Jump to content
Sign in to follow this  
raz_sor

Probleme Electrice

Recommended Posts

Salut!

Am si eu o problema la Cielo.

Cand deschid commutatorul de lumini ...n-am lumini de pozitie nici fata nici spate, tabloul nu se lumineaza(in afara de becurile martor), lumina de la numar lipsa.

In schimb am lumini pe faza scurta si lunga,becuri martor din tablou sunt ok.Radioul merge(poate e modificat pe alt circuit ca masina am cumparat-o la second hand),scrumiera merge,lumina in torpedou am.

De o ora caut pe tot forumul o indicatie ceva despre defectiunea pe care o am si n-am gasit nimic.

Cred ca aici sunt meseriasii pentru defecte electrice.

Share this post


Link to post

Am inteles din schema electrica ca am o intrerupere pe linia 58.Care este siguranta principala pe linia asta ca n-am inteles din scheme?

Share this post


Link to post

Am rezolvat-o singur pana la urma.Nu era din sigurante.Siguranta F2 pe iluminare era buna.Spun si pentru altii daca patesc ca mine problema era din releul K3(schema 7-8 din manualul de service, schema electrica).Releul era ars.

Edited by midelic

Share this post


Link to post

Aseara cand am ajung in parcare am oprit motorul dupa care urma sa sting pozitiile, bucurie mare nu s-au stins, am incercat de mai multe ori din intrerupator crezand ca o avea el ceva nimic tot nu voriau sa se stinga , am scos borna de la baterie am asteptat vreo 10 min prin frigul ala :D dupa care am conetat borna si surpriza mare a fost ca tot aprisne erau :( , mai mi-a facut odata asa acum vreo 2 luni tot pe un timp ploios atunci am rezolvat-o prin scoaterea bornei. Acum sta in parcare cu borna scoasa :D . A mai patit cineva asa , aveti vreo idee pe unde sa verific, poate sa fie vreun releu zapacit?

Share this post


Link to post

Mai degraba blocul de lumini. Poti sa o rezolvi mai usor temporar scotand siguranta, daca e la fel ca la Espero aceasta coincide cu cea de lumini de bord.

Edited by Esperatul

Share this post


Link to post
Mai degraba blocul de lumini. Poti sa o rezolvi mai usor temporar scotand siguranta, daca e la fel ca la Espero aceasta coincide cu cea de lumini de bord.

 

 

Si blocul de lunimi ce sa aiba? Trebui schimbat? Daca ar fi avut blocul ceva trebuia si randul trecut cand am scos borna sa ramana pozitiile aprinse dar atunci la conecatarea bornei s-au aprins o secunda dupa care s-au stins, am incercat de cateva ori comutatorul de pozitii si functionau (se aprindeau si se stingeau).

Share this post


Link to post

Daca are releu, nu mai stiu, verifica-l pe asta intai.

Share this post


Link to post

Aveti cumva vreo schema electrica cu instalatia de cielo?

Share this post


Link to post

Vezi aici desi cel mai usor scapi mergand la un service.

Share this post


Link to post

Astazi am pornit si eu masina dupa 3 zile si pozitile stau tot aprinse :D , am scos blocul de lumini (ala de unde aprinzi pozitiil, dai faza lunga scurta etc "Cred ca ala este blocul de lumini :D ") si pozitiile tot aprinse sunt , am controlat cu aparatul de masura contactul (pozitii) din acel bloc si fuctioneaza perfect adica inchide si deschide circuitul.

 

Oricum o sa-mi fac o programare la service, sigur este pe undeva belit vreun fir.

 

Poate mai aveti vreo idee pe unde sa mai umblu, poate o facem pana ajung eu maine la service.

Share this post


Link to post

Banuiesc ca nu ai alarma care sa semnalizeze cu pozitiile !

Merita verificat buton/releu de la proiectoare (acestea functioneaza in tandem cu pozitia, nu cumva sa dea un curent invers).

Share this post


Link to post

Am rezolvat problema, era releu de pozitii din spatele tabloului de sigurante(sigur se scotea tot tablou pentru a se umbla acolo, eu nu l-am scos si acum ma dor oasele de la pozitiile paralele in care am stat acolo, dar a meritat :D ). Toata legatura aia de fire apasa pe releul acesta incat i-a dat carcasa intr-o parte iar carcasa la randul ei apada pe lamela din releu si facea contact acolo :D .

Share this post


Link to post

salut!

citesc de ceva timp acest topic in unui raspuns:

am doua probleme la 2 masini diferite :)

am un cielo la care, acum aprox o luna in timp ce veneam spre casa dintr-o calatorie in afara orasului am observat ca m-i se aprinde faza lunga din senin. dupa ce am studiat un pic pronblema, din mers, am vazut ca imi sarea comutatorul din faza scurta in faza lunga si se incinsese prtea de deasupra volanului (unde sunt legaturile), si am ramas fara faza scurtasi lunga, am mers o perioada asa pana am avut putin timp liber si am umblat la ea. mentionez ca masina e din1995, e a unui prieten plecat care mi-a lasat-o si am descoperit ca are placuta cu siguranta cam raf (a avut mai multe neplaceri, avand cateva socluri topite...). am schimbat blocul de lumini cu unul nou insa nu am putut scapa de problema. Nu am reusit sa gasesc decat un releu pentru lumini, imi puteti spune daca trebuie sa fie 2? am strapat pozitia astfel incat acum nu mai am pozitii ci direct faza scurta insa problema persista: cand semnalizez stanga sare in faza lunga desi blocul de lumini este nou. ma puteti ajuta?

