Jump to content
Sign in to follow this  
Satori

Succesiune Ac-aeroterma

Recommended Posts

Ti sa raspuns in topicul de matiz.Ai cumva kalos?

oricum eram curios daca la modelele mai mari este aceeasi situatie :)

Share this post


Link to post
Ninia, e de la compresor. Nu are nimic masina. Asa face si la mine.

ps: sa dai drumu la A/C cand sunt mai putin grade afara, si ai sa vezi ca nu mai "vuieste".

Probabil ca se "chinuie" mai mult compresorul cand e caldura mare afara...(alta explicatie nu vad...)

 

ai dreptate zack, se pare ca daca e foarte cald afara face mai urat, exact cum ai zis se chinuie mai mult, nu a mai facut de atunci...

Share this post


Link to post

De ceva timp la mine puterea ventilatorului (sau cum s-o numi) e mai scazuta, adica la viteza a 4-a se simte destul de putin, pare ca il blocheaza ceva. Ce sa fie? Filtrul de polen? Sa-l scot, sa-l scutur, sa-l inlocuiesc? Problema apare pe toate cele 4 guri de ventilatie.

Share this post


Link to post

Schimba filtrul de polen.Cati km are?

Share this post


Link to post

Deci: au trecut mai putin de 2 luni de atunci. Mirosul placut s-a dus, dar cel neplacut inca n-a aparut (sau cel putin nu e chiar asa nasol :D ).

 

Oarecum off-topic (ca l-am vazut pe marius-eugen acu' vreo 2 saptamani cu sulariciul dupa el): daca izolez (cu tub din ala dedicat si despicat) conducta de "rece" de la radiator la compresor si de la compresor la gaura de trecere spre habitaclu, s-o imbunatati cat de cat apreciabil eficienta climatizarii pe rece?

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Conducta de "rece" este de iesire din vaporizator :) )

Share this post


Link to post

Nu mi-e frica :D

De acolo si pana la compresor ar trebui izolata pentru a preveni incalzirea fara rost a gazului inainte de re-intrarea in compresor. Compresorul ii creste presiunea pentru a-l aduce cat mai aproape de conditia de lichefiere. Comprimarea il incalzeste suplimentar de aceea trebuie bagat in condensor care prin racire suplimentare il trece sub punctul de lichefiere. Rezulta (destul de firesc) ca cu cat economisesc din "raceala" cu care ramane dupa iesirea din evaporator, cu atat mai bine.

Pe partea cealalta, dupa compresor, ar trebui din contra sa disip cat mai multa caldura. Cu cat gazul ajunge mai "rece" (ca e cat se poate de firbinte) la condensor, cu atat se va condensa/lichefia mai usor. Mai departe, cu cat ajunge mai rece la evaporator, cu atat mai bine. Asta ar insemna sa pun radiatoare suplimentare, dar chestia asta nu ma preocupa deocamdata.

Desigur "combinatia" temperatura/presiune este intr-un oarecare echilibru luat in considerare de proiectant, dar sa nu uitam ca si... economia joaca rolul ei.

Share this post


Link to post

Sechelele daciei?Fi serios omule.Deci eu iti garantez ca nu are nici un efect.Inca nu am intalnit nici o masina indiferent de clasa sau dotare care sa aiba asa ceva si vorbesc de masini cu dublu climatronic , habitaclu foarte mare si care costa cat 5 kalosi.

Masini la care firma producatoare nu face rabat nici de la calitate si nici de la dotari.Deci mai gandeste-te.Pe dacia... a dat randament pentru ca era in joc profitul unor indivizi de acolo care se ocupau cu asa ceva.

Principiu :D aca conducta de "rece" a ta este mai calda si presiunea pe joasa este mai mica sistemul simte cererea mare de AC si va creste presiunea pe inalta presiune rezultand vaporizare mai mare si racire si mai mare.Cea ce incerci tu sa-mi explici este cam egal cu faptul ca ti-as spune eu ca lejii tai albastrii sant defapt galbeni spre rosu :) )

Share this post


Link to post

Se prea poate: exista leji cu albastru, verde si rosu :D Nu-i nici o problema sa-l faci si galben in conditiile astea.

 

Pai, cum spui: daca conducta aia e mai calda, rezulta ca o sa creasca consumul pe A/C pentru ca va creste presiunea pe inalta, ori asta inseamna ceva lucru mecanic suplimentar.

