateva zile. Acum insa si-a revenit, iar se blocheaza roata.

Intrebare: se pot deregla... mecanismele din tambur, autoreglajul si ce mai e pe acolo?

 

De la acest rulment se poate aprinde marotrul ABS cateodata? Inca ceva cunosti pe cineva care vinde piese de daewoo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

De la acest rulment se poate aprinde marotrul ABS cateodata? Inca ceva cunosti pe cineva care vinde piese de daewoo ?

 

Nu, martorul ABS si rulmentul nu au nimic de-a face.

Cauta pe forum ca s-a tot discutat despre martorul abs. Incearca intai sa-i cureti mufa de pe caroserie si curata-l putin si pe el (dai jos tamburul). Daca nici asa nu merge, atunci trebuie schimbat.

Si nu, nu stiu pe nimeni cu demolari auto. Dar poti cauta pe net cu google si apoi dai telefon si intrebi daca are si care este pretul ferm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Am si eu o problema la o roata din spate. Am un rulment cu camasa interioara crapata. Roata nu are joc iar in mers nu se aude nici un huruit. Am cautat rulmenti dar nu am gasit decat tot tamburul cu rulmenti cu tot care este 450 de lei. A mai patit cineva asa? Se pot inlocui doar rulmentii? Inca ceva, de la acest rulment mi se poate aprinde martorul abs cateodata?

 

Sper sa iti fie de folos dupa atatea zile. Ieri am desfacut si eu rotile spate si am schimbat sabotii. Rultmentul se gaseste si separat de tambur. Sunt de la SKF. Caut si codul si il puna aici sa fie. Despre cealalta problema cu senzorul ABS mie mi s-a aprins cand am avut roata blocata si a sesizat o diferenta de viteza la acea roata. Deci se poate daca si roata ta a fost infranata. Oricum eroarea se sterge de la sine dupa ce se rezolva problema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu, martorul ABS si rulmentul nu au nimic de-a face.

Cauta pe forum ca s-a tot discutat despre martorul abs. Incearca intai sa-i cureti mufa de pe caroserie si curata-l putin si pe el (dai jos tamburul). Daca nici asa nu merge, atunci trebuie schimbat.

Si nu, nu stiu pe nimeni cu demolari auto. Dar poti cauta pe net cu google si apoi dai telefon si intrebi daca are si care este pretul ferm.

 

Cred ca ai dreptate cu rulemntul. Nu cred ca sa aprins ABS-ul de la rulment. Ieri cand am scos masina din garaj am observat ca nu era aprins. Dupa ce am oprit si am indreptat rotile sa dau inapoi sa aprins martorul. Am oprit motorul dupa care lam repornit. Martorul era stins, dar la o miscare mai mica a volanului cand rotile sunt drepte se aprinde ABS-ul. Crezi ca este vreun senzor de pe fata?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pune-o pe tester si o sa iti spuna care senzor e defect. Il schimbi si nu mai ai treaba dupaceea!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×