a doua problema este legata de un tico -1999. De cand l-am cumparat avea o mica problema in sensul ca atunci cand aprindeam luminile se oprea casetofonul. Nu am dat importanta la acea vreme si l-am tecut pe direct. acum nu mai am pozitie pe partea stanga si iluminatul din bord si daca pun siguranta pe controlul de pe partea stanga se arde imediat ce aprind pozitiile. sincer nu prea am timp liber insa am incercat sa-i dau de cap dar nu am reusit. am gasit un cablu rosu cu galben in mufa mare de sub bord care are tensiune 12 si cand aprind pozitia scade la +2 v dar nu am mai avut timp sa studiez de unde vine sau unde duce acel cablu.

Stiu ca v-am plictisit dar... ceva idei?

Multumesc oricum anticipat pentru deranjul de a citi.

 

ps: am uitat sa mentionez ca atunci cand am umblat la cielo pentru lumini am descoperit ca releul de la larma care in mod normal se monteaza pentru blocarea motorului era legat pe iluminat ??- e posibil ca cineva sa fi folosit alarma pentru a suplini lipsa unui releu pe iluminare?

si imi cer scuze pentru modul grabit in care am scris mesajul anterior..am cam mancat din litere...

Share this post


Link to post

Dak vrei un mecanic si electrician care lucreaza la Irmex(repr. Daewoo),da un telefon la 0724267781.Spui ca din partea dl. David suni.Lucreaza acasa si e f. priceput,mergi la sigur la el.

Share this post


Link to post
Dak vrei un mecanic si electrician care lucreaza la Irmex(repr. Daewoo),da un telefon la 0724267781.Spui ca din partea dl. David suni.Lucreaza acasa si e f. priceput,mergi la sigur la el.

ok, multumesc. o sa incerc sa iau legatura cu el. imi poti da si un nume?

Share this post


Link to post

Am patit-o si eu :wallbanger: . Am schimbat becurile cu unele Philips Extreme Power 55/60w (cica 80% mai multa luminozitate). Mi sa parut mie ceva ciudat dar nu am bagat in seama. Aseara am vazut ca daca dau faza lunga ramane aprinsa si faza scurta pana cand dau ori de vreo groapa, ori semnalizez stanga (daca semnalizez dreapta se aprinde iar si faza scurta), ori misc de maneta aia prt lumini. Am bgat degetul prin gaura aia pana am atins blocul de lumini - era fierbinte. Ma bag la cheltuieli asa de Craciun :grumpy: ???

Share this post


Link to post
Ma bag la cheltuieli asa de Craciun :grumpy: ???

 

Daca trebuie...decat sa patesti altceva mai rau. Totusi, verifica si releele, contactele ca sa nu dai bani pe blocul de lumini aiurea.

 

Succes.

Share this post


Link to post

pana la urma buba care este? pt ca cielo are relee de faruri - teoretic un supracurent nu ar trebui sa ajunga la comutator...?

Share this post


Link to post

Contact imperfect in blocul de lumini?

Share this post


Link to post

Da cielo are releuri pentru faruri dar din releul ala curentul se intoarce in blocul de lumini (la intrerupatorul ala care il impingi si il tragi ptr faza scurta si lunga), iar acolo se intampla minunile: contact imperfect, se incinge, se deplaseaza ceva inauntru... . Dar oare se poate desface/repara?

Share this post


Link to post
Da cielo are releuri pentru faruri dar din releul ala curentul se intoarce in blocul de lumini (la intrerupatorul ala care il impingi si il tragi ptr faza scurta si lunga), iar acolo se intampla minunile: contact imperfect, se incinge, se deplaseaza ceva inauntru... . Dar oare se poate desface/repara?

 

eu am cumparat unul nou, costa cam 75 ROn insa problema persista, si mai rau este ca nu reusesc sa fug de la munca sa ajung la un electrician iar in week-end nu prea gasesti pe nimeni dispus sa se uite...

Share this post


Link to post

Deci problema persista... :scarpin: . Dar daca incerc eu sa pun un releu? Am vazut ca este un loc liber acolo... dar la vara ca acum e prea frig :tongue: .

Share this post


Link to post

cum sa se intoarca din releu curentul? - maneta comanda doar bobina releului cu un curent relativ mic... si sa pui un alt releu care sa comande releul de faruri e cam aiurea...

ramane varianta uzurii blocului de lumini si a contactelor imperfecte, care probabi; si la acel curent mic poate crea probleme

Share this post


Link to post

Din intrerupator pleaca semnal la 2 relee, unul la pozitii si unul la faza scurta-lunga.

Al doilea releu dupa cum a spus costelzb intoarce tensiunea la blocul de lumini pentru faza lunga.Pentru a evita problemele

in cauza trebuie instalat un releu de protectie pe faza lunga.

Edited by ovi_jer

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

 

×
×
  • Create New...