Faptul ca nu exista masini cu asa ceva nu ma convinge. S-ar putea ca traseul sa fie mult prea scurt pentru ca manevra sa aiba vreun efect care sa merite efortul. S-ar putea sa fie considerente anti-incendiu (nu stiu daca spuma din care e facut tubul e ignifuga).

Oricum, daca lucrul asta n-ar conta in principiu, atunci nu s-ar izola conductele de la sistemele split (faptul ca le izoleaza pe amandoua in acelasi manson o consider o prostie, inca de cand eram mic si aveam doar leji albi in cap :) )

 

Un extras dintr-un material publicat de US Department Of Energy - Energy Efficiency and Renewable Energy, care poate fi gasit aici:

Suction lines should be insulated with a minimum 3/8-inchthick closed-cell elastomeric foam pipe insulation to prevent condensation and heat gain. Refrigeration line insulation located outside should have a waterproof covering and should be protected from ultraviolet radiation (i.e., sunlight). Liquid lines normally do not need to be insulated.

 

Acum deh, e adevarat: si americanii astia se tin numai de afaceri :)

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Discutia aia o stiu Ovi :) Recunosc ca sunt capos :D Eu zic ca principiul este acelasi si m-a pus naiba sa-mi placa si fizica pe vremurile cand invatam, asa ca incercam sa aplic ce-mi mai aduceam aminte. E drept, habar n-am de considerentele ce au fost aplicate de proiectantul instalatiilor de infrigurare de pe masini, dar stiu ca orice proiectare e un compromis. Eu doar meditam daca poate fi imbunatatit...

O sa continui documentarea si mai revin ;)

 

Nota: E cam off-topic discutia aici, dar daca nu supara putem continua sau eventual muta.

Share this post


Link to post

Dom'le, hai sa ne lamurim: chestia aia cu "mult mai eficienta" pica.

Din ce-am mai citit intre timp, daca scoti un grad in minus esti mare.

Unii zic sa izolezi doar supapa in zona "senzorului" ca acolo ar fi bine ca acesta sa nu fie influentat de temperatura din compartimentul motorului. Ceea ce are logica.

Eu insa cand am zis eficienta nu m-am gandit neaparat ca o sa tremur inauntru, ci ca poate o sa fiu mai nonsalant cand o sa dau drumul la clima in loc sa deschid geamul, pentru ca o sa economisesc o sticluta mica de benzina la 1000 km :) Exagerez, dar eram curios mai mult de principiu, decat de un efect cantitativ miraculos/

Lumea de obicei cade in extreme: ori e magnific si nici nu mai trebuie benzina, ori e de cacao si dai banii degeaba.

Nenea ala care a mers cu 1 litru de benzina nu-stiu-cati kilometri a aplicat tot soiul de "porcarii", care luate fiecare in parte te oripileaza (unele s-au "discutat" si prin topicul condusului... ecologic).

Vorba aia insa ramane: strop cu strop face un rezervor economisit :D

 

LE: pana m-am scremut eu sa scriu o replica a disparut mesajul; in pana mea... ma abtin, astept pana maine, poate noaptea e un sfetnic bun :)

Edited by Abram Burel

Share this post


Link to post

Supapa expansiune se afla in blocul de climatizare aproape de evaporator.

Deci reveniti la subiect.

Repet : Nu santem pe forumul dacia si nu vorbim de frigidere aici.

Share this post


Link to post

Pina la urma cum fac cu spray-ul ala antibacterian? E suficient daca bag spuma aia numa' pe sus pe la grila sau trebuie sa "purjez" si pe furtunasul de condens?

Stiu ca poate am postat aiurea (eu cu Matiz, topicu' e la Kalosi), da' n-am gasit nimic similar pe nicaieri.

Multumesc.

Share this post


Link to post

A mai vazut cineva recent spray de curatat instalatia de aer conditionat prin supermarketuri ?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri .

Share this post


Link to post

Am o rugaminte sa-mi dati un sfat:

 

nu-mi mai merge "BUTON MOD DISTRIBUŢIE AER" Este blocat pe in fata...si o idee pe parbriz. Treaba este ca mi se abureste pabrizul imediat si este un chin.

Dati-mi o solutie ce sa-i fac( in afara de treaba cu dusul la service)

Ma intereseaza sa-l dau tot aerul pe parbriz... sau aveti idee ce-i de facut...

 

Multumesc anticipat!

Share this post


Link to post

Ar putea fi filtrul de habitaclu infundat?

 

Unde este acesta? Sub bord?

Edited by EM!L
Nu mai cita integral mesajul anterior. Folose?te AddReply sau FastReply din partea de jos a paginii.

Share this post


Link to post
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...