closchkutza Posted June 7, 2013 (edited) CE avantaje certe? Are cursa completa, doar ca nu are lipsa aia de " aderenta" ca alte masini, adica nu tine sus, ci tine de jos Cat de jos incepe sa cupleze? La ce distanta de podea (maxim apasat)?(aici ai nevoie de cineva care sa masoare in timp ce tu tii ambreiajul apasat exact la nivelul unde masina da sa plece de pe loc, fara a se opri insa motorul). In ceea ce priveste "cursa libera" aceast termen se refera exclusiv la apasarea pedalei fara ca acest lucru sa implice miscarea parghiei ambreiajului iar acest lucru la matiz nu exista. Oricat de mica ar fi apasarea pedalei de ambreiaj aceasta duce la actionarea parghiei ambreiajului. Edited June 7, 2013 by closchkutza Share this post Link to post
augustinionut Posted June 7, 2013 (edited) L-am reglat sa cupleze aproape de podea. Nu faceti ochii cat cepele, ma ajuta la franare de urgenta si la manevrarea usoara a masinii. Edit: calc ambreiajul retrogradez calc frana si ridic usor ambreiajul. Edited June 7, 2013 by augustinionut Share this post Link to post
vrazvanc Posted June 7, 2013 Daca nu exista cursa libera a pedalei, inseamna ca rulmentul de presiune sta in contact permanent cu placa de presiune, sau cum e? Eu mi-am facut mana pe DACIA, acolo stiu ca trageam de cablu si trebuia sa existe un joc al acestuia de vreo 1 cm, tocmai ca rulmentul de presiune sa stea inert cat timp nu se foloseste pedala de ambreiaj. @tomis: Din ce manual ai luat pagina asta? Share this post Link to post
augustinionut Posted June 7, 2013 Off: daca nu exista cursa libera a pedalei, inseamna ca agata cand bagi in viteza si debreiezi. Cursa libera ma refer la distanta dintre punctul de unde se dezlipeste discul de ambreiaj de placa de presiune si fundul pedalierului. Share this post Link to post
vrazvanc Posted June 7, 2013 (edited) Am inteleles la ce te referi, Ionut, desi exprimarea ta nu e corecta, a explicat Bogdan: In ceea ce priveste "cursa libera" aceast termen se refera exclusiv la apasarea pedalei fara ca acest lucru sa implice miscarea parghiei ambreiajului iar acest lucru la matiz nu exista. Oricat de mica ar fi apasarea pedalei de ambreiaj aceasta duce la actionarea parghiei ambreiajului. Eu am neclaritati legate de sistemul ambreiajului, daca... cablul sta tensionat intre pedala si furca, nu se uzeaza rulmentul si placa de presiune? Edited June 7, 2013 by vrazvanc Share this post Link to post
calinjack Posted December 29, 2014 la mine prinde cam sus.tre sa-l desfac sau sa-l strang? Share this post Link to post
augustinionut Posted December 29, 2014 Daca desurubezi se lungeste cablul? Antifonule... Share this post Link to post
calinjack Posted December 29, 2014 asta stiam.dar ce se intampla cand se lungeste?prinde mai jos.fonule?si inca ceva,daca prinde sus inseamna ca nu-i lungit din cauza vechimii nu-i asa?si inca ceva,el se desface de pe podul pedalier din compartimentul motor acolo unde se vede flansa aia cu 2 surube nu-i asa? si cum e mai sanatos pentru disc si placa + rulment sa prinda mai sus sau mai jos? Share this post Link to post
robertinoo Posted February 19, 2015 Am 125000 km si nu am schimbat ambreiajul. De 7 ani umblu cu cablul de ambreiaj de rezerva in portbagaj si nici asta nu s-a rupt inca. Cel mai probabil voi casa matizul in ianuarie 2016. In ultimul an, cam 12000 km, am avut o idee trasnita si nu stiu cat e de logica - sa schimb vitezele din I in III din II in IV ca sa prelungesc viata ambreiajului ( asta, ca ma gandeam sa renunt in ianuarie 2015 la masina), pe langa faptul ca prefer sa merg cat mai mult intr-o viteza. Oricum, pica ambreiajul, sau distributia, renunt instantaneu la masina; nu mai bag sute de euro inutil in ea. Share this post Link to post
Tonyus Posted December 1, 2015 128 mii Km schimbat ambreiaj. Simptome: carait rulment (era defapt suportul rulmentului slabit si juca aiurea) si arc/diafragma placa presiune obosita (se apasa greu ambreiajul, dupa demontare se vedea cum acele "lamele" ale arcului nu erau toate la aceeasi inaltime). Discul de ambreiaj era doar putin mai subtire ca cel nou, deci daca placa si rulmentul nu erau defecte, mai tinea ambreiajul inca 128 mii Km. Aproximativ. P.S.:Ambreiajul vechi era cel de fabrica Valeo (Matiz E4 din 2008), cel nou e Luk. Share this post Link to post
markus2007 Posted January 1, 2016 Salutare si LA MULTI ANI !!! Apropo de ambreiaj , a schimbat cineva cablul (personal ) ? Cum se procedeaza ? Share this post Link to post
markus2007 Posted January 3, 2016 (edited) La Spark, dar din cate am vazut este aceeasi treaba. Nu-mi dau seama cum se agata de pedala Edited January 3, 2016 by markus2007 Share this post Link to post
vrazvanc Posted January 3, 2016 Eu l-am schimbat singur, dar la Matiz; nu stiu deloc cum e la Spark. Asa arata capatul cablului care se agata de pedala: Share this post Link to post
markus2007 Posted January 3, 2016 Pai, si care-i procedura de schimbare ? Share this post Link to post
vrazvanc Posted January 4, 2016 Iti spun cum am facut eu, deci la Matiz: Am desfacut piulita pedalei de ambreiaj, am scos pedala, arcul si cablul. CRED ca iese cablul si fara a se scoate pedala, dar eu am vrut sa pun vaselina si sa schimb bucsa. Sub capota, am dat jos piulita de reglaj a cablului, apoi piulitele care prind cablul de caroserie, ambele cu cheie de 10, am scos cablul din acel carlig din otel. Si cam atat... La montat, am bagat cablul in habitaclu, l-am prins cu cele doua piulite, bagat cablul in furca si piulita de reglaj, prins cablul de carlig, agatata urechea cablului de pedala si am reglat-o conform post #71 (ca idee, pedala sta putin mai sus decat cea de frana). Cel putin la Matiz mi-a cam dat batai de cap pozitia arcului, asadar, daca nu vrei sa te complici, incearca sa scoti urechea cablului fara sa dai pedala jos. Arcul impinge pedala in jos, nu in sus cum credeam eu. Eu am mai pus si o piulita contra, ca sa fie. Apropo de piulita, daca schimbi cablul, cumpara si piulita si poate se gasesti si acel cilindru. Eu nu le-am schimbat si au facut galagie o perioada, cu tot cu kg de vaselina pe care l-am pus. Sper ca ai inteles ceva nu sunt bun de profesor. Bafta! Share this post Link to post
buburuza vesela Posted January 4, 2016 Difera de Matiz... La Spark, pedala este din plastic dur iar prinderea se face pe principiul prinderii cablului de acc la clapeta.(vezi matiz). O mizerie de prindere. La matiz e o placere sa servisezi cablul pe cand la Spark... Share this post Link to post
markus2007 Posted January 4, 2016 Am rezolvat astazi, cand si-a dat obstescul sfarsit, cand m-a lasat cu ochii in soare chiar in intersectie la Lujerului in superaglomeratie. POC si gata. Problema a fost cu prinderea cablului la pedala. Am comandat cablul, a venit exact ca in poza lui Vrazvanc. Beleaua e ca prinderea la Spark este cu o bila prin care trece cablul (gen frana de la bicicleta). Toti dealerii au numai modelul asta de cablu. A trbuit sa tai urechile la limita cablului, sa le rotunjesc marginile si a iesit pana la urma. Multumesc de ajutor ! Share this post Link to post